Gå til innhold

PC for bil! Trenger hjelp til komponenter og tekniske løsninger!

Anbefalte innlegg

Så! Jeg har lyst på PC i bilen min...

Den skal gjøre et par ting

• Spotify
  • GPS-navigasjon
  • VAG-COM
  • ETKA/ELSA
  • MP3 og FLAC
  • Film (ikke fullt så viktig)
  • Nettleser

Bilen er en Audi A4 B5. Ideen er at jeg skal kunne legge inn ting på den via nettverket, den har god wifidekning på parkeringsplassen :)

Er det mulig med wake-on-lan via wifi?

Her er bilde av bilen inni

audi-s4-avant-interior-2001-2002.jpg

DIN-buret mitt er opptatt, og der skal jeg ha det jeg har. Tenkte at en logisk plassering på den er bak hanskerommet mitt, siden jeg ikke har klimakompressor i bilen. Har resonnert meg fram til at jeg trenger:

• PC som kan lades på 12v direkte
  • GPS-mottaker
  • Et lydkort med god lyd
  • Rask oppstartstid

Derfor har jeg tenkt at å partere en netbook kanskje vil være løsningen, dog jeg er skeptisk til hvor treige og kjipe de er..

Tenkte på en Asus Eee med en DAC, en GPS-antenne via USB, diagnosekontakt til bilen via USB, samt et lite tastatur og mus som ligger i hanskerommet.

Skjermen er jeg ikke sikker på enda.. hvordan kan jeg plassere den et sted uten at det ser jalla ut?

Tenkte at PCen skal kjøre på batteriene og bli ladet via 75-kursen (tennignstrinn 2) slik at den ikke trekker strøm når bilen ikke er i gang. Går det an softwaremessig å få den til å forespørre logoff ved tap av innspenning? Ser for meg en touchskjerm der det kommer opp et shutdown-symbol når spenningen forsvinner..

Må også kanskje ha en ekstern wifi-antenne opp A-stolpen, for å få bedre dekning. Er det noen som har noen ideer? :D

Endret av Inception_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...