Biarte Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Jeg har et Antec 900 gamer kabinett med flere vifter. Prosessoren er en Q6600 boxed. Lurer på om det i det hele tatt er nødvendig med en CPU-kjøler/vifte? Endret 21. november 2007 av Biarte Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg har et Antec 900 gamer kabinett med flere vifter. Prosessoren er en Q6600 boxed. Lurer på om det i det hele tatt er nødvendig med en CPU-kjøler/vifte? NR1. Hva ligger tempen på? NR2. Har du den orginale kjøleren? Lenke til kommentar
Biarte Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Beklager at du synes emnetittelen er dårlig KVTL, forandra så godt jeg kunne. Håper du er fornøyd......jeg ville bare ha svar på et enkelt spøsrmål..... Trenger jeg Cpu-kjøler når jeg har dette kabinettet med flere vifter i og en Q6600 boxed(altså med vifte)??? Og til deg HøttetTøtt: Takk for svar, og: 1: Har delene, men har ikke satt sammen PC-en ennå. Hadde tenkt å bestille med cpu-vifte, men ble ikke bestilt ved en feiltakelse :-( 2: Har den orginale Q6600 så vidt jeg vet, med vifte(boxed??) Takk Lenke til kommentar
gather Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Boxed pleier å bety at det følger med vifte.. Jeg tror ikke jeg ville forsøkt uten kjøller på prosessoren. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Du MÅ ha kjøler på CPU, vis ikke ødelegger du den i løpet av sekunder. Lenke til kommentar
Biarte Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Ja, vifte må den jo ha.....men lurer på om det er nok dersom Q6600 er boxed.... Prosessoren er en liten flat brikke om jeg ikke tar helt fullstendig feil. Og jeg har også en koloss, som ligner unektelig på en vifte...den kom med i boksen.... vifte er vel det samme som kjøler.... Endret 21. november 2007 av Biarte Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Boxed har ingenting med prossesor å gjøre, boxed betyr at det følger med en vifte i pakken. Lenke til kommentar
Biarte Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Ja, jeg vet det, men det jeg lurer på er om det går bra at jeg bruker viften som følger med istedetfor å kjøpe en ny vifte som feks Noctua 12U-HF Kan evt kjøpe senere Endret 21. november 2007 av Biarte Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Boxed holder i massevis hvis du ikke skal overklokke en del Lenke til kommentar
Biarte Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Tusen takk for svar :-) Den er grei! Kan kjøpe en annen kjøler senere dersom jeg skal overklokke... Går det med 2 stk cpu-kjølere forressten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Går det med 2 stk cpu-kjølere forressten? Nei det går ikke, med mindre du skal modifisere de kraftig... dessuten ville ikke det ha noen forskjell på ytelse eller støy uansett.. Lenke til kommentar
AshNebus Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Har også fått min Q6600 boxed i dag. Venter dessverre fortsatt på kabinettet.. Ser temlig pingle ut den boxed kjøleren men. Det er sånne som gikk rett i søpla da jeg jobba på PS en stund (på pc bygger avdeling) Tester den en stund før jeg skal overklokke noe uansett. Vet ikke helt hvor stor kjøleren kan være i silverstone LC17 Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Jeg har et Antec 900 gamer kabinett med flere vifter. Prosessoren er en Q6600 boxed. Lurer på om det i det hele tatt er nødvendig med en CPU-kjøler/vifte? Du kan med stor sannsynlighet benytte en Ninja passivt http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=320978 Det kan tenkes at du må lage en trakt fra vifta i bakkant, eller den i toppen, slik at inntaket til vifta kommer litt nærmere Ninjaen. Enkelt å feste en vifte der du har klippet bort innmaten, for så å feste en vifte utenpå denne. Jeg kjøler en amd x2 5000+, 65W tdp, med en 12cm på 600rpm, på den måten. Viften er tempstyrt. Antec Solo. I Antec 900 kabinettet er det tull å tenke på passiv kjøling fra ett støyperspektiv. Kabinettviftene vil uansett overdøve en Ninja med original vifte. Endret 24. november 2007 av FrodeNilsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå