Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 x GTX 1080 vannavkjølt med rå Asus 34 ips, Gsync og 100hz skjerm

 

Pc er bygd i et H440 Razer Edition karbinet som inneholder:

2x GTX 1080 Fe i EK vannblock (Orginal viftene følger med) , MSI led sli bro,

Intel Core I7 4770k med EK vannblock,

Gigabyte G1.sniper Z87. socket-1150 hovedkort,

Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB, Samsung SSD 840 Evo 250 GB, Asus Xonar D2/PM 118db SRN Lydkort 7.1, Coirsair AX 850W PSU , Aquacomputer D5 vannpumpe+ tank og 3 radiatorer + 6 Noctua Vifter. Pc blir levert ferdig reinstallert med Windows 10 og det følger med orginalcd til windows 8.

 

Jeg har også side døra til karbinette. Men var litt uheldig når jeg skulle kutte større hull til å sette i nytt plexiglass. Den følger med, men er ikke så fin å se på. Men går fint an å spille uten sidedør. Vist du ønsker å sette alt inn i et annet karbinett koster slangene bare rundt 100-200 kr per meter som er enkle å kutte og montere.

Hva mener dere om denne luring?

Eller er det greit å selge så stiv pris, vannkjøling koster nok en del. Og skjermen.

Jeg tror nok I7 4770k vil slite en del i vulcan når spillene støtter bedre 6\8 kjerner.

Syns man nesten burde forvente en sokkel 2011 oppsett med i7 5930k eller bedre i et slik oppsett som dette.

Godt mulig dette er bra gaming oppsett i dag men utdatert neste år.

 

Hvordan vannskjølingløsningen er sikret mot lekasje er vel heller usikkert. Det er jo en risiko å ta.

Nå koster bare skjermkort og skjerm 28k, men tror fortsatt det blir vanskelig å få 35k for den riggen. Ikke fordi det ikke er verdi i delene, men for at det rett og slett er en elendig build. Folk som bruker over 30-40k vet at denne riggen er ubalansert.

Reagerer mer på valget av PSU og prosessor. PSUen gir lite rom for overklokking, og da gjenstår en såpass kostbar vannkjølinga som totalt bortkastet i mine øyne.

I tillegg har han gått for en middelmådig i7 prosessor, sier middelmådig fordi den har få lines. Med kun 16 PCI-lines vil det ikke være mulighet for PCI-baserte lydkort, nettverkskort eller SSDer. Til og med SSD M.2 som er fremtiden kan droppes med den riggen. Skal man ha 2 stykk 1080 kort i SLI så bør det være et minimum at prosessoren har over 16 lines. Amatør build spør du meg, er nok vanskelig å få solgt noe som er så dyrt og så ubalansert til den prisen. Må nok regne med at han taper endel på å selge dette.

Endret av 93MiChr
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

2 x GTX 1080 vannavkjølt med rå Asus 34 ips, Gsync og 100hz skjerm

 

Pc er bygd i et H440 Razer Edition karbinet som inneholder:

2x GTX 1080 Fe i EK vannblock (Orginal viftene følger med) , MSI led sli bro,

Intel Core I7 4770k med EK vannblock,

Gigabyte G1.sniper Z87. socket-1150 hovedkort,

Amatør build spør du meg, er nok vanskelig å få solgt noe som er så dyrt og så ubalansert til den prisen

This^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Hvis selger eksplisitt skriver «pruting vil bli ignorert» er det temmelig bortkastet tid å likevel prøve seg med pruting. Og faktisk frekt og uhøflig. Men først og fremst bortkastet tid. Selger vil åpenbart enten vente på en kjøper som vil gi utsalgsprisen, eller beholde tingen selv.

 

Jeg pruter ofte, men ville aldri gjort det i et slikt tilfelle.

For min del er det ikke slik. Folk generelt på finn har utrolig lite peiling, jeg pleier og lese meg opp og ned i mente på ting. Det er flere eksempler på at folk legger ut varer til en gitt pris, med budskap om at det ikke er vits å prute osv osv. Hvis jeg tar gtx 980ti skjermkortet etter 10-serien ble sluppet. Så skulle de største løkene ha 6k+ for dette. Og nesten samtlige annonser er ute til 5k en god stund før prisen enten blir skrudd ned, eller bud godtas.

 

Har man fornuft bak prutinga, samt klarer formidle dette til selger. Ser jeg ikke problem på å prute.

Lenke til kommentar

 

2 x GTX 1080 vannavkjølt med rå Asus 34 ips, Gsync og 100hz skjerm

 

Pc er bygd i et H440 Razer Edition karbinet som inneholder:

2x GTX 1080 Fe i EK vannblock (Orginal viftene følger med) , MSI led sli bro,

Intel Core I7 4770k med EK vannblock,

Gigabyte G1.sniper Z87. socket-1150 hovedkort,

Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB, Samsung SSD 840 Evo 250 GB, Asus Xonar D2/PM 118db SRN Lydkort 7.1, Coirsair AX 850W PSU , Aquacomputer D5 vannpumpe+ tank og 3 radiatorer + 6 Noctua Vifter. Pc blir levert ferdig reinstallert med Windows 10 og det følger med orginalcd til windows 8.

Jeg har også side døra til karbinette. Men var litt uheldig når jeg skulle kutte større hull til å sette i nytt plexiglass. Den følger med, men er ikke så fin å se på. Men går fint an å spille uten sidedør. Vist du ønsker å sette alt inn i et annet karbinett koster slangene bare rundt 100-200 kr per meter som er enkle å kutte og montere.

Hva mener dere om denne luring?

Eller er det greit å selge så stiv pris, vannkjøling koster nok en del. Og skjermen.

Jeg tror nok I7 4770k vil slite en del i vulcan når spillene støtter bedre 6\8 kjerner.

Syns man nesten burde forvente en sokkel 2011 oppsett med i7 5930k eller bedre i et slik oppsett som dette.

Godt mulig dette er bra gaming oppsett i dag men utdatert neste år.

 

Hvordan vannskjølingløsningen er sikret mot lekasje er vel heller usikkert. Det er jo en risiko å ta.

Nå koster bare skjermkort og skjerm 28k, men tror fortsatt det blir vanskelig å få 35k for den riggen. Ikke fordi det ikke er verdi i delene, men for at det rett og slett er en elendig build. Folk som bruker over 30-40k vet at denne riggen er ubalansert.

Reagerer mer på valget av PSU og prosessor. PSUen gir lite rom for overklokking, og da gjenstår en såpass kostbar vannkjølinga som totalt bortkastet i mine øyne.

I tillegg har han gått for en middelmådig i7 prosessor, sier middelmådig fordi den har få lines. Med kun 16 PCI-lines vil det ikke være mulighet for PCI-baserte lydkort, nettverkskort eller SSDer. Til og med SSD M.2 som er fremtiden kan droppes med den riggen. Skal man ha 2 stykk 1080 kort i SLI så bør det være et minimum at prosessoren har over 16 lines. Amatør build spør du meg, er nok vanskelig å få solgt noe som er så dyrt og så ubalansert til den prisen. Må nok regne med at han taper endel på å selge dette.

 

 

 

Bare galskap å bygge noe sånt bare for å selge den etterpå. Folk som bruker så mye penger på PC (meg og dere andre her) bygger maskinene selv og ville bygd den helt annerledes.

 

Jeg vil jo tro at dette er snakk om en maskin som selger har oppgradert nylig. Det ville vært rart å bygge en slik maskin i dag ja. 2xGTX1080 blir jo holdt litt tilbake i enkelte spill med bare 8 PCIe linjer hver. Så helt klart at man bør gjøre andre valg på CPU om man har råd.

 

Men slik jeg ser det, når det kommer til verdien på hva selger tilbyr. Så er dette ikke et dumt utgangspunkt. 3440x1440 skjermen er ~like tung for skjermkortene å drive i 100Hz som en 4K skjerm er i 60Hz. Og 100Hz har man rett til å forvente at en overklokket 4770K skal kunne drive. Som sagt er jeg redd den gamle "regelen" om at 1600MHz er mer enn nok på RAM, gjør det sannsynlig at det er brukt slik treg RAM i dette bygget også. Det er denne RAM'en som eventuelt vil hindre CPU i å yte sitt beste. 800Kr ekstra til 2400MHz RAM, så vil man ha fjernet en av de større flaskehalsene i denne maskinen. CPU kan kanskje ikke gi skjermkortene alt av resursene de trenger 100% av tiden. Men for det meste så vil dette fungere veldig bra. Selv "bare" 90% av ytelsen fra 2xGTX1080 er jo rimelig hårete bare det.

 

Jeg har ikke giddet å fin-regne på alt som er i annonsen. Men et raskt overblikk sier jo at det er sannsynligvis brukt minst 1200Kr bare på Noctua vifter, så har man vel 120+240+360mm radiatorer som blir minst 1500Kr, og en D5 pumpe med res kommer vel på ~1500Kr? Vannblokk til CPU er vel også normalt en tusenlapp? Så rundt 5.500,- bare i vannkjøling?

 

DXRacer stoler begynner på ~2400Kr. Ikke 1500Kr som jeg antydet i sted.

 

Jeg gir ikke headsettet og X360 kontrolleren noen verdi, men tastaturene og "musmatte" med h*re-lys. koster raskt over 2000Kr avhengig av modell.

 

Så ca. 10.000,- I ekstra utstyr før man i det hele tatt har kikket på komponentene som er selve datamaskinen.

 

En datamaskin med 4770K og selv 1600MHz "dritt" RAM uten skjermkort ville jeg faktisk gitt rundt 4000Kr for (ja jeg er som dere ser en gjerrigknark :p ). Og denne maskinen har et godt lydkort for de som bryr seg om god lyd (som er de fleste etter at de endelig har fått høre god lyd :p).

 

Som sagt; med litt pruting, så er verdien definitivt til stede i denne annonsen. Men å finne en kjøper som har akkurat dette behovet og stor nok lommebok blir verre å finne. :)

Endret av Gabri3L
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

2 x GTX 1080 vannavkjølt med rå Asus 34 ips, Gsync og 100hz skjerm

 

Pc er bygd i et H440 Razer Edition karbinet som inneholder:

2x GTX 1080 Fe i EK vannblock (Orginal viftene følger med) , MSI led sli bro,

Intel Core I7 4770k med EK vannblock,

Gigabyte G1.sniper Z87. socket-1150 hovedkort,

Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB, Samsung SSD 840 Evo 250 GB, Asus Xonar D2/PM 118db SRN Lydkort 7.1, Coirsair AX 850W PSU , Aquacomputer D5 vannpumpe+ tank og 3 radiatorer + 6 Noctua Vifter. Pc blir levert ferdig reinstallert med Windows 10 og det følger med orginalcd til windows 8.

Jeg har også side døra til karbinette. Men var litt uheldig når jeg skulle kutte større hull til å sette i nytt plexiglass. Den følger med, men er ikke så fin å se på. Men går fint an å spille uten sidedør. Vist du ønsker å sette alt inn i et annet karbinett koster slangene bare rundt 100-200 kr per meter som er enkle å kutte og montere.

Hva mener dere om denne luring?

Eller er det greit å selge så stiv pris, vannkjøling koster nok en del. Og skjermen.

Jeg tror nok I7 4770k vil slite en del i vulcan når spillene støtter bedre 6\8 kjerner.

Syns man nesten burde forvente en sokkel 2011 oppsett med i7 5930k eller bedre i et slik oppsett som dette.

Godt mulig dette er bra gaming oppsett i dag men utdatert neste år.

 

Hvordan vannskjølingløsningen er sikret mot lekasje er vel heller usikkert. Det er jo en risiko å ta.

Nå koster bare skjermkort og skjerm 28k, men tror fortsatt det blir vanskelig å få 35k for den riggen. Ikke fordi det ikke er verdi i delene, men for at det rett og slett er en elendig build. Folk som bruker over 30-40k vet at denne riggen er ubalansert.

Reagerer mer på valget av PSU og prosessor. PSUen gir lite rom for overklokking, og da gjenstår en såpass kostbar vannkjølinga som totalt bortkastet i mine øyne.

I tillegg har han gått for en middelmådig i7 prosessor, sier middelmådig fordi den har få lines. Med kun 16 PCI-lines vil det ikke være mulighet for PCI-baserte lydkort, nettverkskort eller SSDer. Til og med SSD M.2 som er fremtiden kan droppes med den riggen. Skal man ha 2 stykk 1080 kort i SLI så bør det være et minimum at prosessoren har over 16 lines. Amatør build spør du meg, er nok vanskelig å få solgt noe som er så dyrt og så ubalansert til den prisen. Må nok regne med at han taper endel på å selge dette.

Bare galskap å bygge noe sånt bare for å selge den etterpå. Folk som bruker så mye penger på PC (meg og dere andre her) bygger maskinene selv og ville bygd den helt annerledes.

Jeg vil jo tro at dette er snakk om en maskin som selger har oppgradert nylig. Det ville vært rart å bygge en slik maskin i dag ja. 2xGTX1080 blir jo holdt litt tilbake i enkelte spill med bare 8 PCIe linjer hver. Så helt klart at man bør gjøre andre valg på CPU om man har råd.

 

Men slik jeg ser det, når det kommer til verdien på hva selger tilbyr. Så er dette ikke et dumt utgangspunkt. 3440x1440 skjermen er ~like tung for skjermkortene å drive i 100Hz som en 4K skjerm er i 60Hz. Og 100Hz har man rett til å forvente at en overklokket 4770K skal kunne drive. Som sagt er jeg redd den gamle "regelen" om at 1600MHz er mer enn nok på RAM, gjør det sannsynlig at det er brukt slik treg RAM i dette bygget også. Det er denne RAM'en som eventuelt vil hindre CPU i å yte sitt beste. 800Kr ekstra til 2400MHz RAM, så vil man ha fjernet en av de større flaskehalsene i denne maskinen. CPU kan kanskje ikke gi skjermkortene alt av resursene de trenger 100% av tiden. Men for det meste så vil dette fungere veldig bra. Selv "bare" 90% av ytelsen fra 2xGTX1080 er jo rimelig hårete bare det.

 

Jeg har ikke giddet å fin-regne på alt som er i annonsen. Men et raskt overblikk sier jo at det er sannsynligvis brukt minst 1200Kr bare på Noctua vifter, så har man vel 120+240+360mm radiatorer som blir minst 1500Kr, og en D5 pumpe med res kommer vel på ~1500Kr? Vannblokk til CPU er vel også normalt en tusenlapp? Så rundt 5.500,- bare i vannkjøling?

 

DXRacer stoler begynner på ~2400Kr. Ikke 1500Kr som jeg antydet i sted.

 

Jeg gir ikke headsettet og X360 kontrolleren noen verdi, men tastaturene og "musmatte" med h*re-lys. koster raskt over 2000Kr avhengig av modell.

 

Så ca. 10.000,- I ekstra utstyr før man i det hele tatt har kikket på komponentene som er selve datamaskinen.

 

En datamaskin med 4770K og selv 1600MHz "dritt" RAM uten skjermkort ville jeg faktisk gitt rundt 4000Kr for (ja jeg er som dere ser en gjerrigknark :p ). Og denne maskinen har et godt lydkort for de som bryr seg om god lyd (som er de fleste etter at de endelig har fått høre god lyd :p).

 

Som sagt; med litt pruting, så er verdien definitivt til stede i denne annonsen. Men å finne en kjøper som har akkurat dette behovet og stor nok lommebok blir verre å finne. :)

Hjelper ikke at det er et godt lydkort når det kun står til pynt pga. mangel på PCI-lines. Man må man enten fysisk fjerne det ene skjermkortet for å få brukt lydkortet, og med EK-loop kan jeg se for meg at det må være en mas å gjøre hver gang man skal bruke det, eller manuelt gå inn i BIOS og koble fra det ene skjermkortet, da kunne man likegreit droppet SLI :p

 

Og selv om vannkjøling er dyr og flott den, så blir den litt overflødig sammenlignet med PSU og prosessor. Til de komponentene hadde man nok kommet like langt med en billig AIO kjøler slik som Corsair h60i.

 

Så slik jeg ser det er lydkortet og EK-vannkjøling komponenter hvor mye pengene går ut i nesten ingenting fordi riggen innehar flere flaskehalser. Er ikke like verdifullt når man ikke har alt det påkrevde hardware til å dra full nytte av det.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Lydkortet er av gamle PCI typen som går til chipsettet, og stjeler ikke PCIe linjer fra CPU, ihvertfall ikke såvidt jeg har forstått. Jeg regner med at selger ville lagt merke til om han ikke fikk SLI skrudd på, eller ikke fikk lyd ut av lydkortet.

 

Som jeg sa, så bruker denne maskinen ikke mye strøm i forhold til ytelse. Skjønt 84W til CPU og 180W x 2 til skjermkortene uten overklokking, så er vi jo oppe i nesten 450W. Vannkjølingen er slik sett fint dimmensjonert for en stille kjøling av systemet (H60 kan vel ikke sies å være stille akkurat), som var mitt poeng. Men det er ikke rare overklokken som skal til før vi er oppe i vesentlig mer, og da er ikke vannkjølings-systemet her stort større enn det trenger å være.

Lenke til kommentar

Finn.no er ikke noe annet enn andre bruktmarked. Det er ikke noe forskjellig fra bruktmarkeder i resten av verden.

 

Dersom du ikke klarer å takle at folk pruter 15% så ligger egentlig problemet hos deg... Dette er nemlig aksseptert oppførsel i alle bruktmarked. Det er altså du som skiller deg i fra mengden.

Det er ikke opp til Finn.no å tilpasse seg deg. Det er nesten du som må tilpasse deg finn.no..... duh.

 

Hvorfor gidder du i det hele tatt å selge på finn dersom det påfører deg så mye frustrasjon å lese gjennom et par meldinger med folk som kommer med bud på varen du selger?

 

Slik pleier jeg å selge på finn.

Legger ut varen til prisen jeg vil ha + 10%.

Besvarer ingen meldinger som gir et bud jeg ikke aksepterer.

Besvarer ingen tekniske spørsmål.

Besvarer ingen forespørsler om å fravike annonsens vilkår om frakt og betalingsbetingelser.

Med en gang jeg får et bud på en pris jeg synes er ok så selger jeg varen til den personen.

 

Du må rett og slett bare lære deg å bruke filter. Ikke heng deg opp i alle de useriøse henvendelsene.

 

Men å si at du "mister troen på menneskeheten" fordi de byr 15% under din pris er vel å dra den litt langt. Det sier vel i grunn mer om deg selv...

Jeg mister troen på folk, arrogante holdninger!

Lenke til kommentar

"Besvarer ingen tekniske spørsmål"  = "Useriøse henvendelser"

 

WTF  :hmm:

Grunnen til at jeg ikke svarer på tekniske spørsmål har ikke noe med seriøsitet å gjøre.

 

Jeg ønsker rett og slett å selge til noen som vet hva de kjøper.

 

Jeg orker ikke å få masse telefoner fra kjøper bare fordi han ikke får produktet til å virke. Jeg nekter å være support. Derfor svarer jeg ikke når folk spør; "Er det mulig å overklokke denne CPU?? I så fall hvordan gjøres dette??"

 

Dersom noen på annen side heller spør; "hvor høy OC fikk du ut av denne?" Så skal jeg ta meg tid til å svare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...