Gå til innhold

Hva trur du blir neste spill i Total war serien?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
vil heller ikke sci-fi eller fantasy, det er det vi har moddere for

7369596[/snapback]

 

Helt enig! :yes:

 

Kunne lagd american total war. 1600-1800(ell 1850). Land i fra europa tar over Hele america ( med karibien og øyer osv). Så møter dem på masse indianere og sånt

7369676[/snapback]

 

det kunne blitt genialt :) at du kan få forsterkninger fra din faction i europa men ikke direkte styrer dem :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
eller, at du må holde deg å godfot med europeiske stormakter for å få våpen og utstyr til å finansiere krigen din? :)

 

Eller Pirates TW! XD hmmm, kanskje sør amerika når indianer rikene der hadde sin stortid?

 

Vet noen ikke liker sci-fi og fantasy, men for min del bryr jeg meg ikke så mye ;)

7370654[/snapback]

 

tror de hadde hatt problemer med en god ai i fremtiden når de ikke engang klarer og få sverd og buer til å oppføre seg riktig

Lenke til kommentar
vil heller ikke sci-fi eller fantasy, det er det vi har moddere for

7369596[/snapback]

 

Helt enig! :yes:

 

Kunne lagd american total war. 1600-1800(ell 1850). Land i fra europa tar over Hele america ( med karibien og øyer osv). Så møter dem på masse indianere og sånt

7369676[/snapback]

 

Enig med du. Ved en slik type TW, så hadde de i tillegg vært nødt til å legge vekt på sjøkrig med store flåter av Galleoner osv.

 

Ser plutselig for meg en avansert og lekker utgave av Sid Meier's Pirates (orginalen), Sid Meier' s Colonisation (for de som husker dette) og TW serien. Det hadde blitt en fantastisk opplevelse.

 

Alt sammen i DX10 på HD-skjerm.......yum! :w00t:

Lenke til kommentar
Tror det kunne vært kult med et spill hentet fra en setting som The Wheel of Time, Lord of the Rings eller andre fantasybøker. Løpe rundt med orker, alver, mennesker og andre finurlige vesener ettersom hvilken bok man bygger spillet på.

7367999[/snapback]

The Wheel of Time er en bra bakgrunn, men for å være ærlig, kan jeg ikke se hvordan det er mulig å trekke et TW-spill ut av det. Hvordan skal alle de forskjellige unitene være, skal heltene fra boken være med, hvordan balansere for de virkelig kraftige hærene osv. Virker ganske umulig. Men mye av det samme ble sagt da Ringenes Herre skulle filmatiseres (at det er umulig,) og de har jo blitt utrolig gode.

Ellers kunne Shogun 2 eller en expansion til Medieval 2 med Asia, være interessant.

Lenke til kommentar

Brukeren "Mystic Ninja" på twcenter.net sine forumer har kommet med informasjon som muligens gir en pekepinn på hva det neste som CA kommer til å gjøre er.

 

Da Medieval 2 Total War entret butikkhyllene i November kunne mange fornøyd konstantere at spillet levde opp til forventningene, mens andre igjen mente at de hadde betalt for å være betatestere, over 100 ting som folk ser på som feil er nemlig blitt rapportert inn på Creative Assembly sine offisielle forumer på totalwar.com og en patch til å fikse de viktigste, blant annet den passive kunstige intellingensen (AI) er underveis.

 

Selv om Medieval 2 Total War jevnt over er blitt nok en slager fra spillutviklerne, er det en del som allerede har begynt å vente på neste spill i den populære Total War -serien. Disse kunne i dag lese at det er mulig at ekspansjonspakken til Medieval 2 Total War kommer til å ta plass i store deler av Amerika og vil basere seg på den spanske ekspanderingen i Sør-Amerika. Her vil det være faksjoner som Mayerne, Aztekere, en rekke andre Sør-Amerika faksjoner og Spania.

 

(Sitatene er oversatt:) -Jeg fikk denne informasjon av min historielærer som har jobbet for CA i fortiden, når de holdt på med Shogun og Mongol Invasion, han er en ekspert på gammel-Asiatisk historie vedrørende kultur og mytologi, og har for ikke lenge siden vært involvert i et møte med Creative Assembly. skriver "Mystic Ninja".

 

Men det er ikke bare rykter om ekspansjonen han har fått, men og om det neste helt nye Total War -spillet.

 

- Han kunne fortelle at CA nå for tiden studerer gammel Indisk, Japansk og Kinesisk krigshistorie og mytologi. Det er derfor mulig å tro at det neste spillet vil være plassert i Asia og kanskje ha en mytologisk vri på det hele, avslutter han.

 

 

Jeg gjør oppmerksom på at denne informasjon ikke på noen måter kan regnes som offisiell og at kilden eller hans historielærer IKKE nødvendigvis forteller sannheten eller noen gang har hatt noe å gjøre med CA.

 

Kilde: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=72259

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Ja dette var jo toppen, typisk genji mainstream piss aka pokemon.

 

"this game is based on real historical battles, so here's this giant enemy crab!"

 

Det vil vel bli masse ninja skit, lokal kriger i kina som ingen bryr seg om, og samuraien som tok 1000 folk i ett slag ifølge "historiske kilder".

 

Det sistnevnte er sant og, ifølge kinesiske historiebøker så skal det ha vært sånne samuraier. I vikingtiden i Norge var det annerledes ja....

Har selv lest om asiatiske rustninger og våpen, og de var ikke mye å skryte av. De såkalte to hånds Katanaene(ikke daikatana) var sterke våpen, men de var forholdsvis ikke bedre enn europeiske "greatswords" (som var like lette hvis ikke lettere, og like kjappe å slå med).

 

Rustningene bestod av lærplater festa oppå hverandre, og var av LANGT lavere kvalitet enn europeiske. Europeiske krigere var også trena like bra som de japanske/kinesiske, så historien om samuraien som drepte 1000 mann pga. trening er bare bullshit.

 

Er nok litt redd for at man ikke vil se folk utstyrt i gode rustninger, som er noe jeg alltid har elsket.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Camper_killer, kinesiske historie bøker om japanske krigere? Samuraiene var vel helst fra japan. Ninjaer og, så du finner tvilsom kinesiske ninjaer. Shogun TW er jo forsåvidt lagt til før kristus, og da var det ikke stort å skryte av her i europa foruten ett "lite" imperie.

 

Aner ikke helt hva du har imot japansk og kinesisk krigs historie, men tror du trenger å ta deg en bolle. Det fins like dumme historier i europa om hvordan folk vant i umulige odds osv, men spill som prøver å være nogenlunde historisk korrekt bryr seg ikke om de. At Genji ikke er historisk trenger man ikke være rakett forsker for å skjønne, så ikke skap deg.

 

Og hvorfor vil vi ikke se gode rustninger? Noen av de europeiske ser jo ut som om en stakkar har blitt dyttet inn i en sardinboks, mens andre ser umåtelig flotte ut. Det samme, syns jeg forsåvidt gjelder øst asiatiske rustninger, dog det er få sardinbokser og kanskje flere som har blitt kledd av blinde forbundet.

Lenke til kommentar
Camper_killer, kinesiske historie bøker om japanske krigere? Samuraiene var vel helst fra japan. Ninjaer og, så du finner tvilsom kinesiske ninjaer. Shogun TW er jo forsåvidt lagt til før kristus, og da var det ikke stort å skryte av her i europa foruten ett "lite" imperie.

 

 

shogun var lagt til 1600 tallet

Lenke til kommentar

Japan/kina, _nesten_ samma gjengen(ved untak av 2000 sider med krig mot hverandre).

 

Hvis shogun hadde vært "rett før kristus", så hadde vi mer enn nok å skryte av i europa. Det romerske imperiet var det største i europa noen gang, helt til det britisk kom(med koloniene).

 

Før Kristus var ikke det romerske imperiet veldi stort, med det hadde mye større reel makt enn det Japan og kina til sammen noen gang fikk.

Lenke til kommentar

ja sææææææærlig, det var vel derfor Djenghis Khan tok over hele europa og Atilla knuste den siste "store"(men langt ifra den største) romerske arme på 140 000 mann.

 

En gjennomsnittelig europeisk arme hadde banke sønder og sammen hele østasia, og hvis du er så kjepphøy med armeer på over 1 000 000 mann som teknisk er umulig i forhold til forsyninger og våpen, så vil jeg gjerne se kilder.

 

Veldig rart at de "svære og mektige" kineserne ikke kom til europa, skulle du sett. Khan kom lengst, men det var etter samuraiene.

 

Jeg skjelver i buksene, 3800 mann på den ene siden: http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Muye

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Chengpu

 

Her er en liste: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_battles

 

*Forøvrig må jeg si at jeg lo godt når jeg leste om denne nordiske kigen: http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Br%C3%A5valla

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Camper_killer:

 

Battle of Maling(342 BC):

 

Prince Shen of Wei as Chief commander and Pang Juan as commander, and ordered an army of 100,000 to mobilize against Qi.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Maling'

 

 

Battle of Changping (260 BC):

 

When Zhao Kuo assumed command in July 260 BC, the Zhao army, with reinforcements, numbered approximately 400,000 men

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Changping

 

 

Battle of Tao River (205 BC):

 

Chen Yu, who is a confucian scholar and prides himself as being the commander of an army with righteousness, responded that he has 200,000 men and need not fear Han Xin's small army.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Jingxing

 

 

Battle of Mobei (119 BC):

 

Strength

Entire available troop <-> 100,000 cavalries, 100,000 above infantry and 140,000 horses

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Mobei

 

 

Battle of Kunyang (23 AD):

 

Xin Emperor Wang Mang decided that he must crush the newly constituted Han regime before the new regime gained momentum, and sent his cousin Wang Yi and his prime minister Wang Xun with what he considered to be overwhelming force, some 430,000 men, to attack the Han forces

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Kunyang

 

 

Battle of Ikh Bayan (89 AD):

 

Casualties

13,000 dead, 200,000 surrendered and 1,000,000 livestocks captured ( Jada vet det er casualties, men er vel noen få der?)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Ikh_Bayan

 

 

Nå gidder jeg ikke å lete etter mer, men jeg har bare kommet til 89 AD og det er fortsatt 1917 år til 2006.

 

Så før du begynner å være frekk mot den kinesiske historien kan du begynne å lete litt mer enn å bare se på de første krigene som var sikkert 500 BC. OK?!

 

(Jada er kineser og hater at folk rakner ned på dem/oss, whatever..)

 

 

BTW: så brydde kinesere enn om seg selv, greit at dem angrep korea osv, men det er ikke så langt som det er til Europa.. Det her endret seg når Britiske folk kom og ødela Kina.

 

 

 

 

 

 

Sorry for off topic.

 

OT: Ettersom det har kommet bittelitt info om hva det kan være til neste tw så tror jeg det blir Asia TW ^^

Endret av FelaroN_
Lenke til kommentar

kina og asia kjennerelt har en veldig gammel og veldig interesant historie.

og si at japan er dårlig fordi de gikk med lær rustning er tull, rustingen var tilpassa de våpene som ble brukt og våpene var tilpassa rustingene osv.

 

sverd i europa under middelalderen var laget for å slå gjennom brynje og plate rustning, da var de tunge men ikke spesielt skarpe(innen en vis grensede du kunne sikkert ha kuttet av en arm eller to, men det var faktisk vekten og ikke skarpheten som gjorde det.

 

mens en katana som var mye lettere kunne kutte gjennom bein og kjøtt uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...