loathsome Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hei, Av og til når jeg skal hibernate min laptop, så blir skjermen svart (som den normalt gjør når man skal hibernate), men så plutselig RESTARTER pcen seg - dette skjer ikke alltid, la oss si .. 30% av gangene jeg prøver å hibernate. Logisk nok er dette svært irriterende, og jeg kan ikke ha det slik - jeg mister all data når dette skjer. Når jeg er tilbake i Vista får jeg en melding som sier at "Windows has recovered from an unexpected shutdown". Setter utrolig stor pris på raske svar! Takk, loathsome+ Lenke til kommentar
nero78 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hei, Av og til når jeg skal hibernate min laptop, så blir skjermen svart (som den normalt gjør når man skal hibernate), men så plutselig RESTARTER pcen seg - dette skjer ikke alltid, la oss si .. 30% av gangene jeg prøver å hibernate. Logisk nok er dette svært irriterende, og jeg kan ikke ha det slik - jeg mister all data når dette skjer. Når jeg er tilbake i Vista får jeg en melding som sier at "Windows has recovered from an unexpected shutdown". Setter utrolig stor pris på raske svar! Takk, loathsome+ 8095975[/snapback] Tror nesten du må vente på SP1. For mye sånne rare bugger nå. Har selv sliti MYE med sleep funksjonen. Vista er generelt fult av små bugs nå. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg kan heller ikke gjøre særlig mye annet enn å "trøste deg" med at jeg også har dette problemet på min stasjonære. I det siste får jeg ikke den "gjenopprettet etter alvorlig feil" medldingen, men den bare gjenopptar med en gang. Den maskinen gjør dette i motsetning til din aldri riktig, men i XP fungerer det utmerket. Jeg har tenkt at det kanskje var et bios eller hk relatert problem siden det aldri skjer på min laptop der jeg bruker dvale masse Har registrert at en del maskinvareprodusenter anbefaler bios oppgradering før bruk av Vista. Jeg vet ikke akkurat hva grunnen til det skal være, men har på følelsen at dette dvaleproblemet er avhengig av spesifikk maskinvare. Får håpe det løser seg med Windows oppdateringer, eller eventuelt fremtidig bios hvis det nå har noe med det å gjøre. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Jaja, får ty til Sleep til jeg (evt) finner en løsning på dette. Takk for svar. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 .. bah, har funnet ut at Sleep også klikker, av og til. Iflg. Google er det ikke bare jeg som har problemer med dette, heller. What to do? loathsome+ Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 .. bah, har funnet ut at Sleep også klikker, av og til. Iflg. Google er det ikke bare jeg som har problemer med dette, heller. What to do? loathsome+ 8104835[/snapback] Vente på at MS får ræva i gir og lanserer en SP eller installere XP igjen. Lenke til kommentar
nero78 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 .. bah, har funnet ut at Sleep også klikker, av og til. Iflg. Google er det ikke bare jeg som har problemer med dette, heller. What to do? loathsome+ 8104835[/snapback] Jeg tror du sliter med samme feil som meg. Nemlig at sleep/hibernate ikke funker så bra med USB ting. Prøv å ta vekk alt av USB. Funker ikke det så går du inn i BIOS og tar vekk at USB kan vekke maskinen (husker ikke helt hva det het). BIOS sleep mode skal også være S3. Det gjorde hvertfall susen for meg. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Kan stille på de S3-greiene osv. Hvilke instillinger skal jeg ha her? Jeg har ingen USB-enheter tilkoblet. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Kan stille på de S3-greiene osv. Hvilke instillinger skal jeg ha her? Jeg har ingen USB-enheter tilkoblet. 8107643[/snapback] Jeg har i alle fall testet både suspend mode S1, S3 og S1+ S3, og en hel rekke andre ting i bios som har med APCI å gjøre. Ikke noe av dette har løst problemet på den maskinen som ikke vil gå å legge seg. Er forøvrig Opteron/ DFI NF4 Expert. Har 2 andre maskiner der dette ikke er noe problem, laptop med noe Intel i915GM greier, og en stasjonær P4 også med 915P hk. Begge disse sover sin søte søvn helt til de vekkes av meg Har riktignok ikke testet å fjerne usb devicer fra den AMD maskinen, så kan jo gi det et forsøk. Men syns dette virker så tilfeldig for mange, at vi får håpe MS fikser noe snart. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Hva med C-statene, da? (C1E, C2E, Hard C4E osv) Takk for svar. loathsome+ Lenke til kommentar
1915 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 kan noen fortelle meg hva hibernate er? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Kan noen fortelle meg hva faen GOOGLE ER?! http://www.google.no/search?q=define%3Ahib...lient=firefox-a Slutt å gå offtopic. Endret 8. mars 2007 av loathsome Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hva med C-statene, da? (C1E, C2E, Hard C4E osv) Takk for svar. loathsome+ 8108807[/snapback] Med fare for å bli sendt på hue og ræva til Google jeg også... C1E, C2E osv, er ikke det strømsparings funksjonene til Intel cpu? I så fall, eller egenlig uansett har jeg ikke noe slike innstillinger, P4'en er en Prescott uten den slags fixfaxeri, og AMD har jo sin C`n`Q (som er avslått) Er det en Intel maskin du har Loathsome? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Intel, ja. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå