JorunT Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Nivået må bli pingle, kan ikke tenke meg jeg kan finne noe brukbart hver dag i måneden, selv om februar bare har 28 dager. Her blir det mye hummer og kanari, mye bilder å bla i, men lite gull, tror jeg. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 1. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2014 Første dykk, fra sommeren 2008. Skulle hente noen på flyplassen i Thessaloniki en kveld, flyet var flere timer forsinket, så jeg dro videre utover langs kysten mens jeg ventet. Stedet jeg stoppet på var tydeligvis populært blant surfere. Nikon D200, 1/500 s, f/11, ISO 100 Fra Nea Michaniona, surfere i kveldssol _DSC1957.jpg by JorunT, on Flickr 1 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 For noen solstråler. Ser ut som om Gud selv berører havet. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Oi, takk for kommentar, Bykatt Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 (endret) 2. februar - Olympus og valmuer, 1987 Jeg har en mengde gamle album og dias som støver ned, skulle ha digitalisert dette, men blir matt ved tanken. Jeg fant imidlertid noen gamle lysbilder fra 1987 som jeg skannet i 2005 (lånte Nikon Super Coolscan på jobben). Dette bildet trengte en omgang med fjerning av rusk og litt justeringer (PS og LR). Antagelig tatt med en Olympus OM 2. Olympus er det høyeste fjellmassive (2917 m på det høyeste) i Hellas, ca 8 mil sørvest for Thessaloniki, bildet er tatt fra østsiden, tidlig i i mai Valmuer og Olympen 1 87-Edit.jpg by JorunT, on Flickr Endret 2. februar 2014 av JorunT Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Strålingen var magisk! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 3. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2014 Strålingen var magisk! Takk, Randi. Det viser seg stadig vekk at det er lurt å ha med seg kamera, de beste motivene er ofte lite planlagt. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 3. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2014 3. februar - Første diagitalkamera Høsten 199 fikk jeg mitt første digitalkamera, en Nikon Coolpix 950, som jeg ble veldig glad i. Jeg ser at jeg tok mye mindre bilder dengang enn i dag, minnekortene var dyre, tror jeg betalte neste 1300 kr. for et 128 MB CF-kort. Kortet som fulgte med var på 8 MB. Kameraet kunne visst ta bilder i TIFF-format, da var det plass til ett bilde på kortet. Dette var det fjerde bildet jeg tok, og det er tydelig at det dynamiske omfanget var svært så begrenset i forhold til dagens kameraer. Det var enklere å korrigere det som var litt overeksponert enn det som var for mørkt, og det er lite å gå på før alt blir kornet og håpløst. Motivet er fra litt av stua i huset vårt i Hellas, som fortsatt var nokså uferdig. 1/45 s, f/4,4 DSCN0004.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Litt foto-historie i det der - kjenner igjen "storyen" ja. (Bare at jeg fulgte de første Canon ixusene - kjempedyre minnekort ja. Og kameraet var velig dyrt også...) Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 3. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2014 Det var i alle fall et greit kamera å starte med, det var egentlig langt mer avansert enn det jeg var. I følge Wikipedia er det visstnok fortsatt brukt som et billig kamera for mikroskop pga gode makroegenskaper. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Surfere i kveldssol ble meget flott. Godt lys og komposisjon. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 2. februar - Olympus og valmuer, 1987 ... Antagelig tatt med en Olympus OM 2. Fint bilde - morsomt at Olympus er foreviget med en Olympus Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 Fint bilde - morsomt at Olympus er foreviget med en Olympus Takk. Den hadde jeg oversett, gitt! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 4. februar - Ukontrollert Tilbake til sommeren 2000 og det første digitalkameraet. Hvorfor jeg tok dette bildet, kan jeg ikke huske, men resultatet ble overraskende, slik kan det gå når kameraet er tregt. Etter at jeg trykket på utløseren, hoppet plutselig to av de tre fyrene ned fra lasteplanet, mens bilen var i fart. De fire hadde nettopp avsluttet hellelegging av en terrasse, og bildet er fra Hellas. Nikon Coolpix 950, 1/500 s, f/11, ISO 100 I farta47(33).jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 (endret) 5. februar - Chinese twist Jeg benytter månedsutfordringen til å få overført gamle bilder til Lightroom, det tar sin tid og er ikke helt problemfritt. Nå har jeg fått lagt over bilder fra reiser, og har kommet til Kina, vi var i Beijing i 2003. Nikon Cooplpix 950, 1/60 s, f/3,9, ISO 80, en eller annen blits, husker ikke hva slags. Ryddet litt og rettet opp. DSCN0179 Chinese twist.jpg by JorunT, on Flickr Endret 5. februar 2014 av JorunT Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Flotte bilder ja, Jorun - ser ut som du har vært eksperten hele tiden du.(Jeg var i Beijing enda tidliger, var ganske lukket da 1980-tallet. Blogget akkurat i dag om en interessant novellesamling av kinesisk forfatter) Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Hummer & Kanari her ja, helt OK så lenge de er bra! Det første hadde jo magisk lys, ellers likte jeg også Olympus og Chinese Twist godt. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 6. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2014 Flotte bilder ja, Jorun - ser ut som du har vært eksperten hele tiden du. Takker, Randi, men jeg føler meg ikke akkurat i ekspertklassen. Kjøpte mitt første kamera for sparepenger da jeg var 7, det har blitt mange kameraer og bilder siden da, men det meste er nok i gråsteinkategorien. Hummer & Kanari her ja, helt OK så lenge de er bra! Det første hadde jo magisk lys, ellers likte jeg også Olympus og Chinese Twist godt. Helt enig, mye hummer og kanari, og verre blir det nok, når jeg roter i gamle arkiv, men takk for kommentaren Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 6. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) 6. februar - Taormina I dag har jeg fått over katalogen med diverse bilder i jobbsammenheng til Lightroom, og jeg fant noen bilder fra Taormina, Sicilia, der jeg var på jblåtungekonferanse i 2003. Det ble litt tid til å se utsiden av møtelokalet også. Jeg lurte først på om fyren her prøvde å selge dyra, men jeg tror nok at han heller hadde tatt dem med på bytur. Om de nøt dette like mye som eieren, er kanskje tvilsomt. DSCN0731 Street life Taormina.jpg by JorunT, on Flickr 1/115 s, f/3,9 ISO 80 Det var forøvrig veldig vakkert der.DSCN0711 View Taormina.jpg by JorunT, on Flickr 1/390 s, f/7,4, ISO 80 Endret 6. februar 2014 av JorunT Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Knall situasjon du har fanget de, godt å ha med kjente på bytur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå