LarZen Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 (endret) Velkommen til tråden om PlayStation VR. Vennligst hold det relatert til VR spill og hardware for Playstation. PlayStation VR lanseres 13 oktober 2016 Pris ved lansering er 4790kr --------------------------------------- Hva er PlayStation VR? PlayStation VR (PSVR) er et apparat som du setter på hode og som dekker synsfeltet ditt med en skjerm. Isteden for å bruke en håndkontroller til å se rundt så ser du rundt akkurat som du ville i virkeligheten. Men du er nå transportert til en virtuell virkelighet. Dette samens med 3D orientert lyd vil gi deg en tilstedeværelse som ikke er mulig via tradisjonell spilling via et TV eller monitor. Du vil kontrollere handlingen med den medfølgende kontrolleren når du kjøper en Playstation 4. Men det vil også være mulighet til å bruke spesielle bevegelse kontrollere. Dette for å øke presisjon og innlevelse i den virtuelle verden du befinner deg inni. Teknisk informasjon Endret 16. juni 2016 av LarZen 3 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 Tom's Hardware video intervju av Dr. Richard Marks. Lenke til kommentar
Happyherb_InnleggNO Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 "Sony Dev Explains Why PS VR Screen Is Crisper Than The Others, Says Project Started In Late 2010" http://wccftech.com/sony-dev-explains-ps-vr-screen-crisper-project-started-late-2010/ Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Du kunne ikke lagt inn litt informasjon osv i førstepost da? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 (endret) Det kan jeg ordne vettu. Litt teknisk informasjon og kanskje en kort forklaring om hvordan det fungerer. EDIT: Vet ikke om det er noe mer jeg skal legge til? Endret 10. oktober 2015 av LarZen Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Jeg kan bruke de glow-stikkene som jeg kjøpte til ps3 kamera? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Godt initiativ LarZen, er litt spent på dette her Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 (endret) Jeg kan bruke de glow-stikkene som jeg kjøpte til ps3 kamera? Jeg tror vi kan bruke dem ja. PS4 finner og gjenkjenner dem som motion controllers ihvertfall. Det hadde vært kjekt så slipper en å kjøpe nye... Godt initiativ LarZen, er litt spent på dette her Takk Satse på at dette blir bra og at vi kan dele mye gøy i tiden fremover her slik. EDIT: Dere får si ifra om det er noe dere synes mangler på første innlegg. Endret 10. oktober 2015 av LarZen Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Legg gjerne til en liste over spill til denne. 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 (endret) Da er det lagt til Men såvidt jeg vet så er det eneste annonserte spillet Rigs? Resten er tech demoer og ikke noe som er sagt at er spill som kommer. Om dere har lest/hørt noe annet så si ifra så oppdaterer jeg deretter. EDIT: Fant en artikkel nå med en liste. Så legge dem til så får vi se om det stemmer når det nærmer seg. Endret 10. oktober 2015 av LarZen Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Denne du tenker på? http://www.ign.com/wikis/playstation-4/List_of_PS4_Games_Compatible_With_Project_Morpheous Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 Denne du tenker på? http://www.ign.com/wikis/playstation-4/List_of_PS4_Games_Compatible_With_Project_Morpheous Oh yes, takker. Begynner jo å bli en grei liste... Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Flott LarZen! Fint med litt info i førsteposten. Syns det var knall at Sony satte i gang PSVR-utviklinga samtidig som PS4-utviklinga. Nå er det bare å håpe at PSVR får nokre gode spill. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2015 Dette kommer mest trolig til PSVR. Lenke til kommentar
Happyherb_InnleggNO Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Begynner faktisk å bli litt mer gira på VR når jeg ser spillene Sony jobber med, men jeg må teste det for å se hvordan skjerm og oppløsning blir, da DK2 kit til Oculus ikke imponerte. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 28. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2015 (endret) Bak lukkede dører så er en prototype av DriveClub demonstrert og prøvd av Eurogamer. Spillet er i 120fps og med lite visuell nedgradering og ifølge Eurogamer så fungerer det veldig bra. kilde Et globalt analyst firma anser at PlayStation VR kommer til å selge mer en Oculus Rift og HTC Vive i 2016. kilde Megaton Rainfall kommer til PS4 og PSVR. Blunty tester PSVR Endret 28. oktober 2015 av LarZen Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Ser lovandes ut. Forundrer meg ikkje om det lar seg gjere å få mange av spilla som allereie er kome ut til PS4 over på PSVR. Enda meir moro viss PSN sin esport-satsing innehelde PSVR-spill. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 28. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2015 (endret) Har prøvd flere slike berg å dalbane greier på Oculus Rift. Og det er skremmende hvordan kroppen reagerer. Her er det en skummel setting i tillegg... Endret 28. oktober 2015 av LarZen Lenke til kommentar
qurac Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Nå har jeg ikke mye erfaring med VR, men har hørt at man bør ha oppmot 90 FPS for å få en god spillopplevelse. Ser også at Playstation VR har en oppdateringsfrekvens på 120 hz. Hvordan er det de tenker å klare såpass høy fps med PS4-hardware som knapt klarer 60 fps i 900p i nyere spill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå