Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du plasserer meg på "høyresiden"? Alt-right til og med?

Aner ikke hverken hva høyresiden eller alt-right betyr ... det er ikke nor du, eller dine likesinnede, har funnet opp, eller?

Når,hvor og hvorfor har jeg plassert deg på "høyresiden" mener du?

Forøvrig kanskje på tide å faktisk forsøke å *sette deg inn i ting* du prøver å diskutere dersom du ikke skjønner hva 'alt-right' er eller betyr? ;)

Er du overrasket over at en politiker lyver? Eller er det overraskende at en politiker blir tatt i å lyve?

Politikere har selvsagt løyet før, men aldri i like stor grad som storløgneren Donald Trump. (I den Vestlige verden riktignok.) Donald har satt en ny standard i løgn,idioti, dumskap og kunnskapsløshet som den vestlige verden aldri har sett lignende til før. Endret av Vice
Lenke til kommentar

Det er jo de som fortsatt tror på NRK og lignende i både Norge og USA. Shame on them?

Du burde skille fakta fra meninger. NRK og lignende presenterer både fakta og meninger. Meninger burde man bli skepsis mot, fakta må man akseptere. Fakta har lite å gjøre med tro og NRK og lignende sjelden tar feil med faktaene sine.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du mener NRK med vitende og vilje lyver til folk like ofte som Trump gjør? Kan du gi meg eksempler på dette?

Har sluttet å følge med på alle løgnene fra NRK, har i det hle tatt stort sett kuttet dem ut. I saker som handler om innvandring, Islam, Frp, klima, Midtøsten eller Trump er det særlig høy sannsynlighet for at NRK sprer feilaktig informasjon.

Å påstå at 30 "nordmenn" har reist som fremmedkrigere til Syria når det ifølge PST er 100.

Viderformidlet fake news om at en palestinsk baby døde av Israelsk tåregass.

Presentere palestinske propandaorganisasjoner som "uavhengige".

Har flere ganger når noen som blir angrepet av folk fra voldsvenstre rapportert helt feil om hvem som angriper hvem selv om video lett viser hvem det var.

Omtaler alle kritiske til innvandring eller Islam som "høyreekstreme".

Lyger om hvem som arrangerte markering i Oslo mot FNS migrasjonsavtale.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Har sluttet å følge med på alle løgnene fra NRK, har i det hle tatt stort sett kuttet dem ut. I saker om om handler innvandring, Islam, Frp, klima, Midtøsten eller Trump er det særlig høy sannsynlighet for at NRK sprer feilaktig informasjon.

Så fordi du selv innbiller deg at NRK lyver mye, så kutter du dem ut. Greit nok. Men når en *bevist* kunnskapsløs lystløgner som Donald, lyver, lyver og atter lyver, så fortsetter du å følge ham ;) Amen :)
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fortell mere om når man sluttet å ha demokratisk valg i USA og hvordan Trump klarte ta makten gjennom en udemokratisk prosess.

Husk at om du er uenig i politikken eller ellle liker stilen til noen så betyr det ikke at det er en diktator.

,

Det er jo bekreftet at han unngår den demokratiske prossessen og erklarer en «national emergency» når den ikke eksisterer. Det er noe hver diktator ville respektere.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når,hvor og hvorfor har jeg plassert deg på "høyresiden" mener du?

Innlegg 16398

Forøvrig kanskje på tide å faktisk forsøke å *sette deg inn i ting* du prøver å diskutere dersom du ikke skjønner hva 'alt-right' er eller betyr? ;)

Nja, er det ikke det jeg forsøker å gjøre når jeg ber om avklaring fra den som bruker begrepet?

Politikere har selvsagt løyet før, men aldri i like stor grad som storløgneren Donald Trump. (I den Vestlige verden riktignok.) Donald har satt en ny standard i løgn,idioti, dumskap og kunnskapsløshet som den vestlige verden aldri har sett lignende til før.

Nja at han er ille er vel hevet over tvil, men det er mange politikere som har vært værre. Mussolini, Pol Pot, Ceasar, Napoleon, Stalin, Maduro, Lula, Stoltenberg, etc

Misvisnde overskrift fra NRK. Hvorfor er jeg ikke overrasket?

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har lest de ti siste sidene i et håp om å finne info om hva Trump har gjort i det siste, og for å se nyanserte innlegg rundt Trump. Det eneste jeg ser er en pissekonkurranse mellom Robertaas, Vice og Skatteflyktning...

Xrun er den som har deltatt konstruktivt med saklige opplysninger, men ingen har bygget diskusjonen videre på hans FAKTA.

Er det slik slik at politikkdelen av forumet handler om å ta mannen, ikke ballen? For de fleste her i tråden er i såfall sykt dårlige fotballspillere, og mer like Vinnie Jones da han spilte fotball...

Takk for ingenting, jeg har ikke blitt klokere på Trump av denne tråden...

• Liker 8
Lenke til kommentar

Har lest de ti siste sidene i et håp om å finne info om hva Trump har gjort i det siste, og for å se nyanserte innlegg rundt Trump. Det eneste jeg ser er en pissekonkurranse mellom Robertaas, Vice og Skatteflyktning...

Xrun er den som har deltatt konstruktivt med saklige opplysninger, men ingen har bygget diskusjonen videre på hans FAKTA.

Er det slik slik at politikkdelen av forumet handler om å ta mannen, ikke ballen? For de fleste her i tråden er i såfall sykt dårlige fotballspillere, og mer like Vinnie Jones da han spilte fotball...

TDS Trump Derangement Syndrome - Ofte foresaket av CNN norske medier og slikt dersom du vil vite mer om Trump se litt på Fox News(Mye Veggsnak), White House og slikt på Youtube. Får ikke skikkelige Trump nyheter fra andre kanter i disse dager... Kanskje litt i dagbladet dersom dei gidder å bry seg med vegg krangelen.

Lenke til kommentar

FAKE NEWS attempting to 'CONTROL' the narrative by not providing coverage?

Gulvestene ser antagelig Trump som en fjern og fremmed person, men i Frankrike har de fattige forstått at masseinnvandringen som har gjort dem fattigere og de merker også den økte utryggheten dette har skapt i de nabolagene hvor de har råd til å bo. Media kjører fortsatt på med sin narrativ at dette kun er en kamp mellom rasisme og anti-rasisme. Antifa som er for å angrippe alle motstandere av Islam og masseinnvandring er derfor lite populære blant gulvestene. Og gulvesten er antagelig mye nærmere Trump enn hva de ønsker innrømme.

Så fordi du selv innbiller deg at NRK lyver mye, så kutter du dem ut. Greit nok. Men når en *bevist* kunnskapsløs lystløgner som Donald, lyver, lyver og atter lyver, så fortsetter du å følge ham ;) Amen :)

Jeg har forklart dette mange ganger, men skjønner at det er for døve ører som ikke får med seg større nyanser enn "orange man bad" eller "orange man good".

Man burde absolutt ikke hatt en politiker som Trump som president, men han er faktisk bedre enn alternativet.

Når han presenterer lett avslørbare løgner så er det antagelig med overlegg. "Der fikk de igjen med med samme mynt" vil mange kunne føle etter at de innser at de i flere tiår har blitt løyet til og manipulert av den politisk korrekte "kultureliten".

Og å telle hvor mange løgner Trump har kommet med vil for disse bare være en bekreftelse på at han har gjort en god jobb.

Jeg har som sagt forklart dette mange ganger, men konseptet er visst for kompliserfor de som holder seg til "orange man bad".

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det blir vanskelig å ha en saklig debatt når det finnes saklige menings motstandere.

Man burde absolutt ikke hatt en politiker som Trump som president, men han er faktisk bedre enn alternativet.

.

Alternativet var bedre.

Han respekterer ikke demokratiet. Selv om du hater Clintons politikk ville hun ikke skadet demokratiet for de neste generasjoner som Trump gjør.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Alternativet var bedre.

Han respekterer ikke demokratiet. Selv om du hater Clintons politikk ville hun ikke skadet demokratiet for de neste generasjoner som Trump gjør.

Jeg mener at de begge er skadelige for demokratiet, men på hver sin måte. Clinton med den institusjonaliserte og legaliserte korrupsjonen i politikken, mens neoptismen til Trump jo er helt uhørt. Når begge hadde vært ferdig med sine perioder ville det vært mye lettere å fjerne nepotismen.

Lenke til kommentar

Når den ene siden ikke ønsker å forholde seg til disse fakta, men heller foretrekker å dikte opp sine egne alternative 'fakta', og diskutere deretter, da er det naturlig at diskusjonen blir ganske degradert.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Off topic dette, men:

Jeg har gitt opp denne tråden for lenge siden. Hvilket kanskje sier like mye om meg som om tråden. Men innlegg som dette beskriver hva tråden har handlet om i lang tid nå, bortsett fra nyttige oppdateringer fra xRun: Robert mot røkla, med Trump i beste fall som påskudd. Og med stikkballer fra flyktningen. Jeg skal ikke velge "side", om robertaas eller andre får som fortjent er ikke poenget for meg. Men denne tråden har vært på personsporet så lenge at det er blitt både mål og mening.

Hvilket minner om det gamle sitatet: "Great Minds Discuss Ideas. Average Minds Discuss Events. Small Minds Discuss People." Nå handler jo denne tråden om en person, nemlig Trump. Så da blir det kanskje for mye forlangt at den skal dreie seg om ideer. Men når nesten bare xRun prøver å holde tråden på det midterste nivået, og resten synes fornøyd med det nederste, blir utbyttet for andre enn de som holder på minimalt.

Diskuter sak, ikke person, pleide jeg vel å si i gamle dager. 

Geir :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Beklager, jeg har vansker med å ta denne tråden seriøst. Det er en Trumpbashingtråd for sosialdemokrater, noe den har vært siden den ble opprettet.

Igrunnen burde vel hele tråden blitt flyttet til "Humor" for den er helt latterlig.

Skal vel nevnes at jjkoggan forsøker å holde seg saklig stort sett.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...