mrfitness Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 bare jeg som synes det er surt at prisene går ned før man har fått maskinen sin ? Lenke til kommentar
Kjeks1 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Da var PC-en min i orden. Var servicemann på plass hjemme hos meg 24 timer etter at jeg ringte support. Byttet ut hovedkortet midt på stuebordet mitt. Alt i orden nå, det kaller jeg god service!! Creds til Dell for det. Han ringte også inn og fikk bestilt meg et nytt 90w psu, som ankommer på mandag. Men har selv ordnet meg et som er på vei, så da har jeg to. Kjekt og ha Endret 19. oktober 2007 av flame01 Lenke til kommentar
XviD Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Når jeg ringte til Dell for å si at at jeg hadde "grainy" skjerm og at jeg fikk høyfrekvente pipelyder når jeg koblet eksterne høyttalere til PC-en, så sa de at jeg kan beholde den PC-en jeg har nå foreløpelig, så får jeg en ny tilsendt når den er klar! Dell sin support er topp. Det morsomste med PC-en er webkameraet. Ekstremt mange kule effekter. Hehe. Endret 19. oktober 2007 av XviD Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Venter fortsatt på min Inspiron 1520... Mens jeg bladde gjennom finn.no for å finne en ok laptop til dama mi, så fant jeg den nye Inspiron 1520 til salgs der... Hm... Kanskje jeg burde avbestille min og bare slå til på finn.no... Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Skal du ikke kjøpe XPS 1730 i steden?? <{POST_SNAPBACK}> Sykt dyr og siden den er så ny vet jeg ikke hvordan det er med Linux på den, men den ser fristende ut! Det blir nok ikke så lett å få hjelp fra likesinnende med denne PC-en her på forumet, siden den er såpass dyr. Lenke til kommentar
simson Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Det har tidligere vært diskutert om andre fjernkontroller kan fungere på Dell Inspiron-PC'ene: Jeg har en universal fjernkontroll (brukes til TV, DVD, stereo, etc), og denne fungerer glitrende også til min Inspiron 1520. (Bruker en Logitech, som oppdateres gjennom internettdatabase via USB-kabal). Lenke til kommentar
Döden Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Det har tidligere vært diskutert om andre fjernkontroller kan fungere på Dell Inspiron-PC'ene: Jeg har en universal fjernkontroll (brukes til TV, DVD, stereo, etc), og denne fungerer glitrende også til min Inspiron 1520. (Bruker en Logitech, som oppdateres gjennom internettdatabase via USB-kabal). Konge! Da tror jeg nesten jeg kjøper meg noe lignende. Måtte du laste ned noen ekstra programmer til maskinen? Og hvilken fjernkontroll er det eksakt snakk om? Lenke til kommentar
kig Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Inspiron 1720 bestilt: 27.sept lovt levert: 5.nov ny dato: 12.des Jeg trodde de hadde mye å gjøre tidlig i høst, i forbindelse med skolestart. At det hadde slakka opp litt, slik at de kunne yte en bedre service for sine kunder. Skal en finne seg i slikt? Lenke til kommentar
simson Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Det har tidligere vært diskutert om andre fjernkontroller kan fungere på Dell Inspiron-PC'ene: Jeg har en universal fjernkontroll (brukes til TV, DVD, stereo, etc), og denne fungerer glitrende også til min Inspiron 1520. (Bruker en Logitech, som oppdateres gjennom internettdatabase via USB-kabal). Konge! Da tror jeg nesten jeg kjøper meg noe lignende. Måtte du laste ned noen ekstra programmer til maskinen? Og hvilken fjernkontroll er det eksakt snakk om? Jeg har en Logitech Harmony 525, kostet meg ca 400. Det finnes massevis i den serien. Lastet ned ett program, som gjør det lett å oppdatere fjernkontrollen. For å få lagt inn riktige signaler på fjernkontrollen (når du har den), er det bare å koble den til, logge deg inn på Logitechs hjemmeside, og deretter bare skrive Inspiron 1520. Logitech laster da ned de kommandoer du trenger til fjernkontrollen. Tilsvarende også med TV/CD eller alt annet du har som kan være fjernkontrollert (dimmer til lysene dine, etc). Lenke til kommentar
ingvilli Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Inspiron 1720bestilt: 27.sept lovt levert: 5.nov ny dato: 12.des Jeg trodde de hadde mye å gjøre tidlig i høst, i forbindelse med skolestart. At det hadde slakka opp litt, slik at de kunne yte en bedre service for sine kunder. Skal en finne seg i slikt? Eg har nå venta siden 14.august på min Dell. I dag fekk eg beskjed om at den var fallt ut av systemet (sjølv om dei ikkje sa noe om det på mailen eg fekk for 10 dagar siden). Kunne legge inn ein ny bestilling og få PC-en om 3 veker. Drøyt synes eg, og veldig dårlig av Dell. Prøver nå heller å finna ein annan pc som eg kan få på kort tid. Lenke til kommentar
kig Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Inspiron 1720bestilt: 27.sept lovt levert: 5.nov ny dato: 12.des Jeg trodde de hadde mye å gjøre tidlig i høst, i forbindelse med skolestart. At det hadde slakka opp litt, slik at de kunne yte en bedre service for sine kunder. Skal en finne seg i slikt? Eg har nå venta siden 14.august på min Dell. I dag fekk eg beskjed om at den var fallt ut av systemet (sjølv om dei ikkje sa noe om det på mailen eg fekk for 10 dagar siden). Kunne legge inn ein ny bestilling og få PC-en om 3 veker. Drøyt synes eg, og veldig dårlig av Dell. Prøver nå heller å finna ein annan pc som eg kan få på kort tid. Er det kanskje slik at de snilleste - de som ikke maser, blir avglemt. Jeg har i alle fall bare venta tålmodig til like før mailen om utsatt levering kom.. Jeg kontakta da selger, siden det stod på ordrestatus at prod ikke var starta enda, men han kan intet gjøre for å påskynde prosessen. Så kom denne mailen om utsettelse like etterpå. Hvem kan man evt kontakte vedr saken? Lenke til kommentar
simson Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Inspiron 1720bestilt: 27.sept lovt levert: 5.nov ny dato: 12.des Jeg trodde de hadde mye å gjøre tidlig i høst, i forbindelse med skolestart. At det hadde slakka opp litt, slik at de kunne yte en bedre service for sine kunder. Skal en finne seg i slikt? Eg har nå venta siden 14.august på min Dell. I dag fekk eg beskjed om at den var fallt ut av systemet (sjølv om dei ikkje sa noe om det på mailen eg fekk for 10 dagar siden). Kunne legge inn ein ny bestilling og få PC-en om 3 veker. Drøyt synes eg, og veldig dårlig av Dell. Prøver nå heller å finna ein annan pc som eg kan få på kort tid. Er det kanskje slik at de snilleste - de som ikke maser, blir avglemt. Jeg har i alle fall bare venta tålmodig til like før mailen om utsatt levering kom.. Jeg kontakta da selger, siden det stod på ordrestatus at prod ikke var starta enda, men han kan intet gjøre for å påskynde prosessen. Så kom denne mailen om utsettelse like etterpå. Hvem kan man evt kontakte vedr saken? Dere bør begge to enten ringe til selger (telefonnummeret oppgis oftest i e-posten dere får etter bestilling), eller ganske enkelt til kundeservice. Min ble utsatt og utsatt (totalt 11 uker), og jeg fikk da 1000kr i kompensasjon. Etter at jeg hadde mottatt den, ringte jeg til kundeservice på nytt, og lurte på om jeg kunne få ytterligere kompensasjon pga at prisene hadde falt i mellomtiden. Jeg fikk da 100kr ekstra i rabatt. Minimalt, men det viser at de har gode muligheter til å gi kompensasjon til de som ringer og ber om det. Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Jeg har merket at flere og flere av våre Inspiron maskiner fortsetter å dukke opp på finn.no... Inspiron 1720: http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=11...amp;WT.svl=Link Inspiron 1520:http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=11...amp;WT.svl=Link Venter fortsatt på min da... jaja... Endret 30. oktober 2007 av AMDXP Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Windows XP! Fra i dag av så har dell.no begynt å selge Inspiron og Vostro PC-er med Windows XP ferdig installert! Det er det beste nytt fra Dell hjørnet siden lanseringen av Inspiron i Juni! Endret 1. november 2007 av AMDXP Lenke til kommentar
kig Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Inspiron 1720bestilt: 27.sept lovt levert: 5.nov ny dato: 12.des Jeg trodde de hadde mye å gjøre tidlig i høst, i forbindelse med skolestart. At det hadde slakka opp litt, slik at de kunne yte en bedre service for sine kunder. Skal en finne seg i slikt? Eg har nå venta siden 14.august på min Dell. I dag fekk eg beskjed om at den var fallt ut av systemet (sjølv om dei ikkje sa noe om det på mailen eg fekk for 10 dagar siden). Kunne legge inn ein ny bestilling og få PC-en om 3 veker. Drøyt synes eg, og veldig dårlig av Dell. Prøver nå heller å finna ein annan pc som eg kan få på kort tid. Er det kanskje slik at de snilleste - de som ikke maser, blir avglemt. Jeg har i alle fall bare venta tålmodig til like før mailen om utsatt levering kom.. Jeg kontakta da selger, siden det stod på ordrestatus at prod ikke var starta enda, men han kan intet gjøre for å påskynde prosessen. Så kom denne mailen om utsettelse like etterpå. Hvem kan man evt kontakte vedr saken? Dere bør begge to enten ringe til selger (telefonnummeret oppgis oftest i e-posten dere får etter bestilling), eller ganske enkelt til kundeservice. Min ble utsatt og utsatt (totalt 11 uker), og jeg fikk da 1000kr i kompensasjon. Etter at jeg hadde mottatt den, ringte jeg til kundeservice på nytt, og lurte på om jeg kunne få ytterligere kompensasjon pga at prisene hadde falt i mellomtiden. Jeg fikk da 100kr ekstra i rabatt. Minimalt, men det viser at de har gode muligheter til å gi kompensasjon til de som ringer og ber om det. Jeg har tatt kontakt per epost med firma repr som svarer bl.a dette: "Det skal nevnes at vi har aldri har lovet levering innen en viss dato, nettopp på grunn av at uventede ting kan skje. Derimot har vi oppgitt estimert leveringsdato." Lenke til kommentar
kig Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Så da er vel 10-11 uker eller for den del 15 uker grei skuring og noe du må regne med ved bestilling av en Dell. Take it or leave it! Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Noen som har hatt problemer med minnekort-leseren? Jeg dytta inn minnekortet mitt fra min Sony Ericsson K750i, og det fungerte, men jeg får det ikke ut igjen :s Noen som har tips? Edit: Kjæresten min fikk det ut Endret 14. november 2007 av Eksos Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Noen som har installert og kjørt XP på sin Inspiron 1520/1720? Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 En annen ting, jeg har fått et 65w power supply med maskinen, men maskinen klager i oppstart på at den skal ha 90w, og gjør det samme i windows. Har vært i kontakt med kundeservice der, og dem er jo enig med meg i at den skal ha 90w, men har ikke blitt helt enig med dem hvorfor jeg har fått 65w. Vet ikke om jeg gjorde en glipp i bestillingen min eller.Har selv skaffet meg et 90w supply, så jeg kan ha 65wattern i reserve. Så problemet er løst for meg. Men tanken har jo slått meg at dette KAN være grunnen til at PC-en tok kveld, men tror vel mer at det var en tilfeldighet. Den fungerte jo smertefritt i en uke. Jeg fikk også PC-en levert med 65W psu, kontaktet dell dagen etter jeg mottok PC-en, og de sendte meg en 90W uten diskusjon. Får den på døren i morgen \o/ Tydlig at det har skjedd noe rart hos dell her, siden det er flere som har mottatt 1520 med for svak psu. Bestilte min pr tlf, så her er det tydligvis kundebehandler eller noe som har gjort en glipp. Min maser også om 90w psu. Fikk med 65w, noe kundeservicen til Dell sa at var korrekt når jeg ringte og spurte hvorfor den maste. Lenke til kommentar
magneman Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Seriøst, har du ikke fått PC-en enda AMDXP? Endret 5. desember 2007 av magneman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå