polljen Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Bruker: Polljen Deltagernivå: Pingle Utstyr: Canon 5D3 med Sigma 150 2.8 macro & Fuji E-X2 med XF 35 1.4 vil være hovedutstyr. Andre objektiver kan unntaksvis også bli benyttet. Jeg hadde "større" planer for denne festen, men alt tyder på at April blir en travel jobbemåned, der også mye av (kanskje hele) påsken vil bli tilbrakt på arbeidsplassen. Jeg må derfor "Pingle" meg gjennom festen og det blir sannsynligvis mye "repetisjon" av tidligere fester med nærbilder/macro fra hagen i deler av festen. Det blir likevel en viss utfordring i hagen også siden mitt "kjære" makrobojektiv, 60 mm macro, har forlatt meg sammen med min 7D. Forhåpentligvis så blir det tid til litt mer utfordrende motiver også 1 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 2. april 2014 Forfatter Del Skrevet 2. april 2014 Med en lang økt på jobben på kveld/natt så starter jeg min aprilfest, med noen lange eksponeringer med Fuji'en, tatt ut et vindu der. I mangel på stativ så ble vinduskarmen brukt og for å prøve å unngå bevegelse så brukte jeg også selvutløser. 1. april En anelse måne Fujifilm X-E2 - Fujinon XF 35mm 1.4 1 sek - f/4 - ISO 200 2. april Natt Fujifilm X-E2 - Fujinon XF 35mm 1.4 8 sek - f/4 - ISO 200 1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Du var heldig med månen 1. april, den var prikken over i'en i et fint nattbilde. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Med en lang økt på jobben på kveld/natt så starter jeg min aprilfest, med noen lange eksponeringer med Fuji'en, tatt ut et vindu der. I mangel på stativ så ble vinduskarmen brukt og for å prøve å unngå bevegelse så brukte jeg også selvutløser. 1. april En anelse måne 2. april Natt Bra nattbilder, dette! 1. april, spesielt bra at du fikk med månen! Lenke til kommentar
polljen Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 (endret) 3. april En anelse mer måne Etter at jeg kom hjem fra jobb sent på kvelden så ville jeg prøve meg på en ny "utvidet" versjon av det første bilde i måneden. Når serien kom på dataskjermen så var jeg ikke like fornøgd, men hvorfor ikke leke litt med motivet. Så via LR til PS så prøvde jeg men litt frem (nybegynner) med Nik HDR og det er fremdeles ikke perfekt, men greit nok til at jeg tør å legge det ut her. Canon 5D3 - Tamron 24-70 2.8 @ 24 mm 30 sek - f/11 - ISO 100 I Nik HDR Efex er har bildet blitt gjort om til svart/hvitt og gitt litt "effekter". 4. april Farger Denne måneden vil jeg prøve å konsentrere meg litt mer om de små og også de litt mer "anonyme" vekstene i hagen enn de vanlige kjente vekstene. Canon 5D3 - Sigma 50 mm 2.8 macro 1/125 - f/5.6 - ISO 100 Makro/nærbilder i hagen er en liten lidenskap, og savnet etter Canon 60 mm (på 7D) er stort. Sigma 150 (på 5D) er et godt alternativ, men på de små vekstene i hagen så føler jeg at nærgrensen blir for "lang". En rimelig makro kom dermed i posten i dag, Sigma 50 macro, slik at nå er i det minste følelsen der selv om objektivet optisk nok ikke er på høyde med min 150 mm. Sigma 50 2.8 macro er et rimelig objektiv med en treg og bråkete autofokus, men som en "bacup-macro" så kan jeg leve med det. Endret 4. april 2014 av polljen Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Fine nattbilder og du har et godt grep på blomsterbilder - fin komposisjon og valg av dybdeskarphet. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 (endret) Månen på det første er prikken over i-en på et fint nattbilde ja! Herlige farger på blomsterbildet Endret 6. april 2014 av Jan R. Halvorsen Lenke til kommentar
polljen Skrevet 7. april 2014 Forfatter Del Skrevet 7. april 2014 7. april Jeg har en forkjærlighet for blomsterbilder med relativt liten dybde, og i dag har jeg eksperimentert med kombinasjoner av et par macroobjektiv og mellomringer. Dagens bidrag er fra min siste serie med 150 mm macro og en mellomring på 36 mm. Canon 5D3 - Sigma 150 mm macro 2.8 med mellomring 1/100 - f/2.8 - ISO 100 Dette alternative bildet kunne like gjerne vært dagens bidrag 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 (endret) Begge de to siste syns jeg er veldig pene, altså både hoved og spoiler. Og nattbildet 1.april er også veldig pent. Endret 7. april 2014 av pybalto Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Sukkersøt vakker rosa blomst. 60mm har forlatt deg, er det EF-S 60mm? Lenke til kommentar
polljen Skrevet 7. april 2014 Forfatter Del Skrevet 7. april 2014 Sukkersøt vakker rosa blomst. 60mm har forlatt deg, er det EF-S 60mm? Jepp, har bare FF som speilrefleks nå og der er dessverre EF-S ubrukelig, men jeg savner virkelig det objektivet Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Meget bra blomstermakro. Dybde helt etter min smak og flotte farger. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Synes lekingen den 3.4 var vellykket. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 9. april 2014 Forfatter Del Skrevet 9. april 2014 9. april Et sikkert vårtegn Canon 5D3 - Sigma 150mm 2.8 macro 1/1000 - f/3.2 - ISO 400 1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Rent og vakkert bilde i dag. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 enig, fint bilde fra 9. april. likte også veldig godt bilde fra 1. og 3. april Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 9. april: Lekkert, lekkert! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Fint valg av dybdeskarphet og komposisjon på den 9. Meget bra. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Mye variert her - 3.April var spesielt vakkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå