Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shit. Jeg har ikke hatt tid til å hente postpakken med bl.a. våtfôr i siden den kom for 3 dager siden. Det blir vel ikke dårlig på den korte tiden?

 

Also, he har ikke mulighet til å fôre henne kun våtfôr, da det blir for dyrt. Er det en god idé å blande våtfôret med tørrfôret? Blir fremdeles dyrere enn kun tørrfôr, men tror det er overkommelig. Grunnen til at jeg gjør dette er at jeg ønsker at hun skal få i seg så mye som mulig av det hun trenger, inkludert væske. Leste at katter som kun spiser tørrfôr ikke drikker nok vann, da det å drikke mye vann ikke faller naturlig for dem, og derfor er de i en slags konstant dehydrert tilstand.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Veldig enkelt:

Dropp tørrfôret helt!

Gi et kvalitetsfôr bestående av rå animalsk føde..

 

Vom og hundemat har kommet med en egen variant for katter, den selges nok hos en dyrebutikk nær deg.. Hvis de ikke har den kan de trolig ta den inn hvis de selger produkter fra Vom og hundemat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heh. Katten til minstesøss (som jeg passer for n-te uke på rad) får kun tørrfôr, og drikker mengder med vann. Så mye at jeg til alle døgnets tider må stå til tjeneste med å slippe henne ut, og så slippe henne inn noen timer senere. Farvel, døgnrytme. Det er ikke som om hun vil gjøre fra seg i kassen uansett, når hun har blomsterbed å grave det opp og gjøre det i …

Lenke til kommentar

Veldig enkelt:

Dropp tørrfôret helt!

Gi et kvalitetsfôr bestående av rå animalsk føde..

 

Vom og hundemat har kommet med en egen variant for katter, den selges nok hos en dyrebutikk nær deg.. Hvis de ikke har den kan de trolig ta den inn hvis de selger produkter fra Vom og hundemat.

 

Hva koster en slik pølse? Ifølge foringsrådet vill det gå ca en og en halv til to av disse pr dag og da blir det gjerne kostbart i lengden? I dag får de to poser våtfor morgen/kveld og tørrfor resten av dagen og de er happy og friske, men vil jo helst gi dem "skikkelig" mat selv om vi pr i dag kjøper kvalitetsfor.

Lenke til kommentar

Prisen på disse for katt vet jeg ikke, men for hund selges de for rundt 18-20,- pr. halvkilo.

 

Man får også kjøpt 20kg-blokker til hund, antar man får det til katt også uten at jeg har sjekket opp..

 

Hvis man går for disse blokkene er det billigere å fôre en hund på V&H enn det er på tørrfôr.

Lenke til kommentar

Prisen på disse for katt vet jeg ikke, men for hund selges de for rundt 18-20,- pr. halvkilo.

 

Man får også kjøpt 20kg-blokker til hund, antar man får det til katt også uten at jeg har sjekket opp..

 

Hvis man går for disse blokkene er det billigere å fôre en hund på V&H enn det er på tørrfôr.

 

Ja det høres jo ganske billig ut egentlig, 500 lapp i måneden ca ut i fra de prisene. Ser det er en butikk som fører dette i området så får vell bare teste(om de har til katt). 20Kg blokk? På nettsiden står det at når maten er tinet er den bare holdbar i to døgn. Er det da delt opp i stykker?

Lenke til kommentar

20kg-blokkene kommer fryst (men jeg vet altså ikke om de leverer de for katt), så porsjonerer man opp selv og slenger det i fryseren.

 

I tillegg er det jo greit å huske at man kan bruke diverse fra matbutikken..

Til hundene mine går det mye fisk, svin, storfe, lam og kylling..

Alt sammen er rått, jeg gir rett og slett ikke varmebehandlet animalsk mat i det hele tatt.

I vinterhalvåret får de litt kokte grønnsaker innimellom, mens de i sommerhalvåret spiser en del gress.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Katten fanger og spiser insekter (fluer, edderkopper, biller), har vi noen insekter som er giftige for katter i Norge? Vet at vi har edderkopper i Norge som har gift i seg, men de er harmløse for mennesker.

 

Hun blir helt crazy om det er en flue eller noe sånn her og løper desperat rundt for å fakke den. :p

Lenke til kommentar

Katten fanger og spiser insekter (fluer, edderkopper, biller), har vi noen insekter som er giftige for katter i Norge? Vet at vi har edderkopper i Norge som har gift i seg, men de er harmløse for mennesker.Hun blir helt crazy om det er en flue eller noe sånn her og løper desperat rundt for å fakke den. :p

alle edderkopper er vell giftige, de klarer bare ikke å bite dypt nok til å påvirke oss(mener jeg å ha lest/sett). Men vår bengal spiser alle innsekter den kommer over og har klart seg sålangt, så tror ikke du skal bekymre deg for det:)
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har fått en liten valp (8,5 uke) i hus, og det virker som om hannkatten min Brage (10 mnd) har tatt på seg medansvaret i oppdragelsen av valpen. Om dette er frivillig fra hans side er vanskelig å si. Valpen følger etter han hvor enn han går, og de leker, og "sloss", og kan til og med sove sammen. Det er så kjekt å se <3 Hunnkatten Bea (10 mnd) er mer skeptisk, og vil helst ha valpen på avstand, men det blir mindre fresing for hver dag som går.

Endret av Kiro
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har fått en liten valp (8,5 uke) i hus, og det virker som om hannkatten min Brage (10 mnd) har tatt på seg medansvaret i oppdragelsen av valpen. Om dette er frivillig fra hans side er vanskelig å si. Valpen følger etter han hvor enn han går, og de leker, og "sloss", og kan til og med sove sammen. Det er så kjekt å se <3 Hunnkatten Bea (10 mnd) er mer skeptisk, og vil helst ha valpen på avstand, men det blir mindre fresing for hver dag som går.

 

 

Noen bilder eller video mulig å få her?

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen råd mot en katt som hopper ned på balkongen min?

Jeg bor i 2. etasje i et borettslag, og nå den siste uka har det skjedd to ganger at samme katt finner veien opp på taket her, vandrer over og hopper ned på balkongen..

 

Den er uten halsbånd, så jeg får ikke sjekka hvem som eier den selv.

 

Det er ca. 3 - 4 meters avstand fra naboens balkong, så jeg tviler på at den kan komme seg enten opp eller bort eller ned fra balkongen min uten min hjelp. Første gang jeg oppdaga det var i uka som var, hvor jeg mistenker at den hadde ventet i timesvis på balkongen uten å komme seg noe sted..

 

Begynner å bli irriterendes.

Lenke til kommentar

Trenger råd. :0

 

Katten er nå 20 uker (dvs. 5 måneder). Når jeg først fikk henne slapp jeg henne ut med tilsyn, og hun var veldig forsiktig. For et par uker siden kom hun seg ut, og løp som en gal fram og tilbake og ville absolutt ikke komme (hun gjør som hun vil uansett... :p). Hadde vanskelig med å få henne inn igjen, det var sent og jeg skulle legge meg. Hun gjemte seg under terassen, der jeg ikke kommer til, og ville ikke komme ut.

 

Men som sagt, hun er bare 20 uker, hun vil ut, jeg bor i et sketchy nabolag. Det er ikke sååå mye trafikk, men det er mye vei her, og i rushtiden er blir det en del biler og busser.

 

Vet ikke hvordan det skal gå om jeg slipper henne ut, og om hun kommer tilbake. Hun mjauet flere minutter i strekk fordi hun vil ut.

 

Er jeg altfor overbeskyttende, eller bør jeg holde henne inne?

 

 

 

Noen råd mot en katt som hopper ned på balkongen min?

Jeg bor i 2. etasje i et borettslag, og nå den siste uka har det skjedd to ganger at samme katt finner veien opp på taket her, vandrer over og hopper ned på balkongen..

 

[...]

 

Begynner å bli irriterendes.

Kjøp en sint tiger, så tror jeg ikke den kommer flere ganger. :p Mike Tyson kan kanskje hjelpe deg med det.

 

Neida, vet ikke. Er vel ingenting du kan gjøre aent enn å finne ut hvem som eier katten å spør om de kan passe på at katten ikke stikker opp på taket.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...