Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg skal sone i Trøgstad fengsel, og ønsker tips og erfaringer

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med besøk ifra familie og venner? evt. kjæreste/kone.  kan man få 100% privattid for å hoppe i høyet?

For å bygge på dette spørsmålet: Hvor privat er man i cella? Kan en betjent plutselig låse seg inn uten forvarsel? Er det vinduer på dørene?

Lenke til kommentar

Hvordan er det med besøk ifra familie og venner? evt. kjæreste/kone.  kan man få 100% privattid for å hoppe i høyet?

Du kan ha besøk i utgangspunktet 1 time i uka, men de fleste fikk dobbeltimer. Det er så stor gjennomstrøm av innsatte at ofte rekker de ikke få godkjent søknad om besøk før de slipper ut igjen. Det tar ish 1 uke å få svar på søknaden. Det er rom med sofa og bord, plass til 4 personer. Rommet har dør (som ikke kan låses fra innsiden). Jeg og dama hadde det morro stadig vekk i sofaen. Det ligger rent sengetøy, hådklær og slikt i gangen om man har behov for det. Vinduene har gardiner. Ingen problem å ha sex der. 

Det er også ett barnerom med noe leker og greier på.

For å bygge på dette spørsmålet: Hvor privat er man i cella? Kan en betjent plutselig låse seg inn uten forvarsel? Er det vinduer på dørene?

Betjentene er veldig flinke til å banke på, og kommer generelt sett veldig sjeldent på rommet. Det er calling system i alle rom, så de roper deg oftest opp om det er noe. Unntaket er romsjekk kl 0800, men da skal du være på jobb uansett, så dette merker du ikke. 

Alle får hver sin nøkkel til rommet. Du låser rommet når du ikke er der. Døren kan ikke låses fra innsiden. 

Det er ikke vindu i dørene. Det er vindu ut mot veien eller inn mot plassen i fengselet, avhengig av hvilken side av bygget du har rom på. 

Anonymous poster hash: 704d8...78b

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, er utrolig flott av TS å oppdatere så mye. Ikke bare får vi tilfredsstilt nysgjerrigheten, men andre som søker på det seinere får hjelp også.

Fant veldig lite info om stedet selv før jeg skulle inn så det var jo tanken at andre i samme posisjon kan søke. Når jeg har tid og blir ferdig med flytting skal jeg lage en ny tråd "fra start til slutt" om hele soningen.

Anonymous poster hash: 704d8...78b

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...