Gå til innhold

Flytting av tråd ang MPX.


Anbefalte innlegg

Det var eg som flytta tråden. Den vart flytta fordi det låg inne ein rapportering på den som eg var enig i.

 

Tråden omhandla angreretten til ein forbrukar, eg meiner derfor at "Forbrukerrett" er rett kategori.

Det var på ingen måte noko hensikt å ikkje opplyse om at tråden var flytta, kun ein glipp frå mi side.

 

Det er sjeldan eg går rundt å leiter etter feilposta trådar i kategoriane, blir dei derimot rapportert så blir det vurdert.

9663258[/snapback]

 

Ja den omhandler angrerett,akkurat som flere andre poster,ja et stort antall av postene omhandler angrerett eller garanti.

Ingen sier de ikke kan flyttes,men hvorfor ikke begynne med de som det er liten/ingen aktivitet i og så legge en beskjed som sticy at poster som omhandler slike emner vil bllli flyttet.

Da er brukerne klar over dette,istedenfor som nå når brukerne venter på en bebudet oppklaring fra MPX så er plutselig tråden vekk :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som var synd med hele flyttingen av tråden egentlig var egentlig at Snekker`n hadde gitt MPX en link angående den tråden det gjaldt og hadde vel fått en tilbakemelding om at saken ville bli kommentert av MPX....Tok vel litt tid før de fikk den nye linken etter at tråden ble flyttet men om det har noe med at de enda ikke har vært inne og kommentert den aktuelle saken vet man jo ikke .....Håper i alle tillfelle at slike saker hvor en moderator flytter tråder gir en tilbakemelding hva grunnen til flyttingen av tråden er....Vi får vel alle håpe at dette var en stor glipp.... :thumbup:

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Kan ikke være lett for en trådstarter å starte tråden rett.

Det kan vel være det samme for moderatorene om denne tråden gikk som butikkrelatert eller som rettsrelatert.

Her finnes det krossover, og som potesiell innsender umulig å vite hva tråden kommer til å inneholde etterhvert.

 

Jeg syns trådstarter valgte rett - dette handler om forhold rundt en nettbutikk. At tråden pendler innom juss kan ikke kvalifisere til at moderatorene flytter den.

 

Hvis moderatorene vil ungå diskusjoner som denne bør kategoriene være klare. Det er en uting at en tråd blir flyttet - det bør dere tenke på.

Lenke til kommentar
Det som var synd med hele flyttingen av tråden egentlig var egentlig at Snekker`n hadde gitt MPX en link angående den tråden det gjaldt

Om Snekker'n linka direkte til tråden så betydde flyttinga null og niks, den har same emnefelt same kor den blir plassert.

Hvis moderatorene vil ungå diskusjoner som denne bør kategoriene være klare. Det er en uting at en tråd blir flyttet - det bør dere tenke på.

Eg er enig i at det kan være vanskeleg å velge riktig kategori til tider, men er det noko problem med at trådane blir flytta?

 

Kvar skille går mellom Forbrukarrett/Webshopdiskusjon er det umogleg å sei, det blir ein vurderingssak. Eg er og eit menneske, min vurdering er ikkje alltid 100% riktig.

Lenke til kommentar
Det som var synd med hele flyttingen av tråden egentlig var egentlig at Snekker`n hadde gitt MPX en link angående den tråden det gjaldt

Om Snekker'n linka direkte til tråden så betydde flyttinga null og niks, den har same emnefelt same kor den blir plassert.

Hvis moderatorene vil ungå diskusjoner som denne bør kategoriene være klare. Det er en uting at en tråd blir flyttet - det bør dere tenke på.

Eg er enig i at det kan være vanskeleg å velge riktig kategori til tider, men er det noko problem med at trådane blir flytta?

 

Kvar skille går mellom Forbrukarrett/Webshopdiskusjon er det umogleg å sei, det blir ein vurderingssak. Eg er og eit menneske, min vurdering er ikkje alltid 100% riktig.

9663422[/snapback]

 

 

Neida ingen er feilfri,men nettop derfor må vi kunne diskutere dette,og når en tråd blir flyttet bør det legges igjen en beskjed der tråden var om at den er flyttet.

Når så mange av disse skal over i en ny kategori,så bør det i tillegg lages sn sticy som forteller om nettop dette .

Lenke til kommentar

Det som gjorde det vanskelig her var 3 ting:

 

1. Det var annonsert svar fra den aktuelle butikken.

2. Den ble flyttet, uten noen melding eller info om hvorfor og enda viktigere, ingen info om hvor den var blitt av. Plutselig var den bare borte.

3. Og det virket som om saken ble begravet. Det siste er selvsagt veldig konspiratorisk og jeg tror ikke det selv, men ble underbygd av topicen som kom rett etterpå:" Ros til MPX og Posten"

 

En vanlig "flyttet" melding burde vært det minste en kunne forventet.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke kritisere deg Zeph - mennesket er sikkert helt okei.

Det jeg skriver, er at jeg syns det er vanskelig å velge rett og at moderatoren jo har et ansvar for en viss forutsigbar stabilitet.

Kan være lurt å se litt på katgori inndelingen der det kan dukke opp litt jussprat og kanskje også hvor en kan forvente det.

 

Så vet jeg ikke om jeg tar munnen forfull når jeg sier dette : Når du får rapport fra en som klager - er du ikke da litt betenkt ?

Klage over at tråden sklir ut ? Det får så være at den bommer - det er jo flere slike eksempler, og da får du trå tel.

 

Men denne tråden viser jo at det er ikke greitt å bli flytta ?

Lenke til kommentar

Jeg fikk selv flyttet en tråd om IT-Butikken og at det var gått til forbrukerrådet. Likte ikke noe særlig at den ble flyttet, fordi jeg vitterlig la den ut for denge IT-Butikken som gir dårlig service.

 

Personlig synes jeg hele opplegget med å flytte trådene som omhandler webshoppene der sakene går til forbrukerrådet stinker. Men det er min personlige mening. Men er enig i at det har vært for mye murring blant webshop-fanboyene når man prøver å legge ut en erfaring på hardware.no i det siste.

 

Edit:

 

Jeg skjønner jo at hardware ønsker en egen tråd om forbrukerrett, mens vi som poster faktisk ønsker webshopene nedenom og hjem når vi opplever ting som dårlig service, og da ønsker vi jo å poste i webshop og butikkerfaringer. Det er der folk leser/søker når de vil se på erfaringer.

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar
Jeg vil ikke kritisere deg Zeph - mennesket er sikkert helt okei.

Det jeg skriver, er at jeg syns det er vanskelig å velge rett og at moderatoren jo har et ansvar for en viss forutsigbar stabilitet.

Kan være lurt å se litt på katgori inndelingen der det kan dukke opp litt jussprat og kanskje også hvor en kan forvente det.

 

Så vet jeg ikke om jeg tar munnen forfull når jeg sier dette : Når du får rapport fra en som klager - er du ikke da litt betenkt ?

Klage over at tråden sklir ut ? Det får så være at den bommer - det er jo flere slike eksempler, og da får du trå tel.

 

Men denne tråden viser jo at det er ikke greitt å bli flytta ?

Korleis kan eg bli betre i jobben om eg ikkje får kritikk? Både negativ og positiv tas godt i mot. Eg er på same side som dykk alle, for å forbetre forumet.

 

Rapporten som kom gjaldt at tråden burde vore posta i Forbrukarrett, det var ikkje ei klage på tråden.

Eg er enig i at det var uheldig at dette skjedde, men trådar blir flytta kvar einaste dag utan at eit varsel blir lagt igjen, problemet er at den type trådar har ein nyleg historie i Webshopkategorien som skaper store debatter.

Me kan godt ta ein diskusjon på bruk av notis om at ein tråd er flytta. Forbrukarrett er ein ganske ny kategori og det vil ta litt tid før det går seg til, tilbakmeldingar som dette er heilt nødvendige for at me skal kome fram til ein felles forståelse av kategorisystemet.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Jeg vil ikke kritisere deg Zeph - mennesket er sikkert helt okei.

Det jeg skriver, er at jeg syns det er vanskelig å velge rett og at moderatoren jo har et ansvar for en viss forutsigbar stabilitet.

Kan være lurt å se litt på katgori inndelingen der det kan dukke opp litt jussprat og kanskje også hvor en kan forvente det.

 

Så vet jeg ikke om jeg tar munnen forfull når jeg sier dette : Når du får rapport fra en som klager - er du ikke da litt betenkt ?

Klage over at tråden sklir ut ? Det får så være at den bommer - det er jo flere slike eksempler, og da får du trå tel.

 

Men denne tråden viser jo at det er ikke greitt å bli flytta ?

Korleis kan eg bli betre i jobben om eg ikkje får kritikk? Både negativ og positiv tas godt i mot. Eg er på same side som dykk alle, for å forbetre forumet.

 

Rapporten som kom gjaldt at tråden burde vore posta i Forbrukarrett, det var ikkje ei klage på tråden.

Eg er enig i at det var uheldig at dette skjedde, men trådar blir flytta kvar einaste dag utan at eit varsel blir lagt igjen, problemet er at den type trådar har ein nyleg historie i Webshopkategorien som skaper store debatter.

Me kan godt ta ein diskusjon på bruk av notis om at ein tråd er flytta. Forbrukarrett er ein ganske ny kategori og det vil ta litt tid før det går seg til, tilbakmeldingar som dette er heilt nødvendige for at me skal kome fram til ein felles forståelse av kategorisystemet.

9663692[/snapback]

 

Ja vi har her en ny kategori og da blir det viktig at det legges igjen en beskjed om at tråden er flyttet (fortsatt ikke for sent) spes når en så aktiv tråd bare "forsvinner "

Lenke til kommentar

Det er intet krav at moderator legger igjen svar i tråden man flytter. Dette er fritt opp til moderator å avgjøre om det er nødvendig.

 

Arbeidsmengde og tid er faktorer som spiller inn her. For tiden er belastningen på moderatorteamet stort og vi har vel rundt 10.000 tråder å flytte fra bl.a. Annet etter at nye kategorier er opprettet. I tillegg er rapporteringslistene lange. Skulle vi sette krav om at man skal gi beskjed i hver tråd man flytter så medfører dette mangfoldige timer med ekstraarbeid. Jeg regner med brukere viser forståelse for akkurat dette.

 

Vi har planer om å styrke moderatorteamet i nær fremtid, så forhåpentligvis kan det medføre litt mindre press på våre frivillige medhjelpere.

Lenke til kommentar

Etter den nye oppdateringen er det jo nesten umulig å finne den kategorien også,altså FORBRUKER.

Tidligere lå den i det minste sammen med de andre til venstre i skjermbildet,nå er den fjærnet derfra og eneste måte å finne kategorien er å scrolle nedover siden, ønskes denne bortgjemt :hmm:

Lenke til kommentar
Slike tråder bør være under WEBSHOPPER!

Denne tråden handler om hvordan BUTIKKEN tolker regelverket og ikke om hvordan regelverket skal tolkes!

 

Der er vi hjertens enige.

Og slik det er blitt nå så er det blitt ekstra ille.

Jeg lurer på hvorfor valget forbruker er utelatt fa den "hurtiglinken" på venstre side,slik at en må scrolle seg ned for å finne den,skal den være for kun spesielt intriserte og minst mulig synelig for andre :hmm:

Lenke til kommentar
Etter den nye oppdateringen er det jo nesten umulig å finne den kategorien også,altså FORBRUKER.

Tidligere lå den i det minste sammen med de andre til venstre i skjermbildet,nå er den fjærnet derfra og eneste måte å finne kategorien er å scrolle nedover siden, ønskes denne bortgjemt :hmm:

 

Jeg er ikke helt med på hva du mener, kan du forklare litt mer, og gjerne hvilket skin du bruker? Hos meg (i IPB-defualt-skin), så er forbruker en egen kategori som ligger rett over "hardware".

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt med på hva du mener, kan du forklare litt mer, og gjerne hvilket skin du bruker? Hos meg (i IPB-defualt-skin), så er forbruker en egen kategori som ligger rett over "hardware".

 

AtW

 

Riktig,men om du gjør som 99% av oss gjør når vi går inn så går vi først til hardware.no, trykker forum, og hvor ligger den da ?

I tillegg har vi på venstre side noe som heter Forumkategorier der lå den tidligere,men er nå fjernet derfra. Om dette var en viktig nyhet som dere ønsker å fronte for at den skal bli tatt i bruk,så blir det feil å gjemme den bport.

Dessuten er det vel kommet såpas mange negative reaksjoner på denne flyttingen av denne tråden at dere muligens kunne ta brukerne litt på alvor å innse at dette er en tråd med kritikk av en nettbutikk og derfor helt klart hører inn under Webshop- og butikkdiskusjoner og ikke bør forsøkes gjemmes bort andre steder.

Lenke til kommentar

For det første så har det nettopp skjedd en oppgradering av forumet.

Så det å hevde noen konspirasjonsteorier om at tråden gjemmes med vilje er feil.

 

 

Det er helt uten tvil at denne tråden er riktig plassert nå. Den omhandler tolkning av angrerettloven, og slike saker er juss.

 

Joda det er også en kritikk mot MPX, og hvordan de tolker loven. Men tolking av rettsregler går under juridisk metode, angrerettsloven er en forbrukerlov, slik at den passer utmerket i forbrukerrett. Og nei, det var ingen konspirasjonsteorier rundt flyttingen. Det var jeg som sendte inn en rapport om at den aktuelle tråden hørte bedre under Forbrukerrett.

 

Selvsagt diskuterte vi slike saker under webshop og butikkdiskusjoner før. Men nå når vi har fått et eget forum dedikert til forbrukerrett så mener jeg også at vi må bruke det.

 

Husk at forumet er i utvikling hele tiden, og nye kategorier kommer, mens andre forsvinner.

 

Som det står i beskrivelsen av kategorien:

 

Her kan du diskutere alt som faller under lover og regler i forbrukerspørsmål, som eksempelvis reklamasjon, garanti osv.

 

Det var forumstyret selv som opprettet denne kategorien på eget iniativ som et underforum til juss, og det antaklig for å avlaste webshop-og butikkdiskusjonen. Dessuten er det jo også mer naturlig at forbrukerrettslige spørsmål blir tatt under jussdelen.

 

Eneste dumme med å kalle det forbrukerrett er at alle privatkjøp og næringskjøp havner utenfor.

Lenke til kommentar
For det første så har det nettopp skjedd en oppgradering av forumet.

Så det å hevde noen konspirasjonsteorier om at tråden gjemmes med vilje er feil.

Det er helt uten tvil at denne tråden er riktig plassert nå. Den omhandler tolkning av angrerettloven, og slike saker er juss.

 

Joda det er også en kritikk mot MPX, og hvordan de tolker loven. Men tolking av rettsregler går under juridisk metode, angrerettsloven er en forbrukerlov, slik at den passer utmerket i forbrukerrett. Og nei, det var ingen konspirasjonsteorier rundt flyttingen. Det var jeg som sendte inn en rapport om at den aktuelle tråden hørte bedre under Forbrukerrett.

 

Selvsagt diskuterte vi slike saker under webshop og butikkdiskusjoner før. Men nå når vi har fått et eget forum dedikert til forbrukerrett så mener jeg også at vi må bruke det.

 

Husk at forumet er i utvikling hele tiden, og nye kategorier kommer, mens andre forsvinner.

 

Som det står i beskrivelsen av kategorien:

Det var forumstyret selv som opprettet denne kategorien på eget iniativ som et underforum til juss, og det antaklig for å avlaste webshop-og butikkdiskusjonen. Dessuten er det jo også mer naturlig at forbrukerrettslige spørsmål blir tatt under jussdelen.

 

Eneste dumme med å kalle det forbrukerrett er at alle privatkjøp og næringskjøp havner utenfor.

 

 

At du mener det er helt uten tvil,betyr ikke nødvendigvis at alle er enige,alikevel velger du å understreke dette som ditt syn er lov :hmm:

Selv trådstarter har uttalt seg at dette IKKE var for å tolke angrerettsloven, men tvert imot å belyse MPX brudd på denne,og deres dårlige service her, og det er noe helt annet.

Tolkningen av loven er det ikke vi som tar oss av, her diskuterer vi forskjellige nettbutikkers evne til å omgå loven og prøve å lure kunden, ergo er det som trådstarter , jeg og mange med oss sier, en kritikktråd og ikke en tolkningstråd.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...