Gå til innhold

TEST: Asus P5E3 Deluxe WiFi-AP @n


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, kan man det da? har et ASUS M2N32 SLI DELUXE og legger drivere inn som bare det jeg, på diskett til og med, har rota bort minnepluggen min :-( men mener du at jeg kan slippe dette så motas forklaring med takk :-)

Skal vel kun behøve å bruke diskett med drivere hvis du har raid enablet på kontrollerene. Hvis du ikke kjører noe raid så skal det vel gå greit å få innstalert uten driverdiskett.

 

Har du prøvd begge kontrollerene og?

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

X48 er ikke nytt chipsett som skal overta for X38, det er bare de beste X38 brikkene som blir valgt ut og testet til å klare høyere dividere mot minnet, og blir så stemplet med X48 istedenfor X38. Derfor kommer X48 litt senere enn X38, det tar tid å få binnet nok brikker til at de kan levere nok av dem.

 

Og winXP med eller uten sp2 krever ikke noen drivere for å installere på sata disker.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar
Lurer på hva de tenkte på når de valgte nettverkskomponenter på dette ekstremt dyre HKet. Uakseptabelt til den prisen ...

Og de er ikke alene. Gigabyte, MSI, Abit, DFI, Epox og flere andre tenker som Asus, de gir blaffen i å levere kvalitetskomponenter som står til den prisen folk må betale for dette hovedkortet. Det er ille nok at Asus våger å sette 2x Gbps kontrollere fra Marvell/Realtek på et så dyrt hovedkort, men at kontrolleren fra Realtek i tillegg bruker PCI-bussen er en skandale når vi har med et high-end kort å gjøre. Dette har jeg satt fingeren på i flere tråder, men har fått kritikk for det.

Lenke til kommentar
Og de er ikke alene. Gigabyte, MSI, Abit, DFI, Epox og flere andre tenker som Asus, de gir blaffen i å levere kvalitetskomponenter som står til den prisen folk må betale for dette hovedkortet. Det er ille nok at Asus våger å sette 2x Gbps kontrollere fra Marvell/Realtek på et så dyrt hovedkort, men at kontrolleren fra Realtek i tillegg bruker PCI-bussen er en skandale når vi har med et high-end kort å gjøre. Dette har jeg satt fingeren på i flere tråder, men har fått kritikk for det.

 

Jeg tror at flerre kanskje vil forstå kritikken hvis de tar en pustepause. (i enkelte tilfeller er nok med 15s).

Lenke til kommentar

Jaja, man kan da forsåvidt si mye om dette kortet... En ting kommer man dog ikke unna... Det klokker som et villt hel**te. Med Auto intstilling på northbridge, har jeg vært oppe i over 600fsb på dette kortet.. Personlig bryr jeg meg jo stort sett om hvordan kort klokker, og dette kortet klokker bra.. ferdig med det.

Lenke til kommentar
Jaja, man kan da forsåvidt si mye om dette kortet... En ting kommer man dog ikke unna... Det klokker som et villt hel**te. Med Auto intstilling på northbridge, har jeg vært oppe i over 600fsb på dette kortet.. Personlig bryr jeg meg jo stort sett om hvordan kort klokker, og dette kortet klokker bra.. ferdig med det.

Greit, da har du fått dekket ditt behov. Men for andre er dette kortet helt uaktuelt. Folk er forskjellige, sånn er det.

Lenke til kommentar
Greit, da har du fått dekket ditt behov. Men for andre er dette kortet helt uaktuelt. Folk er forskjellige, sånn er det.

 

Hvorfor ikke spare kreftene dine til den dagen noen lanserer et kort merket "workstation" eller WS, isteden for å angripe ALLE kort som ikke følger dine WS standarder... Hva så om asus kjører realtek og marvell "crap" som du kaller det. Har et HK selv med en nettverkschip jeg aldri har hørt om produsenten før. Men den yter godt nok til å være hjemmenettet mitt. Somregel er det HDDene som blir flaskehalsen ikke nettverkskontrollerene.

 

Og om du virkelig synes alle produsentene bruker så crappy deler.. og livet er så surt.. vurdet å få deg en jobb hos en produsent slik at du kan påvirke dem isteden for å bruke alle dine krefter å skitne til alle tråder som handler om siste intel chip. Er faktisk drittlei av å se på all sutringa de, som er ren copy paste av alle andre tråder du paster i ;)

 

"pustepause"

La oss se på det positive, ifølge stoolman klokker kortet som het H*****, og det har innebygget 512mb flash rom som kommer med linux. er ikke det kult? NEI la oss sutre over funksjoner kortet ikke har som produsenten heller aldri har påståt det har.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke spare kreftene dine til den dagen noen lanserer et kort merket "workstation" eller WS, isteden for å angripe ALLE kort som ikke følger dine WS standarder... Hva så om asus kjører realtek og marvell "crap" som du kaller det. Har et HK selv med en nettverkschip jeg aldri har hørt om produsenten før. Men den yter godt nok til å være hjemmenettet mitt. Somregel er det HDDene som blir flaskehalsen ikke nettverkskontrollerene.

 

Og om du virkelig synes alle produsentene bruker så crappy deler.. og livet er så surt.. vurdet å få deg en jobb hos en produsent slik at du kan påvirke dem isteden for å bruke alle dine krefter å skitne til alle tråder som handler om siste intel chip. Er faktisk drittlei av å se på all sutringa de, som er ren copy paste av alle andre tråder du paster i ;)

 

"pustepause"

La oss se på det positive, ifølge stoolman klokker kortet som het H*****, og det har innebygget 512mb flash rom som kommer med linux. er ikke det kult? NEI la oss sutre over funksjoner kortet ikke har som produsenten heller aldri har påståt det har.

 

Må man kjøpe et workstation-kort for å kunne forvente en saklig nettverkskontroller? Hva er galt med en desktop-PC med en saklig nettverkskontroller? Jeg vil ikke kalle det sutring å poengtere at kortet er dårlig på deler av funksjonaliteten det leverer. Dette er en diskusjon om kortet, er det slik at du mener kun kortets positive sider skal diskuteres? Personlig er jeg ganske lei den ensidige fokuseringen på klokking når det gjelder hovedkort, men jeg aksepterer at det er noe mange er opptatt av.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke spare kreftene dine til den dagen noen lanserer et kort merket "workstation" eller WS, isteden for å angripe ALLE kort som ikke følger dine WS standarder... Hva så om asus kjører realtek og marvell "crap" som du kaller det. Har et HK selv med en nettverkschip jeg aldri har hørt om produsenten før. Men den yter godt nok til å være hjemmenettet mitt. Somregel er det HDDene som blir flaskehalsen ikke nettverkskontrollerene.

 

Og om du virkelig synes alle produsentene bruker så crappy deler.. og livet er så surt.. vurdet å få deg en jobb hos en produsent slik at du kan påvirke dem isteden for å bruke alle dine krefter å skitne til alle tråder som handler om siste intel chip. Er faktisk drittlei av å se på all sutringa de, som er ren copy paste av alle andre tråder du paster i ;)

 

"pustepause"

La oss se på det positive, ifølge stoolman klokker kortet som het H*****, og det har innebygget 512mb flash rom som kommer med linux. er ikke det kult? NEI la oss sutre over funksjoner kortet ikke har som produsenten heller aldri har påståt det har.

 

Det er undertegnende som har brukt ”crap” og ”pustepause”.

 

Om du og stoolman klokker kortene som ”helvete” (finner ingen ord H***** i ordbok), og heia for det, så kommer samme crap fra Asus merket som WS, og med 3-5 bios oppdateringen innen kort tid, og da blir det slutt, fordi da kommer en kort til som … du og… å bla bla bla

 

Det er et problem you see.

Så ja #pustepause# er nødvendig. Forsøpling ikke minst er enormt.

Det må være mye mer knyttet til en vis problemstillingen vi behandler, enn det vi tør.

Lista med argumenter "imot" det som skjer kan bli helvetes lang.

Lenke til kommentar
wiberos Lagt til I dag, 11:19

Det er undertegnende som har brukt ”crap” og ”pustepause”.

 

Om du og stoolman klokker kortene som ”helvete” (finner ingen ord H***** i ordbok), og heia for det, så kommer samme crap fra Asus merket som WS, og med 3-5 bios oppdateringen innen kort tid, og da blir det slutt, fordi da kommer en kort til som … du og… å bla bla bla

 

Det er et problem you see.

Så ja #pustepause# er nødvendig. Forsøpling ikke minst er enormt.

Det må være mye mer knyttet til en vis problemstillingen vi behandler, enn det vi tør.

Lista med argumenter "imot" det som skjer kan bli helvetes lang.

Det er mulig du har rett, men nå har jeg lest innlegget ditt noen ganger, og jeg forstår rett og slett ikke hva du sier jeg altså... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Lurer på hva de tenkte på når de valgte nettverkskomponenter på dette ekstremt dyre HKet. Uakseptabelt til den prisen ...

 

De tenkte som Asus alltid gjør, vi sparer noen kroner på å bruke marwell-søppel istedet for noe ordentlige greier.

 

AtW

Tror de færreste forbrukere ser på det når de kjøper hovedkort, og Asus prioriterer selvsagt massene. Hva slags nettverk er det egentlig dere kjører hjemme som gjør at dere er så ekestremt sære på akuratt dette?

Som du sier så finnes det sikkert mange andre produsenter som retter seg mot det dere trenger. Å ha über nettverk er noe de færreste ikke prioriterer og dermed så får du ikke det hos de mest populære produsentene.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Lurer på hva de tenkte på når de valgte nettverkskomponenter på dette ekstremt dyre HKet. Uakseptabelt til den prisen ...

 

De tenkte som Asus alltid gjør, vi sparer noen kroner på å bruke marwell-søppel istedet for noe ordentlige greier.

 

AtW

Ikke alle som bryr seg om nettverkskontrollern. Tror de færreste forbrukere ser på det når de kjøper hovedkort. Hva slags nettverk er det egentlig dere kjører hjemme som gjør at dere er så ekestremt sære på akuratt dette?

 

Vanlig gigabit-LAN. Mulig de færreste brukere ser på dette, men det er ganske mange som hadde hatt godt av en skikkelig nettkontroller allikevel.

 

AtW

Lenke til kommentar

Men man skal overføre ganske store mengder data ganske ofte for at man skal ha nytte av så kjapt nettverk. Nå vet jeg ikke hvor store hastighetsforskjeller det i praksis er snakk om mellom en dårlig kontroller og en av skikkelig kvalitet.

De fleste som kjøper ett slikt hovedkort er nok gamere eller folk som generelt vil ha raskest mulig pc og da prioriterer de nok høy ytelse innad i datamaskinen enn at den skal ha god hastighet ut mot andre datamaskiner.

Jeg har 100mbit/s-LAN hjemme og har ikke noe problem med det, fører som de fleste andre sjelden over filer. Men streamer en film fra en datamaskin til en annen helt fint, og tar backup en gang i blant. Har ingen problmer med det. Hadde sikkert blitt overrasket hvis jeg hadde hatt "skikkelig" nettverk. Men det er ikke verdt prisen å betale kontra bruken. Og det er nok det de fleste andre også tenker.

 

Mulig det er litt leifer her og der, tastaturet er gefucked.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...