Gå til innhold

Optisk mus...er det verd å kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Optisk mus er e must når man sitter mye forann kassa.

 

Selv har jeg bare logitech optiske mus, og er veldig førnøyd med dem.

 

Det eneste jeg synes er negativt, er ikke om musa, men om HKèt mitt. Det gir strøm til musa når PC-en er av, og lyser derfor alltid. På nattestid lyser det blått i hele data kroken :grin:

 

Grendel

Lenke til kommentar

Det er helt riktig det Punisher sier. Jeg kjøpte meg en 2x optisk mus fra logitech. Når jeg kom hjem så prøvde jeg denne ut, og den var KANON deilig og kjempe bra mus. Men når jeg skulle ut og spille Quake 2, så viste det seg at det ikke var noe for meg. Noen gang reagerte den ikke, for jeg var vandt til å spille med kule mus. Derfor, hvis du ikke spiller fps spill der du er virkelig trengende av musen, så ikke bytt, men ellers så anbefaler jeg å kjøpe optisk.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-07 15:16, Pop skrev:

Kult. Blått lys i musa?

Trodde alle de optiske var røde jeg. Men jeg liker om det er litt forandring.

*Vil også ha blått lys i datakroken*


-P-


 

Har en Logitech iFeel Mouseman Optical

Selve laseren er rød... Knallcoolt å løfte den opp og lyse på veggen om kvelden :smile:

På denne musa er det også en Logitech-logo med blått lys :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-07 16:05, Telcontar skrev:

Kjøpte meg Microsoft sin trådløse optiske mus, meget bra (laserstrålen tregger overflaten 6000 ganger i sekundet). Dette er den nyeste versjonen og i spill har akseptabel ytelse.


 

Kjøpte den jeg også for 2 uker sida. Selve musa har en fantastisk form og jeg er blitt helt avhengig av alle knappene på musa. I tillegg så er den herlig å bruke, helt inntil jeg skal spille. Å gå fra å være en middelmådig gamer til en smådårlig gamer bare pga musa er ikke akseptabelt, selv om jeg ikke spiller noe særlig. Derfor blir det egen dedikert gaming mus til meg, må bare finne ut hva jeg skal velge.

Lenke til kommentar

Jeg er på min andre optiske mus. Den første var en Microsoft Explorer, den jeg har nå er en Trådløs Logitech Optical sak. Grunnen til at jeg skriftet ut MS musen var at jeg klarte å bryte ledningen(og fordi jeg ville ha trådløs). MS musa var ikke fullt så bra å holde i, men på Logitech musen er rulleknappen dårligere(kanskje trådløst problem?) og jeg savner den ene "tommel" knappen fra MS Explorer musen. Skulle jeg kjøpt ny mus i dag hadde jeg nok kjøpt trådløs MS optisk mus i stedet(fantes ikke på markedet da jeg kjøpte Logitech saken min). Logitech musen bruker dessuten en god del strøm(skifter ca en gang i mnd), jeg vet ikke hvordan tilsvarende MS mus er på dette.

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2001-12-07 17:06 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-07 15:58, CaSh skrev:

Det er helt riktig det Punisher sier. Jeg kjøpte meg en 2x optisk mus fra logitech. Når jeg kom hjem så prøvde jeg denne ut, og den var KANON deilig og kjempe bra mus. Men når jeg skulle ut og spille Quake 2, så viste det seg at det ikke var noe for meg. Noen gang reagerte den ikke, for jeg var vandt til å spille med kule mus. Derfor, hvis du ikke spiller fps spill der du er virkelig trengende av musen, så ikke bytt, men ellers så anbefaler jeg å kjøpe optisk.


 

 

så det du sier er at de av og til ikke lystrer.

Var det en trådløs mus da :???:

Lenke til kommentar

Hello i luken!

 

Jeg har en god erfaring med A4 TECH sin optisk mus (Optical GreatEye),dette er en mus jeg anbefaler til deg.

Den har 4 knapper, og 2 "scrollere".

Den vant "best mus prisen" over 30 andre mus'er i bladet "Hjemme PC" (Nr.8 2001), den var faktisk også billigst av dem alle.

Jeg var så fornøyd med den, at jeg kjøpte en til.

 

Men som sakt, ditt valg.. :smile:

Lenke til kommentar

Æ luret på om det i det heile tatt er vits i å kjøpe oprisk mus? og i såfall er det lurt med tråd-løs? Æ meine å ha hørt at de trødløse-optiske musene er mere upressis en de opptiske med tråd? Stemmer dette?

 

Optiske mus er bare helt herlige men...

Skal du spille er du nødt til å kjøpe MED ledning.

Har prøvd både Logitech og Microsoft sine trådløse optiske mus. Microsoftmusen er litt mere presis enn Logitech sin, men begge musene henger så etter i "svingene" at du ikke har sjansen til å vinne et eneste spill.

Jeg har nå gått tilbake til optisk mus med ledning (Microsoft), og verden er igjen blitt god og leve i.

 

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar

Selve musebevegelsen er ikke mer upresis på min trådløse optiske Logitech mus enn det den var på MS optisk med ledning. Jeg liker best strategi spill, slik at jeg har egentlig aldri prøvd dem ordentlig ut i Q3 o.l. Personlig mener jeg at dersom man skal spille slike spill er det bedre med enn ordentlig Joystick(hadde/har en slik til den gamle amigaen) og det er mye morsommere å spille med en slik enn å spille med mus. Å spille med mus var vel en slik "billigløsning" som dukket opp med PC'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...