Gå til innhold

Total War: Post nytt om m2tw sine patcher her.Oppd: 09. Mars


Anbefalte innlegg

Link til EGEN tråd for diskusjon og informasjon rundt patch 1.2! Oppdateringen er IKKE kommet.

 

Hvilke patcher er utgitt hittil? (Linkene er til egne tråder for diskusjon rundt oppdateringene)

Patch 1.01 - Kom ut 15. Desember 2006.

 

Kommer det flere oppdateringer? / Når kommer neste oppdatering?

Jepp. 1.2 er på vei, den skulle egentlig komme rundt 10. Mars, men det har skjedd en utsettelse. De mener at de vil gå inn i en siste lukket testfase 16. Mars og om alt går bra kan vi vente oss oppdateringen en uke senere, rundt 23. Mars. Det er kommet en ny utsettelse siden det ble oppdaget flere feil.

Ikke utenkelig at det kan komme en 1.3 innen sommeren etter dette.

 

Kilder: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8112926

http://p223.ezboard.com/fshoguntotalwarfrm...rt=441&stop=460

http://www.twcenter.net/forums/showthread....t=85028&page=26

 

Hva fikser neste oppdatering?

1.2 fikser (i følge Creative Assembly) det som står i denne listen:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Listen er riktignok ikke komplett og alt står ikke der, en feil som mange ønsker fikset er "Shield Bug", dette er rettet opp i selv om det ikke er nevnt på listen. Som sagt kan dette og gjelde flere feil, så listen kan ikke anses som komplett eller 100% pålitelig. Denne informasjonen er bekreftet av representanter i CA.

 

Kilder: http://totalwarcommunity.blogspot.com/2007...tures-list.html

http://www.twcenter.net/forums/showpost.ph...59&postcount=89

( http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=85028&page=5 )

 

Hvor stor er neste oppdatering?

Det blir sagt av representanter i CA at 1.2 kommer til å være på 650MB, så det kommer til å gå med tid på å finne gode nedlastningssider fra CA sin side.

 

Kilder: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8112926

http://p223.ezboard.com/fshoguntotalwarfrm...rt=441&stop=460

 

 

Eldre informasjon: (i forkant av oppdateringen 1.01)

 

Hei.

 

Den 14. November sa Creative Assembly at de hang på etterskudd med tanke på patchen som skulle kommet ut da. Og de mente at den ville være ute i løpet av de neste to ukene.

 

29. November kunne The Shogun på totalwar.com fortelle at en oppdatering rundt hvordan det gikk med patchen ville komme om ikke så altfor lenge.

 

1. Desember, opplyste The Shogun om ett blogginnlegg omhandlende patchen og kavaleriangrep.

http://p223.ezboard.com/fshoguntotalwarfrm...icID=9654.topic

 

Bloggen er her: http://www.totalwarblog.com/

Noen utdrag:

Just a heads up on the progress of the update, not that anyone is counting the days ;). The update is currently in QA testing so it is real close.
As promised, a list of the fixes will be available for viewing before the update is released. So all going well you will have it in a matter of days not weeks.
So just a reminder then - it’s a matter of days not weeks before you have the update. Just how many only QA can tell, may I suggest you send them gifts of caffeine and goodwill to help them along.

Regards,

 

Jason

 

Oppdatering 08.12-2006:

http://p223.ezboard.com/fshoguntotalwarfrm...cID=10769.topic

 

Oppdatering 12.12-2006:

Hi guys,

 

Ok here’s another progress report on the update just to keep you guys in the loop. The update is currently going through specific testing in the US to ensure that the issues with the multiplayer incompatibility with digital distributed versions is fixed. Once this is confirmed, we’ll update the current list of fixes included in the update and, all being well, we’ll be able to post this list for you tomorrow. It’s then a case of preparing the bandwidth and mirror download sites so very soon we’ll be able to give you a confirmed release date for the update itself. Again, many thanks for your patience - we’ll keep you updated as we have developments.

 

Thanks,

 

Mark O'Connell

aka SenseiTW

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jo så håpet at de kom til å få gitt den ut i dag slik at jeg fikk spilt i helgen, men nei nei. Med eksamen på mandag er det kanskje like greit :)

 

Veldig bra å se litt kommentar til kavaleri-charge i allfall. Høres ut som et finfint system hvor det skal litt mer til for å få et skikkelig kraftig charge. Var dette allerede kjent informasjon eller er det like nytt for alle andre som for meg?

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Informasjonen som kom er på ingen måte sann!

 

Dere må sjekke kildene godt. I dette tilfellet var det ikke noen tittel ved siden av brukerens navn som på noen måte indikerte at han var fra Creative Assembly. Han hadde heller ikke mer enn to poster og om du hadde lest hans første innlegg tror jeg med stor sikkerhet at du ville skjønt at det hele var en bløff.

Lenke til kommentar
Ny oppdatering

Medieval II Update progress

7456776[/snapback]

Ypperlig, nå var det riktig informasjon ja, fint at du og informerer, men jeg hadde nok vært før deg om jeg ikke hadde sovet. :tease:

 

Jeg kan jo kanskje i et kort sammendrag fortelle hva status er; patchen er på vei, og den er nå avlevert til testing, de prøver å få tak i en liste med hvilke feil og problemer som har blitt fikset, til vår fonøyelse. Forøvrig virket CA noe lei av alt maset, det var hvertfall mitt inntrykk når jeg leste det og det kan jeg forstå, vi loves flere oppdateringer over helgen.

Lenke til kommentar

Er kommet en oppdatering igjen om hvordan situasjonen ligger an. Den forteller at det foregår testing nå og at det er meget mulig at en liste med hva som er fikset på kommer i morgen. Etter det vil de forberede båndbredde på etterspørselen som vil komme.

 

Hi guys,

 

Ok here’s another progress report on the update just to keep you guys in the loop. The update is currently going through specific testing in the US to ensure that the issues with the multiplayer incompatibility with digital distributed versions is fixed. Once this is confirmed, we’ll update the current list of fixes included in the update and, all being well, we’ll be able to post this list for you tomorrow. It’s then a case of preparing the bandwidth and mirror download sites so very soon we’ll be able to give you a confirmed release date for the update itself. Again, many thanks for your patience - we’ll keep you updated as we have developments.

 

Thanks,

 

Mark O'Connell

aka SenseiTW

Lenke til kommentar

Her er en liste over alle oppdateringene:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Medieval 2:Total War Update 1

 

Major Fixes

========

 

-Fix crash in Deathtrack MP map with empty Team 3 slot

-Fixed Battle AI - armies not engaging enemies at close range.

-Fixed CTD when client attempts to join game that the host is ending.

-Fixed instances when A.I is passive on the campaign map and lets the user win on a campaign battle when stuck in-front of open gates.

-Fixed loop between the windows for 'Possible Connection Problems' and 'Really Quit?'

-Fixed AI: Calvary not charging a spearmen army in a Custom Battle.

-Fixed cavalry not attacking - instances when AI sieges a town with infantry and Calvary, if the infantry die and rout and the player still holds the city, the cavalry do not attack nor rout.

-Fixed passive Siege Attack AI

-Fixed Timurids crash (related to elephant artillery not having enough riders, CTD when trying to shoot)

-Fixed Siege Attack AI trying to attack the back of settlements.

-Fixed Passive attack AI

-Fixed Cavalry charge consistency and power. (Still raise and lower lances occasionally)

Added ModTool Unpacker

-Fixed Crash - Auto resolving a siege battle on Gaza and repeatedly Right - Clicking the settlement

-Fixed Merchant Resource value dropping after load/save

-Fixed CTD caused by Turks AI

-Fixed Cavalry not flanking spear walls

-Fixed AI not crossing river to attack (River Jordan)

-Reduced the effect of morale - enemy AI does not rout so easily

-Reduced the power of inquisitors

-Fixed 'move to point' crash

-MP Multinational support

-Fixed Cavalry sallying out and not attacking (bunching at corner of settlement)

 

Medium Level Fixes

=============

 

-Fix construction crash when converting settlements when buildings relating to initial settlement existed in construction queue.

-Fixed Settlement still showing as under siege even though sieging army had been defeated.

-Fixed repeating missions

-Fixed indecisive infantry / broken formation (when ordered to a location they would head in the wrong direction first)

-Fixed being able to open gates with siege towers or embed them in walls

-Fixed victory video not always appearing

-Diplomacy - AI no longer counters an open proposition with a gift.

-Fixed deployment lines being rendered incorrectly around ambient buildings

-Fixed Enemy units remain stationary with flags flashing when ladders are thrown off a destroyed wall in a siege.

-Fixed the carroccio standard not fitting through gates

-Fixed gunpowder units being stuck reforming

-Fixed trebuchets disappearing and reappearing when zooming

-Tweaked morale system

-Partially fixed units moving through settlement buildings.

-Units now check if destination is in a building or not.

-Enabled command-line switch to allow unlimited soldiers (removes message)

-Fixed MP player-names being lost on battle results screen if they quit the battle early

-Fixed the ability for a user to 'buff' their assassin experience by continually assassinating different captains

 

Other Fixes

========

 

-Fix difficulty level in MP (Affects Morale). Previously defaulting to Normal.

-Fix lobby tooltip that showed incorrect unit sizes.

-Fix Florins display during diplomacy

-Fix Money field looping into negative/positive value when removing / adding money

-Fix overlapping and incorrectly sized deployment zones

-Fixed cut-off graphics in civil disorder message

-Fixed unclear 'Start Diplomacy' button functionality

-Fixed MP Admit Defeat button functionality

-Fixed missions showing as expired even though they have been completed

-Fixed mouse-overs showing incorrect diplomatic information

-Fixed minor FE Historical Battle error (shield remaining highlighted)

-Fixed MP team chat - colours now match recipient and sender.

-Fixed minor audio issue - Audio: Campaign Map when an English Spy is ordered to join an English army he triggers two "Joins_Army" speeches.

-Fixed minor audio issue - Campaign Map when an English Merchant is ordered to disembark a boat, two "Movement_Disembark" speeches are triggered.

-Fixed Mine income

-Fixed MP ignore/ban toggle permanently banning player from chat

-Fixed - Making an offer gives a blank scroll on the Diplomacy Scroll, but removing the offer gives the player help text

-Fixed Mouse Cursor not updating when over certain parts of the UI.

-Fixed miscalculation of some naval unit movement points.

-Fixed units not leaving an army when ordered to abandon it.

-Fixed 'Possible Connection Problems' message not appearing if user alt-tabs

-Fixed On campaign map, castles appear under 'town' or 'city' title on UI

-Fixed Reinforcements box remains greyed when the user deselects 'Attempt a night battle'

-Fixed double speed on units that should only go at one speed.

-Fixed Stakes not appearing correctly in weather conditions

-Fixed non-functional help button on ransom scrolls

-Fixed intro movies playing at x3 speed in Historical battles

-Fixed transfer army functionality - When transferring men the transfer resets after viewing the description

-Fixed Gunpowder units running forward when given targets.

-Fixed clumping units when they are told to do a 180 degree turn

-Fixed stuck Camera issues

-Fixed Fleeing units rallying at breached walls or gates of settlements they are attacking when they should not

 

Står ikke noe om fiksing av soldater som bruker diverse 2 hånds våpen :(

 

Edit: Lagde en slik fin spoiler sak.

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar

I dag kom endelig det som tilhengere av Total War -spillene har lengtet etter i lang tid, nemlig en liste over hva som er fikset i deres første oppdatering til det nye spillet i serien, nemlig Medieval 2 Total War.

 

Ikke lenge etter at Medieval 2 Total War var kommet på plass i butikkhyllene var det allerede rapportert inn mange feil og problemer med spillet. Enkelte har fra dag 1 sagt at de ikke kjøper eller skal spille spillet før problemene er fikset. En god del har dog ikke latt spillet ligge å samle støv særlig lenge for å vente på patchen og har til tross for sine "trusler" likevel begynt å spille, noe som sier mye om hvor fristende spillet er for mange.

 

Etter at Creative Assembly i en månede har lovet oss en oppdatering som skulle komme ganske tidlig etter utgivelsen av spillet, men som både en, to og tre ganger er blitt forsinket på grunn av diverse årsaker og det faktum at de fant ut av alle feilene og problemene som faktisk var i spillet når kjøpere "testet" det.

 

Patchen skulle nemlig komme ut dag 1 og skulle inneholde en fiks på AI og inneholde en utpakker av .pack -filer og filene i dem. Nå som listen over hva som er fikset kan finnes i deres offisielle blogg ser vi derimot at en hel del andre ting er blitt fikset. En rekke ting med AI, "Crash to desktop" -problemer, generelle krasjproblemer, redusering av hvor mektige inkvisitører er noen eksempler. Blogginnlegget deres inneholder en oversikt over mer enn 70 feil og problemer som er fikset.

 

I samme slengen kan CA også offisielt si at det allerede jobbes med og planlegges en andre oppdatering, den oppdateringen vil komme en gang i midten av Februar og de håper at de oppdateringene som er gjort i den første oppdateringen som vil være tilgjengelig om ikke lenge, vil holde oss mette til da.

 

http://totalwarcommunity.blogspot.com/2006...pdate-news.html

Liste over alle feil og problemer som er fikset.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Fra www.totalwarblog.com:

 

 

That’s right folks, we’ve just had confirmation from SEGA that Update 1 will be released on Friday 15th December!

 

As Wikiman mentioned in his previous blog, we’ve addressed as much as we could so you would get the update before Christmas. We’re currently working on the second update and are in constant discussion with community leaders to be sure your biggest concerns get looked at first. But to the modders out there, you’re finally getting the unpacker so you can mod even more of the game, enjoy.

 

As a teaser for Update 2, we’re currently playing with some of the fixes and tweaks and have to say, you will absolutely love the more aggressive Scotland and Mongol campaign AI, more naval assaults, an even more consistent less powerful cavalry charge, less devastating gunpowder units and last but not least, stronger 2-handed axe men and billmen.

 

If I don’t see you till after Christmas have a happy healthy holiday and enjoy your Total War. To those multiplayer people my sword will be sharp and my aim steady so watch out in the lobby.

 

 

 

Vel, jeg er egentlig ganske skuffet. Februar for å fikse at AI'en ikke bruker båter til å frakte hærer er en ting, men til februar for å fikse noe som personer har klart å finne brukbare løsninger, alt FØR patchen er kommet ut?

 

Edit: Tag-kødd

Endret av DurinVIII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...