Gå til innhold

Er det greitt å ikke ha en hobby?

jae-ols

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slappe av får man vel mer enn nok tid som pensjonist.

Skjønner ikke hvordan folk klarer å sitte uten å gjøre noe. Det går kun greit om jeg er nødt å tenke/komme opp med en ny ide eller løsning.

Hvor fysisk slitsomt noe er betyr ganske lite om jeg har det gøy. :)

Men hadde vel ikke sett rart på noen som ikke har hobby. Selv om det hadde virket noe kjedelig.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan folk klarer å sitte uten å gjøre noe. Det går kun greit om jeg er nødt å tenke/komme opp med en ny ide eller løsning.

Men hadde vel ikke sett rart på noen som ikke har hobby. Selv om det hadde virket noe kjedelig.

Det er ikke kjedelig, heller tvert imot. Det er flott å ikke gjøre noe verdens ting. Ikke alle ønsker å henge i stroppen døgnet rundt. Mange liker nettopp å ikke gjøre noen ting. Og det er behagelig og gir en indre ro. Kraftig undervurdert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Da har du vel selv svaret :) Du gjør det du liker aller best. Spiller vel egentlig ingen rolle hva andre mener heller? :)

Lenke til kommentar

Det er ikke kjedelig, heller tvert imot. Det er flott å ikke gjøre noe verdens ting. Ikke alle ønsker å henge i stroppen døgnet rundt. Mange liker nettopp å ikke gjøre noen ting. Og det er behagelig og gir en indre ro. Kraftig undervurdert.

Hehe, heldig du, som kan leve slik. :) Ja, for det er nok billig å slippe å måtte ha noen hobby.

Indre ro betyr for meg består i å planlegge neste prosjekt. Hvis jeg gjør for lite, litt for lenge så føler jeg en alt for negativ følelse av at jeg kaster bort livet og at alt for få minner blir skapt.

Synes det er alt for få som har hobby, så tror ærlig talt ikke dette man blir spesielt uglesett for å ikke ha dette.

Lenke til kommentar

Da har du vel selv svaret :) Du gjør det du liker aller best. Spiller vel egentlig ingen rolle hva andre mener heller? :)

Ingen grunn til å bli sur. Du er bare misunnelig. Alle kan være med på forumet her. Også de som du ikke liker postene til :omg: Ta deg noen dager der du ikke gjør noen ting, det er utrolig bra. Og det er sunt for kroppen.

Lenke til kommentar

Hahaha, på ingen måte ment negativt :) Mener bare at du ikke bør bry deg om hva andre mener :)

Den er brun. Flirer av folk som må "henge i stroppen" hele tiden. Det blir bare latterlig dumt. Kunsten er å slappe av og gjøre minst mulig. Det er livet. :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke latterlig dumt. Det får ting gjort og er gøy.

Men når du sier du slapper av, hva gjør du da? Sover du, ser du på tv/serie, spiser etc.. ?

Ellet er det mer å stirre inn i en vegg mens hjernen går inn i en forn for transe hvor den gjør nada.

Har fortsatt det klart i minnet at man ble nødt å stå å ikke gjøre noe som helst, 12t i døgnet (2-4t i strekk) annenhver uke i militæret som vakt. Det var da alltid en stor og slitsom utfordring å finne på noe å pusle med i hjernen.

Etter første dagen så har du kinda tenkt gjennom alle verdenskriser, funnet alle utbedringer som nabobygninger burde gjøre, og alt annet. Helt forferdelig rett og slett og alt annet enn noe å slappe av.

I mitt register er slappe av en av to ting: Hvile muskler (sitte mens man gjør et eller annet, eller sove) eller hvile hjernen (sove).

Så nøyaktig hva gjør du/mener du når du mener flere skal slappe av, og hva er så deilig med det? Ro og fred er noe som i min bok betyr at man har mulighet til å drive med hobbyen sin uten å bli forstyrret. Ikke mangelen på å gjøre noe som helst.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hahaha, på ingen måte ment negativt :) Mener bare at du ikke bør bry deg om hva andre mener :)

Den er brun. Flirer av folk som må "henge i stroppen" hele tiden. Det blir bare latterlig dumt. Kunsten er å slappe av og gjøre minst mulig. Det er livet. :wee:

Det er jo som å si at det er latterlig dumt å ikke gjøre noe produktivt. Forventer du å ha en seriøs samtale med andre, med sånne argumenter?

Lenke til kommentar

Det er jo som å si at det er latterlig dumt å ikke gjøre noe produktivt. Forventer du å ha en seriøs samtale med andre, med sånne argumenter?

Det er folk det er mulig å diskutere med ja, ikke alle reagerer så negativt. At du ikke liker mine holdninger er ditt problem. Jeg bare slapper av og gjør minst mulig :eek:

Lenke til kommentar

Kommen an på hva du anser som hobby. Jeg mener hobby er en slags idrett. Jeg driver ikke med nlen idrett, og jeg synes det er avslappende å ikke trenge å være opptatt av tidsåunkter til man må møte opp der og der.

Men derimot er jeg iteresert i miljø og klima og prøver å forurense minst mulig.

Men etter å ha skrevet dette er vel hobby og interesser det samme?

Gjør det du liker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...