cavumo Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Ja, ville tro det var mulig med 2P. Det er det eneste smutthullet jeg har funnet vedrørende matematikk Fant ikke kilde som sier eksplistt at det er lov å føre R1 og 2T på samme vitnemål, men skal søke litt videre. Jeg vet jeg har sett dette. Her er uansett en liste over fag som ikke kan føres på samme vitnemål. Fellesfaget teoretisk matematikk på Vg1 (1T) og fellesfaget praktisk matematikk på Vg1 (1P) kan ikke føres på samme vitnemål. Det er heller ikke anledning til å føre fellesfaget teoretisk matematikk på Vg2 (2T) og fellesfaget praktisk matematikk på Vg2 (2P) på samme vitnemål.Programfagene i matematikk, matematikk S og Matematikk R, kan ikke føres på samme vitnemål. Dette gjelder uavhengig av nivå. Programfag Geofag X og Teknologi og forskningslære X kan ikke føres på samme vitnemål som hhv. Geofag 1 og Teknologi og forskningslære 1. Lenke til kommentar
Araho Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Ja, ville tro det var mulig med 2P. Det er det eneste smutthullet jeg har funnet vedrørende matematikk Fant ikke kilde som sier eksplistt at det er lov å føre R1 og 2T på samme vitnemål, men skal søke litt videre. Jeg vet jeg har sett dette. Her er uansett en liste over fag som ikke kan føres på samme vitnemål. Fellesfaget teoretisk matematikk på Vg1 (1T) og fellesfaget praktisk matematikk på Vg1 (1P) kan ikke føres på samme vitnemål. Det er heller ikke anledning til å føre fellesfaget teoretisk matematikk på Vg2 (2T) og fellesfaget praktisk matematikk på Vg2 (2P) på samme vitnemål.Programfagene i matematikk, matematikk S og Matematikk R, kan ikke føres på samme vitnemål. Dette gjelder uavhengig av nivå. Programfag Geofag X og Teknologi og forskningslære X kan ikke føres på samme vitnemål som hhv. Geofag 1 og Teknologi og forskningslære 1. Der det står "Programfag i matematikk, ..." vil jeg tro at de refererer til nettopp 2P og 2T, og at det ikke kan føres sammen med S og R. Men jeg vet jo ikke, da, kun tolker Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 Jeg blir i alle fall veldig positivt overrasket om dette er mulig, men jeg tviler. Fint at du sjekker videre, nypis! Lenke til kommentar
OneWingedAngel Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Ja, ville tro det var mulig med 2P. Det er det eneste smutthullet jeg har funnet vedrørende matematikk Fant ikke kilde som sier eksplistt at det er lov å føre R1 og 2T på samme vitnemål, men skal søke litt videre. Jeg vet jeg har sett dette. Kanskje dette vil være til hjelp: http://www.udir.no/Upload/Rundskriv/2011/Udir-1-2011-Fag-og-timefordeling.pdf 3.2.2.7 [...] Matematikk som fellesfag og programfag Elever kan ikke ta fellesfaget i matematikk 2P eller 2T på Vg2 samtidig med programfag i matematikk (S1/R1) på Vg2 på grunn av overlappende mål. Men elever som har tatt fellesfaget i matematikk på Vg2, kan likevel velge programfag i matematikk (S/R) på Vg3. Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 Jeg tolker det som at det ikke er mulig. Enige? 1 Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Er du i utgangspunktet god i engelsk og samfunnsfag, følger litt med på nyhetsbildet og kan skrive gode, analyserende samfunnsfaglige tekster så er ikke internasjonal engelsk, eller samfunnsfaglig engelsk, noe stort problem. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Jeg tolker det som det ER mulig, men har ikke noen kilde på det. Det greieste er kanskje å kontakte Utdanningsdirektoratet, men så er det oppmeldingsfrist i morgen til privatisteksamen, og offentlige instanser er ikke alltid de raskeste til å svare. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Økonomistyring, selvfølgelig. Ellers så er alle fag der det er en muntlig eksamen lette, da det ofte er veldig gode snitt i muntlig. Lenke til kommentar
martheee Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Vil bare si at det ikke er mulig å få karakteren i både R1 og 2P/2T på vitnemålet. Jeg hadde 2P først og R1 året etter. Mistet da karakteren jeg jeg hadde i 2P på vitnemålet. 1 Lenke til kommentar
jeIIy Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 kjørte lett gjennom IT'en på videregående. anbefaler det hvis du har en programmerings interesse Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 kjørte lett gjennom IT'en på videregående. anbefaler det hvis du har en programmerings interesse Fikk seks i det faget som elev, så er nok ikke aktuelt å ta det da! Men takk for innspill. Lenke til kommentar
Minamo Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Ingenting kan bli lettere enn Geofag 1 og 2 Enig med du! Geofag er et veldig greit fag å lese seg opp på, i tillegg til at det faktisk er interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå