Megern Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Etter mye knoting fant jeg til slutt en løsning på hvordan jeg fikk fred i maskinen min. Så jeg skal dele dette med dere, vis det er noen som har laget en lignende tråd før så beklager jeg. 1. Last ned nvidias ntune 2. Finn nTune mappen 3. Trykk på det jeg har markert 4. Start nvidia kontroll panel (høyereklikk i skrivebord) 5. Juster viftehastigheten som du vil 1. 2. 3. 4. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Noen som vet om en måte å få gjort dette automatisk ved oppstart? Lenke til kommentar
Megern Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Det lurer også jeg på, har søkt en del etter en løsning på dette "problemet". Men har ikke funnet fram til det enda. Skal poste det så fort jeg finner det ut, vis det går i det hele tatt Lenke til kommentar
Isindil Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Funker det med gamle kort? Altså veldig gamle kort? (Se signaturen min.) Endring: Funka ikke med hovedkortet mitt, så nvm. Endret 3. mai 2007 av Isindil Lenke til kommentar
Megern Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Funker det med gamle kort? Altså veldig gamle kort?(Se signaturen min.) Endring: Funka ikke med hovedkortet mitt, så nvm. 8532129[/snapback] Jeg har nå funnet en nyere metode. Last ned rivatuner og still inn på viften der. Link: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163 Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hmm, den metoden der funka ikke hos meg. Får ikke opp Fan på instillingene. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Husk nå bare at å løse ett problem fort genererer et nytt og i dette tilfellet varmgang. Ofte (men ikke alltid) er originalkjølerene på skjermkort så vidt dimensjonert til å kjøle kortet nok til å fungere og da vil overtemperatur på GPU fort oppstå med artifacts og låsing av maskina. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Når jeg kjører vifta på 43% så ligger tempraturen på 45-50c noe som er fullt akseptabelt for meg, og skjermkortet =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå