smort1 Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 (endret) Retningslinjer for trådenDenne tråden er til posting av bilder i perioden 1. - 31. juliDen som poster bildet må selv være fotografen bak bildet.Det er ingen krav til når bildet er tatt, men det bør være noe du holder på med for tiden.Det er ingen krav til kvaliteten til bildene, men det bør primært være bilder du er stolt av eller tror at andre har glede av å se.Du kan ha med et til fem bilder per post.Det er ikke lov å legge inn mer enn to sett med bilder hver dag.Legger du ut mer enn et bilde i en post, skal det være er en sammenheng mellom de.Unngå å poste mange like bilder, eller et og samme bilde i mange variasjoner. Det er andre steder som egner seg bedre til slikt.Misbruk av bildetråden kan rapportertes.Ved brudd på disse rettningslinjer kan posten din bli slettet av moderator.Liggende bilder skal være maksimalt 1280 piksler i bredden, stående bilder maks. 1024 piksler i høydenSkriv gjerne noen ord om bildet du legger ut.Legg gjerne ved EXIF-informasjon, slik at andre brukere slipper å sjekke ut dette selv.Det er lov å kommentere bilder, men fullverdig bildekritikk skal fortsatt skje i bildekritikken.Bilder kan kommenteres når som helst, også etter utgangen av den aktuelle måneden.Publisering.Deltagerene gir Tek.no rett til å publisere bildet i den hensikt å promotere bildetråden. Dette gjelder også bilder som er lagt inn som en link, ikke kun vedlegg.Annet.Disse retningslinjene er ikke endelige, og kan bli endret. Endringer vil fortrinnsvis skje i månedskiftene. Les dem derfor nøye når en ny tråd opprettes før du legger ut bilder, selv om du har lest dette innlegget tidligere! Diskusjon rundt disse retningslinjene skal ikke foregå i denne tråden, og vil bli slettet uten forvarsel. Det er åpnet for diskusjon i denne tråden. Månedstråd for januar 2015 Månedstråd for februar 2015 Månedstråd for mars 2015 Månedstråd for april 2015 Månedstråd for mai 2015 Månedstråd for juni 2015 For historiske tilbakeblikk i månedstråder t.o.m. 2014, se her! Endret 1. juli 2015 av smort1 2 Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Flue Fly eating by Sven-Kåre Evenseth, on Flickr Tatt med Fujufilm X-T1, påmontert Sigma 105mm f/2.8 macro for Nikon med Metabones Nikon-Fuji adapter. Jpeg rett ut av kamera, bare croppet litt. Classic Chrome film simulering. Synes det er interessant med macro der fargemetningen ikke er dratt veldig opp (Denne er flyttet fra juni-tråden) 3 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Har fortsatt igjen bilder, gitt. Dagens fem fra Lofoten. Sjøbakken near Vikbukta by Tor Atle Kleven, on Flickr Vågspollen by Tor Atle Kleven, on Flickr Her fricampet jeg noen dager Urvatnet by Tor Atle Kleven, on Flickr Fishing boat by Tor Atle Kleven, on Flickr Ramsvika, SW to NE by Tor Atle Kleven, on Flickr 3 Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 (endret) Endret 1. juli 2015 av Mr. Sanders 6 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 (endret) Har fortsatt igjen bilder, gitt. Dagens fem fra Lofoten. Pøs på (selv om noen var litt gretne i juni-tråden). Fine bilder. Hadde noen dager i Lofoten får noen år siden, kjenner meg igjen på mange av bildene. Skal si du er i form for tiden, mye artig og kreativt fra deg for tiden! April06_ 075 by Anders, on Flickr April06_ 042 by Anders, on Flickr April06_ 052 by Anders, on Flickr April06_ 071 by Anders, on Flickr Facepalm April06_ 065 by Anders, on Flickr Endret 1. juli 2015 av awesnes 6 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 1. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2015 (endret) Kveldstemning ved "poolen"... Olympus OM-D E-M1 og Olympus M.Zuiko Digital ED 17mm f1.8 ƒ/4.0 - 17.0 mm - 1/320 sec - Iso200 Endret 1. juli 2015 av smort1 7 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 1. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2015 God sommer! (bildet er tatt for 6 dager siden, på Kreta, i 28 varmegrader, og i morgen er det meldt 28 grader her hjemme også....) E-M1 75-300mm 12.-28.6 201a by Svein Mortensen, on Flickr Olympus OM_D E-M1 og OLYMPUS M.Zuiko 75-300mm F4.8-6.7 II ƒ/9.0 - 300.0 mm - 1/500sec - Iso 200 2 Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Nok ei flue Lonely fly by Sven-Kåre Evenseth, on Flickr Nikon D7000, Sigma 150mm f/2.8 macro @f/9, 1/60, ISO 400, tripod 4 Lenke til kommentar
Cutters Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Tre i østre gravlund Untitled by Ørjan Laxaa, on Flickr 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Pøs på (selv om noen var litt gretne i juni-tråden). Fine bilder. Hadde noen dager i Lofoten får noen år siden, kjenner meg igjen på mange av bildene. Takk for det. Utrolig natur der oppe. Men fant ut i etterkant at jeg skulle brukt mer tid på Vesterålen, for det var på flere måter finere der. Skal si du er i form for tiden, mye artig og kreativt fra deg for tiden! Helt enig! Utrolig herlige blåtoner. Vel, her er dagens fem bilder fra - gjett hvor - Lofoten. Kommer snart bilder fra Vesterålen også nå da. Flakstadpollen again by Tor Atle Kleven, on Flickr Steep mountain by Tor Atle Kleven, on Flickr Sund, Kunna and NeslandHeina NE to E by Tor Atle Kleven, on Flickr Dry fish museum by Tor Atle Kleven, on Flickr Å, Lofoten, Norway by Tor Atle Kleven, on Flickr 2 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Litt makro fra i kveld. Juli02_ 196 by Anders, on Flickr Juli02_ 214 by Anders, on Flickr 6 Lenke til kommentar
HSP Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Et gatebilde fra Oslo. Barcode area Oslo 2015 by Henning S Pettersen, on Flickr 2 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Veldig lenge siden jeg postet i månadstrådene. Her er noen bilder fra diverse gå- og sykkelturer: Leinstrand by Helena, on Flickr Solberg by Helena, on Flickr Skjetlein by Helena, on Flickr Ust by Helena, on Flickr Ust by Helena, on Flickr Endret 3. juli 2015 av HelenaN 9 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Dagens fem fra Lofoten. Fra i morgen blir det fra Vesterålen. Steirapollen, Lofoten, Norway by Tor Atle Kleven, on Flickr Steirapollen from Bogen NW to SE by Tor Atle Kleven, on Flickr Spiky mountains by Tor Atle Kleven, on Flickr Mountains close up by Tor Atle Kleven, on Flickr Sennesvik, Lofoten, Norway by Tor Atle Kleven, on Flickr 2 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Jeg visste at jeg levde et liv der jeg sjelden vet hvilken ukedag det er. Jeg var imidlertid ikke klar over at jeg hadde kommet til punktet der jeg ikke var klar over hvilken måned vi er i. Drister meg dermed til en krysspost fra junitråden, og takker smort1 for kalenderoppdatering. Fra Daniel's Bay, på øya Nuku Hiva i Marquesas. To timers gange herfra ligger Vaipo-fossen, med et fall på 350 meter. 2 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2015 Det paller på seg! X-T1 18-55mm 4.6 007a by Svein Mortensen, on Flickr Fujifilm X-T1 og Fujinon XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS ƒ/4.5 - 30.2 mm - 1/125 sec - Iso 200 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Rekker bare å legge ut ett bilde idag (vært på fototreff) Godfjordbotn, Vesterålen Godfjordbotn, Vesterålen, Norway by Tor Atle Kleven, on Flickr 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 BIldene fra Vesterålen idag blir litt utenom det vanlige.Det blå naustet The blue boat house by Tor Atle Kleven, on Flickr Her prøver jeg å illustrere hvor store fjellene er i regionen. Dette er 755 meter høyt, og kalles av alle ting "Skredfjellet". Stakkars campingvogna Poor caravan by Tor Atle Kleven, on Flickr Her tenkte jeg på deg, Tomsi. Anonymous på ferde ute i ingenmannsland? High voltage - danger by Tor Atle Kleven, on Flickr Rusty blinker by Tor Atle Kleven, on Flickr Faded bus sign by Tor Atle Kleven, on Flickr 4 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Sommer betyr Heiva-festival i Fransk Polynesia, en herlig kombinasjon av polynesisk sang og dans, hurtigskrelling av kokosnøtter og andre sprell. Fra Taiohae Bay, Nuku Hiva: 2 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Dagens frem fra Vesterålen Smørkopptinden 671 meters / 2201 feet by Tor Atle Kleven, on Flickr Cloudscape by Tor Atle Kleven, on Flickr Abandoned and overgrown by Tor Atle Kleven, on Flickr Abandoned and overgrown 2 by Tor Atle Kleven, on Flickr An avalanche of trees by Tor Atle Kleven, on Flickr 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå