runegang2 Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Håper på at jeg får god tid til arbeidet i ukene fremover. Skal bare få laget en presentasjon av prosjektet for lærerene, og så skal jeg fortsette.. Har bestilt deler til maskinen på komplett. Deriblandt litt diverse skjøytekabler og ett ram kort Håper jeg klarte å få rett kort denne gangen Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 en liste over hva du har kjøpt? Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 en liste over hva du har kjøpt? 8726864[/snapback] En liten liste kan en vell alltids ordne Har kjøpt: - Ett stk. TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 --- Kommer mest sansynlig til å bytte dette ut med ett 512 kort fra en annen pc... - 2 stk. PS/2 forlengerkabel M/F 2m ---- Kjøper litt div forlengelses kabler, slik at jeg slipper å ha hovedkortets kontakter ut av tønnen da dette ble litt vanskelig. - Ett stk. RJ-45 UTP CAT5 skjøtekontakt --- for nettverkskontakten - og til slutt, ett stk. Sunsway/ST Lab USB 2.0 Pocket Hub 4P --- for usb tilkobling. Er litt småknask. Kan hende jeg kjøper mer etter hvert. Har egentlig svært lite penger for tiden, så dette er det jeg kan kjøpe nå... Håper pakken blir sendt så snart som mulig :!: Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Høres ganske billig ut det der Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 kommet noe lengere? 8762386[/snapback] Nei, har vert litt travle dager nå, og komplett har enda ikke sendt varene. Har klaget, og de skylder på lagerutbygging. Har nå fått spons av Vendur på 180 kr. Jeg trenger delene fra komplett.no før jeg kan fortsette i det store Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Det er da enda ting du kan gjøre før du får kablene fra komplett? Hva med hovedkortbrett og montering av skjerm? Hovedkortet kan du jo ikke bare la ligge løst i bunnen av kassen? SKjermen må også festes på en måte? Hvilken dato skal dette vises frem? Goscinny Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Det er da enda ting du kan gjøre før du får kablene fra komplett? Hva med hovedkortbrett og montering av skjerm? Hovedkortet kan du jo ikke bare la ligge løst i bunnen av kassen? SKjermen må også festes på en måte? Hvilken dato skal dette vises frem? Goscinny 8763640[/snapback] Joda, litt kan jeg jo gjøre, men har ikke hatt så mye tid de siste dagene, skal se om jeg får gjort noe i dag med hovedkortet. Skjermen er forsåvidt klar. Skal vises frem den 20. i denne måneden tror jeg det var.. Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Ok, nå har jeg noe jeg lurer på.. Hvor skal jeg plassere cdrom? Har liksom ingen steder som vil se fint ut. Tror jeg har funnet ut hvordan jeg skal plassere harddisk og strømforsyning. Hovedkortet lurer jeg på å feste på en treplate. Noen tips til hvor cdromen kan stå? http://home.no.net/runega/opp/0605171114.JPG Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) CD-rommer er lite pene. Derfor ville jeg saget ut et firkantet hull av tønna, tatt vare på det du sager ut (eventuelt lage ny plate) og lime den på fronten på DVD-rommen. Så lodder du på ekstern bryter til å åpne/lukke. Det kalles stealthing og er ganske populært i casemodding-faget ENDRET: Så updaten din nå. Godt valg av vifter. MIST-viftene eier (flytter litt lite luft, da). Ser frem til videre updates! Goscinny Endret 6. juni 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 CD-rommer er lite pene. Derfor ville jeg saget ut et firkantet hull av tønna, tatt vare på det du sager ut (eventuelt lage ny plate) og lime den på fronten på DVD-rommen. Så lodder du på ekstern bryter til å åpne/lukke. Det kalles stealthing og er ganske populært i casemodding-faget ENDRET: Så updaten din nå. Godt valg av vifter. MIST-viftene eier (flytter litt lite luft, da). Ser frem til videre updates! Goscinny 8796148[/snapback] Det høres jo fint ut, tror jeg skal prøve å få det til. Det som egentlig er problemet er en plassering. Jeg kan ikke ha cdrom helt oppe, da skjermen kommer i vegen (Skulle hatt en flatskjerm ). En annen plassering som kan være grei? Helst i nærheten av hovedkortet da jeg ikke har så lange ide kabler. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg synest jeg fortjener noen kommentarer i KOMMENTARTRÅDEN 8807409[/snapback] Det gjør du virkelig! Kjempebra jobba! KOmmer til å bli pent med plexien der. Først trodde jeg du bare skulle ha plexien rett, noe som også ville blitt pent, men det ble bra bøyd også Du bør ha litt mellomrom mellom HK og trebunnen, ja. Snakk med IAG og se på arbeidsloggen hans her på forumet om dette Han gjorde det uten HK-brett. Noen andre som har gjort noe liknende, men jeg husker ikke hvem det var. Fin fremgang de siste dagene nå. Du skulle bare skaffet deg en LCD-skjerm. Men det er kanskje ikke nødvendig siden du ikke kommer til å bruke denne PC-en så mye, eller? Mest for fremvisning, liksom? Goscinny Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 bra dette. men kanskje litt støgge skruer, Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Jeg synest jeg fortjener noen kommentarer i KOMMENTARTRÅDEN 8807409[/snapback] Det gjør du virkelig! Kjempebra jobba! KOmmer til å bli pent med plexien der. Først trodde jeg du bare skulle ha plexien rett, noe som også ville blitt pent, men det ble bra bøyd også Du bør ha litt mellomrom mellom HK og trebunnen, ja. Snakk med IAG og se på arbeidsloggen hans her på forumet om dette Han gjorde det uten HK-brett. Noen andre som har gjort noe liknende, men jeg husker ikke hvem det var. Fin fremgang de siste dagene nå. Du skulle bare skaffet deg en LCD-skjerm. Men det er kanskje ikke nødvendig siden du ikke kommer til å bruke denne PC-en så mye, eller? Mest for fremvisning, liksom? Goscinny 8813297[/snapback] LCD har jeg tenkt på. Er ikke så dyre, men har ikke helt bestemt meg enda. Det er som du sier mest til fremvisning ja, men kanskje vi kommer til å bruke den til noe. Er nesten litt for godt skjermkort i den til å bare la den ligge. IAG? Fant ham ikke da Kanskje jeg som ser dårlig, men du kunne kanskje ha gitt meg en link eller? Takker for alle tilbakemeldinger, både positive og negative slik at prosjektet kan forbedres. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Here you are, sir! Klarer du å jobbe i denne dræbende varmen? Goscinny Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Takk for link ! Ja det er utrolig varmt for tiden. Det er heldigvis betongvegger og god skygge der jeg jobber, på låven vår Også er det å komme seg inn en gang i blandt, ned i kjelleren for å sjekke etter kommentarer på prosjektet mitt Der er det også fin temperatur. Men når jeg en sjelden gang må ut i sola, så svetter jeg så bare fy... Håper på at viftene kommer i dag. Ellers har jeg tenkt å plassere cdrom sidelengs, ettersom pappa mente at stavene ville sprette ut eller noe slikt. Har funnet en DVD-rom som har "støtter" for cdplaten, slik at den kan stå sidelengs. Skal ta vare på biten jeg sager ut Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Haha! Nei så originalt! Følger i spenning med på denne! Lenke til kommentar
swikstor Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Morsomt Prosjekt, Så veldig stili ut med skjermen også Ubuntu og greier;) Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Ser bra ut dette, men blir det ikke litt tungvint og så å se ned på den skjermen hele tiden? Blir liksom som å stå på en slik maskin de har på diverse sentraler. Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Vell, orginaltanken var å ha en lcd skjerm som kunne brettes opp, men ettersom jeg klarte å ødelegge den, måtte jeg bruke en crt skjerm. Den er mest til fremvisning, men vil antageligvis brukes som en maskin der en skal stå og se. Det kan være en presentasjon av noe, eller en info computer. Det er min tanke. Om noen hadde sponset meg med en 15" flatskjerm, så hadde jeg satt den i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå