Gå til innhold

Nettshop ordnet opp der produsenten sviktet


Anbefalte innlegg

Ja som mange sikkert har fått med seg så kjøpte jeg en HP pavillion HDX 9050 som jeg fikk problemer med,altså DOA etter produsentens regler,alikevel krevde de den inn noe som betydde ca 4 uker + postgang.

Dette var jeg ikke intrisert i så jeg kontaktet heller butikken som øyeblikkelig sendte en ny maskin.

dessverre var gleden kortvarig,da også denne hadde feil/mangler, noe jeg forresten ikke er den eneste som har opplevd.

Ny runde,men samme svar fra produsent,dermed måtte jeg kontakte Netshop igjen i dag.

Resultatet er at de nå har sendt meg en HDX 9070 som vil annkomme neste uke :)

 

Ville bare poste litt hyggelige saker også :cool:

 

EDIT: Under opprydingen i denne tråden der mod fjærnet en del useriøse innlegg så forsvant også mitt innlegg der jeg presiserte at jeg betalte et mellomlegg på disse maskinene,hvor stort/lite dette var har imidlertid ingen noe med

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pøh, sånt som enhver nettbutikk ville ha gjort dersom dette skjedde med dem..

9546060[/snapback]

 

Fullt mulig,noe jeg forøvrig ikke har benektet,men det skulle vel ikke forhindre at en også omtaler positive ting som skjer og ikke bare det som er negativt :thumbup:

Men nå har jeg ikke hørt om andre som har gitt forhåndsretur for å skåne kjøperen for unødig venting,i tillegg kommer det jo her en HDX9070 istedenfor en HDX 9050 :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på de to lappisene? Mtp. ytelse/pris? Finner dem ikke når jeg søker?

9546147[/snapback]

 

 

HP Pavilion HDX9050 Koster 14 750,-ink. mva.

 

spes finner du her:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=53294

 

HP Pavilion HDX9070 Koster 19 195,-ink. mva.

 

Spes finner du her:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=54374

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Helt enig Snekkern.

 

Det er viktig at det ikke bare er negativ omtaltale. Synes det er fint at vi kan gi et klapp på skulderen der butikkene strekker seg for å gjøre det lett og behagelig for kunden selv når slike type feil oppstår.

 

-Stigma

9546220[/snapback]

 

Og spesielt i det siste, hvor det virker som netshop har fått en del pryl.

Lenke til kommentar

Du er ikke den eneste som har opplevd de positive sidene hos Netshop i det siste. Mitt HK tok kvelden da jeg skulle oppgradere fra C2D E6300 til C2Q Q6600. Problemet var at HK var kjøpt hos Komplett, og CPUer hos Netshop.

 

Sendte en epost til Netshop om hva som hadde skjedd, men regnet med at HK var problemet, og at HK var på vei til Komplett. Netshop skrev tilbake at de godt kunne ta inn CPUene for test, og det gjorde de. Etter litt frem og tilbake, som var helt min egen skyld (skulle egentlig sørover, og tenkte å hente dem i Sandefjord, men turen ble utsatt), så fikk jeg CPUene i posten dagen etter at nytt HK kom fra Komplett. Det kostet meg tilsammen 439,- å få testet dem (120 i porto sørover, og 319 i testing og porto+oppkrav), men det var det faktisk verdt for å være sikker på at CPUene ikke hadde tatt skade av det hele. Og det hele skjedde innenfor rimelig tid. Egentlig er det ros til både Netshop og Komplett, da men. :wee:

Lenke til kommentar

Så bra for deg. Dette er ikke hvordan netshop behandler kundene over hele linja.

 

Min siste bestilling derfra er det blitt mye tull med.

 

Ett defekt HK (brukt ørten timer på å teste, ramslot #3 virker ikke uansett hvilken av rambrikkene jeg bruker, og alle rambrikkene virker i alle andre ramslotter).

 

Ett defekt tårn. På knappen virket aldri, fint å finne ut etter all mekkinga. Tok mye tid og ett skjermkort (RIP) for å finne ut av dette.

 

og To angrefrister.

 

 

Hva gjør jeg? Kontakter netshop! Ikke så lett.

Telefoner som ikke tas, mailer som forsvinner, og returmedlingen via internetten blanker ut hele tiden. Great!

Uka etterpå begynner ting å skje. Får kontakt, får returbekreftelse og sender shiten inn. Med rett kopi av forsendelse kvittering, detaljert feilbeskrivelse og utprint av returbekreftelse.

 

Jeg måtte bestille nytt kabinett en annen plass pga jeg hadde ikke tid til alt dette. Jeg hadde spurt og fått besjed om at jeg kunne få pengene refundert istedet for nytt kabinett. alright!

 

7 og 9 dager senere blir ting behandlet. Istedet for å refundere blir nytt kabinett sendt(fikk ordre og leveringsbekreftelse), og ingen penger på frakt refundert. Sender beskrivende mail om problemet og får svar at det kan ha skjedd noe med det nye systemet, og at personen ikke kan bekrefte hvorvidt det burde refunderes. Jeg har påpekt akkurat hvor jeg fikk besjed om det.....

Ingenting what to do information. En mail med tekst, men ikke informasjon.

 

Helmaks? Nei, fordi uten noen ekstra informasjon får jeg nok en ordre og leveringsbekreftelse. Hovedkortet er på vei tilbake, men jeg må betale 175kr + frakt for dette... hvorfor? dunno

Det er jo ganske lett å tenke seg, de har ikke funnet feil og laster meg derfor for 600kr timen + frakt + returfrakten vil ikke bli dekket.

 

Great!

 

Jeg har alt tatt kontakt med forbrukerrådet. Dumt jeg ikke har absolutt alt skriftlig. eks. I den første telefonsamtalen ble jeg prøvd overtalt til at slike feil var helt vanlig. Jeg får jo ikke installert ett OS engang uten at maskinen krasjer. Det er helt spesifikkk ved "Block Move, 64 moves" i memtest86 ved bruk av hvilken som helst rambrikke i slot 3 at maskinen krasjer helt.

 

Jeg antar at de har oppdatert bios eller noe, og prøver å komme unna med å belaste meg for det. Såklart det skal virke med biosen det kom med.

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Jeg antar at de har oppdatert bios eller noe, og prøver å komme unna med å belaste meg for det. Såklart det skal virke med biosen det kom med.

Ja det skal det forutsatt at du brukte rambrikker som var testet med den biosen,slik info ligger normalt på websiden til produsent, hadde du andre brikker enn de som der er listet opp er det ikke gitt at det virker :hmm:

Har selv opplevd det.

Lenke til kommentar

Alle rambrikkene virket helt fint i 4-5+ gjentagninger av testene i alle andre moduler enn ramslott 3. Her kom man til 9% av den totale testen, mer spesifikk, som nevnt, testen av block move, 64 moves". Samtlige rambrikker krasjet her =/

Jeg bestillte rambrikkene (4*1Gb) fra netshop i samme bestilling.

 

Om dette var ett kjent problem hadde de kanskje visst om det også, siden både HK og RAM brikkene er noe de selger i fleng.

 

Jeg får sjekke at det er samme bios, hvis det er forandret.... !!

Om det er helt likt, får jeg få en lokal databutikk til å dokumentere det.

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Alle rambrikkene virket helt fint i 4-5+ gjentagninger av testene i alle andre moduler enn ramslott 3. Her kom man til 9% av den totale testen, mer spesifikk, som nevnt, testen av block move, 64 moves". Samtlige rambrikker krasjet her =/

Jeg bestillte rambrikkene (4*1Gb) fra netshop i samme bestilling.

 

Om dette var ett kjent problem hadde de kanskje visst om det også, siden både HK og RAM brikkene er noe de selger i fleng.

 

Jeg får sjekke at det er samme bios, hvis det er forandret.... !!

Om det er helt likt, får jeg få en lokal databutikk til å dokumentere det.

9546892[/snapback]

 

Hadde en del DFI kort for et par år siden som slet med akkurta det samme problemet,nemmelig ramslott 3, dette ble fikset i en senere bios, ingen kjente til problemet i starten selv ikke levrandøren av hk før det ble mye omtalt på div forum spes i utlandet, så ikke så rart om en webbutikk ikke kjenner til det om det var årsaken.

Men nu tar æ kvell,ska på fisketur med sønn min i morra vest veret blir brukbart :thumbup:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale å prøve det samme etter at det har passert 30 dager fra kjøpsdatoen. Da får man virkelig testet om det er butikken som er servicevillig eller om det kun er fordi de vet de får kreditert maskinen fra sine salgskanaler igjen.

 

Edit: Men å sende ut ny maskin før den gamle returneres er god service, den skal de ha :)

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale å prøve det samme etter at det har passert 30 dager fra kjøpsdatoen. Da får man virkelig testet om det er butikken som er servicevillig eller om det kun er fordi de vet de får kreditert maskinen fra sine salgskanaler igjen.

9549242[/snapback]

 

Vel nå har jeg nylig prøvd det med en Acer som var kjøpt 30.3.07, tok nøyaktig 7 dager så var saken ordnet . :thumbup:

Lenke til kommentar
Tok meg friheten til å rydde opp i denne tråden.

 

Spar dere for "kjøpt og betalt"-innlegg, hører ikke hjemme noe sted.

9547068[/snapback]

Det er kanskje ikke så rart at det kommer slike innlegg når man har fulgt trådstarters historie her en stund. Er ikke så lenge siden han selv skjelte ut Netshop pga noen returer og kreditter. Og i det siste så har han bare forsvart butikken til den store gullmedalje.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...