Gå til innhold

Hvor mange frimurere er det i Frp? Orden ut av kaos...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange speidere er det i FrP?

Samme det, vell?

Det er mange gutter i allefall. Veldig få menn. Ønsker du satanismen som fundament for din tro? De aller fleste grøsser av en slik tanke. 

Hvor mange er det i regjeringen? I departementene? Hvor mange er det i rettsvesenet? Hvor mange i finansnæringen? I blant samfunnstoppene generelt? For meg virker det veldig som gutte klubben grei....

Godt spørsmål. Vet du svaret? Her er et lite utvalg https://filternyheter.no/stortingspolitikere-dommere-og-statssekretaerer-derfor-er-vi-frimurere/

Gutteklubben grei... :rofl:  Synes du satanister er forbilledlige mennesker?

Lenke til kommentar

Gutteklubben grei... :rofl:  Synes du satanister er forbilledlige mennesker?

Fra Klassekampen: "Gutteklubben Grei var det tradisjonelle navnet på kompismiljøet som gikk igjen i alle styrer og posisjoner i norsk næringsliv."

Dette brukes i dag der hvor man omhandler et relativt lukket miljø hvor medlemmene støtter opp om hverandre før utenforstående vurderes.

Det har absolutt ingenting å gjøre med at de er noen å se opp til (eller er greie).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er Church of Satan også nytt for deg?

Nei. Men at Satanisme har blitt så stort og populært og altomfangende i samfunnet og politikken, det er jo noe nytt.

Skulle det evt være problematisk om politikere var med i disse klubbene? Virker ganske harmløse

Jeg tror det fremstår rimelig klart på nåværende tidspunkt at mange i den politiske klassen er satanister.

Endret av zeebra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den var ny..

Strengt tatt ikke. "Satanist" referer hovedsaklig til filosofisk satanisme, som absolutt har bedre moralsk grunnlag enn kristendommen. De tar f.eks avstand fra vold og aksepterer alle legninger og mennesker/raser.

Hvis OP derimot snakker om faktiske djeveldyrkere, må han nok lese mer om frimurere(forsåvidt uansett), da de ikke bekjenner seg hverken til djeveldyrkelse eller filosofisk satanisme.

Jeg skjønner heller ikke setningen "Ønsker du satanismen som fundament for din tro?" - uansett hvor mange djeveldyrkere det måtte være i FRP eller AP, er min tro min tro, og grunnlagt på det jeg selv ønsker.

Lenke til kommentar

Din klarhet er nok ikke som vanlige folks klarhet.. Satanister eller djeveldyrkere?

Vel, jeg er ingen ekspert. Er ikke det samme tingen?

Jeg skiller Satanisme fra f.eks det som er å se i noe av Black Metal, hvor mange ikke egentlig er Satanister, men lager et slik image. Det regner jeg ikke som Satanisme.

Lenke til kommentar

Jeg skiller Satanisme fra f.eks det som er å se i noe av Black Metal, hvor mange ikke egentlig er Satanister, men lager et slik image. Det regner jeg ikke som Satanisme.

Dette grepet gjør du kun fordi det finnes kristen glad-metal, det er jeg overbevist om?

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvis du ikke engang forstår forskjellen mellom satanisme(i dagens betydning) og faktisk djeveldyrking, hvordan i alle dager tenker du at du er kvalifisert til å kategorisere noen som satanister? Du hevdet jo nettopp at mesteparten av politikere er satanister - ikke bare mangler du noen form for kilde, men du vet ikke en gang hva du selv påstår?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1840642&p=24829397

• Liker 2
Lenke til kommentar

Strengt tatt ikke. "Satanist" referer hovedsaklig til filosofisk satanisme, som absolutt har bedre moralsk grunnlag enn kristendommen. De tar f.eks avstand fra vold og aksepterer alle legninger og mennesker/raser.

De jobber mot et ondt og satanistisk samfunn, som går mot alt man finner i Kristendommen, med det som hovedmål. Et skittent og vemmelig samfunn.

Det går jo selvsagt ikke bare direkte imot Kristendommens interesser, men også vanlige folks interesser og ønsker og logiske "avgjørelser. Målet er vel egentlig å skape et samfunn som er i motsetning til et Kristent samfunn. Jeg vil ikke si at mange eller alle ateister nå til dags er satanister, men mange følger jo samme tankegang. Jeg hadde tenkt å si i "motsetning til ateisters interesser og ønsker", men det kunne jeg jo ikke, da mange av disse også hører mer til den satanistiske retningen. Mange er aggressive anti-kristne og ønsker å gjøre alt for å trosse vårt samfunns kristne grunnlag og gjøre det som er motsatt. De er kanskje ikke satanister direkte, men de ønsker og arbeider mot samme mål som satanistene.

Ateister er jo egentlig ment å være nøytrale, men svært mange er ikke det.

Hvis OP derimot snakker om faktiske djeveldyrkere

Er ikke blasfemi et av de største temaene til frimurere og de som tilhører relevante retninger? Og symbolikken og slike ting er vel i høyeste grad satanistisk? Er det ikke også er krav for frimurere at de må avvise Jesus?

Om noen engang skal "sette seg selv høyere enn Gud" eller "som Gud", må da vel det være en gruppe som frimurerne? Går ikke disse rundt med svært høye tanker om seg selv? Og anti-Kristne jøder, hvor dyp er forbindelsen mellom disse og frimurerne?

Jeg vet svært lite om frimurerne, men såvidt jeg kan forstå er dette imot samfunnets interesser og en gruppe som fremmer ego og egoisme og det å sette seg selv høyt, elitisme, og sette sin "gruppe" høyt og "vanlige" folk lavt.

Jeg gidder ikke engang å nevne konspirasjonsteorier, for det er vel nok ting å ta tak i som jeg har nevnt, uten å gå inn på konspirasjonsteorier?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette grepet gjør du kun fordi det finnes kristen glad-metal, det er jeg overbevist om?

Nei, der tar du nok feil. Slikt lytter jeg ikke til. Jeg lytter dog til f.eks Dimmu Borgir, en Norsk gruppe som jeg mener har stort musikalsk talent, iallefall hadde..

I min formening synger ikke de for å fremme satanisme, eller for å bevise at de tror på satan. De synger om virkeligheten, og at vi lever i en ond og satanistisk verden. Jeg vil vel ikke trekke det så langt som å påstå at Dimmu Borgir i bunn og grunn er Kristne, men om man kjenner musikken så er det iallefall klart at de ikke er Satanister. De synger gjerne om Satanisme, Satan og Satanitisk utvikling i samfunnet, men da som tilskuer, ikke som tilhenger. Iallefall virker det slik på meg.

De ser jo på samfunnet med mørke øyne, og hvor dyster virkeligheten er. Ikke at de glorifiserer at samfunnet utvikler seg i satanistisk retning, eller at de ønsker dette. Det er mer en slags dommedagsprofeti og innblikk i den satanistiske virkeligheten som foregår rundt i verden.

Iallefall er det slik jeg tolker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...