Staal Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Diemer explained that “next generation consoles like the Xbox 360 and the PlayStation 3 do not offer the sufficient power” to assure the quality of gameplay Crytek demand for Crysis. http://news.teamxbox.com/xbox/11651/Crytek...eak-for-Crysis/ Så hvis det i det hele tatt kommer, forvent en kraftig nedgradering fra PC versjonen. Lenke til kommentar
headsplitter Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Så den komme. next gen konsoller klarer ikke å holde følge med pc`n Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Det er garantert minne det står på. Jeg kan ikke se for meg at det mangler hverken prosessorkraft eller GPU-kraft. Lenke til kommentar
Zyko Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Tror dette har noe med fysikk å gjøre. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Men hva slags krav har Crysis til PC, du må ha en pc til over 20000kr til å kjøre alt på MAX vil jeg tro. Selvfølgelig ligger pcer etter konsollene siden det er bare en next-gen ute nå og til en liten sum som 3000kr er veldig stor forskjell. Og dev-kitsene er under utvikling, bare se på Resident Evil 4 til GameCube og God Of War til Playstation 2 . Klarer å pressa så mye ut av en GameCube og Playstation 2 blir veldig imponert med så lite maskinkraft. Og Windows Vista kommer til å få DX10, så du må ut med penger for Vista Endret 28. august 2006 av Toman85 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Så den komme. next gen konsoller klarer ikke å holde følge med pc`n 6760109[/snapback] Slik er det alltid Ikke så veldig overraskende, da Crysis tar i bruk de aller nyeste teknologiene som bare neste generasjons skjermkort vil kunne vise. Men tross dette tror jeg om de vil, at de vil kunne gjennomføre det. Nedkuttet ja, men spillbart. Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg tror man kan gjøre Crysis på Xbox og PS3. Men det gir jo en seriøs wowsåfettcrysismåbli-effekt når selv 'next-gen'-konsoller ikke kan kjøre det. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Oki, er det bare eg som har lest på gamer at Sony hyret inn folk som kunne programmere i Crysis motoren? http://gamer.no/nyhet/ps3/cryengine_til_ps3/26550 Så muligheten for at vi får spill basert på motoren er jo der,om dette ikkje var tull og tøys da. Rekker ikkje undersøke saken grundig da eg sitter på jobb. Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 bra jeg gir bæng da :!: Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 bra jeg gir bæng da :!: 6761314[/snapback] Viktig å gi uttrykk for det i denne tråden da Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 att det blir kraftigt nedgradert tviler eg på.. det du vil se mindre av kansje AA og litt lavere oppløsniing.. men overall grafikken blir like bra og gameplay vil ikkje bli forsjellig på konsoll versjonene.. gidder dere så kan dere lese dette lille innlegget som ps3 guruen skrev om ps3 til CRYSIS.. CRYSIS for ps3 OMG Look at Crysis!: Yeah, this game got its own section due to how much it has annoys me on these forums. It is always being compared to the abilities of the next generation consoles processing abilities as it if is some unattainable goal for consoles. Guess what is responsible for those graphics? I’ve already said it and you probably already know it if you’ve read and understood everything I wrote so far – top end graphics cards. Can the RSX beat it alone? I might lie to you and say “yeah it can do that” and fail to mention the RSX would likely be running at 5 frames per second if it did - as would any comparable PC graphics card would too. But I’d rather try to be a bit more honest than what nVidia would tell you. In order for the Playstation 3 to match or surpass those visuals, the Cell would have to be used to handle some of the parts of the 3D rendering pipeline to speed up rendering through the RSX to levels which could probably even exceed what Crysis looks like. Of course, at some point in the future when GeForce 8950GTX-SLIs come out, you could probably run Crysis at ridiculously high 16xAA, 16xAF, FP32 HDR and what have you settings, but those are just polish related visuals, not the baseline visuals that are a large determinant of what makes games look good. Short story is that you won’t be disappointed with the Playstation 3’s visuals. It will be quickly outdone by PC graphics cards in terms of the nitty gritty technical settings like AA, HDR, AF, and shader model version whatever. Don’t let that discourage you because artists and improved techniques on the Cell + RSX will make the improvement of Playstation 3 visuals keep up even if it isn’t displaying more polygons with higher settings. Lenke til kommentar
freke Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Så den komme. next gen konsoller klarer ikke å holde følge med pc`n 6760109[/snapback] Noe som vel ikke overrasker. Man må være rimelig plaget med statisk i hodet for faktisk å mene at konsoller holder tritt med pc i det lange løp. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Det man kan si om konsoll kontr PC er jo at man får meir bang for the bucks over lengre tid med konsoll, ytelse kontra pris. Men det tar jo forsåvidt ikkje lang tid før PC sprenger grenser,men det koster som regel litt å kunne nå opp til de grensene. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Oki, er det bare eg som har lest på gamer at Sony hyret inn folk som kunne programmere i Crysis motoren? http://gamer.no/nyhet/ps3/cryengine_til_ps3/26550 Så muligheten for at vi får spill basert på motoren er jo der,om dette ikkje var tull og tøys da. Rekker ikkje undersøke saken grundig da eg sitter på jobb. 6761312[/snapback] Det er Crytek, ikkje Sony, som ansetter folk. Motoren heitar Cryengine 2.0. Planen er å lage ein eigen konsollversjon av denne motoren for konsollar. Så ja, vi kan få spel basert på Cryengine til konsoll, men dette betyr ikkje at vi får Crysis (som i PC-versjonen) til konsoll. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Det man kan si om konsoll kontr PC er jo at man får meir bang for the bucks over lengre tid med konsoll, ytelse kontra pris. Men det tar jo forsåvidt ikkje lang tid før PC sprenger grenser,men det koster som regel litt å kunne nå opp til de grensene. 6761428[/snapback] Har en liten lettelse for folk her: Spiller en del CS:S på internasjonalt nivå med en del utenlandske folk Bla 1 Tysker som er Level Designer for CryteK på nettopp Crysis. Han driver beta testing på spillet nå og sier at det kjører genialt med en Amd X2 3800+ | 2Gb Ram | 7800Gtx. Det hører også med til historien at Beta testing av spill ikke er like krevende som sluttversionene (correct me if i am wrong). Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Det er garantert minne det står på. Jeg kan ikke se for meg at det mangler hverken prosessorkraft eller GPU-kraft. 6761041[/snapback] Bingo! Det er heller ikke som at Crysis ikke kan bli tilpasset for Xbox360 og PS3, så spørsmålet er hvor stor innvirkning vil mindre minne ha for spillet. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Det man kan si om konsoll kontr PC er jo at man får meir bang for the bucks over lengre tid med konsoll, ytelse kontra pris. Men det tar jo forsåvidt ikkje lang tid før PC sprenger grenser,men det koster som regel litt å kunne nå opp til de grensene. 6761428[/snapback] Har en liten lettelse for folk her: Spiller en del CS:S på internasjonalt nivå med en del utenlandske folk Bla 1 Tysker som er Level Designer for CryteK på nettopp Crysis. Han driver beta testing på spillet nå og sier at det kjører genialt med en Amd X2 3800+ | 2Gb Ram | 7800Gtx. Det hører også med til historien at Beta testing av spill ikke er like krevende som sluttversionene (correct me if i am wrong). 6761488[/snapback] fantastisk kilde. Blir nesten som de som drakk med -noen-, og hørte -noe- angående -et spill-. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Tror dette har noe med fysikk å gjøre. 6761099[/snapback] Hva med Cellfactor da?Rimelig mye fysikk i det spillet, og det kommer til XB360. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Det man kan si om konsoll kontr PC er jo at man får meir bang for the bucks over lengre tid med konsoll, ytelse kontra pris. Men det tar jo forsåvidt ikkje lang tid før PC sprenger grenser,men det koster som regel litt å kunne nå opp til de grensene. 6761428[/snapback] Har en liten lettelse for folk her: Spiller en del CS:S på internasjonalt nivå med en del utenlandske folk Bla 1 Tysker som er Level Designer for CryteK på nettopp Crysis. Han driver beta testing på spillet nå og sier at det kjører genialt med en Amd X2 3800+ | 2Gb Ram | 7800Gtx. Det hører også med til historien at Beta testing av spill ikke er like krevende som sluttversionene (correct me if i am wrong). 6761488[/snapback] fantastisk kilde. Blir nesten som de som drakk med -noen-, og hørte -noe- angående -et spill-. 6762969[/snapback] Han du har spilt CS:S med? Hvorfor skulle hand rive og spille CS:S? Han tror jeg nok er lei av spill etter de mange timene han bruker på Crysis, pluss at han bruker nok tiden sin på Crysis. Stoler ikke på kilden din. Men jeg har lest på crytek sine sider at det vi har sett til nå kjører helt fint på de nyeste kortene per dags dato med HøYe innstillinger, men for og få maks med effekter og slikt trenger man ett DX10 kort.... Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Så den komme. next gen konsoller klarer ikke å holde følge med pc`n 6760109[/snapback] Så sant. Men dette er jo bare sørgelige nyheter, til og med next-gen konsoller som ikke er lansert blir allerede utdatert. Men som jeg alltid sier så er det forskjell på spillbar grafikk og god grafikk. Dog, crysis ser ut til å være dårlig optimalisert i forhold til Unreal og doom motorene (hvertfall tidligere), spesielt til konsoller. Men igjen så er jo dette noe av det nyeste av det nyeste og optimaliseringer kommer vel på løpende bånd. Tipper snart at generasjonsskifte av konsoller blir satt til et par år hvis de prøver å konkurrere med PC'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå