DippyDawg Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Selvsagt, samme sier George W. Bush. Det er en ganske ekstrem holdning. Jeg kommer aldri til å tro deg, du vet jo ingenting om saken. Donald Duck er jo satanisk da, siden ingen i Andeby støtter Jesus. Jøder, muslimer og buddhister er alle satanister da de ikke tror på samme religion som deg. 99% av alle mennesker som noen sinne har levd har vært satanister... Litt av et verdenssyn du har! Men du kunne blitt fanget i det samme selv. Om ikke du støtter gresk religion så er du faktisk en gorgon og Hadestilbeder. Om ikke du støtter norrøn religion så er du en niding og Heltilbeder. Om ikke du støtter romersk religion så er du en ynkelig Orcustilhenger. Om ikke du støtter kristen religion er du satanist. Altså, det er en lang rekke religioner som kommer lenge før i køen av religioner som kan gi konsekvenser dersom man ikke støtter. Kristendommen som ganske ny religion kommer bakest i køen. Så at noen fundamentalister kaller meg satanist er det minste jeg har å bekymre meg over. Hvis det er så viktig for deg at jeg er satanist så er det helt greit. Jeg kan være satanist for deg og tilbe Lucifer når det er dette du ønsker. Kan jo spre rundt meg med sataniske og okkulte ord og uttrykk, bilder og musikk i samme slengen for å gjøre det komplett for deg? https://www.youtube.com/watch?v=-HLF9a1UF6Y&feature=kp Tenk å kalle Donald for satanist! Makan... 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Ser ikke helt motsetningen, det blir bare en annen vinkling og den er helt grei. Men om man kun vurderer sånn, hvorfor synes man annen (mer djevelsk/hedensk) religion eller tro er mer attraktiv, og "heftigere" som Abigor sier? Tenk litt på det. I noen samfunn har det vært aksept for rituell bruk av dop. Dypere enn det går det ikke. Heftigere enn din gud blir man likevel ikke, få litterære skapninger har drept så mange som ham, eller krevd ofringer av egne barn, osv. Ei heller er det noen andre religioner der gud plutselig ombestemmer seg og går fra å være en kjip jævel av en gud som holder synd med deg i mange slektsledd, til å plutselig via en korsfesting bli en kjærlighetsgud som ikke henger på greip i det hele tatt ikke lengre følger slekten. Hele greia er meningsløs for en gud, men er akkurat det man trengte når man skulle reformere de troende fra den jødiske stammereligionen til å passe inn i det multikulturelle romerriket. Jesus ble skapt som et politisk grep. Ikke for å endre reglene for hvordan guden din straffer syndere, somehow. Gamle-testamentets gud er en riktig så heftig kar. Utrydder nesten hele menneskeheten fordi han var sur. Repopulerer verden fra Noahs avkommere gjennom blodskam. Jodda, heftig nok. Endret 9. mai 2014 av tommyb Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Akkurat, "mye heftigere saker". Det er det som pirrer deg; "heftige saker". Og hat mot den fredens kjaærlighetens budskap. Ja det har vært mye misbruk og maktutøvelse i Jesi navn, men det er menneskene som misbruker skriften, og ikke skriften i seg selv. Det meste kan misbrukes i ond hensikt vet du. Nå har ikke jeg noen klar formening om hvor 'riktig' Bibelen er, og selv om jeg opplever å være på vei mot tro, har jeg ikke opplevd frelse og blitt Troens Nådegave tildel. Og er forblitt en hedning til dags dato. Men erkjennelsen sier meg mer og mer at det er sannhetens vei, hvertfall en av dem. Innerst inne vet jeg at jeg burde gitt alt jeg eier og har til de fattige, erkjent åpent mine synder og ugjerninger og bedt om tilgivelse. Har bedt om tilgivelse utallige ganger, og ber egentlig hver dag, uten å være sikker på hva jeg ber til. Men Gudsfrykten er der, og respekten for Den Hellige Ånd. Men en ting har jeg hvertfall lært, har lært å se hvordan verden og menneskene langsomt og sikkert forderves og forledes. Og jeg settes på prøver hver eneste dag. Samtidig mener jeg sannheten er å motarbeide sitt eget selvbedrag, og ikke godta aldring og død på den måten vi gjør. Dvs; genetikere og legevidenskap burde gjøre noe mer alvorlig for å få slutt på dette. Og menneskene burde i all hovedsak slutte få barn, slik at vi får satt en stopper for den groteske samsare ynglekarusellen. Så her er det to ulike sanneheter som på sett og vis motstrider hverandre, og jeg sliter med å få dem til å gå i hop på forståelig måte. Men det kan la seg gjøre tror jeg. Så definisjonen av "fredens kjaærlighetens budskap" er altså det du tilfeldigvis måtte tro på? Mens det andre tror på aldri kan være "fredens kjaærlighetens budskap"? Det er ikke mennesker som misbruker bibelen. Det er bibelen som er skrevet i så hensikt å kunne brukes til å ødelegge livene til folk. Du har en helt klar formening om hvor riktig bibelen er, det kommer klart til uttrykk av det du har skrevet tidligere. Men all denne "riktigheten" er jo et produkt av din fantasi. Erkjennelsen min sier at dette er løgnen og svakhetens vei. En fremmed religion laget i en annen verdensdel. Jeg har lært å se hvordan vi som samfunn sakte men sikkert klarer å reise oss bort fra fordervelsen, kirken, griskheten, kristendommen, imperialismen, tvang og de kristnes ønske om makt. Og vi erstatter all den dritten som bibelen har forgiftet vårt samfunn med frihet, stolthet og styrke. Ja du har på mange måter rett. Og det er forsåvidt det jeg også sier, at jeg ikke gjør som jeg burde med litt av hvert. Men det er ikke snakk om "bedre enn andre", eller er det det? I såfall beklager jeg og kan ikke hjelpe for om det oppfattes sånn. Må jo bare si det slik jeg opplever det. Den flisa kan jo snus på, og at deg og Abigore synes å framstå bedre enn feks Frankline, meg og flere. Alt etter hvor man befinner seg i bildet. Frankline kjører jo på med sin maktsykte kristenimperialisme og "holier than thou" budskap, og da er det naturlig for meg å bli med for å se hvor ekstremt dette kan gjøres. Jeg er på ingen måte bedre eller helligere enn deg, men når noen byr opp til dans takker jeg ikke nei. Ser ikke helt motsetningen, det blir bare en annen vinkling og den er helt grei. Men om man kun vurderer sånn, hvorfor synes man annen (mer djevelsk/hedensk) religion eller tro er mer attraktiv, og "heftigere" som Abigor sier? Tenk litt på det. Hvorfor er frihet, individualisme, styrke og stolthet mer attraktivt enn imperialisme, grådighet, fundamentalisme og underkuelse? Så lenge du er fanget i din religion kan du aldri få perspektiv til å forstå svaret på det spørsmålet. Endret 9. mai 2014 av Abigor Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Tenk å kalle Donald for satanist! Makan... Jaha.. årsaken til at Walt Disney sin signatur er så snirklete, er at det skjuler seg tre 6-tall der. Ta det som en spøk eller hva du vil, men hvis du ser etter er de der. Andeby består også av vesener som er både mennesker og dyr samtidig. Det er Donald som introduserer de fleste barn for hekser, ufoer, trollmenn, osv. Alle innbyggerne i Andeby bruker hansker, som kan være et tegn på at de er magikere/trollmenn. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Hvis du ser etter så finner du tre 6-tall overalt der du måtte lete. Du er for lengst erklært satanist da du har okkulte ord og symboler overalt rundt deg. Hvis du leter så vil du finne, Uavhengig av hvor du leter. Endret 9. mai 2014 av Abigor Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Tenk å kalle Donald for satanist! Makan... Jaha.. årsaken til at Walt Disney sin signatur er så snirklete, er at det skjuler seg tre 6-tall der. Ta det som en spøk eller hva du vil, men hvis du ser etter er de der. Andeby består også av vesener som er både mennesker og dyr samtidig. Det er Donald som introduserer de fleste barn for hekser, ufoer, trollmenn, osv. Alle innbyggerne i Andeby bruker hansker, som kan være et tegn på at de er magikere/trollmenn. nå er det ikke alle som bruker hansker. Langt derifra. Og mennesker er det og et fåtall av i Andeby. Det kan riktignok forkomme i enkelte fortellinger, men ikke ofte. Og hekser og troll er ikke noe Andebyfenomen. Bare les folkeeventyrene. Det er brutale saker. Men at Andebyborgere lider av lav moral kan man ikke stikke under en stol. Dare se på Dolly. Den tøyta... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Virker som Frankline har snappet opp noe jesuspropaganda på loftet til besteforeldrene sine for dette er gamle virkelig gamle holdninger som kommer som et gufs tilbake fra mørkere tider. 1 Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Og Heineken er satans drykk... 4 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) De som leter skal finne! Det et snev av hykleri og ironi ved disse "heksejegerne". For dette er jo en paranoia vi kjenner igjen fra historien. Stalin fikk henrettet tusenvis av mennesker fordi han i ren paranoid psykose trodde at de var spioner eller anti-kommunister. Så en rekke trofaste stalinfølgere ble rett og slett drept fordi lederen var paranoid. Og det samme gjaldt for hekseprosessene. Massevis av kristne mennesker, særlig kvinner, ble drept fordi det spredte seg et hysteri og paranoia om at noen var "skjulte" satanister. Når slike mennesker får herje fritt så skal det ikke mye til å bli kategorisert som "fienden". Kanskje du skriver med feil hånd? Kanskje du klødde deg bak feil øre? Kanskje du hadde gulost på brødskiva istedenfor brunost? Det er alt som skal til. Vips så blir du sendt til sibir, brent på bålet eller dømt som satanist av slike mennesker. Endret 9. mai 2014 av Abigor 2 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 (endret) Moderatormelding Flere innlegg er fjernet grunnet avsporing og person-debatt.I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegg skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og trolling er forbudt.Brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.Innvendinger eller kommentarer til dette skal tas på PM, og ikke i tråden.LiamH Endret 10. mai 2014 av LiamH Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) TS, hvis du stokker om på bokstavene i nicket ditt: Delvis > D - E - V - I - L - S > 666 Du finner sånt hvor enn du leter.... jeg tror nå du er satan, du kan ikke si noe som vil forandre min mening, jeg tror du er satan uansett, kun basert på mitt lille bokstaveksperiment. !!!!! Endret 27. mai 2014 av Henrik2k 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Jeg snille den jeg? Nei det er nok ikke det altså. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Du er mye mer satan enn det internett noen gang har vært. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Har nok misforstått der. Internett isolert sett er selvfølgelig bare en "død" teknisk ting, og har ikke ondeskap eller godskap i seg.Det det går på, er at antichrist da vil bruke dette nettet og sikkert all sånn nett til å skaffe seg controll over mennesker. Det er det som ligger i det. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Her tror jeg du misforstår. Det handler ikke om at antichrist skal bruke nettet. Det er Satan som er nettet. Antichrist skal bruke Harry Potter til å lure barn til å tro på ufoer. Det er det som ligger i det. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Herre, frels... Internett tjener ulike hensikter i det onde riket. Vi vet jo alle hvilke perversjoner man kan bli ledet til via internett, og det er også ekle bilder av døde mennesker som kan lede til at man blir mer hardhjertet. Man blir fordervet, som de sa i gamle dager. I motsetning til uskyldig. De ønsker å frata mennesker lysten til noen gang å bli kristne. Men dersom man klarer å sjalte ut det verste av internett, er det en del verdifull, kristelig informasjon der. Problemet er at de fleste går direkte til det verste, og velter seg i det som grisen velter seg i søla. 1 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Herre, frels... Internett tjener ulike hensikter i det onde riket. Vi vet jo alle hvilke perversjoner man kan bli ledet til via internett, og det er også ekle bilder av døde mennesker som kan lede til at man blir mer hardhjertet. Man blir fordervet, som de sa i gamle dager. I motsetning til uskyldig. De ønsker å frata mennesker lysten til noen gang å bli kristne. Men dersom man klarer å sjalte ut det verste av internett, er det en del verdifull, kristelig informasjon der. Problemet er at de fleste går direkte til det verste, og velter seg i det som grisen velter seg i søla. Burde du ikke bare droppe å bruke internett da? Sammenligninger mellom mennesker og griser som velter seg i søla er jo noe av ondskapen du finner her. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Herre, frels... Internett tjener ulike hensikter i det onde riket. Vi vet jo alle hvilke perversjoner man kan bli ledet til via internett, og det er også ekle bilder av døde mennesker som kan lede til at man blir mer hardhjertet. Man blir fordervet, som de sa i gamle dager. I motsetning til uskyldig. De ønsker å frata mennesker lysten til noen gang å bli kristne. Men dersom man klarer å sjalte ut det verste av internett, er det en del verdifull, kristelig informasjon der. Problemet er at de fleste går direkte til det verste, og velter seg i det som grisen velter seg i søla. Den kristelige informasjonen er jo en smittsom hjernekreft. Og kristen informasjon er kanskje noe av det verste innen skammelig perversitet man finner på internett. Grisen er et mye renere dyr enn de kristne jeg kjenner. Endret 27. mai 2014 av Abigor Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Jeg forstår ikke hvordan du kan tenke og vurdere sånn Ab igor, (hvis du er seriøs da) . Det er bakvendt og ingen forståelig logikk i det du framstiller der sånn. Man ser at flere motstandere (også deg) ofte trekker fram historikk fra Kristendommen, om forfølgelser og voldeligheter som ble gjort med Bibelen i ene handa og sverdet i den andre. Men det var (og evt er) som man bør forstå, maktpersoner som misbruker Kristendommen. Det står ingen steder at i Bibelen at det Kristne budskap skal spres sånn. Det står derimot flere steder at det ikke er menneskenes oppgave å dømme. Og de Ti Bud er vel egentlig klare nok. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Bibelen ble skrevet med det formål å ødelegge livene til folk. Alle de kristne helgnene som spredde kristendommen brukte kristendommen for det den var verdt. Bibelen inneholder en hel masse eksempler på folkemord, utryddelser og krig mot de som ikke følger bibelens gud. Jehova, sverdets gud, skal hjelpe sine tilbedere i krig mot de konkurrerende religioner og kulturer. De ti bud er kanskje det beste eksempel på hvor jævlig dette er. Sortert i prioritert rekkefølge, "du skal ikke ha andre guder enn bibelens gud" er viktigere enn "du skal ikke drepe". Endret 27. mai 2014 av Abigor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå