FKL982 Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Etter å ha lest gjennom tråden er det vel åpenbart at ytelse ikke nødvendigvis er det TS setter høyest, det er vel heller å ha det nyeste og beste (og dermed ofte minst kostnadseffektive) som er hovedpoenget. Så i så måte er det lurt. Hva er det som trekker ned ytelsen, siden du sier at TS ikkje setter ytelse høyest? Da tar vi utgangspungt at 5960x er på 4500mhz ... Beklager, det var dårlig skrevet av meg, fikk ikke med deg jeg egentlig mente. Det jeg mente var price to performance (eller kostnadseffektivitet). Ytelse er selvsagt viktig, da han med oppsettet sitt får noe av det råeste man får tak i, men også ganske mange kroner per fps Og selvsagt ingenting galt med det. Endret 14. september 2014 av ENord Lenke til kommentar
ASUSGutt Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 Ville forsatt benyttet meg av et kit som dette til Cpu: https://www.komplett.no/ekwb-ek-kit-x360-cpu-water-cooling-kit/821956#!tab:extra, Eller kjøp hos DI da de fint setter sammen en liste for deg. Blir litt feil med en 212 evo til Intels råeste prosessor (min mening tho!) Uansett så er det bare å drite i alle som sender det sånne mld, Du har bestilt og valgt komponenter. Valget av komponenter hadde nok jeg valgt litt annerledes personlig. Gleder meg til å se resultatet du kommer med da den 24/25 Ville tatt 980 Sli om jeg var deg, Tror neppe det er microstutter lenger med high-end korta. Husk ESD da, Greit med et lite armbånd. (sm du bestilte) Jeg vet at å gå for sån mikro cpu kjølere ikke lurt for denne monster cpu 5960X Jeg skulle egentlig gå for water cooling som du viste, men kjøpte ikke nå for jeg vet ikke åsen jeg skal klokke og at det blir for mye med water cooling og sånt nå siden jeg kjøpt så mye annet nå. Jeg likte den X360 water cooling som du viste meg og jeg tror jeg kjøper denne neste år. Jeg tror ikke jeg går for sli pga jeg er ikke så ekstremt gamer Jeg spiller kanskje max 30 timer i uka på spill så jeg trenger ikke gå for sli syns jeg med sli kommer rommet mitt til å bli varmeovn også Lenke til kommentar
ASUSGutt Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 Ser ut som jeg ikke for pc min neste uke men neste mnd! Så nå på ordere status, og det står 10 oktober de for inn det hovedkorte Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Ville forsatt benyttet meg av et kit som dette til Cpu: https://www.komplett.no/ekwb-ek-kit-x360-cpu-water-cooling-kit/821956#!tab:extra, Eller kjøp hos DI da de fint setter sammen en liste for deg. Blir litt feil med en 212 evo til Intels råeste prosessor (min mening tho!) Uansett så er det bare å drite i alle som sender det sånne mld, Du har bestilt og valgt komponenter. Valget av komponenter hadde nok jeg valgt litt annerledes personlig. Gleder meg til å se resultatet du kommer med da den 24/25 Ville tatt 980 Sli om jeg var deg, Tror neppe det er microstutter lenger med high-end korta. Husk ESD da, Greit med et lite armbånd. (sm du bestilte) Jeg vet at å gå for sån mikro cpu kjølere ikke lurt for denne monster cpu 5960X Jeg skulle egentlig gå for water cooling som du viste, men kjøpte ikke nå for jeg vet ikke åsen jeg skal klokke og at det blir for mye med water cooling og sånt nå siden jeg kjøpt så mye annet nå. Jeg likte den X360 water cooling som du viste meg og jeg tror jeg kjøper denne neste år. Jeg tror ikke jeg går for sli pga jeg er ikke så ekstremt gamer Jeg spiller kanskje max 30 timer i uka på spill så jeg trenger ikke gå for sli syns jeg med sli kommer rommet mitt til å bli varmeovn også Merker rommet blir varmet opp ja med en server pc, Så en pc som spyr fint ut 500watt ^!^ Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Ser ut som jeg ikke for pc min neste uke men neste mnd! Så nå på ordere status, og det står 10 oktober de for inn det hovedkorte Sjekk Prisjakt.no: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2782216 Proshop har den listet på lager. Sjekk med dem om det stemmer og bare kanseller hovedkortet fra den andre ordren din Lenke til kommentar
ASUSGutt Skrevet 18. september 2014 Forfatter Del Skrevet 18. september 2014 (endret) PC-en min er på vei folkens! Jeg for den på mandag.TDZGamer: de fikk inn hovedkorte Jeg kjøpte rambrikker fra et annet butikk pga de for ikke dem før om 2 uker. Jeg klarer ikke vente 2 uker så bedre å kjøp ram fra annet sted da. Endret 18. september 2014 av Norwegian Lenke til kommentar
ASUSGutt Skrevet 19. september 2014 Forfatter Del Skrevet 19. september 2014 (endret) Folkens PC-en min er her!!! HER ER DEN! Endret 19. september 2014 av Norwegian Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Folkens PC-en min er her!!! HER ER DEN! Linken funka ikkje Lenke til kommentar
ASUSGutt Skrevet 19. september 2014 Forfatter Del Skrevet 19. september 2014 (endret) HER ER DEN!! Endret 19. september 2014 av Norwegian 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Da er det bare å kjøpe GTX 980 å overklokke den til 1500mhz 1 Lenke til kommentar
ASUSGutt Skrevet 19. september 2014 Forfatter Del Skrevet 19. september 2014 Nå trenger jeg hjelp til bygge den Jeg har lyst til starte den nå men jeg tror jeg gjør det imora. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Med kjøleren du har valgt klarer du nok ikke å klokke veldig høyt. Men test og se hvor langt du klarer. Litt over 3000 ca 120w, 4500 over 200w. Skulle hatt den og teste folding med, ingen ennå som har testet den på folding. Får jo nesten 2 980 for den prisen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Nå trenger jeg hjelp til bygge den Jeg har lyst til starte den nå men jeg tror jeg gjør det imora. Du finner alt du trenger å vite i manualen til hovedkortet. Cpu det samme. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Dominator Platinum, lol Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 (endret) Jeg pleier ikke å kommentere tråder etter at innkjøpet er i orden, fordi det i beste fall gir uvelkommen bismak hos kjøper om noe er kritiserbart - men i dag gjør jeg et unntak. Hvorfor er det ingen som har tatt tak i Norwegian før nå? Han svir av nesten tredobbelt sum på ekstrem-klasse prosessor for å få maksimalt 20% høyere ytelse enn en i7 5820K, kjøper et av de dyreste hovedkortene i produksjon, SAMTIDIG som han ender han opp med en kjøler til 240 kroner? Det er jo pling i bollen. Nizzen, noen forbrukere må beskyttes mot seg selv. Du burde ha skjønt at når han skriver at målsetningen hans bare er å ha en spill-PC som skal vare i 5 år, så er ruta han har valgt totalt skivebom. Du oppfordrer han egoistisk til å velge entusiastkomponenter som har en syltynn relevanse til formål, fordi du selv synes det er gøy å være entusiast. Jeg har all respekt for hva du og andre entusiaster gjør, og hvordan dere forvalter pengene deres, men det er fordi dere vet nøyaktig hva dere gjør. Ærlig talt, Norwegian gjør ikke det; dette er en person som etter å ha svidd av 40 000 kroner, returnerer til tråden for å spørre om hvordan han setter sammen delene. Da er det rimelig åpenlyst at han er helt lysegrønn og ikke havner i nærheten av deres rekker med tanke på hva han bruker PCen til. Han vet ikke hva spill i praksis krever av maskinvaren, og mye mindre hvordan bildet kommer til å være om et, to og enda flere år. Desto mer uetisk blir det når du og andre pusher på og bare ber han investere mer og mer. Det blir litt som en marerittutgave av Luksusfellen. Som sympatiserende bygger, stiller jeg en godt ment oppfordring til deg og enkelte andre, om å slutte den slags utnyttelse av nybegynnere som bare ønsker seg en god, utholdende spill-PC. Værsåsnill og forhold dere til individer som har kunnskaper og ambisjoner på lik linje som dere selv, vet om ekstrem-benchmarking og har det som hovedformål. Ikke bland dere opp i anbefalinger for de med tydeligvis helt annerledes behov. Rett og slett, vis litt samfunnsansvar. Endret 19. september 2014 av Agentspoon 7 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Jeg og mener han kunne valgt andre deler, men er jo ikke mine penger. Og så er det jo og litt skryte pc han har kjøpt. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 (endret) Jeg pleier ikke å kommentere tråder etter at innkjøpet er i orden, fordi det i beste fall gir uvelkommen bismak hos kjøper om noe er kritiserbart - men i dag gjør jeg et unntak. Hvorfor er det ingen som har tatt tak i Norwegian før nå? Han svir av nesten tredobbelt sum på ekstrem-klasse prosessor for å få maksimalt 20% høyere ytelse enn en i7 5820K, kjøper et av de dyreste hovedkortene i produksjon, SAMTIDIG som han ender han opp med en kjøler til 240 kroner? Det er jo pling i bollen. Nizzen, noen forbrukere må beskyttes mot seg selv. Du burde ha skjønt at når han skriver at målsetningen hans bare er å ha en spill-PC som skal vare i 5 år, så er ruta han har valgt totalt skivebom. Du oppfordrer han egoistisk til å velge entusiastkomponenter som har en syltynn relevanse til formål, fordi du selv synes det er gøy å være entusiast. Jeg har all respekt for hva du og andre entusiaster gjør, og hvordan dere forvalter pengene deres, men det er fordi dere vet nøyaktig hva dere gjør. Ærlig talt, Norwegian gjør ikke det; dette er en person som etter å ha svidd av 40 000 kroner, returnerer til tråden for å spørre om hvordan han setter sammen delene. Da er det rimelig åpenlyst at han er helt lysegrønn og ikke havner i nærheten av deres rekker med tanke på hva han bruker PCen til. Han vet ikke hva spill i praksis krever av maskinvaren, og mye mindre hvordan bildet kommer til å være om et, to og enda flere år. Desto mer uetisk blir det når du og andre pusher på og bare ber han investere mer og mer. Det blir litt som en marerittutgave av Luksusfellen. Som sympatiserende bygger, stiller jeg en godt ment oppfordring til deg og enkelte andre, om å slutte den slags utnyttelse av nybegynnere som bare ønsker seg en god, utholdende spill-PC. Værsåsnill og forhold dere til individer som har kunnskaper og ambisjoner på lik linje som dere selv, vet om ekstrem-benchmarking og har det som hovedformål. Ikke bland dere opp i anbefalinger for de med tydeligvis helt annerledes behov. Rett og slett, vis litt samfunnsansvar. Problemet var vel att han kom inn å sa "jeg har 40.000 å bruke på pc" å da var det gjort. Endret 19. september 2014 av FiveInline Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Jeg synes det morsomste er at han heter Norwegian, men skriver håpløst dårlig 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 (endret) Han heter ikke norwegian og du heter heller ikke DuraN. Så lenge jeg skjønner hva han mener og eller vil så betyr det ikke noe. Skrive leifer har vi alle. Endret 19. september 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå