RMNZR Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 I lys av den oppblussede tråden om hvilke "dumme" ting kunder spør om: Har du noensinne møtt på en forhandler som later åpenlyst som om han har peiling? Eller tror DU ikke har peiling, og lyver så det renner deretter? Et eksempel er da en av mine ekskolleger mente en Sandisk mp3-spiller burde fungere perfekt opp mot Mac... Uten å sjekke! Det endte som det måtte: Kunde hevde kjøp på grunnlag av feilinformasjon fra forhandler. Jeg ga han et klask på bakhodet, og vi snakket ikke mer om den saken. PS! Kanskje en eller annen forhandler lærer noe av denne tråden? Moderatormelding Kunder på jobben din - diskusjonstråd Det er selvsagt lov å kommentere kundehistorier i denne tråden, men for å unngå lange diskusjoner i denne tråden, kan man etterhvert benytte seg av ovennevnte tråd. Quote, moderator, 25.07.2015. 7 Lenke til kommentar
KNB Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Var på expert en gang å skulle se på en pc. Så gikk eg bort til en selger å lurte på om det var Turbocache på skjermkortet (sto ikke på dataen) Endte opp med at han søkte på google etter skjermkortet, så sier han "Står ingenting om turbocache her så det er nok ikke det nei" 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg L4r5 Skrevet 1. august 2008 Populært innlegg Del Skrevet 1. august 2008 Dette er langt tilbake i tid. Begynnelsen av 90-tallet. Vi hadde akkurat fått en pc uten HD. Min erfaring var at om man lurte på hva noe var for så prøvde man. Fant en merkelig kommando på oppstartsdisken som jeg ikke kunne skjønne hva var for. Den het "format". Og når jeg prøvde å kjøre den så ba den om noen parametere. Prøvde meg frem og enden på visa var at plutselig så frøs skjermen og pc'en var ubrukelig. Da slo jeg den av og lot som ingenting. Faren min fikk aldri vite at det var jeg som stod bak, men han prøvde visst å spørre forhandler om hva som var galt. 57 Lenke til kommentar
Populært innlegg cyclo Skrevet 1. august 2008 Populært innlegg Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Jeg har en historie om ex-dama for en god del år siden. Det var i de dager bare Telenor og Netcom fantes. Hun skulle kjøpe ny mobil med Telenorabbonement på expert. Hun kom tilbake uten mobil og jeg spurte hvorfor. Hun hadde nemlig spurt om hun kunne skifte abbonement i bindingsperioden dersom hun fant ut hun ringte mer enn hun trodde slik at et dyrere abbonement ville være billigere. Hun fikk nei som svar. Jeg hadde rimelig god oversikt over telenor på den tiden. Hadde hatt telenor abb. selv siden 1997 og fulgt nøye med på forskjellene i abb. Men bare for å være helt 100% spurte jeg en studiekamerat som hadde deltidsjobb i telehuset. Kommentaren hans var "det er visst idioter som jobbet på expert". Så jeg gikk tilbake dit neste dag sammen med dama og hadde som noenlunde denne samtalen: - Dama var her i går og fikk beskjed om at man ikke kunne skifte abbonement i bindingstiden. - Stemmer det. - Er du sikker på det? For jeg vet nemlig at du kan skifte, så fremt du skifter til et dyrere abbonement. - Nei det kan du ikke. - Vell jeg pratet med noen som jobbet på telehuset i går, som sa at du tok feil når han hørte hva du hadde sagt. - Eh. Tja. Det høres jo kanskje fornuftig ut at du kan skifte oppover. - Så du tok feil? - Nei, det er nok kjæresten din som har missforstått hva vi har sagt. --????????? Få prate med sjefen din. (Sjefen kommer. Jeg gjenforteller hele samtalen. Sjefens svar er:) - Du tar feil. Det er ikke mulig å skifte abbonement i bindingstiden. På dette tidspunktet ble jeg da rasende sint og ble dratt ut av butikken av exen. Jeg hadde store planer om å sende klagebrev til expert sentralt, men fikk ikke lov av dama for hun syns det virket så flaut Historien endte med at vi gikk på en annen expert og kjøpte telefonen. (Og experten med ubrukelige ansatte ble lagt ned et års tid senere) Det er liksom en ting å ta feil. Men å prøve å legge skylden over på kundens kjæreste som står å hører på? Slike folk burde aldri hatt noe å noen form kundeservice å gjøre. Endret 1. august 2008 av cyclo 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg RMNZR Skrevet 2. august 2008 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 2. august 2008 Jeg fikk høre ei historie om sjefen min for ei tid tilbake. Han eier en god del butikker, så han kan tilgis for å ha tatt feil. Scenario var dette: En kunde sto nede i butikken og letet etter ny telefon sammen med en selger. Sjefen kom ned og mente hun måtte kjøpe en W810. Hvorfor? Jo, fordi den hadde 3G. Og 3G var kanskje det viktigste hun kom til å få bruk for i fremtiden. Han brukte lang tid på å fortelle om fordelene ved å ha en 3G-telefon: Bedre samtalekvalitet, videosamtale, raskere dataoverføring, - og jeg tror han påsto det skulle ta over GSM om ikke så lenge. Jada, og hun skulle få den for 1 kr ved binding på Superminutt. Det han hadde misforstått var hvorvidt W810 hadde 3G. Videre gikk det slik: Han: "Ordne en W810 til henne!" Selger: "Men W810 har jo ikke 3G?" Han: "Hæh? Har den ikke 3G?.." Selger: "Nei, det har den ikke. Jeg tror du kanskje mente K800?" Han: "Men den har HATT 3G?" Selger: "Nei, W810 har ALDRI hatt 3G." Enden på visa ble at dama fikk en K800 til en pris som tapte butikken over tusen kroner... Det som gjør det hele så troverdig for min del, er at det gikk ikke mange månedene før han ringte ned til butikken via interncallingen og spurte meg: "Henrik! Har W810 3G?" "Nei, den har fortsatt ikke 3G du.." 12 Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hehe, er visst ein del folk som ikkje taklar å ta feil. Sjølv jobbar eg i ein turistinformasjon, og har ikkje alltid informert like bra. Var nokre som spurde om jernvarehandel ein gong, og eg sa at me hadde ein expert ca 500 m bortover gata (WTF? Ekspert liksom? Som om det er jernvarehandel). Men så fekk eg tenkt meg litt om, og leda dei på riktig veg. Var rimeleg flau etterpå då Men eg gjer alltid mitt ytterste for turistane! "Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre som man vil" 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bivdu Skrevet 2. august 2008 Populært innlegg Del Skrevet 2. august 2008 Jeg skulle bestille Pizza i en kombinert kiosk/resturant sjappe. Jeg gikk inn i kiosken og sa hva jeg skulle ha. Nei, Pizza måtte jeg bestille i resturanten, som man gikk inn i på baksiden. Greit tenkte jeg, skal ikke gjøre det så vankelig, så jeg gikk inn i resturanten. Stillte meg ved disken, venta på ekspeditrisen som da måtte bevege seg 2 meter fra kiosk disken til resturant disken. Gjorde den samme bestillingen påny til den samme ekspeditrisen. Dumt? Nei sikkert ikke, fantes sikkert en eller annen regel for hvor maten kan bestilles, men ganske artig 21 Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 og folk sier at den andre tråden er latterlig og ikke morsom? der lo jeg iallfall... her er jo historiene utrolig dårlig fortalt, og jeg har ikke engang vurdert å trekke på smilebåndet en eneste gang Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 og folk sier at den andre tråden er latterlig og ikke morsom? der lo jeg iallfall...her er jo historiene utrolig dårlig fortalt, og jeg har ikke engang vurdert å trekke på smilebåndet en eneste gang Det er ikke verre enn at du fortsetter å lese på den andre tråden 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg j0llenor Skrevet 2. august 2008 Populært innlegg Del Skrevet 2. august 2008 Som forhandler sjøl, så har eg faktisk en historie om meg selv, som eg ikke klarer å glemme Hadde hatt en tung uke, og var skikkelig trøtt i trynet da en kunde kom innom for å få seg en billig mobiltelefon. Eg pekte å forklarte de forsjellige modellene. Til vi fant en som kunden virkelig likte (da mener eg virkelig, her skulle det kansje ringt en liten bjelle i hodet mitt) Hadde pekt på en billig nokia, og begynnt å remset opp funksjonene til en N80. Da eg hadde gjort ferdig handelen, og kunden gikk strålende fornøyd, så kom det en ny kunde som hadde overhørt samtalen, og ville gjerne ha samme telefon til samme pris. Det var ikke før begge hadde gått, før eg forstod ka eg hadde gjort. Eg håpte alt ville gå bra, og at det ikke kom til å bli noen problemer. Men dagen etter kommer de 2 samme kundene inn igjen, litt forfjamset over mobilen som de hadde fått. Eg stod der ill rød i trynet, eg var sinnsykt flau. Så eg forklarte hva som hadde skjedd, og unnskyldet meg virkelig. Og som plaster på såret så kunne eg ordne en skikkelig god pris på en n80 til de istede viss de ville. Eg tapte en del tusen kroner på de salgene, men til gjengjeld så har eg fått 2 trofaste kunder som er veldig fornøyde Eg ler alltid litt inni meg selv, når eg tenker på den situasjonen 15 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Som forhandler sjøl, så har eg faktisk en historie om meg selv, som eg ikke klarer å glemme Fin historie. Lenke til kommentar
Populært innlegg mikaragua Skrevet 3. august 2008 Populært innlegg Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Jeg var innom Spaceworld i Kristiansand da jeg var 15 år. Overhørte en selger som skulle prakke en Siemens S65 på en kunde. Etter at selgeren fortalte at mobilen kunne erstatte et vanlig digitalkamera, på grunn av 1,3 megapiksler, lurte kunden på om den kunne filme og om den hadde minnekort. Selgeren ble litt nervøs, og sa: "Heh, nå spør du litt vanskelig. Jeg vet ikke helt". Til slutt lurte kunden på om den kunne spille av MP3-filer. "Jada, ikke noe problem," svarte selgeren. Da avbrøt jeg faktisk hele samtalen med å fortelle kunden hva telefonen kunne og ikke kunne. Endret 3. august 2008 av Mikachu 24 Lenke til kommentar
KaareKanin Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) ble oppringt av en selger fra ucan2 som ville selge meg et abonnement til telefonen min. Jeg tok min vanlige fremgangsmåte, og var stille akkurat lenge nok til at det hørtes ut som om jeg synes han var teit. Så spurte jeg han "hva er det du snakker med meg via? hvordan fikk du tak på meg?" -en mobiltelefon, nummer og navn sto oppført *husker ikke hvor* "så det du sier, er at jeg har et nummer i navnet mitt? betyr ikke det at jeg har et abonnement?" -eh... jo, forsovidt, men det jeg har er bedre "jaså, hva er bedre med det du har da?" -det er billigere, og du kan ringe til *stor prosent* av alle i norge gratis, pluss at du har 100 kr ringing/sms innebygget i mndprisen *pluss litt mer info* "det du beskriver der er netcom abonnementet mitt, men du kaller det bare ucan2..." så var det en liten diskusjon som endte med at selgeren, på min oppfordring, gikk på nettet og oppdaget at netcom abonnementet mitt kostet akkurat det samme. Han lurte på når dette hadde skjedd, og begynte å momle en bortforklaring om at ingen hadde fortalt ham noe om akkurat dette. Altså, det jeg mener her, en kar som selger et glorifisert netcom abonnement med et annet navn, som jobben sin, og han er ikke klar over at netcom selv har akkurat den samme dealen, hva gjør han i jobben sin? Endret 3. august 2008 av KaareKanin 2 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 KaareKanin: Telefonselger driver vell ikke akkurat med kundebehandling, snarere kundeplaging Uansett er det vell så stort behov for telefonselgere at de tar inn nesten hva som helst. Jeg har selv vært telefonselger. I hele 5 dager. Da sa jeg at om jeg fikk gå hjem på minuttet og aldri komme dit noe mer, så skulle jeg ikke krevet at de betalte meg noe for de 5 dagene 4 Lenke til kommentar
KaareKanin Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 KaareKanin: Telefonselger driver vell ikke akkurat med kundebehandling, snarere kundeplaging Uansett er det vell så stort behov for telefonselgere at de tar inn nesten hva som helst. Jeg har selv vært telefonselger. I hele 5 dager. Da sa jeg at om jeg fikk gå hjem på minuttet og aldri komme dit noe mer, så skulle jeg ikke krevet at de betalte meg noe for de 5 dagene Du er et godt menneske... Etter omvendingen din, såklart! 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg RMNZR Skrevet 4. august 2008 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 4. august 2008 Klarte for øvrig å drite meg loddrett ut i dag. Overhørte to kunder prate sammen ved mobilskapet (de kom sammen), og bestemte meg for å bryte inn. De tittet på våre mange modeller og kommenterte HTC Touch Diamond sånn her: "Der er den der Diamond. Hørte den skulle være veldig treg". Jeg, uten å virke for brysk sa sånn: "Du kan få se selv?" Og viste vårt butikkeksemplar fram. Jeg begynte å demonstrere grensesnittet, tok den vanlige turen innom bilder. Etter å ha imponert med hvor lett det er å zoome/bytte bilde/osv, skulle jeg vise internettbrowseren. Hva gjør telefonen da? Joda. Den henger seg FULLSTENDIG opp og måtte startes på nytt... Når den skulle selges til en non-believer :/ 23 Lenke til kommentar
Populært innlegg myhken Skrevet 4. august 2008 Populært innlegg Del Skrevet 4. august 2008 Jeg har en bra historie fra Elkjøp. Den skjedde på tiden da vi gikk fra 386 til 486 pc'er, så det er noen år siden. Jeg var oppe på Elkjøp og sto i kø ved pc avdelingen (ikke mye forandring der), og siden pc avdelingen var nokså liten, kunne jeg ikke unngå å høre ekspeditøren snakke med kunden foran meg. De hadde noen helt klare krav til pcen de var ute etter å kjøpe, og hadde nok fått en liste av noen de kjente, over ting de skulle spørre om. Fyren i butikken la ut om hvor flott og bra pcen var, og selvsagt kunne de bruke den til alt de spurte om. Så spurte de om noe helt konkret, og selgeren svarte at selvsagt det hadde pcen. Samtidig sto jeg rett ved siden av info plakaten til pcen han snakket om, og siden jeg allerede den gang hadde nokså peil på pcer, kunne jeg ikke unngå å legge merke til at selgeren faktisk sto å jugde til kunden. (eller han hadde ikke peil, og latet som om han hadde det). Så jeg kremtet forsiktig, og påpekte til selgeren (og kunden) at denne pcen ikke hadde denne funksjonen. Selgeren ble knall rød i ansiktet, og ba meg forlate butikken. Da jeg nektet fikk jeg beskjed om at om jeg ikke dro, ville sjefen komme ned og jeg ville uansett ikke få kjøpe noe der denne dagen. så jeg dro. Et halvt år senere, har broren min problemer med en Compaq 486 som han har kjøpt på Elkjøp. Det var en fysisk feil på selve pcen. Jeg dro opp til Elkjøp for å forklare problemet, og for å få sendt pcen inn til reperasjon. Men tror du ikke selgeren fra sist sto der, og nektet å høre på hva som var feil, og nektet å ta pcen inn. Jeg ba da om å få snakke med sjefen, men fikk beskjed om at selgeren også var data ansvarlig, og han tok den endelige beslutningen. Så jeg kom ingen vei. Løsningen ble at jeg ringte Compaq Norge og etter å ha snakket med et par folk der, tok det 10 minutter før Elkjøp ringte og sa vi kunne komme opp med pcen igjen, og at de selvsagt skulle sende den inn, uten at det skulle koste noe som helst. Men poppulær ble jeg selvsagt ikke. Etter det bodde jeg noen år i Bodø, og etter ca 3 år kom jeg igjen til Elkjøp her i Larvik for å handle noen data ting (så synd de faktisk har noen gode tilbud en gang i blant, og dette var jo før komplett og netshop osv ble store). tror du ikke selgeren både husket navn og adresse på meg da han skulle legge inn varene, men han sa ingen ting ellers, og jeg fikk kjøpt det jeg skulle. Men bare det at han husket navnet mitt og adressen min, sier jo sitt etter hele tre år. Typen jobber ikke på Elkjøp lengre, og glad er jeg for det. Ikke det at jeg er der oppe så mye mer. Men et godt eksempel på hvordan en selger ikke burde behandle en kunde. 29 Lenke til kommentar
Loko Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Har skjedd mye siden tiden med 486 i elkjøp. Blir en selger "tatt" for å notorisk lyve for å selge rissikerer han å få sparken. Står faktisk i personalhandboken som alle må signere under på at dem har lest. 1 Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Klarte for øvrig å drite meg loddrett ut i dag. Overhørte to kunder prate sammen ved mobilskapet (de kom sammen), og bestemte meg for å bryte inn. De tittet på våre mange modeller og kommenterte HTC Touch Diamond sånn her: "Der er den der Diamond. Hørte den skulle være veldig treg". Jeg, uten å virke for brysk sa sånn: "Du kan få se selv?" Og viste vårt butikkeksemplar fram. Jeg begynte å demonstrere grensesnittet, tok den vanlige turen innom bilder. Etter å ha imponert med hvor lett det er å zoome/bytte bilde/osv, skulle jeg vise internettbrowseren. Hva gjør telefonen da? Joda. Den henger seg FULLSTENDIG opp og måtte startes på nytt... Når den skulle selges til en non-believer :/ Hehe Kjipern ass! Kva er sjansen for det igrunn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå