JorunT Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Bruker: JorunT Deltagernivå: Pingle Utstyr: Olympus E-M10 Jeg har ikke så mange fastobjektiver å velge i mellom, så jeg prøver meg på 17 mm. Jeg befinner meg i Hellas hele måneden, med unntak av noen dager i sør-Frankrike. Objektivet er ikke spesielt egnet for området jeg befinner meg i, så det blir en utfordring å finne egnede motiver i dette åpne landskapet. Blomster blir det neppe denne gang. Endret 31. oktober 2014 av JorunT Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Så fint at du dukket opp Jorun - vi greier vel å Pingle med tenker jeg, og se ikke av veien for at det kanskje Pingler opp en blomst i løpet av måneden også. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Dag 1. Høsten er kommet her også Stranda folketom, til tross for 23 grader i vannet, bare en etterlatt krakk som har sett sine beste dager. _Z012829 Empty beach.jpg by JorunT, on Flickr 1/1000 s, f/7,1, ISO 200 Endret 1. oktober 2014 av JorunT Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Tenk å ha den stranden for seg selv da, med krakk også til å sitte på og nyte utsikten. Der skulle jeg gjerne ha vært nå. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Du er sønnafor igjen ja. Et talende bilde. Selv om det ikke er noe å si på vanntemperaturen ser det ut som strandlivet er over for i år. Komposisjonen sitter greit også. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Så ut som stedet å være. Fint bilde som forteller meg at jeg burde vært et annet sted.. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 Joda, befinner meg drøyt 3000 km lengre sør, og det er ikke så verst her! Vi har besøk denne uken, så det blir ikke så mye tid til å nyte andres innlegg, har bare litt tid for meg selv etter at de andre har gått til sengs for å få lagt inn bilde selv, men jeg åper å komme sterkere tilbake til uken. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Som Rmatt påpeker er dette et fint komponert bilde. Fin start på festen. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 Flott komponert bilde! Som Rmatt påpeker er dette et fint komponert bilde. Fin start på festen. Takk til begge to. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 Dag 2. Utsikt over Kalamitsabukten Utflukt rundt Sithonia idag med stopp på en høyde over den sørøstlige spissen av den lange halvøya. Ikke helt ideelt objektiv for utsiktsbilde, merker jeg, bildene blir veldig flate uten en markert forgrunn, så jeg fikk med endel ugress for å skape litt mer dybde (Dittrichia graveolens, om noen lurer å hva det er). _Z022844-Edit Above Kalamitsi.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Et liten glipp, dobbeltposting som jeg ikke får slettet Endret 2. oktober 2014 av JorunT Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Vakkert lys og bølgende landskap. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Bra med litt farger i forgrunnen, eller ser det jo fryktlig tørt ut (bortsett fra det våte øverst der da). Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Flott utsikt og fine farger i bilde nr 2. Bilde 1 ble litt for enkelt for meg. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 To bra bilder fra sydligere strøk! Minte meg på at jeg snart må til å bestille neste sommers tur! Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Flott dybde i det siste der. Bra du tok med vegetasjonen i forgrunnen. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Vakkert lys og bølgende landskap. Takker, landskapet her er svært variert Bra med litt farger i forgrunnen, eller ser det jo fryktlig tørt ut (bortsett fra det våte øverst der da). Det er faktisk ikke tørt, men de lyse områdene er resultat av hard beiting, det er mange sauer og geiter som beiter her. Partiene som ved ørste øyekast kan se brune ut er lilla røslyng, den blomstrer vilt nå. Ellers ligger akkurat dette området svært utsatt, det er værhardt her på sydspissen. Flott utsikt og fine farger i bilde nr 2. Bilde 1 ble litt for enkelt for meg. Takk for kommentar, er så hjertens enig i at det første var enkelt, men jeg sliter litt med å finne egnde motiver i dette landskapet. To bra bilder fra sydligere strøk! Minte meg på at jeg snart må til å bestille neste sommers tur! Velkommen etter! Flott dybde i det siste der. Bra du tok med vegetasjonen i forgrunnen. Takk. Uten de blomstene vill det blitt utrolig flatt og kjedelig. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Som flere påpeker ble bilde 2 et pent utsiktbilde. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Som flere påpeker ble bilde 2 et pent utsiktbilde. Takker så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå