knopflerbruce Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Hva er poenget med å velge HX fremfor AX (evt motsatt?) Ser jo at HX er billigere, men er ikke det da en dårligere modell? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Man betaler vel ekstra for muligheten til å justere litt på AXi.. Vifteprofil og man kan veksle mellom single og multi rail (?). Har ikke bruk for det, trenger bare en enhet med god voltregulering og lav ripple ut av boksen. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Ja den digitale signalprosessen gir økte muligheter som beskrevet over. Multi, singel, vifter, se forbruk /tilgang til link. Det er enda en forskjell , ikke i er laget av Seasonic , i er laget av Flextronics. Digital styring ble for heavy for Seasonic Lenke til kommentar
Strato Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Jeg kan velge mellom multi/single på min HXi og se forbruk (power in, power out). Tror AXi er enda et hakk mer luksus, men tror ikke det er mye som skiller de to enhetene. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Jeg kan velge mellom multi/single på min HXi og se forbruk (power in, power out). Tror AXi er enda et hakk mer luksus, men tror ikke det er mye som skiller de to enhetene. Det er også ulike OEMsHX er Channel Well AX er Flextronics Se på en av testene Kitguru eller Hexux (husker ikke) . Den ene review er ax1200i sammenliknet. Det er noen små forskjeller på load regulering og rippel. Begge har utgangspunkt er fra hver sin OEM produsent beste psu design p.d.d og så er Corsairs egne ting lagt til i tillegg til koblinger og det ytre. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 Flextronics har vel et bedre rykte en CWT, så koster de det samme så hadde jeg gått for en AXi Men dem kommer ganske godt ut begge to! Så alt etter hva lomme boka sier vil jeg si! Lenke til kommentar
War Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Full pott-greia i boks 1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 (endret) Ja den digitale signalprosessen gir økte muligheter som beskrevet over. Multi, singel, vifter, se forbruk /tilgang til link. Det er enda en forskjell , ikke i er laget av Seasonic , i er laget av Flextronics. Digital styring ble for heavy for Seasonic AX1200 bl.a er laget av Flextronics. Som forøvrig var plaget med coilwhine, inkl min egen. Att Digital Styring ble for heavy for Seasonic - Nøyaktig hva mener du med det, egentlig? Endret 11. september 2015 av Simkin Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Hadde coilwhine med den ene ax1200i med gtx 780 og 780ti sli. Ikkje noe med 3 stk maxwell. Første ax1200i jeg fikk har aldri hatt cw. Så nå har jeg 2x 1200i i en maskin x99 uten cw. Har heller ikkje cw på mine 2 antec hcp 1200 plat. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 (endret) War Evga g2 650 fikk ikke full pott fordi Jonny trakk for noe sært med cpu kabel. 550 fikk full fordi da var det visst endret . Men uansett. Bra shit ?, Endret 11. september 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Brb kjøper en ny. Att Digital Styring ble for heavy for Seasonic - Nøyaktig hva mener du med det, egentlig? Hvorfor skal noen andre lage i-modellene mener jeg med det. Tilfeldig anbud? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Hvordan er AX1200i ift HCP1300? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Hvordan er AX1200i ift HCP1300? 100w Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 (endret) AX1200i er en del dyrere http://www.proshop.no/Stroemforsyning-og-UPS/Antec-High-Current-Pro-HCP-1300-Platinum-2424534.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite https://www.komplett.no/product/758535/datautstyr/strmforsyning/enheter/corsair-ax-1200i-1200w-psu?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D Du får noen ekstra fancy funksjoner på Ax1200i. Mhp riplpe og spenningsregulering er vel begge kanongode enheter. Endret 12. september 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 12. september 2015 Forfatter Del Skrevet 12. september 2015 Antecen er vel bedre en AX1200i der vil jeg påstå uten å ha dokumentasjonen forran meg på en gode lørdags kveld Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Grrrrrr. Vet da fanken hva det går av en viss produsent med -i strømforsyninger for tiden , kamerat hadde selvsagt kjøpt seg en slik flott strømforsyning med ørten års garanti , platinium sertifakt (eller gold ? ) og kjørte på med SLI med 2x 980 titan. Heftig og sinnsykt bra , men programvaren fikk vi ikke til å fungere som den skal i Windows 10 , vi får faktisk feilmeldinger på 12V som er registrert som 3.3 Volts av en eller annen grunn (når den i det hele tatt ønsker å vise noe) , ser ut som dette er en gjenganger og programvaren laget langt mer problemer enn den fikset noe i W10 , men når det var sagt fungerte selve strømforsyningen utrolig bra med så og si null støy. Sli fungerte faktisk for en gangs skyld med den siste beta driveren til Nvidia så det er tydelig at ting går fremover der også , la oss håpe Corsair får ut fingeren sin og retter feilene på programvaren snart. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 12. september 2015 Forfatter Del Skrevet 12. september 2015 Programvaren til Corsair holder man seg bare unda :9 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 (endret) Satt inn HX1200i i hovedmaskinen i går. Negativt: Likte ikke kablene, spesielt PCIE. De er for korte, og det er av typen hvor man har 2 8p på enden av en kabel med 8 ledere. Hvor mye kan man egentlig belaste en slik? Fatter ikke hvorfor heller det er 8 ledere til 1 8p, eller som Antec har gjort 16 ledere til 2 8p på 1 kabel. Kablene på Antec er mye bedre enn på Corsair sin. Jeg har strukket separat kabel for hver 8p på skjermkortene, men siden kablene er som de er på Corsair betyr dette at jeg har 8 8p plugger ved skjermkortene, men benytter bare 4 av dem. Klumpete og litt stygt. Videre er kablene uten strømper, og flate og stive. Neitakk for min del. Viften holder seg avslått ved relativt høy last, det likte jeg. Ikke fordi det bråker mindre (hørte ikke Antecvifta) men fordi jeg har ingen kabinett eller støvfilter og dermed dras mindre støv inn i PSU siden viften er avslått ofte. Endret 17. september 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Da mener jeg det er tykkere core for 300w , men enig -hater når psu-kablene er dårlige. AX1500 er like dårlig, så stivt som en støl snekker .. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 Da er vel Evga SuperNova G2 serien komplett for hvermanns i gata Blir å oppdatere første post snart! 550W 650W 750W 850W 1000W 1300W -> denne får vel platina sertifikat bed 230V? viss jeg husker rett her 1600W Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå