N o r e n g Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Send PM om dere oppdager mangler eller har forslag til ting som kan legges inn AMD's skjermkort drivere finnes HER Ny lansering av drivere en gang i måneden. For øyeblikket fungerer 12.4 beta best, last ned her. Følg med på @Catalystcreator for ny informasjon om nye drivere, kan være nyttig å få med seg HD 7970 på prisjakt Ytelsestester: 7970 Guru3d Tom's Hardware Anandtech HardwareCanucks TechPowerUp [H]ard legitreviews VR-ZONE Hexus Hardware Heaven overclockers Widescreen Gaming les Numeriques Neoseeker Kitguru Expert Reviews PC Perspective Hot Hardware Maximum PC Vortez Skammen: Hardware.no Alternative kjølere: Gigabyte - HEXUS.NET 7950 Anandtech Techpowerup HotHardware HardOCP Guru3D Ikke-AMD-design: XFX DD - Tweaktown XFX DD - motherboards.org XFX DD / Sapphire OC - Anandtech Sapphire Radeon HD 7950 OC - Xbit Powercolor - Guru3D MSI Twin Frozr III - Techpowerup CrossfireX: Hardware Heaven - 7970 Guru3D - 7970 Techpowerup - 7970 Guru3D 7950 2- and 3-way CFX CPU-skalering: Guru3D Techpowerup Lekkasjer/teorier: HD 7000-series specs and price revealed: 7970 Overclocked Sapphire Models GOOGLE TRANSLATE HD 7990 coming Q1/2012? HD 7770 leaked benchmarks 7950 i 3DMark11 Details & Release Dates of Several AMD Cards Leaked Ser veldig spennende ut, virker som 7950 kommer på slutten av måneden HD 7950 to release 31st january Datorhandlaren Alina avslöjar pris och specifikationer för ett kommande grafikkort, inget mindre än ett ännu olanserat Radeon HD 7950 från Sapphire. Alina läcker Radeon HD 7950 Nyheter: 20C+ varmere på VRM denne dualsaken fra XFX: http://forums.guru3d...9&postcount=141 Lukter litt billimetall av den dualfan utgaven fra XFX, usikker på viftehastighet, men tar referansevifta 7 dager i uken om dette skulle være fakta... FAQ Når kommer HD 7XXX ut for salg? Når du finner dem på Komplett/Dustinhome/Netshop/MPX Holder min strømforsyning på X watt til HD XXXX? En 500W, som kan levere 90% av effekten sin i ren 12V-spenning, vil kunne takle alle dagens skjermkort med unntak av monsterkort som HD 6990 og GTX 590. Det du heller burde finne ut av er om strømforsyningen din kan levere 35 ampere eller mer i på 12V-linja. Hva trenger jeg av prosessor, RAM og hovedkort for å kjøre et HD 7970 i maskinen min? 1GB RAM En prosessor Hovedkort med PCIe x16-slot, alle revisjoner fra 1.0 til 3.0 fungerer Ourasis guide for å øke grensene for overklokking i MSI Afterburner Endret 14. april 2012 av arni90 6 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 På tide med en 7000 tråd nå ja. =) Hva er forskjellen på drivere du laster ned hos AMD? har det noe å si om man velger HD 6000 series å bruker på 7000 f.eks? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) På tide med en 7000 tråd nå ja. =) Hva er forskjellen på drivere du laster ned hos AMD? har det noe å si om man velger HD 6000 series å bruker på 7000 f.eks? Har aldri vært det før for annet enn legacy-drivere, altså kort som er eldgamle eller ikke er støttet av drivermodellen de nå bruker. Endret 9. januar 2012 av arni90 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 På tide med en 7000 tråd nå ja. =) Hva er forskjellen på drivere du laster ned hos AMD? har det noe å si om man velger HD 6000 series å bruker på 7000 f.eks? Ingen forskjell, samme driver. Men velger du Radeon 9800 Pro eller ett annet "Legacy" produkt, så vil du se en forskjell, da får du en eldre driver. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Sikler fælt på dette kortet nå. Hadde tenkt til å skaffe asus, men det er jo selvfølgelig ikke å oppdrive til en vettu pris. Er det i det hele tatt noen som helst forskjell på kortene annet enn det som følger med i esken så tidlig etter lanseringen? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Samme kjøler på alle utenom den dual kjøleren på XFX kortet. jeg gikk for MSI, men det har ikke noe å si hva du går for. Du får ikke gruble for lenge om du vil ha kort nå, er igjen kun 13 på komplett Endret 9. januar 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Bestilte et Sapphire kort kl 9 i dag tidlig. Kortet er sendt, så blir vel å plukke det opp i morgen Ser fram til det for å si det sånn! Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Bestilte også omtrent sporentreks de kom ut idag tidlig, Så jeg henter 2stk på posten imorgen, så blir det vel en tur innom elkjøp å kjøpe BF3, da komplett ikke hadde det på lager.. jeg gleder meg, oh yes! Endret 9. januar 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 Bestilte et Sapphire kort kl 9 i dag tidlig. Kortet er sendt, så blir vel å plukke det opp i morgen Ser fram til det for å si det sånn! Bestilte kl 10 i dag, venter fortsatt på at de skal komme seg igang og sende dem ut. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Ja gleder meg veldig. 4 stk HIS 7970 er på vei. Håper jeg får de imorgen 1 Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Foretrekker å bestille fra MPX av den grunn og få det levert på pickup point(Oslo). Har opplevd å bestille kl. 3 på natta, for så å kunne plukke det opp på ettermidagen dagen etter At jeg i tilleg får 4% rabatt på alle varer pga jobben skader jo ikke. Blir en del spart etterhvert når man handler en del. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Ja gleder meg veldig. 4 stk HIS 7970 er på vei. Håper jeg får de imorgen Så skjermkort for 17-18 lapper? o.O Hva trenger/bruker du 4 stk til? Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Ja gleder meg veldig. 4 stk HIS 7970 er på vei. Håper jeg får de imorgen Så skjermkort for 17-18 lapper? o.O Hva trenger/bruker du 4 stk til? Ja får å benke litt osv. Trenger jo ikke 4, men har man lyst har man jo lov. Moro med nytt Hw. Når kommer gpu blockene til de? Må vel ha vannkjøling på de.? Endret 9. januar 2012 av boarderxtrem 1 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Ja gleder meg veldig. 4 stk HIS 7970 er på vei. Håper jeg får de imorgen Så skjermkort for 17-18 lapper? o.O Hva trenger/bruker du 4 stk til? Ja får å benke litt osv. Trenger jo ikke 4, men har man lyst har man jo lov. Moro med nytt Hw. Donerer bort et kort til meg når du er benka ferdig da? 2 Lenke til kommentar
Akando Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Kom XFX sine ut idag og ble utsolgt? Lyst på minst mulig støy så avventer til de kommer inn evt. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Nei jeg så ikke de på lager idag.. Det ser ut som det har gått mange kort idag.. Endret 9. januar 2012 av boarderxtrem Lenke til kommentar
Akando Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Ok. Tror du det vil komme mye bedre løsninger enn XFX sitt dual fan? Ser at det ikke er veldig stor forskjell i tester, men noe er det jo. Vil vel bli mer vesentlig når jeg klokker det evt. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) det kommer nok garantert bedre kjøleløsninger enn XFX om et par måneder. XFX og Gigabyte var ikke på lager idag, alle andre merkene var det. Kjapt regna så har det gått ut minimum 182 kort fra komplett idag, muligens en del mer, da Sapphire sine bare sto som 100+ på lager. Det er rimelig heftig! Endret 9. januar 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
Akando Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Ja om et par måneder ja. Så mye vilje har jeg ikke Jeg skal gjøre alt jeg kan for å få en av de 8. Noen som har tro på at nvidia kommer til å slå dette kortet? Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Mener jeg leste en test som viste at kjøleløsningen til XFX ikke nødvendig var noe mere støysvak enn referansekjølern. La inn bestilling på to Sapphire 7970 i dag. De er ikke sendt enda. Nå gjelder det bare å finne noen kurrante vannblokker. Ser Coolance har kommet med noen som skulle kommer i lager til uka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå