Hell Toupée Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Jeg sammenlignet 2 forskjellige spill. Feks Quake 4 skulle jo da være Quake3 med nye ting og ny grafikk, men det ble istede Doom3 med nye ting. Og litt lysere scener og ny AI, ble liksom ikke Q3 følselsen. Feks Hl2 klarte og lage hl1 følelsen. Det du sier gir ikke noen mening. 5038302[/snapback] Og dette her gir større mening? Hvor står det at Quake4 skulle bli "Quake3 med nye ting og ny grafikk"? Endret 21. oktober 2005 av Svendheim Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Skjønner ikke at det er mulig å si at Quake 4 er Doom 3 med nye ting... Kan du gi noen konkrete eksempler og ikke bare spise rundt grøten? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Syntes quake 4 er helt greit. syntes gameplayet er mer likt doom en quake, da jeg savner litt mer fart og bunny jumping. Ting som er likt doom3: Fiendene går i oppløsning når de dør Lommelykt, men ikke på alle våpen Fiendene kommer sprettende fram noen ganger (tenkte doom3 da ihvertfall) Datamaskiner har samme interactivitet Banene avsluttes ved å trykke på en knapp som i doom Har ikke kommet så veldig langt enda, men det minner meg faktisk mer om en action basert quake mod for doom3 Syntes det er ganske kult, er mye bedre enn doom3, men kan ikke si at jeg får noe særlig quake førelse, annet enn at våpen ikonene er like som i quake3 Et bra spill, men hadde vært bedre vis doom3 ikke hadde kommet først, fordi JEG føler ihvertfall at dette her en blanding av quake og doom, mye på grunn av gameplayet og selve designet. Grafikken er jo bra, høyere oppløsning på bumpmaps og teksturer enn på doom3, men må ha på vertical sync, ellers så flimrer spillet litt noen ganger, skulle gått å endret fpslimiten til f.eks 85 istedenfor 60 Multiplayeren har jeg ikke prøvd noe særlig, men kommer nok ikke til å slå ann slik q3 gjorde ihvertfall. Dette er bare min mening, så dere som syntes at dette er langt unna doom3, så får dere lov til det Lenke til kommentar
jasco Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Kjører strålende på min maskin. Jaså, har du en annen versjon av Quake4 enn meg du kanskje? Jeg har 60 fps konstant, som sagt så synes jeg flyten er helt ræva allikevel sammenlignet med spill som kjører høyere FPS (Quake 1/2/3, HL1/CS/HL2/CSS). Du er tydeligvis ikke så kresen. 5038575[/snapback] Har Amd 64 3700 san diego, 1024 vanlig ram og x850pro Lenke til kommentar
arokh Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Har Amd 64 3700 san diego, 1024 vanlig ram og x850pro 5039216[/snapback] Informativt, men ikke det jeg spurte om. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 forstår ikke helt denne sytingen. spillet er da veldig underholdende, god grafikk,morsomme våpen og spennende fiender. takk og lov for at dette ikke er noe quake3 med bedre grafikk sier nå jeg. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 forstår ikke helt denne sytingen.spillet er da veldig underholdende, god grafikk,morsomme våpen og spennende fiender. takk og lov for at dette ikke er noe quake3 med bedre grafikk sier nå jeg. 5039430[/snapback] AMEN Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Så snart jeg så denne tråden, gikk jeg ned til Byporten og til EBGames. Der stod en irritert fyr ved kassa og jeg spurte om de hadde Q4 Special Edition. Han sa at alle var forhåndsbestilt. Jeg ble frustrert der og da, men kom på at Spaceworld ligger 3 minutt unna. Selv om jeg hater Spaceworld som djevelen, gikk jeg ned for å se om de hadde Special Ed, men det hadde de ikke heller, og den vanlige versjonen kostet 50.- mer enn på EbGames. :-) Så gikk jeg tilbake til EbGames for å kjøpe den vanlige versjonen og idet jeg kom til kassa og skulle betale, la jeg merke til at de byttet ekspiditører. Så jeg lata som om jeg så Special Ed i vinduet og sa: "Åja, der er det ja! Kan jeg få den?". Mannen sa ummidelbart "ja" og jeg gikk glad og fornøyd hjem. Hihi Flaks og timing. Forteller mer om spillet når jeg tester det. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Er så enig med trådstarter. Quake 4 er et så eget spill som det går an å få det. Her vandrer man i halv-mørke korridorer med rifler som har på-monterte lommelykter. Det finnes ingen "monster-skap", og man har 70% av tiden med seg en venn eller to på siden av seg. Grafikk, fysikk, lyd og musikk flyter sammen som salt i vann, og atmosfæren er helt fenomenal. Man føler virkelig at man er en marine, og det ødelegger jo ikke at kameratene dine beveger og oppfører seg som ekte badass-space marines selv. Spillet starter ganske brått med en brutal og blodig åpningsscene, og derifra er det endeløs monsterslakting, med innskudd av kontrollering av tanks, turrets, walker-roboter, osv. Man får vite utrolig lite hva dette dreier seg om i starten, men i motsetning til mange andre FPS (hvor man får "utdelt" en historie i starten, og skal skyte seg gjennom horder av fiender til slutten, hvor man får utdelt neste og siste bit av historien), er QUake sånn at det utvikler seg mye mer etter hvert. Historien er altså relativt tynn fra starten (man føler seg nesten slik som de amerikanske soldatene i Vietnam-krigen, som knapt visste hva de kjempet for), men den utvikler seg mer og mer etter hvert. Man får en god flyt med variasjoner som nye våpen og modifikasjoner til dem, nye fiender, muligheter til å bruke kjøretøy av og til, forskjellige områder å være på (ute og inne, for å ta det grovt), innslag med boss-kjemping, og oppdrag som har en helt grei nok variasjon. Uti spillet får man dessuten en god bunke sykt fete filamtiske øyeblikk, sånn som da man ligger stroppet fast i den båren på rullebandet (skal ikke si mer om det ) og som den scenen hvor man sitter i den poden og blir skutt ut av skipet. Dette hjelper også litt på følelsen av at spillet ikke er ensformig. Spillet er med andre ord en utrolig bra event, både for kropp og sjel. Man føler virkelig at man deltar i denne intergalaktiske, hypervoldelige krigen, og at man er en del av laget. Spillet er heller ikke kort, slik som mange SP-spill nå til dags har problemer med. Man tenker sikkert flere ganger "fanken, nå er jeg på slutten, jeg vet det bare ", men jeg har tenkt det mange ganger nå, og har tatt feil hver eneste gang. Til dere som ikke har prøvd Quake 4 enda: Prøv det, prøv det NÅ, for det sparker rompe! EDIT: Glemte å nevne at grafikken er syyykt vakker og atmosfærisk, men den krever utrolig lite! EDIT2: Syntes quake 4 er helt greit. syntes gameplayet er mer likt doom en quake, da jeg savner litt mer fart og bunny jumping. Quake 4 er ikke et forbedret DOOM 3. Det er heller ikke et forbedret Quake 3. Det er oppfølgeren til Quake 2! Quake 3 var bare et meningsløst MP-spill (det var bra, men det var ingen SP-del, og det var ingen historie). Quake 4 fortsetter der hvor Quake 2 slapp. Quake 4 sin MP er faktisk mer lik Q3's MP enn hva jeg hadde forventet. Endret 21. oktober 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Blir veldig off topic, men jeg bare "må". Å si at Q4 er doom 3 med nye ting og litt annen gameplay er noe av det samme som å si at: * Advent Rising — (2005) GlyphX Inc. * America's Army — (2002) U.S. Army (The MOVES Institute) * Brothers In Arms: Road to Hill 30 — (2005) Gearbox Software * Combat: Task Force 121 — (2005) Direct Action Games * Dead Man's Hand — (2004) Human Head Studios * Desert Thunder — (2003) Brainbox Games * Deus Ex: Invisible War — (2003) Ion Storm * Devastation — (2003) Digitalo Studios * Harry Potter and the Prisoner of Azkaban — (2004) KnowWonder Digital Mediaworks * Lineage II — (2004) NCsoft * Magic: The Gathering Battlegrounds — (2003) Atari * Marine Heavy Gunner: Vietnam — (2004) Brainbox Games * Men of Valor — (2004) 2015, Inc. * Pariah — (2005) Digital Extremes * Postal² — (2003) Running With Scissors, Inc. o Postal²: Share the Pain — (2003) Running With Scissors, Inc. o Postal²: Apocalypse Weekend — (2005) Running With Scissors, Inc. * Sephiroth — Imazic Entertainment * Shadow Ops: Red Mercury — (2004) Zombie * Star Wars: Republic Commando — (2005) LucasArts * SWAT 4 — (2005) Irrational Games * Thief: Deadly Shadows — (2004) Ion Storm * The Chronicles of Spellborn — (2006) Spellborn International * Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield — (2003) Ubisoft o Tom Clancy's Rainbow Six 3: Athena Sword — (2004) Ubisoft o Tom Clancy's Rainbow Six 3: Iron Wrath — (2005) Ubisoft * Tom Clancy's Splinter Cell — (2003) Ubisoft * Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow — (2004) Ubisoft * Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory — (2005) Ubisoft * Tribes: Vengeance — (2004) Irrational Games * Unreal II: The Awakening — (2003) Legend Entertainment o Unreal II EXpanded MultiPlayer (XMP) — (2003) Legend Entertainment * Unreal Tournament 2003 — (2002) Digital Extremes * Unreal Tournament 2004 — (2004) Epic Games / Digital Extremes * Unreal Championship — (2002) Digital Extremes * Unreal Championship 2: The Liandri Conflict — (2005) Epic Games * XIII — (2003) Ubisoft Er det samme som Unreal 2 siden alle spillene er basert på Unreal 2 sin motor. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Enig, dravisher, enig. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Dravisher: Tenkte jeg skulle si det samme, men der kom du meg i forkjøpet Lenke til kommentar
Hindmost Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Stikker ned og holer meg Q4 Nuh! Kommer med dommen etter jeg har spilt det. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Det er en ting jeg savner så ufattelig i Quake 4, og det er musikken! Metal-soundtracket i Quake 2 var genialt bra, og satte en god stemning på spillet... synes godt de burde hatt det samme i Q4 også, veldig kjipt Den musikken de har i Q4 nå er bare "vanlig", hadde gjort seg mue bedre med metal, passer liksom Quake det Men ellers er spillet kjempebra Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Akkurat der er eg fullt einig! Skikkeleg metal musikk var faktisk ein av dei tinga eg verkeleg gleda meg til med Quake 4, blei skuffa der Musikken nå er ganske kjedeleg. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Synes nå personlig at å ha stemningsmusikk i bakgrunnen er mye bedre enn et rock/metal-soundtrack som durer for fulle mugger hele tiden i et slikt spill. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Synes nå personlig at å ha stemningsmusikk i bakgrunnen er mye bedre enn et rock/metal-soundtrack som durer for fulle mugger hele tiden i et slikt spill. 5039955[/snapback] Hele tiden hadde nok vært litt for mye kanskje, men i diverse firefights av og til hadde det gjort seg Lenke til kommentar
Shell Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Mine synspunkt: + lysere miljø enn Doom 3 + Har den beste grafikken + Føles mer åpent enn Doom 3 + Utfordrende AI der du dør veldig raskt om du ikke skyter eller beskytter deg + Multiplayer føles bra ut, som quake 3 + Nettkoden er merkbart bedre enn i Doom 3 - Kunne gjort en del mer optimalisering i nett koden da ping blir 60-100 med 16 spillere. - Føles som det er litt for lukket miljø noen ganger, små ganger og rom - Fysikk ved kjørign av hover tank og walker føles ikke helt god Lenke til kommentar
sunh Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Quake er og blir et overlegent multiplayerspill. Q4 blir enormt uansett hvor mye dere måtte mislike det. CPL har jo for lengst bestemt seg for å kjøre Q4 tourneys. Det eneste miljøet skriker etter er OSP (mod som ble brukt i bl.a. Q3 for å forbedre multiplayer) + noen fete maps. For å skyte inn en sak rettet direkte til topic.. Q4 er ikke akkurat ulikt D3 i single player for å si det slik. Men single player er noe jeg bryr meg heller lite om når det kommer til quake. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 For å skyte inn en sak rettet direkte til topic.. Q4 er ikke akkurat ulikt D3 i single player for å si det slik. Men single player er noe jeg bryr meg heller lite om når det kommer til quake. 5040228[/snapback] Vet ikke helt hva du babler om her. Har du faktisk spilt Q4 i singleplayer? Det er jo et helt annet spill enn Doom 3! Det handler ikke om helvete her, man løper ikke alene, og spillet prøver ikke å skremme deg hele tiden, slik som Doom 3 gjorde. Grafikken er lik, ja, men det er fordi Q4 bruker D3-motoren. Uansett har ikke grafikk noe med det å gjøre. At man løper i en del mørke ganger kan heller ikke brukes som argument for at det ligner. Doom 3 er ikke det første og eneste spillet hvor dette er tema, tvert imot! Når det kommer til dette med "singleplayer er noe man ikke bryr seg om når det kommer til Quake". Det er jo bare bull da. Jeg og veeeeldig mange andre gledet oss hovedsaklig til å endelig få spille et Quake-spill med historie og singleplayer, slik som det var i Q2. Mange er nok sikkert "skuffet" over at multiplayer ikke er helt "lol noob headshot pwn" som Q3 er, men da får nå de heller spille det spillet da, så får vi kanskje et litt bedre community i dette spillet enn hva de har i Q3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå