Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror dere jeg får igjen mine 80kr hvis jeg stikker innom og klager?

Det bør du, og jeg tror ikke du trenger å begrunne det mye engang. Gleder meg til å se din egen scanning av dem.

 

...så, folkens... Lesebrett? Jeg tenker på Amazons Kindle vs. Barnes & Nobles Nook?

Jeg tafsa på og vet jeg har lyst på en Kindle, men jeg kjøper ikke før den er åpnet skikkelig opp. Nook har jeg ikke fulgt med på, men sist jeg sjekka var den vesentlig mer åpen enn Kindle. Jeg har telt på knappene om jeg ikke skal ta sjansen på en Hanlin.

Lenke til kommentar
Kindle fremstår som ebøkenes svar på iTunes (DRM-mareritt med lock-in), mens Nook virker mye åpnere. Noen som har gjort seg noen tanker?

Jeg er mest hverken eller. De er fulle av knapper og tøys. Et lesebrett skal være skjerm med ramme rundt (som iPad, men uten Apple innmat). Så jeg skal sitte på gjerdet et eller to år til.

Lenke til kommentar
Kva er mest nytte av? IS eller USM?

Tjah - kommer an på hva det er snakk om. USM er veldig fint hvis du også fokuserer manuelt, og IS er fint til håndholdt fotografering, spesielt på tele.

 

Det er nok først og fremst en hel del andre forskjeller på objektivene - typisk har de med USM markant bedre byggekvalitet sånn i tillegg til fokusring og -motor, og som regel har de også bedre optikk.

Lenke til kommentar

Men på vidvinkel, har hørt at USM tek seg betre ut enn IS...

 

Nei, det har seg slik at eg har den derre Tamron 18-200mm 4.5-6.3, (Grunna uhell med Kit'en...) UFATTELEG treig fokus, har gått glipp av mange augeblink der... Har manuellfokus da, men er ikkje alltid den treff den heller... Så har eg den 100mm 2.8 Macro av Canon som er berre ein draum i forhold.

Lenke til kommentar
Kindle fremstår som ebøkenes svar på iTunes (DRM-mareritt med lock-in), mens Nook virker mye åpnere. Noen som har gjort seg noen tanker?

Jeg er mest hverken eller. De er fulle av knapper og tøys. Et lesebrett skal være skjerm med ramme rundt (som iPad, men uten Apple innmat). Så jeg skal sitte på gjerdet et eller to år til.

*uten Apple innmat * .. ? redd for få en enklere hverdag? :)

Lenke til kommentar
...så, folkens... Lesebrett? Jeg tenker på Amazons Kindle vs. Barnes & Nobles Nook?

 

Kindle fremstår som ebøkenes svar på iTunes (DRM-mareritt med lock-in), mens Nook virker mye åpnere. Noen som har gjort seg noen tanker?

 

iPad kommer muligens til å ta en iPod på det markedet der også. Mye flottere design, Kindle ser ut som noe Ivar S.Løge kunne solgt for 149,- + batterier.

 

Apple har også skjønt det som andre prøver på uten å lykkes, nemlig innhold. Bare det å installere noe på min Nokia mobil er direkte brukerfiendtlig.

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar
Det hadde vel vært en enklere hverdag for deg om du kun hadde et kompaktkamera? Da slipper man de kjipe valgene som hvilket objektiv man skal bruke og sånn.

 

Det er ikke uten grunn at folk flest kjøper kompaktkamera. Kan ikke akkurat komme her å si at det er et produktområde uten etterspørsel, selv om det finnes bedre og mer avanserte løsninger?

 

For mange valg som fritt valg av OS og lignende ville gjort det vanskelig å tilpasse innholdet til iPad, og det innholdet som skaper suksessen. Se bare på iPhone, den er ingen verdensmester rent teknisk sett, men uslåelig på innholdssiden. Tipper det blir samme historie med iPad.

 

Sutekh: Inntil du kan vise meg en maskin som gir like bra hardware for pengene som 27" iMac f.eks så kan du spare deg for "Apple er overpriset" mytene dine. ;)

Endret av phax
Lenke til kommentar
Jeg er mest hverken eller. De er fulle av knapper og tøys. Et lesebrett skal være skjerm med ramme rundt (som iPad, men uten Apple innmat). Så jeg skal sitte på gjerdet et eller to år til.
Apple har samme innmaten som alle andre, de bare tar mer for den.

 

Seriøst ?

 

Hvor mange av de har feks multitouch som virker og OSX basert OS ? Ingen !

Lenke til kommentar
*uten Apple innmat * .. ? redd for få en enklere hverdag? :)

Neida, men selger ikke rompa mi til de utsugerne ...

Rompa di er reservert for Microsoft ? :D

 

Til debatten jeg ser vokse frem. Jeg var med på Ms-Dos..på W95..på W2000 ..på W98 .. på Wxp ..så kom Vista .. jeg ga rett og slett opp.. ! Jeg har ikke tid til å bruke tre timer hver dag på hverken å oppdatere meg selv eller maskina mi !

 

Jeg var som alle andre ... hånte Apple for moteprodukter og overprising.. Så fikk jeg prøve den maskina jeg nå skriver på.. en 17 " MbPro..

 

Jeg lyver ikke MYE når jeg sier at jeg var på gråten når jeg så hvor enkelt det var... Så nå har dattera... kona ... sønnen (en iPod) , og jeg Apple maskiner.. og en Time Capsule som surrer og går oppe på skapet.. :) Alt er backa upp til enhver tid..

Og jeg er en BRUKER.. ikke en som bruker 3 timer hver dag for å holde seg oppdatert..

 

Dette blir sikkert kommentert av flere av dere, og jeg har ingen glede av å krangle om dette, og jeg kan for lite om det som skjer inni maskina.

Men jeg trenger ikke heller å vite om det.

Jeg er en bruker , ikke en IT-mann med mellomfag i Microsoft sine indre anliggender.

Så for dem som har lite tid og gjerne vil ha en enkel hverdag så kan Apple anbefales. Så enkelt er det. :)

Og dere som ikke liker Apple.. vel.. det er helt ok det også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...