Mr. Sanders Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Prosjektoppgave. Så enkelt. Så utfordrende. Gleder meg. Endret 25. mars 2014 av Mr. Sanders 1 Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 2. april 2014 Forfatter Del Skrevet 2. april 2014 (endret) 1.4 Endret 2. april 2014 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
D02 Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Jepp, så enkelt, men samtidig så spennende 1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Spennende blomst, hva slags lys har du brukt her? 1 Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 2. april 2014 Forfatter Del Skrevet 2. april 2014 CD-formatet er i ferd med å dø ut (antageligvis) så det fortjener en blomst for lang og tro tjeneste. Ser på prislappen på CDer kjøpt i 1986 at de da kostet 159 kroner.... 9 CD-er på et spisebord. Naturlig lys fra vindu. Kvernet i Nik. That´s it. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Stilig ja, er spent på denne festen. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Dette er bare herlig. Har du planlagt bilder for hele festen på forhånd mon tro. Siden du klarer bare bruke ett ord som tema. 1 Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 To fine bilder med flotte farger, kreativt og. 1 Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 2. april 2014 Forfatter Del Skrevet 2. april 2014 (endret) Takk for det. Nei, jeg har ikke planlagt alle motiv på forhånd. Det trengs ikke, fordí det finnes vel 2046 (elns) ord som inneholder FOR i en eller annen vri. Jeg "nynner" på noen ord i løpet av dagen på jobb og har et par i pannelappen når jeg går ut med kameraet - så ser jeg. Poenget er å slå seg litt løs - og variere. Eneste jeg var relativt bestemt på var at bildeformatet skal være 1:1, så mFT-kamera er satt til det formatet for å komponere 1:1 når bildet tas og ikke benytte crop i post for 3:2 eller andre format. Endret 2. april 2014 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Det er vår og det er tid for solnedganger. Favorittkamera der er Canon 7D og 70-200 f/4 IS. Bilder tatt mot solnedgangen må sjelden etterarbeides. Fargepaletten og graderingene er en fryd rett fra kamera. Her er et bilde tatt ved flyplass / heliport. 3.4 Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 hærlig farge på solnedgangen!! originalt tema og fine bilder. er nysgjerrig på fortsettelsen 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 (endret) 2.4 Stilig "emnevalg"! Dette bildet liker jeg best, hittil, men 3.4. er også besnærende! Endret 4. april 2014 av smort1 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Kudos, meget høy klasse du fremviser her! Hvordan har du tatt FORsvars-bildet? Lenke til kommentar
polljen Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Samme gode kvalitet som i dine foregående fester, gleder meg stort til forsettelsen. 1 Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 (endret) På Sola flyhistoriske museum så stod det et flyvrak av en jager på noen paller. De har nå montert flyet på et ordentlig bein (monopod) og flyr man litt rundt med kameraet og finner en grei vinkel - så vips så flyr vraket. Det som er litt kult på bildet nedenfor (uredigert) er at man ser at det er lysest nederst og mørkest øverst (himmelen). Nå er det jo slik at vi egentlig bedømmer lyse områder å være høyere oppe enn mørkeområder (himmel og sol er lysere enn bakken) - så paradokset knyttet til en solnedgang på bildet over blir en fin bakgrunn til illusjonen at flyet flyr på 2.4. Er man høyt nok så er det jo ikke lenger slik at det lyse er øverst - men faktisk nederst. Det har vi alle sett på en god del bilder fra høytflyvende fly - og når man ser det samme på 2.4 - ja, så tolker man at flyet er høyt, høyt oppe. Fotografering er leking med lys. Og det gjelder fortsatt... Kudos, meget høy klasse du fremviser her! Hvordan har du tatt FORsvars-bildet? Endret 4. april 2014 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 (endret) 4.4 = FORskjell Endret 4. april 2014 av Mr. Sanders 2 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 (endret) Stilige bilder. Har vel ikke så mye mer å si. Syns du leverer veldig godt. --- skyggen er vel det som gjør forskjellen her? kreativt tenkt og utført. Endret 4. april 2014 av pybalto 1 Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 (endret) Takker, pybalto. Jeg setter pris på konstruktiv kritikk - så er det noe som kan gjøres andereldes; fyr løs. Synes foto er behagelig anderledes en dagjobben - og å få med noen familiemedlemmer i seansene er kjekt samtidfig med at det skaper grobunn for hobbyen. Endret 4. april 2014 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå