aadnk Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Vel, linken fungerer visst nå. Meget bra program, Johan123321. Brukergrensesnittet er klokt utformet og intuitivt - den er både estetisk tiltalende og simpel, slik at kjernefokuset ligger på selve funksjonaliteten. Men jeg merker meg at overskrivingsprosessen er en tanke tidkrevende i forhold til ekvivalente applikasjoner - muligens kunne denne optimaliseres. I tillegg har jeg fremdeles visse problemer med det nåværende skinnet (som vist tidligere). Dette er dog bagatellmessig etter mitt syn, og er på ingen måte overskyggende i forhold til resten av programmet Godt jobbet! Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Tregheten i overskrivingen skyldes vel den trege kompilatoren i VB... Tror du det fins noen API eller lignende som kan gjøre det raskere? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Muligens kan en optimalisere det ett stykk videre ved hjelp av API, men jeg tror det fremdeles ligger mye vinning i å forbedre VB-koden. Følgende prosedyrer viste seg med en betraktelig bedre ytelse enn applikasjonen din: Public Sub EraseFile(sFile As String) Dim Free As Long, Tell As Long, currSpaceLeft As Long, bData() As Byte ' Hent ledig filnummer Free = FreeFile ' Initialiser buffer til 1 kB med data RandomizeArray bData, 1024 ' Åpne fil binarisk - dette øker både ytelse og kontroll på hva som i realiteten skrives Open sFile For Binary As #Free ' Fortsett inntil vi har nådd enden på filen Do ' Beregn den gjennværende datamengden som må overskrives currSpaceLeft = LOF(Free) - Seek(Free) ' Finn dernest ut om vi må tilpasse array-størrelsen If currSpaceLeft < 1024 Then ' Sjekk hvorvidt vi har noe å overskrive If currSpaceLeft > 0 Then ' Reinitialiser array i så fall RandomizeArray bData, currSpaceLeft Else ' Avslutt overskrivningen Exit Do End If End If ' Skriv til fil Put #Free, , bData Loop ' Lukk nåværende fil Close #Free End Sub Public Sub RandomizeArray(aArray() As Byte, Lenght As Long) Dim Tell As Long ' Initialiser tilfeldighetsgeneratoren Randomize ' Alloker array ReDim aArray(Lenght) ' Sett til tilfeldig data For Tell = LBound(aArray) To UBound(aArray) ' Sett elementet aArray(Tell) = Rnd * 255 Next End Sub Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Forleden dag kom jeg i tanker om å optimalisere noen av VB-funksjonene, idet disse ofte er trege grunnet plattformuavhenighet - de takler nært sagt alle konfigurasjoner og oppsett. Dette er ikke en nødvendighet etter mitt behov, og jeg besluttet følgelig å effektivisere prosedyren. Dette bød ikke på særlig problematikk, især ettersom selv en simpel og endefrem VB-kode kan overvinne Replace-funksjonen ytelsesmessig. Sluttresultatet kan nedlastes her. Jeg må for øvrig få si meg meget fornøyd med prosedyren - den er ved de fleste tilfeller over 50 ganger raskere enn den vedlagte Replace-funksjonen i VB. For øvrig hadde jeg satt meget pris på om dere hadde stemt på programmet. Edit: Måtte be Leif om å forlate innlegget. Endret 23. mai 2005 av aadnk Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg bruker ikke Replace i SecureDelete... Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Her har jeg laget en remake av det gamle DOS-spillet Mons & Marte som mange av dere sikkert kjenner fra før av. Jeg takker for tilbakemeldinger, både positive og negative. EDIT: Det hadde også vært fint om dere kunne stille meg noen spørsmål jeg kan legge i FAQ-en. Mons___Marte.rar Endret 29. mai 2005 av Degeim Lenke til kommentar
klevjer1 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 mye stilige saker på www.mentalis.org sin API-guide Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Degeim, du ødela nettop øynene mine.. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, slutt å tull med skjerminnstillinger på den måten! Hvis du vil ha spillet i fullscreen bør du bruke DirectX e.l., fordi da endres alt tilbake som normalt etterpå. Programmet stilte Hz ned til 60, og ikke tilbake igjen. Hvis programmet av en eller annen grunn klikker vil heller ikke oppløsningen endres tilbake. Eidit: Jeg måtte forresten også stille skjermbildet på CRT-skjermen. Endret 29. mai 2005 av Jonas Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg beklager det, Jonas, men jeg mener å huske at det var du som hjalp meg med å lage den koden som endret frekvensen . Enten jeg eller du må ha misforstått eller gjort en feil der. Jeg får se om jeg klarer å fikse på det. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Ja, du husker riktig, ingen misforståelse. Jeg advarte deg jo da også. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Ja, men... Var det ikke akkurat en løsning på dette problemet med at den stiller ned på 60HZ du laget da? Det var iallefall det jeg trodde... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Kodebitene jeg lagde funket hver for seg, men jeg fikk ikke testet prosjektet da alt var implentert fordi du hadde en annen error. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) (Se vedlegg) TextBox- og CommandButton-kontrollene flimrer ikke, men Label-kontrollen gjør. Hvordan kan jeg forhindre det? Koden: Option Explicit Dim EndLoop As Boolean Private Sub Form_Load() Me.Show Do Until EndLoop DoEvents Me.Cls Dim i For i = 1 To 10 Me.Print "Test " & i Next Loop End End Sub Private Sub Form_Unload(Unload As Integer) EndLoop = True End Sub Edit: Tusen innlegg i dette forumet! LabelTest.exe Endret 7. juni 2005 av Jonas Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Problemet skyldes simpelthen det faktum at labeller tegnes direkte på formens vindu, og ikke et egent, hvilket er tilfellet med tekstbokser og kommandoknapper. For å løse dette, kan du enten legge de relevante labellene i en eller flere bildebokser (PictureBox), eller rett og slett tegne teksten i labellene manuelt med Print når dette er nødvendig. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Hei VB-folk! Noen med erfaringer fra DirectDraw og 2D-grafikk i DirectX? (7) Jeg er ganske ferdig med tegne-delen i spillet mitt, men jeg er ute etter å optimalisere litt. (Har 350+- FPS, men regner med at den synker når prosjektet går mot slutten) Er det noe mulighet for å feks. senke kvaliteten på tavlene, el. ? Endret 11. juli 2005 av Jonas Lenke til kommentar
CronoMan Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) The Adventures Of Fnelda http://home.no.net/cronoman/Fnelda.zip Et bittelite spill laget av meg (kildekode ikke inkludert btw) Av en eller annen grunn så funker det ikke på alle pcer, litt sånn forskjellige ting skjer, men hva kan man forvente av et spill laget i VB? Uansett, du trenger : DirectX 7 eller bedre OGG Vorbis DS filter (ligger med) og det er alt. spillet er på noen megabyte inkluderer map editor (dårlig, er noen knapper som ikke har bilde eller tekst på toolbaren, men dere finner den vel.) dokumentasjon til scriptinga (også dårlig, ble ikke helt ferdig med dokumentasjonen før jeg fikk bedre ting å gjøre) og en item editor animering er ikke implementert i kjernen, for det ble for mye jobb, når jeg allerede hadde implementert det meste som ikke hadde med animering å gjøre først. Så det ville betydd en god omorganisering av hele prosjektet. Har dere noen kommentarer eller er interresert i kildekoden, send mail på corpsemourne (at) hotmail (dot) com eller cronoman (at) online (dot) no har fått god respons på det tidligere, men som sagt er dette et prosjekt jeg la på is for lenge siden, og er langt fra ferdig. Og kildekoden er uorganisert og uten kommentarer, så den får ingen før de spør om noe spesifikt de vil ha. btw : menyen er absolutt ikke ferdig. Bare trykk enter med en gang, ikke prøv å naviger. (men du kan prøve å komme deg på "Load Game" for da kommer det credits edit : jeg prøvde det på den bærbare pcen min nå. Selve spillet fikk en "Object doesn't support this action" feilmelding (bakoverkompatibilitet meg i reven) men map editoren funka ihvertfall Noe jeg syns er rart for begge bruker DD7 kan ha noe med Quartz kjernen å gjøre (DirectShow) Endret 14. juli 2005 av CronoMan Lenke til kommentar
CronoMan Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Hei VB-folk! Noen med erfaringer fra DirectDraw og 2D-grafikk i DirectX? (7) Jeg er ganske ferdig med tegne-delen i spillet mitt, men jeg er ute etter å optimalisere litt. (Har 350+- FPS, men regner med at den synker når prosjektet går mot slutten) Er det noe mulighet for å feks. senke kvaliteten på tavlene, el. ? Optimalisering i VB er for meg et ukjent begrep Eneste som du kan gjøre er å optimalisere gjennomgangen av tabeller (heh, uten pekere så er disse mulighetene også meget begrenset) Skal du søke etter etter ett spesielt objekt, er det for eksempel lurt å begynne på midten av tabellen, og gå derifra ut til "hver side". Dette KAN gjøre at ting går fortere, men absolutt ingen garanti. Men det går ihvertfall ikke noe merkbart tregere. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Her er et lite program jeg lagde som løser sudoku-brett. Les mer om sudoku her (wikipedia) og her (for oppgaver). Kildekode og exe i vedlegg. soduko.zip Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Særdeles bra, kaffenils. Programmet ditt løste alle sudoku-brettene jeg gav det uten å mukke. Har du skrevet hele løse-algoritmen selv, eller har du latt deg inspirere av andre? I hvert fall ser det ut at løsningsmetode nummer 2 i Wikipedia-artikkelen tas i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå