Ivan Drago Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Har en Linksys WRT54G, hatt samme problemet med flere typer firmware. Nå kjører jeg firmware v4.20.6 (US versjon) Etter at jeg installerte denne lyser det alltid rødt i "DIAG" lampen på routeren, dette er vel tegn på feil? (men merker ingen praktisk forskjell fra tidligere) Hastigheten som vises på trådløs symbolet nederst til høyre på skjermen viser til enhver tid forskjellig hastighet. Når hastigheten viser 1mbps har jeg ingen reell konktakt med routeren. Dette gjelder flere PCer med linksys 54mbps nettverkskort. Har dere noen tips om hva jeg bør gjøre? Dette problemet gjelder hybelen, har samme router hjemme og der har jeg ingen problemer. Forskjellen er at jeg har kryptering på hybelen, men det er åpent hjemme. Lenke til kommentar
melsom Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Har du testet en uoffisiell firmware som www.dd-wrt.com - www.hyperwrt.org eller alchemy fra sveasoft? Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Prøv firmware fra www.hyperwrt.org der kan du sette opp sendestyrken. Hjalp meg. Trådløst er no herk, kan være ting som er i vegger, eller andre elektriske apparater som forstyrrer. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Jeg kjører også samme firmware som trådstarter og opplever en del ustabilitet på nettverket. Lurer på hvilken firmware som har best rykte av de som lages, og da tenker jeg på både originale og de av Hyper, dd og sveasoft. DrE Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 den som folk flest liker er hyperwrt(den er nesten som orginal bare flere portword, mer qos, powerboots og sånt) mens dd-wrt og sveasoft har masse mer som client mode,wds, ja alt annet Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Det ble mye bedre med hyperwrt, satte styrken til 66%. Det hender likevel at problemet er tilstede, men på langt nær av samme grad som tidligere. Er det noen risiko å øke styrken ytterligere? (83 eller 100%, 50% er default) Jeg mistenker at det kan være spesielle forhold her i huset som påvirker trådløse nett innimellom. Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Selv om det muligens ble bedre er problemet fortsatt tilstede. Bruker nå 83% sendestyrke. Er det noen fare ved å bruke 100% sendestyrke? Av og til er signalet meget høyt, noen ganger lavt. Hastigheten hopper mellom 1-54mbps. Det virker litt merkelig. Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Nå har jeg også prøvd 100% sendestyrke. Samme problem kan fortsatt dukke opp. Det kan nevnes at routeren står på et ugunstig sted, men nå har huseier strukket TP kabler på kryss og tvers i huset som akkurat når routeren der den står. Det vil derfor medføre mye ekstraarbeid med skjøting av kabler dersom den må flyttes. Spørsmålet er om jeg skal gi opp denne routeren og heller prøve en annen modell. Bruker nå følgende firmware: Firmware Version: v3.01.3 - HyperWRT 2.0 Har dere noen tips før jeg gir opp Linksys WRT54G? Har forøvrig ingen problemer med samme router i et annet og større hus. Lenke til kommentar
St33l Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Nå har jeg også prøvd 100% sendestyrke. Samme problem kan fortsatt dukke opp. Det kan nevnes at routeren står på et ugunstig sted, men nå har huseier strukket TP kabler på kryss og tvers i huset som akkurat når routeren der den står. Det vil derfor medføre mye ekstraarbeid med skjøting av kabler dersom den må flyttes. Spørsmålet er om jeg skal gi opp denne routeren og heller prøve en annen modell. Bruker nå følgende firmware: Firmware Version: v3.01.3 - HyperWRT 2.0 Har dere noen tips før jeg gir opp Linksys WRT54G? Har forøvrig ingen problemer med samme router i et annet og større hus. 5121585[/snapback] Vet ikke om du har testet dette, men har du prøvd en annen kanal? Det kan være annet utstyr som forstyrrer signalene i det frekvensområdet du operer. Når bølger på samme kanal treffer hverandre utligner de hverandre og du får lavere signal styrke. Prøv kanal 1 eller 11, hvis det er 6 du kjører på nå. Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Nå har jeg også prøvd 100% sendestyrke. Samme problem kan fortsatt dukke opp. Det kan nevnes at routeren står på et ugunstig sted, men nå har huseier strukket TP kabler på kryss og tvers i huset som akkurat når routeren der den står. Det vil derfor medføre mye ekstraarbeid med skjøting av kabler dersom den må flyttes. Spørsmålet er om jeg skal gi opp denne routeren og heller prøve en annen modell. Bruker nå følgende firmware: Firmware Version: v3.01.3 - HyperWRT 2.0 Har dere noen tips før jeg gir opp Linksys WRT54G? Har forøvrig ingen problemer med samme router i et annet og større hus. 5121585[/snapback] Vet ikke om du har testet dette, men har du prøvd en annen kanal? Det kan være annet utstyr som forstyrrer signalene i det frekvensområdet du operer. Når bølger på samme kanal treffer hverandre utligner de hverandre og du får lavere signal styrke. Prøv kanal 1 eller 11, hvis det er 6 du kjører på nå. 5121605[/snapback] Har prøvd litt forskjellige kanaler nå, ser ikke ut til å gjøre forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå