jae-ols Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Synes folk at denne serien er bra? For meg virker den grotesk og voldelig. Brutalt og godt spilt. Men er det underholdning? Begynt på sesong to nå. Like sjokkert. Her kan vi si at det er en blodig serie. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Hvem sier at blod og vold ikke kan være underholdning? Hvis det ikke er underholdning/underholdende, hvorfor ser du på det da? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Har ikke noe imot blod og vold så lenge det er nødvendig og ikke bare en billig splatter sjokkfaktor. Anbefaler at du slutter å se etter sesong 4, forøvrig. Det blir latterlig dårlig etter det. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Ja, det er en svært god serie. De som liker Dexter bør også se Hannibal. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Hannibal er mye bedre enn Dexter. Egentlig alt fra lyd, bilde til regi, gjennomføring og skuespill. Men, men. Dexter var interessant et par sesonger det også. De burde kanskje også ha avsluttet ved sesong 4. De hadde liksom ingen ide etter sesong 4. Da ble det bare random greier. Litt som sesong 3-4 av Prison break. Prison Break skulle bare ha laget en sesong. Kanskje en film etterpå. Men så måtte de lage 4 sesonger... Huff. Men til OP. Nei. Egentlig er vel Dexter bare en serie blant mange, hvor de fleste serier og filmer idag inneholder masse vold, glorifiserer vold, normaliserer grov vold og hyper våpenbruk. Så Dexter er egentlig en av de verste tv-seriene man kan se. Samme med Hannibal. Men relativt til hva som er tilgjengelig i vårt samfunn, så er jo Dexter og Hannibal interessant. Vi er jo så fokusert på negative verdier, vold og ondskap i vårt samfunn at noe positivt hadde vært for mye å håpe på? Så nei, Dexter er ikke en bra serie, men den er grei nok alikevel. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Synes serien holder seg ganske bra hele veien. Siste scene i siste sesong kunne de derimot spart seg for. (SPOILER! ) Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Synes serien holder seg ganske bra hele veien. Siste scene i siste sesong kunne de derimot spart seg for. (SPOILER! ) Nei. Den kunne de brukt etter sesong 4 og rundet av serien der, med mulighet for en ny serie på 4 sesonger. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Siste scene? Kunne spart meg for de siste sesongene. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Sesong 5 var nedtur etter en god 4. sesong, men fortsatt ganske god. Sesong 6 er kanskje den dårligste sesongen. Sesong 7 tar seg opp igjen, før man avslutter med en middelmådig sesong 8. Jeg følte likevel at det var greit å bruke tiden på det. I motsetning til Lost, hvor jeg ble forbanna etter siste episode... Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 Hvem sier at blod og vold ikke kan være underholdning? Hvis det ikke er underholdning/underholdende, hvorfor ser du på det da? Er det ikke lov å se på? Skjønte du ikke spørsmålet? Det er ikke underholdning. Men jeg ser på. Du har intet med hva jeg ser på. Jeg sa det var mye blod og gørr. Skjønner du nå? Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 Sesong 5 var nedtur etter en god 4. sesong, men fortsatt ganske god. Sesong 6 er kanskje den dårligste sesongen. Sesong 7 tar seg opp igjen, før man avslutter med en middelmådig sesong 8. Jeg følte likevel at det var greit å bruke tiden på det. I motsetning til Lost, hvor jeg ble forbanna etter siste episode... Jeg har gått lei av House of cards etter fjerde sesong. Gjesp. Da er det bare Homeland igjen, men den blir også dårligere. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 Synes serien holder seg ganske bra hele veien. Siste scene i siste sesong kunne de derimot spart seg for. (SPOILER! ) Ja den var bra. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Hvem sier at blod og vold ikke kan være underholdning? Hvis det ikke er underholdning/underholdende, hvorfor ser du på det da? Er det ikke lov å se på? Skjønte du ikke spørsmålet? Det er ikke underholdning. Men jeg ser på. Du har intet med hva jeg ser på. Jeg sa det var mye blod og gørr. Skjønner du nå? Det var da veldig så hårsår. Jeg er bare nysgjerrig på hvorfor du ser på noe du ikke syns er underholdende? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) De fire første sesongene av Dexter er TV i toppklasse. Etter det følte vel opphavsmennene at de hadde fått sagt det de ønsket med serien, og fant på noe annet. Men teamet og skuespillerne likte seg så godt på jobb (noe jeg synes er ganske tydelig) at de laget fire sesonger til. Greit nok, men ikke essensielt. Slutten er ikke tilfredsstillende på noen som helst måte, men der er Dexter i godt selskap. Endret 21. april 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
Utah Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Digget alle sesongene. Desidert en av de bedre seriene jeg har sett. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 Hvem sier at blod og vold ikke kan være underholdning? Hvis det ikke er underholdning/underholdende, hvorfor ser du på det da? Er det ikke lov å se på? Skjønte du ikke spørsmålet? Det er ikke underholdning. Men jeg ser på. Du har intet med hva jeg ser på. Jeg sa det var mye blod og gørr. Skjønner du nå? Det var da veldig så hårsår. Jeg er bare nysgjerrig på hvorfor du ser på noe du ikke syns er underholdende? Det kan du lure på resten av kvelden. Alt er ikke lett å forstå. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 Digget alle sesongene. Desidert en av de bedre seriene jeg har sett. Ikke i nærheten av Homeland, House Of Cards og True Detectives. Fargo er også bedre. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 Ja, det er en svært god serie. De som liker Dexter bør også se Hannibal. Jeg foretrekker kannibal. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Digget alle sesongene. Desidert en av de bedre seriene jeg har sett. Ikke i nærheten av Homeland, House Of Cards og True Detectives. Fargo er også bedre. Du om det. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Jeg synes Hannibal når Dexter omtrent til knærne. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg