TSP Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Oppdatering 10. Okt. 2006: Demoen til Medieval 2 Total War er nå offisiellt ute, les mer om det i gamer.no sin offisielle artikkel: http://gamer.no/nyhet/pc/medieval_ii_total_war/32285 Oppdatering 08. Okt. 2006: Demoen er virkerlig ute, MEN! Demoen er kun lovlig for de som på lovlig vis har spillmagasinet PC Gamer for November måned (som ikke er ute for salg i butikker før 26. Oktober), for alle andre er den IKKE LOVLIG før SEGA har gått ut med at demoen er å regne som offisiellt ute og gratis å skaffe til veie. Det er IKKE lov å gi linker til eventuelle torrents som måtte på noen måte henvise til Medieval 2: Total War sin demo på nåværende tidspukt. Oppdatering 07. Okt. 2006: Demoen til spillet Medieval 2: Total War skal ifølge kilder på twcenter.com og totalwar.com sine forum være lekket. Spillmagasinet PC Gamer skal nemlig ha kommet ut til noen. - Trykk her for link til hele innlegget! Oppdatering 08. Sept. 2006: I følge en offisiell kilde fra CA kan en demo nå være nærmere forestående enn det vi først hørte. -This week was demo time, you guys and gals wanted it so you are going to get it real soon. It’s a pre-beta build but still has enough sugar to give you enough of a taste of what the final product will be. - Jason aka Palamedes. Blir det skrevet i bloggen hans: http://totalwardev.blogspot.com/ Kanskje kan en demo dukke opp allerede neste uke. Tiden vil vise! En uoffisiell kilde sier at demoen for M2TW vil komme i Oktober, så for de som håpet (deriblant meg) at den skulle komme allerede nå i September, tar nok mest sannsynlig feil. Denne uoffisielle kilden hadde også mye annet å si om spillet, og etter hva han hadde hørt var 30% av spillet ikke helt ferdig. Han kunne heller ikke fortelle noe om noen forandringer hva gjaldt MP. Også farten på kampene syntes han det var noe i veien med, kampene endte alt for fort og AIn virket ganske dårlig (men han mente at dette kunne ha noe med at slagene demoen inneholdt mest sannsynlig var scriptede.) Men det var ikke bare svakhetstegn han kunne rapportere om, kampanjekartet og landskapene var veldig pent utformet og han likte veldig godt byene og hvordan bygninger ble rasert. les mer her Endret 14. oktober 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hvordan våger den idioten å latterliggjøre demoen til det mest fantastiske spillet som har sett verdens lys! Medieval 2: Total War er min frelser, min evige beskytter, min Gud. Måtte han ha nåde og ta denne hedningen til seg, og omvende ham. For som Gud har gitt mennesket barmhjertighet har han selv barmhertighet. Han som måtte betvile herskerens evige barmhjertighet måtte gå til helvete! Amen! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 var det jeg tenke MTW2 blir bare rome med nye units og små grafiske forbedringer. AI kommer til å være like dårlig. de ofrer gameplay og ai for grafikk, ingen strategi spill kan ha så fin grafikk og fremdeles ha en god ai. det er bare ikke nok resusser i dagen pc'r. CPU brukes til å kjøre den tunge grafikken(selv med gode 3dkort) og da kan den ikke brukes på tung Ai. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Snart lanseres det vel egne AI-kort :!: Må jo ha eget AI-kort for kalkulasjon av AI. Hadde jo fungert utmerket da å ha en masse maskinvare som hadde sin spesialfelt. Dyrt, men hadde fungert ypperlig! Man har jo alt fra fysikk-kort til syke lydkort med ekstern boks med titals utganger. Er ikke måte på hva man har idag. Gleder meg forøvrig til det fine Napoleons spillet kommer. Lurer på om det ikke var fra samme folka som har laket disse manassas spillene elns? Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Samme AI og samme ubrukelige multiplayer? Jaja, jeg tror nå det blir en kjempespill uansett. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Snart lanseres det vel egne AI-kort :!: Må jo ha eget AI-kort for kalkulasjon av AI. Hadde jo fungert utmerket da å ha en masse maskinvare som hadde sin spesialfelt. Dyrt, men hadde fungert ypperlig! Man har jo alt fra fysikk-kort til syke lydkort med ekstern boks med titals utganger. Er ikke måte på hva man har idag. Gleder meg forøvrig til det fine Napoleons spillet kommer. Lurer på om det ikke var fra samme folka som har laket disse manassas spillene elns? 6748596[/snapback] Napoleonspill? AI -kort ja... Nå er jo Dual Core prosessorene kommet, vil ikke spill som støtter dette ha et slags AI og grafikkort? Hvis da ikke begge to brukes til grafikk da... Men det er jo synd hvis det ikke er gjort noe særlig drastisk med AIn verken på slagmarken eller kampanjekartet. Under demoen CA viste fram sa jo tyskern at Tyskland hadde inngått en fredsavtale men avbrutt den turen etter. Samme AI og samme ubrukelige multiplayer? Jaja, jeg tror nå det blir en kjempespill uansett. 6749099[/snapback] Nja, ikke med samme ubrukerlige multiplayer, hvis de samme problemene vi opplevde med multiplayeren i RTW er der enda så vil jo det si at det blir vanskelig å spille noe særlig MP med folk og i dette spillet her er det Multiplayeren jeg virkerlig har hatt forhånåinger til. Endret 27. august 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
TSP Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Det er kommet en ny "dagbok" fra den tyske spillmessen i Leipzig, jeg gir dere noen utdrag og mine kommentarer. I started as fast as possible to not lose any single minute. I was doing this with such a great passion that I even exceeded the closing time for over half an hour and I left Leipziger Messe as one of the last visitors.Jeg skulle virkerlig ønsket at jeg var der i Tyskland nå, det virker vikrerlig som at hver enkelt person som var interessert fikk spilt og prøvd veldig mye, skulle vært der!Organisators prepared the Battle Tutorial (for those who don't know what's this - it is a part of tutorial that explains the basic rules of commanding your army, all this of course in full 3D), two historical battles (Azincourt - 1415, Pavia - 1525) and quite big trailer presenting some strong points of the game. The demo that was available in Leipzig didn't reveal any strategic mechanisms but - according to the information that I've heard from Sega - this aspect should be added to the public demo which is still being worked out.Jeg vil tippe at det er de samme slagene vi vil få se i demoen som er ventet å komme i Oktober, jeg gjør ikke annet enn å glede meg fordervet! Og hvis det er de slagene; vel, da kan Orresnei glede seg over å teste sine langbueskyttere . I didn't want to waste my time, so after watching a trailer, I set about testing the thing that is decisive for the success of TW series - the tactical battle. Azincourt first. The whole introduction presenting battlefields and armies looks really good. Terrain amazes - very realistic and detailed graphics combined with a great palette of colours.Grafikken virker det ikke som det er noe å si på, bare se på de neste utdragene, når man bruker ord som "marvellous", "ass-kicking" og "eye-feast" da er det noe stort... the graphics for a hardcore computer general is deffinitely not the most important factor but it's really difficult to ignore it - especially when it looks so marvellous. Creative Assembly didn't lie on the screenshots - it is exactly or even better from what I expected to see. Other words, my cursory observations tell one thing - graphics is really ass-kicking. Hazes of dust made by marching troops, banners and flags flying in wind, high quality of trees - all of this make the whole game looks astonishing, it's a true eye-feast. Jeg liker virkerlig det han sier om at bannere og flagg vaier i vinden, det gir det lille ekstra som gjør at man virkerlig føler seg i ett med spillet og det er noe jeg savnet med RTW. The animations were said to be fantastic. Indeed, we can see a big step forward but well, this is deffinitely not a revolution.Jeg hadde jo mine forhåpninger, men det var vel for mye å håpe, men samtidig er jo ikke spillet ferdig utviklet og det her kan jo til en viss grad bli bedre i løpet av de neste tre månedene. Og det er jo hvertfall helt klart at systemet hvertfall er en forbedring, om ikke veldig stor, tross alt en forbedring som er med på å styrke spillet. All the more that the impression of artillery fire is even deepen by the shaking camera when we put it close to the explosion - deja vu from Call of Duty. In general, medieval knights' fights are more eye-catching than they were in Rome: Total War. Constant movement taking place in the units gives us impression that we really participate in a very dymanic clashes.Ja, det er som sagt i alle fall en forbedring Ok - I thought, it's natural. But well, when I saw exactly the same situation when heavy French cavalry attacked English knights in the Battle of Azincourt, some hard feelings came to my mind - that's not something I expected, deffinitely.. I know that these English knights were heavily armoured and probably they had a bonus to cavalry but, taking into consideration history, the charge of cavalry should make at least some impact and cause some casualtiesDet virker som om kavaleriet skuffet litt her, vi får håpe de får det rettet opp. There's also a positive thing - AI's maneuvre surprisingly put them in a good situation - cavalry units outflanked me and hit hard on my back. Unluckily, computer makes the same stupid frontal attacks (AI's cavalry attacked pikemen) and - just like in Rome, has a serious problems with massive attack - it still tends to send attacks in a few waves and it's not a big deal to stop them separately.Det virker utifra dette at AI er forbedret, men samtidig skal man vel ta med i betraktningen at de sikkert har virkerlig gode systemer på spillmessene for å takle alt best mulig. Men som han sier er det jo også en del av problemene vi kan kjenne igjen fra RTW noe som ikke lover godt, man skulle jo tro at CA skulle klare å fikse de til en viss grad. Coming back to the horse riders - I made a testing charge with a heavy cavalry striking hard from the flank marching units of swordsmen. Although some of swordsmen died, my cavalry had to fight hard and at the end the charge was stopped. A bit disappointing - I expected to charge through the swordsmen and strike them from the other side again. Igjen virker det som om kavaleriet kan skuffe oss litt, det var vel slik før som han sier at kavaleriet lett kunne bruke taktikken med å løpe gjennom, tilbake igjen, gjennom osv. som er eksemplifisert i King Arthur -filmen. The nice looking terrain will have to be used wisely and considered carefully. Liker dette, men det var vel stort sett slik i RTW også, men det lover hvertfall godt hvis AIn benytter seg klokt av disse taktiske mulighetene i terrenget. The tactical aspect of the game made a good impression on me. Visually it is tremendous although some work is still needed to improve units' interaction and balance. My fear for the TW series changing into simple RTS is no longer so big and I'm looking forward to see the full version of MTW II. However, everything is in the hands of a few people who are responsible for military aspects of the game. If they perform they task well, there should be nothing to worry about.Det er fint at frykten hans ikke er like stor som den var før den kom, det lover godt. Vi får som sagt håpe at de ansvarlige gjør jobben sin bra. Let's start from the news regarding demo. It should be available in October and it will contain two historical battles and also a small part concentrated on campaign. At the moment it's not sure if the demo will also include online battles. The premiere of Medieval II: Total War is scheduled for 25th of November so it seems that we have a small delay.. However, I wouldn't be surprise to see the release during Christmas. Nothing wrong in this under condition that the dev-team will use this time efficiently - eliminate some bugs and improve the game in some areas.Det blir nok de samme slagene som han snakket om tenker jeg. At spillet blir utgitt 25. November ser jeg ikke på som noen stor utsettelse for det siste jeg hørte var at spillet skulle komme i butikkene 24. Novemver. Men den største overraskelsen er jo at demoen, etter hva han sier, vil inneholde et lite kampanjespill. Virkerlig overraskende og ikke minst noe som lover veldig godt, vi får krysse fingrene og håpe at dette viser seg å stemme. There is also a very positive news although I'd prefer to stay realistic and do not fall into too big optimism. Anyway, the man from the Sega's stall said, that the Creative Assembly team is seriously considering adding a full online campaign to the expansion pack of MTW II. Probably you will be shocked by this news - just as I was, so I will repeat it once more - this information is unofficial and not confirmed. Hvis dette viser seg å stemme er det virkerlig en stor overraskelse, CA har i lang lang tid hevdet at de ikke ville være så godt mulig og at de ikke ville komme til å skape en slik mulighet i noe spill, hvertfall ikke et spill som hørte til i den nærmeste fremtid, men nå viser det motsatte seg kanskje. Total War is a great series indeed but the promotion and marketing regarding the game are far from being good - it seems that they don't care too much about that. It's my subjective opinion after visiting Games Convention. Jaja, jeg har hvertfall fått et godt inntrykk av hvordan spillet kommer til å bli. I also prepared a lot of pictures but because of technical reasons most of them are in a bad quality, so probably they can't be attached to my report. I even recorded a five minutes long video presenting the Battle of Pavia but again - the quality is really low (my mistake..). Post Scriptum IIVirkerlig bra dette! Les alt her: http://www.totalwar.org.pl/indexeng.php?ArtId=440 Se bildene han tok her: http://www.totalwar.org.pl/?ShowGal=55 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Snart lanseres det vel egne AI-kort :!: Må jo ha eget AI-kort for kalkulasjon av AI. Hadde jo fungert utmerket da å ha en masse maskinvare som hadde sin spesialfelt. Dyrt, men hadde fungert ypperlig! Man har jo alt fra fysikk-kort til syke lydkort med ekstern boks med titals utganger. Er ikke måte på hva man har idag. Gleder meg forøvrig til det fine Napoleons spillet kommer. Lurer på om det ikke var fra samme folka som har laket disse manassas spillene elns? 6748596[/snapback] Napoleonspill? renger med han mener dette. http://www.battlefront.com/products/les_grog/news.html og nei det er ikke Take command folka som lager det, selv om spillene vil lingen litt, histwar blir laget av en franskman og har vært i produkson i snart 4 år. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 renger med han mener dette.http://www.battlefront.com/products/les_grog/news.html og nei det er ikke Take command folka som lager det, selv om spillene vil lingen litt, histwar blir laget av en franskman og har vært i produkson i snart 4 år. 6750199[/snapback] Hmmm, det virker i såfall svært likt. Og hvis det blir like rba som disse manassas spillene har vi noen svært deilige napoleons slag å vente oss! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 det som skiller Take command serien og histwar fra RTS spill og TW serien(bortsett fra flere folk på slagmarken, og den ektreme historiske realismen) er at i RTS og TW er man gud, styrer alt selv. i take command og histwar er man commander in chief, man gir ordre til sine undersåtter og de gjør det de skal, så i stede for å velte 1000 man og dobble klicke på angrip, gir du ordere til dine undersåtter som da tolker sittvasjonen og går sitt beste, så du må velge hvilken av dine generaler som er best til å gjøre jobben(da noen er bedre enn andre) alt dette er bedre forklart hær: http://gamer.no/product.php?productId=4160...9733#userReview histwar kommer til å være ganske likt, bare det tar dette enda lengre. Lenke til kommentar
_richter_ Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg stusser på at ingen nevner noe om lyden, musikken eller stemningen i MTW2 For min del så har det meget å si!. Lyden i Rome TW har en stor del av æren for at jeg har latt timene trille mens jeg spiller. Venter på release dato for mtw2 så jeg kan bestille ny pc i samme slengen . Vil bli orgamiskt å spille på min 100"`er. Det blir ikke jul uten å slakte haugevis av mennesker virtuelt! Lenke til kommentar
TSP Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 I følge en offisiell kilde fra CA kan en demo nå være nærmere forestående enn det vi først hørte. -This week was demo time, you guys and gals wanted it so you are going to get it real soon. It’s a pre-beta build but still has enough sugar to give you enough of a taste of what the final product will be. - Jason aka Palamedes. Blir det skrevet i bloggen hans: http://totalwardev.blogspot.com/ Kanskje kan en demo dukke opp allerede neste uke. Tiden vil vise! Lenke til kommentar
koronag Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg gleder meg som ****! Dette er spillet jeg henger all mitt spill-håp på, og om det suger så er jeg død. Seriøst, da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 En demo vil senest finne sted 26. Oktober. Den vil nemlig følge med et amerikansk spillblad på en CD. Mange mener riktignok etter at Sega har kommet med en offisiell utslippsdato, 14 November, at demoen vil komme ut en måned før 14. Oktober, en lørdag, enkelte spøker dog med at demoen vil være en ulykke i seg selv og vil komme fredag den 13. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 hvis spillet er 11gig tør jeg ikke tenke på hva demo'n er, jeg gjetter nye demo rekord på over 2.5gig Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Vil ikke frykte det Jeg tipper det går med en del GB til assassinsvideor, talene til generealene, introduksjonsvideor og mye annet rart vi overhodet ikke vil komme borti når det gjelder demoen, jeg tipper at en demo vil være på maks 1.2GB og da syns jeg egentlig at jeg tar litt for mye i.. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Demoen til spillet Medieval 2: Total War skal ifølge kilder på twcenter.com og totalwar.com sine forum være lekket. Spillmagasinet PC Gamer skal nemlig ha kommet ut til noen. Spillmagasinet PC Gamer skal i sitt spillblad etter planen komme ut 26. Oktober, men nå tyder en del ting på at bladet allerede er blitt sendt ut til enkelte. Det ble originalt postet et innlegg av en som kaller seg Tinkle som kunne fortelle at han var i besittelse av demoen på totalwar.com sine forum. Ingen ville tro han og tråden ble stengt, men en ny tråd ble startet og denne gangen med to bilder som enkelte mener er bevis godt nok. Ikke overraskende er nå en hel hær av Total War -fans på jakt etter torrents som visstnok allerede ligger ute og som en del har funnet, og Tinkle sier følgende: - Good evening denizens, (...) it might be a little while I am uploading at around 40-50kbs. Installasjonsfilen som Tinkle laster opp skal i følge kilder være på 450MB. Mens andre hardnakket hevder demoen ikke vil være ute ennå og at Tinkle og andre kun bedriver løgn og bedrag, noen personer av den fantasifulle sorten hevder at Sega og CA driver "ap". Mens andre henviser til kilder om at demoen ikke vil være ute før den 16. Oktober. http://www.gpstore.co.nz/Games/1515494.html Pre-order Medieval II off Gameplanet Store before October 14th and you'll score yourself the chance to try the game out early! We'll send you out a special code on October 14th so that you can download the demo direct from Sega TWO FULL DAYS before it goes live to the public! This offer is exclusive to Gameplanet Store in New Zealand. Uheldigvis (?) får ikke Tinkle selv demoen til å fungere noe du vil se av bildene jeg legger ved. Og tror at det kun er noe tull på PCn hans som forårsaker det og håper at noen vil få det til å fungere når den er lastet opp. Sega, CA eller PC Gamer US har enda ikke kommet med noen offisiell avklaring, eller bekreftelser vedrørende dette. -Er virkerlig demoen av Medieval 2 Total War ute? Er feilmeldingen ekte og et resultat av en faktisk feil med demoen eller PCn, eller vitner dette om at ryktene satt i gang av Tinkle er falske? Kilde: http://www.twcenter.net/forums/showthread....39&page=1&pp=20 Endret 7. oktober 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 hm, tja kan bli spenende å se hvem som har rett Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 da har jeg prøvd demo'n litt, og kan ikke si jeg har merka noe til bedre ai, veldig rome aktig, men spillet ser ikke ut til å kreve noe mer en Rome(kanskje litt mindre til og med) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå