Populært innlegg Tvillingsjel Skrevet 4. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) Vaginaguiden Vagina, fitte, mus - det er mange navn som kan brukes for å beskrive denne kroppsdelen. Her skal vi prøve å samle litt info om denne kroppsdelen og hvordan man kan oppnå nytelse, primært alene - men også sammen med andre. Innhold:1.0 - kjønnslepper 1.1 - klitoris 2.0 - Utforske 3.0 - Sex 4.0 - Kåthet 5.0 - orgasmer 5.1 - Klitorisorgasme 5.2 - g-punktorgasme 5.3 - vaginalorgasme 5.4 - Sprutorgasme/ejakulasjon 5.5 - Brystvortestimulering/orgasme 5.6 - Sliter med å oppnå orgasme 6.0 - Knipeøvelser 7.0 - Leker For å starte vil jeg sitere litt fra norsk wikipedia: Vagina (fra latin, betydende «skjede» eller «slire») er et rør fra livmoren til det ytre av kroppen hos pattedyr av hunnkjønn. Vagina utgjør forbindelsen mellom livmoren og omverdenen, og har dermed stor betydning for forplantningen. Ved samleie føres penis inn i skjeden og kan lede til ejakulasjon. Mange av spermiene forflytter seg derifra og inn i livmoren, hvilket noen dager senere kan lede til at et egg blir befruktet og at en graviditet påbegynnes. Normalt avsluttes graviditeten med at barnet passerer ut gjennom skjeden. Ved menstruasjoner mellom graviditet, passerer restene av nedbrutte livmorslimhinner ut gjennom skjeden. I dagligtale brukes ordet «vagina» ofte galt for å referere til de kvinnelige kjønnsorganene, da det riktige ordet er «vulva». Imidlertid brukes også «fitte» i ungdommelig slang, noe som også refererer til «vulva». http://no.wikipedia.org/wiki/Vagina 1.0 - kjønnslepper Alle jenter ser ulike ut nedentil. Noen har store kjønnslepper, noen har små. Noen har kjønnslepper med ulik størrelse. Det finnes ingen fasit på hvordan man ser ut. En mann har tatt avstøpning av 400 vaginaer. Det mistenkes at han kan ha likt det litt i alle fall - http://www.familieverden.no/Livet/The-great-wall-of-vagina/ Egentlig bør alle jenter prøve å sitte over et speil og se seg selv nedentil. Dette er slikt vi lærer på skolen. Jeg husker i alle fall at vi ble fortalt det. Om det ikke var skolen, så har jeg i alle fall hørt det. Jeg har aldri gjort det selv. Tidligere tenkte jeg at jeg ikke så særlig fin ut der nede og likte vel egentlig ikke å se ned der om jeg ikke måtte. Jeg har etterhvert slått fred med det området og innsett at det ikke er så aller verst. 1.1 - klitoris Klitoris er såpass viktig for jenter at denne fortjener et eget punkt. Nok en gang har jeg sett til wikipedia for å hjelpe meg med en definisjon. Hos mennesker er klitoris er et stort organ, men bare det lille klitorishodet er synlig fra utsiden. Det befinner seg i det øvre møtepunktet mellom de indre kjønnsleppene, over urinrørsåpningen (urethra) og skjeden (vagina). Klitoris er den mest erogene sonen hos kvinner, og stimulering kan føre til seksuell opphisselse, ereksjon og orgasme. De indre delene av klitoris består av erektilt vev, som ved opphisselse fylles med blod og dermed svulmer opp akkurat som mannens penis. http://no.wikipedia.org/wiki/Klitoris Det vi må merke oss er at klitoris er større enn det vi kan se. Mange kan feilaktig tro at klitoris er den lille tappen man kan se, men det stemmer ikke. Klitoris er som sagt over den mest erogene sonen hos kvinner. Jeg gidder ikke å kopiere over alt fra wikipedia, men for de som er interessert så står det mer informasjon om man følger linken ovenfor. 2.0 - Utforske Som jente kan man få mange orgasmer og vi bør utforske oss selv for å finne ut hvordan man kan oppnå noen av disse. Man kan uforske ved hjelp av f.eks fingrene sine eller ved hjelp av leketøy. Når det gjelder leketøy så er en bullet en veldig fin ting, den kan man f.eks holde over klitoris slik at den vibrerer. Noe annet som er veldig bra er rabbits. Det finnes et stort utvalg av leketøy og man kan få god hjelp på butikker som selger disse dersom det er noe man er ute etter. Jeg vil anbefale alle som vil lære mer om hvordan de selv fungerer å teste ut leker mer. Dersom vi selv ikke vet hvordan vi fungerer, så kan vi vel ikke forvente at gutter vet det heller. Om man er heldig, så enten vet den man ligger med disse tingene fra før - eller så kan man oppdra dem litt. 3.0 - Sex Som kjent er den seksuelle lavalder seksten år. Jeg vil på ingen måte oppmuntre noen til å bryte loven. Når man har nådd den alderen hvor man har fått seg kjæreste eller ønsker å ha sex, så vil det i mange tilfeller gjøre vondt første gangen og man vil i de fleste tilfeller blø. Noen mister jomfruhinnen på andre måter og vil kanskje ikke ha så mye vondt første gangen. Dette er ikke primært en guide angående sex, så jeg vil ikke gå så nøye innpå det. Husk at dersom du ikke vil ha sex med noen, så skal alle respektere et NEI! Husk også å beskytte mot uønskede sykdommer og graviditet. 4.0 - Kåthet Når vi jenter blir kåte, så blir vi våte. Det kan også oppleves som en kriblende følelse der nede. Det å være kåt er en fin ting. Det å glede seg selv er også fint. Det er selvsagt også veldig fint med sex dersom man vil ha det, men denne guiden er en guide til vagina. 5.0 - orgasmer I tillegg til å vite hvordan vi ser ut, så bør vi også finne ut hvordan vi fungerer. Det er ikke bare opp til kjærester eller elskere å vite hvordan vi får orgasme. Flinke piker fikser orgasmen selv, les litt mer om dette her: http://www.klikk.no/helse/dinkropp/samliv/article766344.ece Hvordan en orgasme oppleves er nok vanskelig å gi en fasit på. Det finnes orgasmer med ulik intensitet og ulik varighet. Det er forskjell på dem man gir seg selv, avhengig av hvordan man gir dem og på dem man får om man er sammen med en partner. Det er veldig viktig at hodet er med. Dersom man ikke har hodet med på laget, så er det bare å glemme det. Man må prøve å slappe av og gi seg selv over til det som skjer, dette gjelder både når man er alene og med partner. Noe de fleste orgasmer har til felles er at man opplever sammentrekninger i vagina. De kan være korte og raske eller lange og mer "harde". Klitorisorgasme kan oppleves som veldig intens, nesten som en slags eksplosjon av følelser (spesielt ved ridning). Når man stimulerer klitoris, så kan dette oppleves å være så intenst at man nesten ikke holder ut lenger - det er da man skal holde ut lenger. Hentet fra wikipedia: Orgasme innledes hos begge kjønn av sterk og vedvarende følelse av psykisk velvære og sterk seksuell opphisselse. Både menn og kvinner opplever deretter sammentrekninger i musklene i underlivet. Hos kvinner trekker skjedeveggene seg sammen, og hos menn fører en rekke sammentrekninger tilsædutløsning. Sammentrekningene er målt til 0,8 sekunders mellomrom hos både menn og kvinner. En orgasme kan oppleves og føles ulikt fra gang til gang og fra person til person. En objektiv beskrivelse av en orgasme er vanskelig å gi på tvers av mennesker og kjønn, men det er ikke antatt at orgasmefølelsen er ulik mellom menn og kvinner. http://no.wikipedia.org/wiki/Orgasme 5.1 - Klitorisorgasme: Veldig mange jenter trenger å få stimulert klitoris for å få orgasme. Man kan få orgasme ved å stimulere klitoris ved hjelp av fingrene eller for eksempel ved hjelp av en bullet eller en rabbit. Noe man kan bruke i stedet for en rabbit, er bullet på klitoris og en dildo innvendig som man beveger selv. Om man vil prøve på å få klitorisorgasme i samleie, så er dette noe mange lettest får om man rir eller om man stimulerer klitoris samtidig som mannen er inni en. 5.2 - g-punktorgasme Litt informasjon fra wikipeida: G-punktet ligger oppe i fremre vaginavegg mellom urinrøret og vagina. Punktet er et svamplegeme, og har likhetstrekk med en manns penis. Selve punktet består av nerveender og kjertler. Ved stimulering av punktet kan kvinnen få orgasme, men det gjelder ikke alle. Noen kvinner er mer ømfintlige for stimulering enn andre, og noen reagerer ikke i det hele tatt.[1] http://no.wikipedia.org/wiki/G-punkt 5.3 - vaginalorgasme Skjer ved stimulering av vagina. Det sies at størrelse kan ha noe å si på dette punktet. Satser på at vi får bygget ut denne delen av guiden. 5.4 - Sprutorgasme/ejakulasjon Fra gode gamle wikipedia: Hos kvinner: En klar væske støtes ut av Skenes kjertler og/eller urinrøret i forbindelse med sterke orgasmer. Kvinnelig ejakulasjon har i motsetning til mannens ingen biologisk funksjon som kan forstås med dagens viten, og forklares fysiologisk delvis med G-punktet, og delvis med Skenes kjertler. Oppfatningene om hvor mange kvinner som ejakulerer er sprikende, det samme gjelder hvorvidt dette er noe man kan «trene opp». http://no.wikipedia.org/wiki/Sprutorgasme Den gamle tråden om det kvinnelige kjønnsorganet, tilfelle den er av interesse: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=714620 5.5 - brystvortestimulering/orgasme Dette punktet er litt på sidelinjen i en guide om vagina, men med tanke på at ulike typer kvinnelig orgasme tas opp så kan det være på sin plass å nevne. Dette er absolutt noe som finnes. Man bør nok ha litt tro på at det kan skje og prøve det ut, men det er definitivt mulig å oppnå. Ta en titt på denne artikkelen: http://www.klikk.no/helse/dinkropp/samliv/article706524.ece 5.6 - sliter med å få orgasme Selv var jeg over tyve og måtte ty til vibrator før jeg innså at jeg kunne få orgasme. Det er mange som sliter med å få. Noe man også kan prøve seg på, er dusjhodet. Dersom strålen er stilt inn riktig og man retter det mot klitoris, så skal man kunne få orgasme av det. Dersom man sliter med psykiske sperrer og ikke tror at man kan få orgasme, så vil dette stemme. Hodet MÅ være med på leken. Man må ikke henge seg opp i alt annet, men tenke på det man holder på med. Dette gjelder både alene og sammen med partner. Det hjelper lite å tenke på hva man skal ha til middag om målet er å få orgasme. Jeg har selv følt at jeg var av typen som hadde vanskeligheter med å få orgasme, men jeg klarte å overvinne problemet. Det som var redningen for meg var en klitorisolje som skulle øke følsomheten og gjøre det lettere å få orgasmer. Etter at jeg tok den i bruk, så løsnet alt og så plutselig hadde alt løsnet selv uten bruk av den. Dette er det som hjalp for meg. Det som hjelper for andre trenger ikke å være samme som for meg, men det er viktig at man ikke skaper seg psykiske sperrer. Jeg slet lenge med å oppnå orgasme ved hjelp av fingrene også, trodde jeg var nødt til å ha vibrator eller bullet for å få det til. Hjelpemidler kan være en veldig nyttig investering. 6.0 - Knipeøvelser Noen er veldig trange og andre er mindre trange. Noe som er tilfelle er at man kan bli mer trang om man får orgasmer. Man kan selv gjøre knipeøvelser (noe som er anbefalt dersom man har fått barn, men som kan være bra ellers også). Prøv med å kutte strålen dersom du er på do og tisser og så fortsetter du bare med den knipingen. Det finnes i alle fall to ulike typer kniping. Det er den knipingen som man kan styre og så har man den knipingen som skjer når man har orgasme. Disse to føles forskjellige for deg som kvinne. Dersom man har en dildo inne i seg, så vil man kjenne det knipe rundt den. Dersom man har en mann i seg, så vil han også kunne kjenne knipingen. Om man f.eks. har mye sex og har mange orgasmer, så vil man med tiden kunne oppleve å bli trangere. Det er slettes ikke dumt å knipe selv og prøve å trene opp musklene på den måten. Fordelen med knipingen er at ingen ser at man gjør det, så man kan gjøre det hvor som helst og når som helst. Problemet er at det er litt kjedelig å gjøre det på egenhånd ved å viljestyre musklene, det er mye bedre når det er i form av orgasmer. 7.0 - Leker Nok en gang tyr jeg til wikipedia for å forklare: Sexhjelpemidler eller seksuelle hjelpemidler er apparater og utstyr for å underlette og støtte seksuell aktivitet eller for å skape eller forsterke seksuell nytelse. Visse sexhjelpemidler kan også kalles sexleketøy. http://no.wikipedia.org/wiki/Sexhjelpemidler Sexhjelpemidler kan man bruke på egenhånd eller i selskap med andre. Det finnes utrolig mye der ute. Dersom man har problemer med å oppnå orgasme på egenhånd, så kan disse flotte hjelpemidlene hjelpe. Bullet: liten vibrator som man kan f.eks plassere mot klitoris. Noen av dem er ganske stille også og mer kraftige enn man skulle trodd. De er gode alene eller med dildo innvendig. NB - mannfolk kan også synes det er godt om de holdes mot pungen eller penis, eksprimenter. Dildo: disse vibrerer ikke. Er oftest etterlignelser av penis i ulik størrelse. Om man skal bruke veldig store, så anbefales glidemiddel. Noen har sugekopp, så man kan sette dem f.eks på en do. Vibrator: Disse vibrerer. Man kan få mange ulike typer. Rabbit er veldig bra, de har en liten del som man har på klitoris og en del å ha innvendig. Som regel kan man ha ulike innstillinger og man kan ha forskjellig innstilling innvendig og utvendig. Hitachi magic wand: Veldig sterk vibrator som mange på forumet anbefaler. Man anbefales å skaffe den amerikanske. Jeg har ingen erfaring med denne selv. Ellers finnes det oljer for å hjelpe å få orgasme og kremer for å gjøre orgasme bedre. Det er lurt å utforske seg selv og finne ut hva man liker. Rett og slett klå på seg selv og ikke være redd for å gjøre det. Kjøpe noen leker. Man kan som sagt bruke dem til felles glede også. Ellers har man ulike typer vibratorer og dildoer, kan f.eks nevne rock-chick.Rock-chick: Legendary Rock-Chick is the first and best hands free clitoral and G-spot stimulator that's guaranteed to rock you into an explosive orgasm over and over again! Power boosted by the RO-80 7 speed Bullet, Rock-Chick's hands free design is perfect to use either on your own or for double the passion with a partner. Leker kan hjelpe de som sliter med å oppnå orgasme på egenhånd. Det var takket være en vibrator at jeg fikk min første orgasme. ----- Jeg har nå startet på en guide. Håper dere andre kan være flinke til å komme med tilbakemeldinger til hva vi skal ha med i den. Jeg kan oppdatere og endre etterhvert. Det er viktig at vi jenter vet hvordan vi fungerer Det er greit at dere gutter vet litt om hvordan vi fungerer også, så sånn sett kan det være nyttig for dere også. Håper at denne kan være litt nyttig for oss. Vi kan godt ha med tips til onanering etc også. Bare fantasien setter grenser. Endret 11. januar 2014 av Tvillingsjel 19 Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Herlig! Kjente det kriblet litt mens jeg leste innlegget Da er det definitivt bra skrevet. Okei, mitt spørsmål gjelder g-punkt-orgasme/stimulering. Er det normalt at jenter også stimulerer g-punktet når de onanerer? Fordi jeg har alltid kun nøyd meg med klitten. Skulle veldig gjerne gjort noe med g-punktet også, men jeg får rett og slett ikke noe ut av det. Blir som å fingre i en geleklump liksom. Litt næsty. Hva gjør jeg feil? Humm... Kom på det nå. Du kan jo også ha med SOI/UVI/candida albican? Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2014 Supert. Takk for tilbakemelding og fine ord. Skal se på det senere, er på mobil nå. Finnes leker som skal nå g-punkt, som rock chick (mener den heter) og div vibratorer. Har fokusert på klitoris selv. Skal vel være mulig å nå g-punktet, men klitoris er vel definitivt lettest for oss på egenhånd. Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Jeg sliter med å nå den på egenhånd ja. Får stikke en tur innom Kondomeriet og høre Lenke til kommentar
johanf Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) Er det lov å diskutere? Hva du liker å stimulere er vel opp til deg, Nudelpus? Hvis du har det godt uten å fingre etter g-punktet, er det jo bare å fortsette sånn? Men klart, hvis du er nysgjerrig eller vet hva du går glipp av, er det jo ingenting i veien for å utforske videre innover?Gjør det du har lyst til, mener jeg...! Endret 4. januar 2014 av johanf Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2014 Lov å diskutere. Greit å vite om hva slags muligheter som finnes Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Jeg sliter med å nå den på egenhånd ja. Får stikke en tur innom Kondomeriet og høre Få deg en Mr. Rabit eller noe? Det enkleste er jo å bare nøy seg med klitten, men synes det er ti ganger bedre med noe inni seg samtidig som stimulerer g-punktet/man kan klemme rundt. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 5. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2014 Det er definitivt veldig bra med noe inni seg, som man kan klemme rundt. Det kan anbefales. Ellers er jeg usikker på om vi skal ta opp kjønnssykdommer her. Det blir litt på sidelinjen. Hva synes dere? Lenke til kommentar
Pimkie52 Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Herlig! Kjente det kriblet litt mens jeg leste innlegget Da er det definitivt bra skrevet. Okei, mitt spørsmål gjelder g-punkt-orgasme/stimulering. Er det normalt at jenter også stimulerer g-punktet når de onanerer? Fordi jeg har alltid kun nøyd meg med klitten. Skulle veldig gjerne gjort noe med g-punktet også, men jeg får rett og slett ikke noe ut av det. Blir som å fingre i en geleklump liksom. Litt næsty. Hva gjør jeg feil? Humm... Kom på det nå. Du kan jo også ha med SOI/UVI/candida albican? Prøv en Mr. Rabbit, den tar g-punkt og klitoris samtidig, kjempefin førstegangs dildo / vibrator! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Har opplevd en del vaginaleorgasmer. Med tidligere partner var det stort sett de det gikk i og jeg kom lettest i vanlig misjonær hvis jeg "klenget" meg litt inntill han. Han hadde tykk penis så det ble mye friksjon. Disse orgasmene er i klasse for seg selv og jeg opplevde dem som langt mer intense enn klitorisorgasmene. I de heftigste vaginalorgasmene føltes det nesten som jeg falt inn i min egen verden og jeg ble liggende i senga helt fjern lenge etterpå. En slags rus. Det var også langt mer langvarige orgasmer enn de som var stimulerte av klitoris. Har i ettertid hatt partnere med tynnere penis (ikke små, men tynnere) og det må mye mer "jobb" til for å få vaginale orgasmer da. Men hvis vi holder på i misjoneren så kommer jeg vanligvis til slutt spesielt hvis han har varmet meg godt opp. Anonymous poster hash: 4a1f4...225 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Jeg har hørt at det er lettere å oppnå vaginal orgasme om penis er stor. Jeg har opplevd å få det selv og det kan bli veldig intenst og også mer langvarig enn om jeg selvbetjener. Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hvor mange prosent av jenter får vaginale orgasmer? Du får vaginal orgasme fordi han treffer g-punktet ikke sant, hvorfor får ikke alle jenter vaginalorgasme da? Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Ser ut som 80% sliter med det. http://www.side2.no/helse/article3464796.ece Før hadde jeg psykiske sperrer rundt orgasme og mente det var svært vanskelig for meg å få dem, men etter at jeg ble kvitt sperren så får jeg ulike orgasmer veldig ofte og flere ganger hver gang. Vil tro at størrelsen har noe å si for stimulering etc. Prøvde en dildo på 23 cm, den vsr relativt stor - ikke dumt Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hvor lang tid tar det før du får vaginal orgasme? (når han tar deg i misjonæren)Hadde du sperrer når det gjaldt klitorisorgasme også? Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Ja, hadde sperrer på det også i den forstand at jeg nesten aldri fikk det ved sex. Fikk klitorisorgasmer alene, men kunne slite. Etter at det løsnet, så får jeg mye lettere det i samleie. Vaginalorgasmer får jeg hver gang. Tiden varierer. Tror hvor kåt jeg er spiller inn også selv om jeg son regel alltid er veldig kåt. Mye annet som spiller inn også, f,eks hva jeg tenker på eller om han prater litt dirty til meg og sånt Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Får du lettest klitorisorgasme ved å bruke fingrene, eller synes du vibrator er best? Synes gutter at det er greit at jenter tyr til vibrator under sex? Snakke dirty ja.! interessant. Er det bra å være "avhengig" av visuell stimuli for å oppnå orgasme? Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Det vet jeg ikke. Har aldri brukt visuell stimuli, kun det jeg har sett for meg eller tenkt på. Jeg har alltid fått til lettest ved vibrator. Bullet er gull, men helst med dildo i samtidig. Ikke eksprimentert noe med bullet under sex enda, meb skal visst være veldig bra. Tror nok mange gutter synes det er greit. Hva man trenger å gjøre eller se for å oppnå orgasme får vel hver enkelt finne ut av selv Lenke til kommentar
johanf Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Hvor mange prosent av jenter får vaginale orgasmer? Du får vaginal orgasme fordi han treffer g-punktet ikke sant, hvorfor får ikke alle jenter vaginalorgasme da? Stimulering av g-punktet er ikke for alle nødvendig for å få vaginalorgasme, og i vanlig misjonærstilling er det ikke lett å "treffe" g-punktet heller. Det gjør du lettere i andre stillinger som bakfra for eksempel, eller ved dyp penetrering hvor hun ligger på rygg med bena over skuldrene hans. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 Jeg har bare hatt g-punktorgasme en gang hittil og det var annerledes, ble brukt hånda den gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg