Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg mener de gjør typisk feil, er at de trapper opp etter noen dager. De må sette i gang full pakke mye snarere. Jo lenger tid, jo mindre sjans regner jeg med. Hun er vel kidnappet og ute av landet allerede frykter jeg.

 

Ja, rask handling betyr svært mye i slike saker

Lenke til kommentar

Desverre er vi opplært til - ogg oppmuntres av politiet til - å ikke gripe inn når vi møter voldshandlinger. Folk lukker vinduene og satser på at politiet kommer.

 

Geir :)

 

La oss heller ikke glemme at media også forer oss med rettsaker hvor "den hjelpende" blir straffet for dette. Det er ikke bare bare å hjelpe vis du vil bli straffet og eventuelt får fengsel for dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Desverre er vi opplært til - ogg oppmuntres av politiet til - å ikke gripe inn når vi møter voldshandlinger. Folk lukker vinduene og satser på at politiet kommer.

 

Geir :)

 

La oss heller ikke glemme at media også forer oss med rettsaker hvor "den hjelpende" blir straffet for dette. Det er ikke bare bare å hjelpe vis du vil bli straffet og eventuelt får fengsel for dette.

 

Ja, dette er realiteten i Norge. Slik kan man ikke ha det! Det må bli sterkere vern av dem som tar skjeen i egen hånd for å forhindre kriminalitet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Grensene burde stenges til det er klarhet i hva som har skjedd. Jeg er skeptisk til at grensene inn til Norge er så åpne som de er. Det finnes land i Europa, som vi har åpne grenser mot, hvor det er mulig å registrere biler som er stjålet i land som Norge. Jeg frykter det bare har gått enda lenger og at noe som dette har kommet til Norge: http://abcnews.go.co...story?id=131011

 

Så klart! Men korrupte og fremmedprogrammerte norske politikere bryr seg null om nordmenn og gjør alt for å tekkes fremmede makter.

 

Din link om kidnapping til prostitusjon er svært skremmende og det vi får her med null grensekontroll. Norske maktpolitikere er ved sin korrupsjon for egen karriere og sine unnlatelser degenerert til alle nordmenns fiende. De har ingen kontroll på utenlandske kriminelle i Norge. Jeg gjentar: INGEN. Og da er de fiender.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er vel ikke ofte norske borgere kidnappes til utlandet, med mindre minst en av foreldrene (som regel faren) er utenlandsk og tar et eller flere av barna med seg til hjemlandet.

 

Geir :)

 

Kremt. Nå er vel barnebortføringer utført av flest kvinner. Sånn ca 80% til Norge ihht justisdep sine egne tall, og ~50% ut av Norge. Nå skal det sies at justisdep på langt nær tar med alle konfliktsituasjonene i sin statistikk.

 

Som du ser er ikke "problemet" løst enda, og siden IMT er på saken skal du nok se det blir fart i vellinga. Tenk å måtte angripe sine "medsøstre".

Endret av norskgoy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Desverre er vi opplært til - ogg oppmuntres av politiet til - å ikke gripe inn når vi møter voldshandlinger. Folk lukker vinduene og satser på at politiet kommer.

 

Geir :)

 

Jeg syns folk burde tvinges til å gripe inn i slike situasjoner.

 

:)

 

Hvordan i alle dager har du tenkt å få til det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det har møtt opp flere hundre mennesker på østensjø skole i dag for å bidra. Dette er i området der jeg vokste opp, og jeg kjenner mange som kjenner Sigrid.

 

Jeg er redd for at hun er død, ettersom hun ikke er funnet enda.

Det merkelige er funnet av sko, sokker og mobil i barnehagen. Om noen har bortført henne, er det logisk å kaste mobilen til offeret vekk, men hvorfor sokker og sko?

 

Jeg undres om dette kun er en jente som har rømt hjemmefra, eller om hun er hos noen og ruser seg (kjapt å glemme ''alt'' når man er rusa).

 

Jeg kjenner til store deler av vennegjengen hennes via forskjellige kanaler, og de er ikke gjengen til å dope seg.

 

Hun hadde også vært hos en veninne, og ingen av sms'ene hun sendte rundt tydet på rus :-/

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kjenner til store deler av vennegjengen hennes via forskjellige kanaler, og de er ikke gjengen til å dope seg.

 

Hun hadde også vært hos en veninne, og ingen av sms'ene hun sendte rundt tydet på rus :-/

 

Jeg tenker på at å rømme hjemmefra kan forklare hvorfor mobilen ble funnet, rus kan også få folk til å gjøre merkelige ting (som å kle av seg).

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager har du tenkt å få til det?

 

Hvis man i ettertid f.eks. finner ut at det var noen som hørte noe eller så noe så skal de for retten. Også får man se om de blir dømt eller ikke.

 

Dømt for forsiktighet? Dømt for feighet? Dømt for å ha trippelglass-vinduer? Dømt for å misforstått hva en lyd betyr?

Endret av Shruggie
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...