Gå til innhold

Da er det bestemt, jeg flytter fra Norge etter fullført mastergrad.


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Da er det bestemt, jeg flytter fra Norge. Gidder ikke å bo i dette hølet lenger. Folk her er så kyniske, da på det personlige nivå, noe de forhåpentligvis ikke er andre steder. Kvinnfolka her blir i lag med de samme mennene, slik at mange ikke får stiftet familie. Og er generelt sett vemmelige mennesker. Staten stjeler alle pengene mine. Nei, nok er nok. Ved fullført mastergrad går jeg rett til nærmeste utenlandske jobb, kanskje i Storbritannia eller et annet slikt land. Dette landet gidder jeg ikke å bo i, med all ærlighet.

 

Håper jeg har vert en god leech på samfunnet :p Noen som har planer om det samme her?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jS6upa

Er tanken å flytte til et land der staten ikke stjeler pengene dine? :p
For å sette det litt på spissen kan man jo si at jo mer penger staten tar, jo bedre blir det (stemmer Høyre, så jeg mener det egentlig ikke, men det er for å sette et poeng).
Skatt er viktig for landet, både med tanke på velferd, men også videre vekst i landets økonomi (både privat og nasjonal).

Skulle det skje at du flytter fra Norge og får statsborgerskap i et annet land, blir alvorlig syk, og ikke lenger blir dekket av trygden i Norge, så er det stor sansynlighet for at det vil ta mer av deg enn staten i Norge gjør

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Generelt sett synes jeg slike holdninger er hysteriske. Vi bor i verdens beste land, innse det. Og det med at folk behandler deg "dårlig" kan også komme fra hvordan du behandler folk.

 

Det er også veldig morsomt at du tenker å dra etter din utdanning, eller etter din GRATIS utdannning og siden du ikke kommer til å jobbe i Norge så kommer du heller ikke til å bidra til felleskapet. Altså Norge har tapt på å gi deg utdanning, godt jobba!

 

Tro det du vil, men uansett. Foreldrene mine har betalt skatten for min utdanning, det er jeg ganske sikker på.

Lenke til kommentar

Er tanken å flytte til et land der staten ikke stjeler pengene dine? :p

For å sette det litt på spissen kan man jo si at jo mer penger staten tar, jo bedre blir det (stemmer Høyre, så jeg mener det egentlig ikke, men det er for å sette et poeng).

Skatt er viktig for landet, både med tanke på velferd, men også videre vekst i landets økonomi (både privat og nasjonal).

 

Skulle det skje at du flytter fra Norge og får statsborgerskap i et annet land, blir alvorlig syk, og ikke lenger blir dekket av trygden i Norge, så er det stor sansynlighet for at det vil ta mer av deg enn staten i Norge gjør

 

bare å sørge for at han ikke får statsborgerskap i utlandet, vanskeligere er dt ikke.

Lenke til kommentar

Mennene her i landet blir sammen med de samme kvinnfolka.

 

Kvinnfolka derimot blir ikke sammen med de samme mannfolka og det er lett å stifte familie.

 

Og som student så føles det så rart å skulle få masse penger fra staten. Er det ikke meninga at staten skal stjele penger, ikke gi?

 

Få mennesker er vemmelige, men de mest kyniske er kanskje de mennene som begynner å gråte fordi de er så svake.

Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Er tanken å flytte til et land der staten ikke stjeler pengene dine? :p

For å sette det litt på spissen kan man jo si at jo mer penger staten tar, jo bedre blir det (stemmer Høyre, så jeg mener det egentlig ikke, men det er for å sette et poeng).

Skatt er viktig for landet, både med tanke på velferd, men også videre vekst i landets økonomi (både privat og nasjonal).

 

Skulle det skje at du flytter fra Norge og får statsborgerskap i et annet land, blir alvorlig syk, og ikke lenger blir dekket av trygden i Norge, så er det stor sansynlighet for at det vil ta mer av deg enn staten i Norge gjør

 

Hørt om forsikring? Jeg vil heller ikke betale skatt til den norske stat, nei takk. Kvinnfolka, mennene og hele banden er en gjeng med idioter, rett og slett.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

 

Generelt sett synes jeg slike holdninger er hysteriske. Vi bor i verdens beste land, innse det. Og det med at folk behandler deg "dårlig" kan også komme fra hvordan du behandler folk.

 

Det er også veldig morsomt at du tenker å dra etter din utdanning, eller etter din GRATIS utdannning og siden du ikke kommer til å jobbe i Norge så kommer du heller ikke til å bidra til felleskapet. Altså Norge har tapt på å gi deg utdanning, godt jobba!

 

Tro det du vil, men uansett. Foreldrene mine har betalt skatten for min utdanning, det er jeg ganske sikker på.

 

Men har de betalt for både deg, dine søsken, sin pensjon, veiene de kjører på, legehjelpen familien har fått, sikkerheten i nabolaget, og tryggheten ved å vite at det alltid vil gå bra også?

Lenke til kommentar

 

Generelt sett synes jeg slike holdninger er hysteriske. Vi bor i verdens beste land, innse det. Og det med at folk behandler deg "dårlig" kan også komme fra hvordan du behandler folk.

 

Det er også veldig morsomt at du tenker å dra etter din utdanning, eller etter din GRATIS utdannning og siden du ikke kommer til å jobbe i Norge så kommer du heller ikke til å bidra til felleskapet. Altså Norge har tapt på å gi deg utdanning, godt jobba!

 

Tro det du vil, men uansett. Foreldrene mine har betalt skatten for min utdanning, det er jeg ganske sikker på.

 

 

Hva har de med dette å gjøre? de har også fått sine goder, og de har betalt for dem etterhvert som de har holdt seg i landet. kontra deg som bare skal ta godene å dra din vei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Men har de betalt for både deg, dine søsken, sin pensjon, veiene de kjører på, legehjelpen familien har fått, sikkerheten i nabolaget, og tryggheten ved å vite at det alltid vil gå bra også?

 

Det har de kanskje ikke, men om vi har lyst å gjøre ting rettferdig, kan vel de bare komme til meg eller søsknene mine.

 

Hva har de med dette å gjøre? de har også fått sine goder, og de har betalt for dem etterhvert som de har holdt seg i landet. kontra deg som bare skal ta godene å dra din vei.

 

Ja, hvorfor skal jeg ikke det? Utdanning koster jo ikke så fryktelig. Jeg sitter på en forelesingssal, med 100 andre. Med en professor og slikt. Det må være noe av det billigste styret noen sinne.

 

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

så du tror virkelig ikke at din ca 18års lange utdanning ikke har kostet særlig mye? Da forstår jeg ikke helt hvordan du har komt deg igjennom hele utdanningen egentlig. så kudos for det!

 

Ja, ja. Det er et mirakel, vet det men. Men jeg tror nok at foreldrene mine har betalt det gjennom skatter og avgifter.

 

Du har ikke skrevet noe om det, men av ren nyskjerrighet, hvor skal du flytte?

 

Ikke Frankrike, de er jo nære nordmenn de tullingene. Så det blir nok Tyskland eller Storbritannia tenker jeg. Kan søke etter jobber internasjonalt etter fullført utdanning.

 

Endret av medlem-141789
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

Da er det bestemt, jeg flytter fra Norge. Gidder ikke å bo i dette hølet lenger. Folk her er så kyniske, da på det personlige nivå, noe de forhåpentligvis ikke er andre steder. Kvinnfolka her blir i lag med de samme mennene, slik at mange ikke får stiftet familie. Og er generelt sett vemmelige mennesker. Staten stjeler alle pengene mine. Nei, nok er nok. Ved fullført mastergrad går jeg rett til nærmeste utenlandske jobb, kanskje i Storbritannia eller et annet slikt land. Dette landet gidder jeg ikke å bo i, med all ærlighet.

 

Håper jeg har vert en god leech på samfunnet :p Noen som har planer om det samme her?

Det er vel du som er kynisk her. Tror ikke du vil få det bedre noen andre steder samme folk overalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...