Gå til innhold

Fra bråkebøtte til stille kraftpakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Diddern sendte Pm med det samme :) Men takker for svaret. Jeg lager noen brytere på ledsa. Kan bli en fin detalj, men blir nok en update denne eller neste uke med litt modding.

Edit: Kan jeg ikke bare skru ned vifta litt på viftestyringen når jeg kutter de ut?

Edit2: viftestyring og 5 vifter er på vei i posten så miniupdate en av dagene nå...

Og jeg har funnet gjengestørrelse på pumpe og blokk! pumpr var 1/4bsp og blokk var 1/8bsp, så nå blir det en update av selve vannkjølingen i løpet av de nærmeste ukene også!

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Altså. Det har ingenting å si om du kutter av kablene til led-ene eller monterer bryter for å skru dem av. Viften får tilsvarende mye strøm uansett. Så dersom viftemotoren brennes av å gå uten leds, vil det samme skje med en bryter.

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Dersom viften og led-ene er koblet i serie (led-ene parallelt) led-ene tar 3 volt, vil det som ErikFS sier bli 9 volt på viften - samme hva som er plassert først. Dog har ikke spenningen alt å si, akkurat. Du kan få en vifte til å snurre mye fortere enn det som er standard (ta f.eks. de bråkete papst-viftene som snurrer sabla fort rundt) ...

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Vel vel, kommer update senere i dag, men har støtt på problemer, radiatoren har slått lekk! Så må investere i ny radiator fortest mulig! Se tråden i vannkjølings delen av forumet. Med tips til reparasjon eller hvilken jeg bør kjøpe, selvfølgelig trippel rad :)

Lenke til kommentar

Ble heftig det der vettu! =)

Skikkelig lekkert faktisk, vurderer å kjøpe et kandalf selv.

Skal da røske ut alle komponentene i vannkjølinga den kommer med, å erstatte den med importerte deler. Og da følger jo litt obligatoriske "mods" med, skal gjøre litt som deg tenker jeg. Bare at jeg tenker å sette inn 3 røde vifter i front! :)

Lenke til kommentar

Hehe, glemte bilde av pakka jeg fikk fra deg (viftestyringen) Men kan kommentere at den var veldig fint pakket inn! :yes:

Men skal se hva jeg får gjort de nærmeste ukene. Mye tentamener og prosjekt uke på skolen, så vil gå litt tregt!

Edit: Da har jeg også sendt ut litt søknader om sponsing, nå krysser jeg fingrene for at jeg får noen positive svar :D

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...