Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3com router og Msi 802.11g kort +Counterstrike


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp kjøpt meg dette Msi 802.11g WLAN Broadcom Chipset PCI Retail kortet.

Siden jeg nå sitter et stykke unna routeren min som da er en 3Com OfficeConnect Wireless 54Mbps 11g/b router med Wlan og adsl.

 

Problemet jeg har her som jeg ikke hadde tidligere når jeg spilte Counter strike Source er at med jevne mellomrom fyker pingen til værs og jeg blir "borte" i 1 Sekund fra spillet noe som er utrolig irriterende siden man må være 100% med i dette spillet.

 

Er det det Msi kortet som er problemet og at jeg da må kjøpe meg et dyrere trådløs kort? Noen spesielle instillinger som kan gjøres?

 

Noen som vet?

 

Takker for all hjelp.

 

Ps: har Meget godt signal til routeren.

Endret av zepyrh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå prøvd å oppgradere firmwaren og skifta på kanlene men uten hell, har også prøvd diverse andre innstillinger på ruteren men får det samme problemet jevnlig.....vurderer å dra fram Tp kabelen og dra den igjennom hele huset.

 

Ingen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Har nå prøvd å oppgradere firmwaren og skifta på kanlene men uten hell, har også prøvd diverse andre innstillinger på ruteren men får det samme problemet jevnlig.....vurderer å dra fram Tp kabelen og dra den igjennom hele huset.

 

Ingen som har vært borti lignende?

5125505[/snapback]

 

Powerlan kan jo være en tanke hvis du ikke ønsker og legge kabel:

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...=JENSEN%20HL301

Lenke til kommentar

Jo har tenkt tanken, men den er grei til internett, men problemet er å streame musikk fra serveren min mens jeg spiller på nettet, eller overføre filer og slikt funker utrolig dårlig siden hastigheten er så lav.

 

Må da eventuelt kombinere den med trådløs......mye styr :(......Skjønner bare ikke hvorfor pingen flyr i taket jevnlig med trådløse nettet....helt fint å spille en stund, men plutselig stopper alt og pingen flyr og så blir alt bra igjen for 1-2 min....

Lenke til kommentar

Ligner på et problem som jeg har erfart selv (+ mange andre).

 

En løsning er å deaktitivere Windows Zero Configuration, hvis du bruker dette programmet til å søke etter trådløse nettverk.

 

Dette gjøres slik:

 

Høyreklikk Min Datamaskin --> Behandle --> dobbelklikk på "Tjenester og programmer" i høyre kolonne --> dobbelklikk på "Tjenester" --> rull ned til du finner "Wireless Zero Configuration" --> dobbelklikk og gjør ønskede endringer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...