Gå til innhold

Den kommende borgerkrigen i Europa

Anbefalte innlegg

Enkelte her inne har jo så ekstremt overlegne og rasistiske holdninger. Det virker jo bare i mot deres egen hensikt. Om dere ønsker å spre informasjon og overbevise folk kan det hjelpe å ikke være så ignorante og trangsynte.

Jeg er heller ikke en tilhenger av masseinnvandringen, men herregud. Skjerp dere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelte her inne har jo så ekstremt overlegne og rasistiske holdninger. Det virker jo bare i mot deres egen hensikt. Om dere ønsker å spre informasjon og overbevise folk kan det hjelpe å ikke være så ignorante og trangsynte.

Jeg er heller ikke en tilhenger av masseinnvandringen, men herregud. Skjerp dere.

Kom heller med forslag til hvordan vi skal takle masseinvandring, og hvordan "vi andre" skal oppføre oss for at det skal bli korrekt for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kom heller med forslag til hvordan vi skal takle masseinvandring, og hvordan "vi andre" skal oppføre oss for at det skal bli korrekt for deg.

Jeg håper du innser at å oppmuntre sosialdarwinisme og rasisme er kontroversielt og ikke bidrar til en positiv dialog, men bare foverrer situasjonen slik som den allerede er. 

Lenke til kommentar

Jeg håper du innser at å oppmuntre sosialdarwinisme og rasisme er kontroversielt og ikke bidrar til en positiv dialog, men bare foverrer situasjonen slik som den allerede er. 

Du er helt på jordet, kontrollert motstand kalles det vel. Det er ingen som har oppmuntret til sosialdarwinisme og rasisme. Å Påpeke fakta er ikke rasisme. At du velger å lese det slik sier mer om deg enn om noen andre. Jeg skrev at løsningen blir å håndheve lovene og benytte seg av høyere straffer. Dette er universelt og gjelder for ALLE. Da er det per definisjon ikke diskriminering basert på rase, selv om jeg har en anelse hvem som blir straffet hardest. Det vet jeg du også har, så du ser forskjellene like klart som jeg gjør, men du nekter å snakke om det i frykt for å bli stemplet som rasist. Dette er feil, det er ingen som vinner ved å være stille. Dette er vitenskap som backer opp kravet om redusert innvandring. Du burde omfavne det og informere om det. Det er bare fakta, ingenting som er farlig med det. En positiv dialog har aldri ført oss noensteds. Fuck en positiv dialog. Virkeligheten må frem i lyset samme faen hvor gretne noen sarte sjeler blir.

1460825483532_1.jpg

Endret av Thitorkin2
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor Midtøsten er så destabilisert nå, da?

Må jo være disse skjeggete folka som kjører rundt i pickups med gevær på ryggen. :hmm:

Sånn for øvrig er det pent lite som burde ivaretas av vestlig kultur i dag. Sharia er nok hakket verre ja, men om det av en eller annen grunn skulle komme noen skogfolk fra Amazonas og hevde sine krav i Europa, så JA TAKK. 

Norsk kultur er dritt

Krig blir det uansett

"None of the people complaining that white people run things are rushing to live in places where we don't."

Lenke til kommentar

I Pakistan inngås 70% av alle ekteskap innen familien, i Saudi Arabia er tallet 67%. Innavlet dukker opp i statistikken over fødselsdefekter, ikke bare i Pakistan, men også i Norge og Danmark. Det er også nærliggende å tro at forfallet i den Arabiske verdens intellektuelle prestasjoner siden storhetstiden for 1 000 år siden kan skyldes denne praksisen.

Lenke til kommentar

Når Europa fant Afrika var ikke afrikanerene klare for selve konseptet nasjonalstat. Afrikanerene levde i stammer. Vi delte opp Afrika, vi bygget opp Afrika. The white mans burden var å lære resten av verden det vi hadde lært. Afrikanerene lærte ikke av oss. Nå er omtrent hele Afrika, spesielt sør for sahara, avhengig av vestlig støtte.

Så kan du lese litt om Cecil Rhodes, en av verdenshistoriens største rasshøl.

Du snakker forresten som en konebanker i dette avsnittet. Eksakt samme logikk og formulering. Ikke at jeg klandrer deg, det er ganske vanskelig å skille mellom to ting som har såpass mye til felles.  :tease:

Det er lett for å havne i den fellen. :)

Jeg mener det er bedre å la Afrika utvikle seg i sitt eget tempo, og de må gjerne be om hjelp fra Europa/Kina eller andre. I dag er det vestlig bistand som sørger for at afrikanske nasjonalstater ikke kollapser. Uten vesten vile ikke diktatorene klart å holde makten. Vil som sagt anbefale alle å se filmen, du finner den på youtube. Kineserene har ikke tid til å være politisk korrekte, og i asiatisk kultur holder man ingenting tilbake. De snakker rett fra leveren, og det er det vi i vesten sårt trenger. Mennesker som sier det som det er.

1460737803955_1.jpg

Som du ser er Afrikanere genetisk utsatt for å være voldelige. 

Vi er veldig forskjellige, og det er farlig å tro noe annet.

1460737712704_1.jpg

Det virker som heller svak forskning du referer til. 

Per dags dato er det liten interesse av slik forskning, og verdien er nok heller laber. Den "forskningen", om man kan kalle det forskning, er mildt sagt kontroversielt, og gjøres ofte av personer med et motiv i utgangspunktet. Kan for eksempel nevnes at kultur og arv nærmest er umulig å skilles. 

Hør heller på Thomas Sowell der han forklarer forskjeller mellom grupper. Det mest vitenskapelige man kan si, er at man vet ikke.

Endret av Harryen
Lenke til kommentar

Det virker som heller svak forskning du referer til. 

Per dags dato er det liten interesse av slik forskning, og verdien er nok heller laber. Den "forskningen", om man kan kalle det forskning, er mildt sagt kontroversielt, og gjøres ofte av personer med et motiv i utgangspunktet. Kan for eksempel nevnes at kultur og arv nærmest er umulig å skilles. 

Hør heller på Thomas Sowell der han forklarer forskjeller mellom grupper. Det mest vitenskapelige man kan si, er at man vet ikke.

Forskning på forskjeller mellom IQ og Etnisitet ble gjort ulovlig av FN etter andre verdenskrig. Dermed er det ikke interessen, men muligheten det står. Allikevel er det flere som benytter seg av data som er tilgjengelig for å forske.

Endret av Thitorkin2
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser du er dypt inne i Stefan Molyneux Cult tåka, Thitorkin2. Jeg tror du hadde hatt godt av å få litt andre perspektiv på ting, spesielt når det meste av data du fremstiller er en grov mistolkning, og alt du linker til er timeslange videoer fra Stefan Molyneux sin "filosofikanal".

Først og fremst så vil jeg spørre deg om hvor fikk du idéen om at det er ulovlig å forske på rase og intelligens? Det andre spørsmålet jeg har til deg er om du har vurdert de sosioøkonomiske forskjellene mellom de forskjellige rasene, noe som kan bevises gjennom studier på adoptivbarn. Det finnes indere med både høyere IQ og utdanning enn både meg og deg, men når man har de som bor i slummen utenfor Delhi så vil de selvsagt dra ned snittet.

Det tredje spørsmålet er om du er kjent med Flynn effekten, og hvordan IQ utjevner seg etterhvert som levestandarden øker?

Temaet er ikke rasistisk, men utgangspunktet du tar diskusjonen på, Thitorkin2, er basert på rasisme og feilaktig representering av informasjon. Vi roper ikke rasist fordi vi taper debatten. Vi roper rasist fordi du avslår et vitenskaplig konsensus med fancy infographics uten tilstrekkelige kilder, eller feilaktig representerte kilder av teorier som har blitt testet på innsatte i fengsel. Du finner konklusjoner ut av cherrypicking og strawgrasping, for å så fastslå at rase er nøkkelordet. Selvsagt begynner du å syte når vi kaller deg en rasist. Eneste som er mer rasistisk enn å foreslå at den hvite rasen er overlegen, er å utøve en løsning på dine påståtte problemer.

IQ'en til folk i Afrika er èn ting. Vi vet jo alle hva slags sosioøkonomiske utfrodringer de står overfor. Hva er IQ'en til svarte i nogenlunde likestilte samfunn da?

Det er jo en uhyre vanskelig floke her av korrelasjon og kausalitet og høna og egget.

Likestilte samfunn? De kulturelle og sosioøkonomiske utfordringene finnes i nesten alle samfunn, som er grunnen til at det er vanskelig å trekke en konklusjon.

Men la oss ikke late som at de sosioøkonomiske forskjellene mellom rasene på landsbasis er relevant når Thitorkin2 her drar konklusjoner basert på landsgjennomsnitt.
Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ikke i noen kult hos Molyneux som du prøver å feilaktig insuinere. Hva anngår Defooing har jeg ikke lest meg opp på det, men har forstått at det grunnleggende er at man skal sky sine foreldre som pesten dersom vedkommende benytter seg av psykisk eller fysisk vold. Dette ser jeg ikke noe galt med, men det er nok en diskusjon for en annen tråd.

At jeg burde få andre perspektiver er jeg 100% enig i, og jeg eksponerer meg selv kontinuerlig for andres syn. Dette betyr dog ikke at jeg skal godta andres syn blindt av den grunn. Dette er noe jeg tror mange, deg inkludert, sliter med. Hva angår dine forestillinger om at jeg lenker til data som gir en grov mistolkning tillegger jeg bare din manglende evne for å se flere sider av saken. Har du noensinne tenkt at du skal gjøre litt research på feltet uten å ha fordommer? Videoene Molyneux legger ut er absolutt verdt å se gjennom. Molyneux forklarer sitt syn på de dataene som blir presentert og alle fakta som blir presentert i videoen er ufattelig godt begrunnet i kildehenvisningene i beskrivelsen av videoen. Jeg vil anbefale deg at du tar en titt på disse før du uttaler deg blind om en eller annen kult.

Når du henviser til wikipedia så får jeg meg en god latter. Ikke fordi wikipedia er en dårlig kilde, men fordi wikipedia sier nøyaktig det jeg hele tiden har hevdet. For det første er grunnlaget for studien mangelfult om man skal se positivt på det. For det andre konluderer studien med at hvite har høyere intelligens enn svarte. Dette støtter opp under hypotesen om at miljø har svørt lite å si og at genetikk er den avgjørende faktoren. 

Hva angår indere som lever i slummen er det, gitt at det er gener som er årsaken til IQ-nivå, helt på sin plass at mennesker med lavere IQ lever i slummen. Om de hadde høy IQ, eller foreldrene deres hadde høy IQ, ville de ikke blitt der. Ett annet poeng som videoen, som du åpenbart ikke har sett, forklarer er at IQ ikke er interresant på individ nivå, selv om det er den beste pekepinnen vi har på hvor høyt utdannelsesnivå/inntekt en person får, men på befolkningsnivå. 

Hele innlegget ditt er bare surr og vas og politisk korrekthet, ment for å tie debatten. konklusjonen er enkel, det er forskjeller på oss, vi er gode på forskjellige ting, men hvite og alle befolkninger med høyere gjennomsnitts IQ klarer seg bedre i og skaper høyere teknologiske samfunn. 

Det som er totalt idiotisk å hevde er at menneskehjernen utviklet seg i likt tempo og til ett likt stadie i hele verden samtidig, selv om svarte har bedre beskyttelse mot solen enn hvite, selv om asiater i gjennomsnitt er lavere enn alle andre, selv om nepalesere har bedre oksygenopptak enn folk som lever ved kysten. Det er totalt tilbakestående og komplett idioti å hevde at selv om alle andre trekk ved oss er forskjellig, skal liksom intelligens være likt over hele linja. Vi er forskjellige, vi har forskjellige miljø som former oss forskjellig. 

Men for å ta oss tilbake til trådens tema. Når nå Europa begynner å stenge grensene og nekter å slippe inn flere fremmedkulturelle. Hva skjer med det hovedsaklig mannlige nye klientellet hos NAV? Det er omtrent ingen hvite jenter som ønsker å gifte seg, langt på nær få barn med disse. Hvilken kvinne velger frivillig å få barn med en mann som ikke klarer å ta vare på seg selv økonomisk eller har familien hans der som kan passe barna? Svaret er ingen og manifesterer seg i at det er svært lite utveksling seksuelt mellom urbefolkningen og inntrengerene. Hvordan skal vi hanskes med en ny gruppe mannlige mennesker som er seksuelt frustrerte? Dette skriker opprør og opptøyer.

Lenke til kommentar

Mye mulig noen trodde eg løy eller at norske muslimer var spesielt arbeidsomme, men neida. Muslimer stemmer i all hovedsak på mer overføring av velstand fra urbefolkningen til seg selv. Dette er ran.

http://www.nettavisen.no/politikk/blodrde-muslimer/643981.html

Om bare muslimene stemte ville stortinget sett slik ut:

SV: 30,5%

AP: 52,4%

SP: 0,4%

V: 2,8%

KrF: 3,7%

H: 5,3%

FrP: 2,4%

Endret av Thitorkin2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke i noen kult hos Molyneux som du prøver å feilaktig insuinere. Hva anngår Defooing har jeg ikke lest meg opp på det, men har forstått at det grunnleggende er at man skal sky sine foreldre som pesten dersom vedkommende benytter seg av psykisk eller fysisk vold. Dette ser jeg ikke noe galt med, men det er nok en diskusjon for en annen tråd.

At jeg burde få andre perspektiver er jeg 100% enig i, og jeg eksponerer meg selv kontinuerlig for andres syn. Dette betyr dog ikke at jeg skal godta andres syn blindt av den grunn. Dette er noe jeg tror mange, deg inkludert, sliter med. Hva angår dine forestillinger om at jeg lenker til data som gir en grov mistolkning tillegger jeg bare din manglende evne for å se flere sider av saken. Har du noensinne tenkt at du skal gjøre litt research på feltet uten å ha fordommer? Videoene Molyneux legger ut er absolutt verdt å se gjennom. Molyneux forklarer sitt syn på de dataene som blir presentert og alle fakta som blir presentert i videoen er ufattelig godt begrunnet i kildehenvisningene i beskrivelsen av videoen. Jeg vil anbefale deg at du tar en titt på disse før du uttaler deg blind om en eller annen kult.

"vedkommende benytter seg av psykisk eller fysisk vold". For det er jo ikke et klassisk hjernevaskingstriks.

http://www.wikihow.com/Recognize-and-Avoid-Brainwashing

Når du henviser til wikipedia så får jeg meg en god latter. Ikke fordi wikipedia er en dårlig kilde, men fordi wikipedia sier nøyaktig det jeg hele tiden har hevdet. For det første er grunnlaget for studien mangelfult om man skal se positivt på det. For det andre konluderer studien med at hvite har høyere intelligens enn svarte. Dette støtter opp under hypotesen om at miljø har svørt lite å si og at genetikk er den avgjørende faktoren. 

Hva angår indere som lever i slummen er det, gitt at det er gener som er årsaken til IQ-nivå, helt på sin plass at mennesker med lavere IQ lever i slummen. Om de hadde høy IQ, eller foreldrene deres hadde høy IQ, ville de ikke blitt der. Ett annet poeng som videoen, som du åpenbart ikke har sett, forklarer er at IQ ikke er interresant på individ nivå, selv om det er den beste pekepinnen vi har på hvor høyt utdannelsesnivå/inntekt en person får, men på befolkningsnivå. 

Hele innlegget ditt er bare surr og vas og politisk korrekthet, ment for å tie debatten. konklusjonen er enkel, det er forskjeller på oss, vi er gode på forskjellige ting, men hvite og alle befolkninger med høyere gjennomsnitts IQ klarer seg bedre i og skaper høyere teknologiske samfunn. 

Det som er totalt idiotisk å hevde er at menneskehjernen utviklet seg i likt tempo og til ett likt stadie i hele verden samtidig, selv om svarte har bedre beskyttelse mot solen enn hvite, selv om asiater i gjennomsnitt er lavere enn alle andre, selv om nepalesere har bedre oksygenopptak enn folk som lever ved kysten. Det er totalt tilbakestående og komplett idioti å hevde at selv om alle andre trekk ved oss er forskjellig, skal liksom intelligens være likt over hele linja. Vi er forskjellige, vi har forskjellige miljø som former oss forskjellig. 

Men for å ta oss tilbake til trådens tema. Når nå Europa begynner å stenge grensene og nekter å slippe inn flere fremmedkulturelle. Hva skjer med det hovedsaklig mannlige nye klientellet hos NAV? Det er omtrent ingen hvite jenter som ønsker å gifte seg, langt på nær få barn med disse. Hvilken kvinne velger frivillig å få barn med en mann som ikke klarer å ta vare på seg selv økonomisk eller har familien hans der som kan passe barna? Svaret er ingen og manifesterer seg i at det er svært lite utveksling seksuelt mellom urbefolkningen og inntrengerene. Hvordan skal vi hanskes med en ny gruppe mannlige mennesker som er seksuelt frustrerte? Dette skriker opprør og opptøyer.

Om du er redd for wikipedia så kan du følge kildene istedet. Jeg regner med at du vet hvordan Wikipedia fungerer,  og at ingen av kildene jeg henviser bør legge tvil i informasjonens pålitelighet. Å avslå Wikipedia som en upålitelig kilde uten videre forklaring er cheap tricks 101.

Du vet hvor absurd det høres ut når du sier at de IQ er årsaken til at folk lever i slummen? Det er ingenting som tyder på dette, og det går tvert imot Flynn effekten, og bli motbevist av en korrelasjon mellom IQ og velstand. Om jeg forstår argumentet ditt riktig så påstår du at velstand er et resultat av IQ, og IQ er ikke et resultat av velstand. Jeg håper du ihvertfall kan innse at manglende skolegang, dårlig ernæring, dårlige boforhold og manglende tilgang til informasjon vil resultere i lavere IQ. 

Jeg hadde satt pris på om du hadde sluttet å bruke ord som "politisk korrekt" når jeg gjør mitt aller beste for å holde debatten saklig og on-the-point. Jeg er ikke politisk korrekt bare fordi jeg motbeviser deg feil og dekonstruerer din feilaktige logikk og mangel på kunnskap og det viser seg at jeg har samme standpunktet som det vitenskaplige konsensus og de såkalt "politisk korrekte".

Men det du ikke forstår er at din feilaktige logikk blir trumfet av vitenskaplig data, og ingen fornuftige mennesker opererer på standpunkter som ikke er underbygget av den vitenskaplige metoden. 

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du er redd for wikipedia så kan du følge kildene istedet. Jeg regner med at du vet hvordan Wikipedia fungerer,  og at ingen av kildene jeg henviser bør legge tvil i informasjonens pålitelighet. Å avslå Wikipedia som en upålitelig kilde uten videre forklaring er cheap tricks 101.

Det eneste som er ett billig triks her er at du galant hoppet over alt jeg skrev anngående wikipedia. Du kan begynne å analysere det jeg skrev, forklare logikken din og hvordan du konkluderte og hvorfor.

Du vet hvor absurd det høres ut når du sier at de IQ er årsaken til at folk lever i slummen? Det er ingenting som tyder på dette, og det går tvert imot Flynn effekten, og bli motbevist av en korrelasjon mellom IQ og velstand. Om jeg forstår argumentet ditt riktig så påstår du at velstand er et resultat av IQ, og IQ er ikke et resultat av velstand. Jeg håper du ihvertfall kan innse at manglende skolegang, dårlig ernæring, dårlige boforhold og manglende tilgang til informasjon vil resultere i lavere IQ. 

Siden du ikke liker Molyneux, men ser ut til å ha en semi-hard en for Flynn så kan du vel klare deg gjennom denne videoen ettersom du misforstod hva jeg skrev igjen.

https://www.youtube.com/watch?v=UZV0kzhieAQ

Lenke til kommentar

Jeg bestemte meg å faktisk se videoen din, siden jeg er en stor fan av Dr. James Flynn, og var interessert i å se på hvilke plan han kunne bli enig med Stefan Molyneux på.

Veldig interessant intervju. Minnet meg veldig om Dr. Flynn sin TED Talk der han snakker om intelligens gjennom generasjoner.

Jeg vet ikke om du har sett videoen selv, men vil anbefale å ihvertfall se 09:50 til 13:00, og 34:00 når han begynner å snakke om "generalized ability" og hvordan vi mennesker har utviklet oss etisk ved å kunne abstrakt projisere oss selv over i offerene sin rolle, noe jeg mener mange her inne burde bli flinkere til å gjøre. På rundt 40:00 så begynner Flynn å snakke om de sosioøkonomiske forskjellene som gjorde at kvinner har lavere IQ enn menn, og om hvordan kvinner i Israel i gjennomsnitt har 8 poeng lavere IQ på grunn av at de kom fra ultraortodokse hjem der de ikke hadde samme tilgang til informasjon og kunnskap som menn. Flynn snakker også om at svarte har tjent inn 5 IQ poeng på de hvite siden forrige generasjon, noe som tyder på at forskjellene utjevner seg med tiden.

På 44:12 til 44:25 tar Dr. James Flynn å gjentar ord for ord det som var skrevet på Wikipedia angående adoptivstudiene. Svarte barn adoptert av hvite familier hadde i gjennomsnitt høyere IQ enn svarte barn adoptert av svarte familier. Han begrunner dette med at hvit kultur og de sosiale forholdene i hvite familier oppfordrer til læring og utforskning. Med andre ord så snakker vi om en miljøfaktor, og ikke en genetisk faktor, som nevnt på 45:50.

Det jeg tror, er at det kan være noen forskjeller mellom hjernen på svarte mennesker og hjernen på hvite mennesker, men på grunn av hjernen sin plastisitet og alle mennesker sitt potensiale til å bli mer intelligente, så tror jeg de genetiske forskjellene blir gjort ubetydelige av oppvekst, miljø, mentalitet og sosioøkonomiske årsaker. Jeg tror genetikk er en dråpe i havet, uten at jeg har noen konkrete bevis på at det finnes en genetisk årsak til intelligens. Når det kommer til konkret data så vil jeg si meg svært enig med Dr. Flynn sine påstander, og hvis du vil ha en dypere innsikt i hvordan jeg rasjonaliserer mine tanker, så vil jeg bare peke tilbake til intervjuet du nettopp linket meg.

Hvis du trenger en oppfriskning så vil jeg anbefale at du ser: 9:50 til 13:00, alt relevant rundt 34:00, og 43:00 og utover. Hvis du er enig med Dr. Flynn så er du enig med meg, og hvis du er enig med meg så har du innsett at dine rasistiske grunnlag på rase og IQ er ingenting annet en propaganda og tomprat basert på klassisk cherrypicking og feilaktig representering, slik som å dra frem landsgjennomsnitt av IQ, eller snakke om voldelige gener som ble motbevist i studien jeg linket til i mitt første innlegg. Det du driver med er en metaforisk voldtekt av vitenskap, og jeg mener du har behov for å reflektere litt over om det ikke er du som er i en boble av feilaktig forståelse når du går så dramatisk mot et vitenskaplig konsensus og tryner fullstendig når du faktisk møter motstand fra oss som ikke argumenterer mot rasisme fordi det er "politisk korrekt", jeg er enig i at politisk korrekthet er en uting, men vi argumenterer mot rasisme fordi det gang på gang har vist seg grunnløst eller ubetydelig.

Jeg undrer litt hvordan du kan stå opp for det du har skrevet her i tråden uten å motsi Flynn sin ekspertise.

Angående Wikipedia så vil jeg gjenta at det bare er å følge kildene om man er i tvil. Jeg var for lat til å finne røttene til påstanden, men dyktig nok til å sjekke at påstanden på Wikipedia faktisk er underbygget av troverdige kilder.

Sist men ikke minst så finner jeg det høyst ironisk at det er en større korrelasjon mellom rasisme og IQ, enn rase og IQ. Prøv å se ting fra litt andre perspektiver en gang, og ikke slit deg ut med alt dette irrasjonelle hatet. Det finnes flere årsaker til elendighet enn islam og mørkhudede, og selv om det er verdige poenger å dra frem om Islam og kriminalitet, så endrer ikke det faktumet at Norge har mindre voldtekt, mer ateisme og større fremgang enn før vi startet masseinnvandringen. Jeg bruker alt for mye tid på deg nå, så jeg forventer at dere leser alt det jeg skriver i detaljer før dere trekker konklusjoner.

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...