frankie1985 Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Synd han vil bruke penger på å bygge vegg da, det er jo bare tull uansett da, må kunne tolere utlendinger i et land 2 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Synd han vil bruke penger på å bygge vegg da, det er jo bare tull uansett da, må kunne tolere utlendinger i et land Vegg og grenser handler ikke med å ikke tolerere utlendinger, men om å ha kontroll på hvem som kommer inn. Har du lås på døra der hvor du bor? Hvorfor? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 (endret) Om du likevel ikke ønsker bruke tallene på siden som jeg først liket til, men ønsker bruke andre definsjoner som "konsekvente resultater" så bør du linke til hvor disse alternative målene er definert og vist slik at man kan sammenligne dem. Om du heller ikke klarer det så er det faktisk du som gjør desperate forsøk på bortforklaringer og som prøver komme med "alternative fakta" som du har tatt ut av lufta. Anbefaler deg igjen å ta en titt på siden. Ser du den grønne grafen nederst på alle skalaene? Hint: Det er Donald sine målinger, altså hans gjennomsnittsmålinger. Ser du den svarte grafen som ligger over den grønne grafen? Hint: Det er andre presidenters gjennomsnittsmålinger. Skjønner du mer nå? Til slutt en virkelig nøtt: Hvem viser konsekvent dårlige målinger på de grafene? Si fra om du trenger fler hint. Endret 28. januar 2019 av Vice Lenke til kommentar
xRun Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Straks live: Årets første pressebriefing fra WH ble uventet varslet i ettermiddag. Planlagt start 3:30pm ET (21:30 norsk tid). Kan ansees som mulig starttid, er ofte litt forsinket. Siden disse pressebriefingene som før Trump kom daglig nå kommer med flere ukers mellomrom, så har det samlet seg opp en lang rekke mulige tema som vil/kan bli dekket. Bla. budsjettkonflikten, muren, en mulig nasjonal kriseerklæring, utviklinger i Muellers granskning, justisministerkandidaten, handelsavtaler, legemiddelbransjen, Afghanistan, Syria, infrastruktur, SOTU-talen etc... Live i nyhetskanaler og på nett når det starter. Alternative streams: 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Anbefaler deg igjen å ta en titt på siden. Ser du den grønne grafen nederst på alle skalaene? Hint: Det er Donald sine målinger, altså hans gjennomsnittsmålinger. Ser du den svarte grafen som ligger over den grønne grafen? Hint: Det er andre presidenters gjennomsnittsmålinger. Skjønner du mer nå? Nei, jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor enkelte insisterer på å dumme seg ut. Du mener å bruke et mål som du kaller "konsekvente resultater" og det er ikke definert eller tallsatt på siden som jeg først linket til. Klarer du faktisk vise til en side hvor dette er definert og tallsatt eller må vi ta flere runder før du innrømmer at du prøver deg på alternative mål som du har funnet på og ikke engang klarer kvantifisere? Hand waving: Attempting to get past a moment when a difficult explication is required. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 (endret) Nei, jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor enkelte insisterer på å dumme seg ut. Du mener å bruke et mål som du kaller "konsekvente resultater" og det er ikke definert eller tallsatt på siden som jeg først linket til. Klarer du faktisk vise til en side hvor dette er definert og tallsatt eller må vi ta flere runder før du innrømmer at du prøver deg på alternative mål som du har funnet på og ikke engang klarer kvantifisere? Hand waving: Attempting to get past a moment when a difficult explication is required. Skjønner du i det hele tatt hva grafen viser? Litt usikker på hvordan jeg skal forklare det bedre egentlig. Nøyaktig hva er det du ikke skjønner med en graf som viser gjennomsnittsmålinger over tid? Kan du fortelle meg hva du tror grafene viser? Endret 28. januar 2019 av Vice Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Nei, jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor enkelte insisterer på å dumme seg ut. Du mener å bruke et mål som du kaller "konsekvente resultater" og det er ikke definert eller tallsatt på siden som jeg først linket til. Klarer du faktisk vise til en side hvor dette er definert og tallsatt eller må vi ta flere runder før du innrømmer at du prøver deg på alternative mål som du har funnet på og ikke engang klarer kvantifisere? Hand waving: Attempting to get past a moment when a difficult explication is required. Hvis du vil, så kan vi si "konsekvente resultater" er arealet mellom kurven og bunnlinjen, som blir en form for summering av all oppslutning. Man trenger ikke være spesielt matematisk begavet for å se at arealet under Trumps kurve blir en god del mindre enn arealet under de andre presidentenes kurver. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 (endret) Skjønner du i det hele tatt hva grafen viser? Litt usikker på hvordan jeg skal forklare det bedre egentlig. Nøyaktig hva er det du ikke skjønner med en graf som viser gjennomsnittsmålinger over tid? Kan du fortelle meg hva du tror grafene viser? Jeg tror ikke, men vet at grafene viser gjennomsnittet av forskjellige målinger som en funksjon av tid, ikke gjennomsnitt over tid. Jeg har aldri hørt at man regner snitt over tid av slike målinger, men overrask meg gjerne ved å vise til et sted hvor man har regnet ut dette for presidenter. Og hva "konsekvente resultater" skal være er fortsatt uklart. Skal det være det samme som snitt over tid? Husk at det er andre presidenter som har ligget med et snitt under 30% over mer enn et år så det må antaglig være noe annet du har funnet på her. Hvis du vil, så kan vi si "konsekvente resultater" er arealet mellom kurven og bunnlinjen, som blir en form for summering av all oppslutning. Man trenger ikke være spesielt matematisk begavet for å se at arealet under Trumps kurve blir en god del mindre enn arealet under de andre presidentenes kurver. Det er antagelig gjennomsnitt over tid du prøver definere her. Det kan ikke stemme med "konsekvente resultater" om det skal stemme at ingen presidenter noengang har vært lavere. Andre har hatt snitt på under 30% over mer enn ett år. Beklager for andre i tråden at det var så mange som trengte voksenopplæring her. Endret 28. januar 2019 av robertaas Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Jeg tror ikke, men vet at grafene viser gjennomsnittet av forskjellige målinger som en funksjon av tid, ikke gjennomsnitt over tid. Jeg har aldri hørt at man regner snitt over tid av slike målinger, men overrask meg gjerne ved å vise til et sted hvor man har regnet ut dette for presidenter. Og hva "konsekvente resultater" skal være er fortsatt uklart. Skal det være det samme som snitt over tid? Husk at det er andre presidenter som har ligget med et snitt under 30% over mer enn et år så det må antaglig være noe annet du har funnet på her. Det er antagelig gjennomsnitt over tid du prøver definere her. Det kan ikke stemme med "konsekvente resultater" om det skal stemme at ingen presidenter noengang har vært lavere. Andre har hatt snitt på under 30% over mer enn ett år. Beklager for andre i tråden at det var så mange som trengte voksenopplæring her. Ahh, du refererer da selvsagt til alle andre enn deg selv ikke sant? Alle andre skjønner ingenting, men du med dine alternative fakta har skjønt det! Men tilbake til grafene: Kan du fortelle oss hva du leser ut av dem siden du fortsatt tydeligvis har problemer? Kan du vise meg nøyaktig på bildet av grafene jeg postet for deg hvor du finner andre presidenter som viser snitt under 30% som du nevner? 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Ahh, du refererer da selvsagt til alle andre enn deg selv ikke sant? Alle andre skjønner ingenting, men du med dine alternative fakta har skjønt det! Men tilbake til grafene: Kan du fortelle oss hva du leser ut av dem siden du fortsatt tydeligvis har problemer? Kan du vise meg nøyaktig på bildet av grafene jeg postet for deg hvor du finner andre presidenter som viser snitt under 30% som du nevner? Mere voksenopplæring. Når man skal måle gjennomsnitt over tid så er det viktig å definere tidsrom. Om man ikke definerer tidsrom man fremsetter påstander om så må påstandene være gyldige for absolutt alle tidsrom, inkludert tidsrom så korte som én dag. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Minner om pressebriefingen i WH, den første i år. Planlagt start 21:30 norsk tid, live streams postet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1747973&p=24766031 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Det er antagelig gjennomsnitt over tid du prøver definere her. Det kan ikke stemme med "konsekvente resultater" om det skal stemme at ingen presidenter noengang har vært lavere. Andre har hatt snitt på under 30% over mer enn ett år. Beklager for andre i tråden at det var så mange som trengte voksenopplæring her. Ja, det blir et gjennomsnitt over tid. Ser man på de første 4 årene på siden, og sammenligner en hvilken som helst periode på to år mot Trumps resultat, vil det bare være Carter som har en sjanse til å "slå" Trumps manglende oppslutning. Jeg er fullt klar over at jeg overser den andre perioden, men trenden er at presidentene har hatt lavere oppslutning i andre periode og det blir derfor urealistisk å sammenligne Trumps første periode med en annen presidents andre periode. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Siste: Trump-administrasjonen v/Bolton (nasjonal sikkerhetsrådgiver) og Mnuchin (finansminister) kunngjør sanksjoner mot Venezuelas statskontrollerte oljeselskap. https://twitter.com/jonathanvswan/status/1089976167367622656 Kunngjøringen kom under dagens pressebriefing i WH, den første i år. Briefingen og Q&A pågår fortsatt: Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 I 2011 kalte Chavez Obama "A clown, an embarrassment, and a shame to Black People" da Obama kritiserte hans samarbeid med Cuba og Iran. Obama innførte i 2014 "Venezuelan Human Rights and Democracy Protection Act" og "Venezuela Defense of Human Rights and Civil Society Act of 2014" grunnet behandlingen av opposisjonelle og konfiskeringen av privat eiendom, inkludert den til selskaper fra USA. Sanksjonene som kommer nå ser ut til å være helt i tråd med politikken som ble ført under Obama og har ikke noe spesielt "Trumpsk" over seg. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Auda, Maduro har foreslått et møte med Trump. Og Trump kan som kjent ikke motstå fristelsen om å møte diktatorer for å deale. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Mere voksenopplæring. Når man skal måle gjennomsnitt over tid så er det viktig å definere tidsrom. Om man ikke definerer tidsrom man fremsetter påstander om så må påstandene være gyldige for absolutt alle tidsrom, inkludert tidsrom så korte som én dag. Som sagt: Kan du vise oss nøyaktig hvor på bildet jeg postet at andre presidenter har et snitt på under 30%? Og kan du forklare oss hva grafene illustrerer utifra din alternative oppfattelse? Sånn apropos 'voksenopplæring' liksom Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Mansplaining eventuelt. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Med tanke på den katastrofale approvalraten hans så ligger han vel i krig med sitt eget folk... Jeg er ingen fan av Trump, men nå smører du vel tykt på. Det der er ingen sammenligning mellom Bush og Trump. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Tror ikke på løsning i budsjettkonflikten Den amerikanske Kongressen har frem til 15. februar til å bli enige om et nytt budsjettforslag i den omstridte grensemur-konflikten. Presidenten selv vil ikke senke kravet om 5,7 milliarder dollar til en fysisk mur. Donald Trump tror ikke Kongressen i USA vil klare å bli enige om en avtale for finansiering av grensemuren mot Mexico som han selv kan akseptere. Til Wall Street Journal lover presidenten å få bygget muren uansett. https://e24.no/makro-og-politikk/usa/tror-ikke-paa-loesning-i-budsjettkonflikten/24549943 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Siste:Fung. justisminister Matt Whitaker sa under en DOJ-briefing i dag at han har mottatt full briefing om Muellers granskning, og at den er nær ved å være fullført.Han understreket også, i en seriøs tone, at hans tidligere kommentarer vedr. granskningen hvor han var kritisk til dens premisser var gjort på basis av offentlig kjent informasjon, ikke den informasjonen han er briefet med nå. Mueller investigation near completion, acting AG Whitaker sayshttps://www.nbcnews.com/politics/justice-department/mueller-investigation-near-completion-acting-ag-whitaker-says-n963726"Special counsel Robert Mueller has almost finished up his nearly two-year investigation into collusion and Russian interference in the 2016 election, the acting attorney general said Monday."The investigation is, I think, close to being completed, and I hope that we can get the report from [special Counsel] Mueller as soon we — as possible," acting Attorney General Matthew Whitaker said during a news conference after announcing criminal charges against one of China's largest telecommunications companies."I have been fully briefed on the investigation, and I look forward to director Mueller delivering the report, and I really am not going to talk about an open and ongoing investigation otherwise," he added."Mueller probe "close to being completed," acting attorney general sayshttps://www.cbsnews.com/news/mueller-investigation-update-acting-attorney-general-matthew-whitaker-says-probe-close-to-being-completed/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg