Gå til innhold

Ny spillrig, 21:9, 4K,

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager, jeg husket feil. Sjekket priser for noen dager siden, da jeg skulle se om komplett har Evga sin P2 versjon, da denne og har passive vifter ved lav belastning (300w og lavere) så husker jeg jeg syns Corsair sin 1200i var så himla dyr,

men ja det var vist bare 3195 og ikke 4195 . beklager ;)

jeg syns og prisen hørtes forskrekkelig høy i hodet mitt hehe. derfor jeg reagerte.

Sålenge du får en som er fri for coil whine, så er det en dønnsolid vare.

Min kostet i underkant av 2500,- :)

Hope so, slenger med en benchmark i løpet av neste uke! Takk for hjelp

Edit: Ser jeg har blandet Corsair HX 1200i og Corsair AX 1200i , (jeg er ikke veldig oppdatert på Corsair modellene) så da skjønner jeg prisforskjellen ja.

Corsair AX 1200i koster som jeg trodde ,rundt 3200kr.

BTW ,  60hz skjerm ..  har du spilt mye på 120 eller 144hz skjermer før ?

Om du har, så er det fryktelig å nedgradere ;)

Hilsen 2560x1440 144hz som minimum. (Venter på Asus eller bedre 34" med 100hz og g-sync)

Yeah, figured ;)

-Kjørt med 60Hz hele livet, så det blir nemo problemo.

Er kanskje en BenQ 24" 144hz på vei som bursdagsgave, med at lillebror får den gamle riggen som mellomlegg :)

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte fra 3x Phillips 24" 144Hz skjermer i NV Surround, til en 27" Asus MG279Q nå med 2560x1440 144hz IPS . og jeg kan bare si, det er en helt vanvittig mye bedre spillopplevelse når du treffer 110-120+ fps og ligger på det med alt av grafikk på max.

Men jeg advarer deg, har du først hatt det en stund ja , så kan du ikke nedgradere ;)

Lenke til kommentar

Har dyttet delene sammen nå og maskinen fungerer.

Men som mange andre med Asus sitt X99 chipsett, finner jeg kun 2stk RAM brikker.

Først sa BIOS at jeg hadde 4stk.

Så sa Windows at jeg hadde 2stk..

Hwmonitor sa 4stk.

Installerte alle drivere, og nå sier BIOS og windows 2stk, mens hwmonitor sier 3stk.

Leste litt på div. forum hvor noen hadde satt opp voltage på RAM til over 1,36 og fått inn alle brikkene.

Brukte hurtigklokken til hovedkortet (brytere på kortet) og finner fortsatt bare 2stk..

Lenke til kommentar

Prøv å ta ram brikkene ut og sett de inn igjen, pass på at du får de helt inn. 

DDR4 ram er veldig viktig å få helt inn, noen ganger de bare går nesten inn.

Flyttet de over til DIMM slotsene på høyre side, nå er alle med.

B1 slottet har en vane for å ikke fungere på disse kortene, kommer det frem av det jeg har lest..

Lenke til kommentar

Du burde ikke burde prime95 på haswell, kan skade cpu. Bruk AIDA64, asus realbench, og noen spill (bf4/hardline, gta v osv) for å sjekke at den er stabil

Uhjaaa, takk :)

-Der holdt tempene seg rundt 80C, ved bruk av AIDA64.

Sliter med veeeldig lave fps i CS:GO, Serious Sam og Nosgoth (kun de spillene jeg har fått testet).

Snakker om 20-40, med mye drops og spikes.

Får 5fps mer med alt på "low"/"performance"

Kjørte Unigine Valley, fikk mellom 30-200FPS.. 6k score. 

Ultra, uten AA, 1920x1080.

-Merkelig nok viser denne ca. 1640mhz på core.

I HWMonitor og CPUID, får jeg 595 og 405 mhz som core.

Leser jeg data med AfterBurner og CPU-Z viser de "korrekt" clock. -1340 på core (justert)

Temps. er som forventet under full load mellom 45-50.

-Her er alle programmene enige. 

Blir litt forvirret.

• Bør jeg prøve å flytte radiator og vifte til GPU toppen av kabinettet?
  • Reseate GPU, bytte PCIe spor?
  • CPU bottleneck pga. feil kjøling eller "overdreven" OC mtp. kjøleløsning? - H75 kjøler og 4,19GHz..
  • RAM kjører på 2133mhz. . .
Endret av Pj0ter
Lenke til kommentar

Kan ikke du kjøre firestrike/ firestrike extreme? da ser man ganske fort om det er skjermkort eller cpu som ikke som det skal være.

Jeg har så å si samme system så deg så da bør ikke din score avvike så veldig mye ifra min.

Du har selvsagt oppdaterte chipsetdrivere etc?

EDIT: valley vise core speed som er helt borti natta, så se bort fra den

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Kan ikke du kjøre firestrike/ firestrike extreme? da ser man ganske fort om det er skjermkort eller cpu som ikke som det skal være.

Jeg har så å si samme system så deg så da bør ikke din score avvike så veldig mye ifra min.

Du har selvsagt oppdaterte chipsetdrivere etc?

EDIT: valley vise core speed som er helt borti natta, så se bort fra den

Vedlagt

post-365382-0-22613600-1443200517_thumb.png

Endret av Pj0ter
Lenke til kommentar

Det var en dårlig grafikkscore(hadde tilsvarende med et 780ti) . Vil tro kortet ditt throttler eller noe. Jeg har jeg vel en 21-22k til sammenligning, men det er overklokket da vel å merke. Cpu scoren din ser grei ut den uten at jeg hvilken klokk du kjører på så feilsøk skjermkortet og se om det blir varmt og throttler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...