Gå til innhold

Aprilfest 2014, pybalto, fugler

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta snapshots.. tenkte jeg. Men må ha et tema har jeg funnet ut, så det ikke blir for kjedelig i lengden å holde på med.

Mens jeg satt ute på trappa og drakk litt kaffe så jeg masse fugler.. ikke akkurat så spennende fugler da, mest spurver, skjærer og selvfølgelig kråker. Så jeg tenkte jeg kan ta det som tema.

Fugler blir kanskje spennende å konsentrere seg om en måned.

og.. ja.. pingle.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok.. da er man i gang. Snapshot nr.1. Tassen sin høne.. tror iallefall det er en høne.

Det er en skikkelig irriterende fugl. Den lager sånne "Skvvæææk"-lyder når han biter på den. Og han digger den.. så når han først setter i gang så holder han på lenge. Og samtidig er han veldig selskapssyk, så han skal helst holde på med den i det rommet jeg er.

"skvææk-SSSkvvææK-SVÆÆÆK" - hele tiden. Jeg hadde tenkt til å avlive kreket, altså fuglen, men jeg ser at den snart er død allikevel. Han har snart lagd hull i den. :w00t:

Iallefall, her er bildet. April er i gang..

post-88036-0-03769900-1396382263.jpg

--

For den som ikke vet.. tassen er han i avataren min.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Fin denne "høna", skjønner godt at Tassen er betatt, men holder den til påske? :cool: (Du får gi oss en rapport etter 2. påskedag)... :roll:

Tja.. kanskje det. Var vel mest tenkt som en dårlig spøk.

Jeg tok bilder i dag også. Nå er det kråka. Tenkte croppe inn, men ombestemte meg. Snapshot er snapshot..

Lenke til kommentar

Du klarte i alle fall å lure meg med 1. aprilfuglen din, og kråkene her omkring er sjelden så fin som dagens.

smort1 svarte før jeg fikk rettet opp med det egentlige bildet, så det ble litt mislykket.

Pent snapshot!

Mange kråker i området, eller flaks med fly-by?

Å ja.. masse kråker her i området. Søppelplass ca 3km unna.

Lenke til kommentar

Veksler mellom 300mm/4 og 70-200/2.8. Og ekstenderene 1,4xIII eller 2xIII. Det som er gøy er å prøve få dem i lufta, men det er litt vanskelig. Håper da at øvelse hjelper og at jeg klarer levere småfugl flyvende iløpet av måneden. Problemet mitt er å klare følge dem med kameraet.

Lenke til kommentar

AF er treg ja, bortsett når jeg kun har 70-200'en. Prøvde litt med den og begge ekstenderne i dag, det fungerer jo på et vis, selv med 2x, men blir jo også litt bom. Må ha lukkertider på 1/1250 eller enda raskere for å klare fryse dem har jeg merket. Og da må jeg opp i ISO, men ikke så høyt.. enda iallefall.

Har altså fått flyvende på bildet, men ikke helt klart enda. Må nok stole litt på flaksen. Men ser mye gøy nå som jeg ser på fuglene. Her om dagen f.eks. så gikk jeg morgentur med Tassen, levna kameraet hjemme, og ble overflydd av en ørn som ble jaget av skjura. Etter det er kameraet med, også på turene langs veien, men ørna har jeg ikke sett noe mer til. Så man ser mye, bare å få til å få fanget det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

Likte godt den gule høna jeg. Synes bakbelysningen gjør mye av bildet. Spurven som popper opp bak i stort bilde, hvordan fikser du det?

Lenke til kommentar

Likte godt den gule høna jeg. Synes bakbelysningen gjør mye av bildet. Spurven som popper opp bak i stort bilde, hvordan fikser du det?

Setter inn et bilde fra nett, F.eks. din avatar, vha "bilde knappen", og bruker det bildet som en link til det du egentlig vil vise: her bruker jeg det til å linke til din fest. :wee:

av-220976.jpg?_r=0

mens jeg brukte det til å linke til bildet som ligger ett annet sted på forumet. (høna er min den og, og den ligger også på samme sted på forumet, og den er tatt 1.april)

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Jeg gikk meg en liten tur i stormen i morges, eller egentlig gikk jeg to turer, for å se hva fuglene gjorde. Og.. de gjorde akkurat det de bruker. Satt i trærne eller fløy litt rundt omkring. Så jeg tok noen snapshots.. ser det blir veldig mye bedre når jeg lar ISO være lav. Så jeg blir vel å satse på å droppe høyere ISO enn 200 tenker jeg, iallefall om jeg bruker 7D'en.

Dette er med kun 300mm. ISO100, f/4,0 og 1/1250sek. Burde nok blendet ned og satt lengre lukkertid, men det er jo snapshot.. og jeg skulle egentlig prøve fange dem i lufta. :confused:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...