Arnt0r Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Er litt nysjerrig på om mange her på forumet har forhåndsbestilt Htc Vive på "releasedatoen" i dag? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 (endret) Nei. Med mindre noe blir trukket fra prisen, blir dette 899 euro + 74 euro shipping(står også estimated tax, men dekker nok neppe mer enn frakt) + 224 euro med 25% moms, da havner vi på over 11.000 kr totalt - som er veldig dyrt - spesielt med tanke på at norsk forbrukerlov heller ikke gjelder. EDIT: moms er inkludert Endret 29. februar 2016 av MrL Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Ikke enda, må nesten teste dette og se hvordan det fungerer i praksis Men blir nok garantert en eller annen form for VR i nærmeste fremtid Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 11000 blir litt for heftig for en dings jeg ikke vet om jeg kommer til å bruke om et halvt år. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 899€ er vel inkludert alt av norske avgifter slik jeg har tolket det? Og jau, jeg har bestilt. 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 899€ er vel inkludert alt av norske avgifter slik jeg har tolket det? Og jau, jeg har bestilt. Det er korrekt! Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Ja har bestilt! Gleder meg sykt til april nå! Lenke til kommentar
Arnt0r Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 Samme her, mars blir en lang måned Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg har heldigvis fortsatt DK2 så det hjelper litt på. Fortsatt mye kult å leke seg med. Har feiret Vive kjøpet idag med hjemmelaget pizza og nå Windlands med en kamerat. Kongespill! Spillet har Vive støtte. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Flere må nok inn i denne krigen før det lønnes å kjøpe dette, som det er nå så er det for dyrt for de fleste. Hopper av toget og venter et par år til til flere har kommet inn i gamet og mer innhold/spill er/har kommet. men ja, før eller siden så blir det nok kjøp, men tiden er ikke inne for min del, altfor mye drit der ute for øyeblikket. Lenke til kommentar
Arnt0r Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 Hvorfor så dyr frakt til Sverige? Bruker å være billigere å sende varer dit enn til Norge..... Lenke til kommentar
SirFlexAlot Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 (endret) 899€ er vel inkludert alt av norske avgifter slik jeg har tolket det? Og jau, jeg har bestilt. Det er korrekt! https://store.htcvivecart.com/store/htcemea/en_IE/quickcart/ThemeID.40563500/OfferID.48383084901 Der står det: Any additional customs and duties not included... Videre står det: The price indicated for any digital products includes anticipated VAT based on the Irish VAT rate of 23 %. The applicable VAT rate may change during the course of the shopping session if you are in another location Da er spørsmålet, kan man kreve tilbake 23% irsk VAT etter at man har betalt 25% moms her i landet... Endret 29. februar 2016 av SirFlexAlot Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 lurte lenge. ble en Rift. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Siterer meg selv fra en annen tråd Shen Ye on Twitter: "Just to clear any confusion: All European prices for Vive include VAT." 1 Lenke til kommentar
Arnt0r Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 (endret) Moms i avsenderlandet? Står ikke noen plass "no additional costs"....... Stod vel en plass incl 23% vat, som tilsvarer eu/avsenderlandet. Ikke norsk moms ihvertfall. Edit: ser fraktprisen/tax varierer litt etter hvilket land du skal ha sendt dem til. Satser på det ikke blir for mye krøll i tollen Endret 29. februar 2016 av Arnt0r Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Ettersom Norge ikke er med i EU betaler vi uansett ikke VAT. I verstefall får vi tilbake de VAT-pengene i ettertid, som da vil gjøre opp for mye av den ekstra kostnaden Norge vil ha. Enten det, ellers så er Norges andel allerede bakt inn i prisen, men under ett europeisk "VAT-teppe" - som en del selskaper gjør. Oculus var/er ikke noe annerledes på sin preorder. De kjørte mer eller mindre flatt løp på Europa, og det ble bekreftet kort tid etter at nordmenn ikke hadde noen ekstra kostnader å bekymre seg for. Og da siden HTC flere ganger i kveld har sagt at det er sistnevnte som gjelder velger jeg å tro at de har gjort det på samme måten som Oculus og at det ikke er noe problem. PS: Om jeg tar feil skal jeg ikke spise noen hatt, sokker eller sko, men heller bare si jeg tok feil. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) Litt kult med reklamen på Steam. Er en god del millioner som ser den. 125 millioner etter det jeg leser Svært få i min omgangskrets vet noe særlig om VR og det de vet har for det meste vært det jeg nå i snart 2 år har vist de av DK2 spill. Så for dem er VR synonymt med Oculus. Nå trenger vi bare at flere utviklere tørr å satse på VR. Med litt tid så får vi mer spill. Er spent på om vi ved lansering får noe eget fra Valve. Eller mer info om et eventuelt storspill under utvikling. Føler at det er jokeren her. Vi har jo sett en del demo prosjekter vist frem av Valve på eldre Vive utviklersett. Portal og Dota blant annet. En Pil og bue opplevelse også: Endret 1. mars 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Demoer der folk sitter og sikler og vifter med hendene hjelper ikke stort hvertfall.. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Demoer der folk sitter og sikler og vifter med hendene hjelper ikke stort hvertfall.. Hæ? Hva mener du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå