Gå til innhold

ICE har lansert 4G-tale


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Vowifi syns jeg er genialt for privatmarkedet også. Det er tildels dårlige signaler i betongbygg og da hjelper både volte og vowifi mye. Samtalekvaliteten pååleves personlig mye bedre når jeg bruker min iphone på skole, i praksis og på jobb i hjemmesykepleien. Forskjellen merkes godt når jeg benytter en moto G4 plus istedet som kun støtter tale via 2G og 3G i telenors nett. Har abonnement hos komplettmobil med tvilling sim. Moto g4 plus har dual sim, der tvillingsim fra komplett viderekobler til chess kontant i tilfelle jeg mangler signaler fra telenors nett, men har greie signaler via telias nett. Med iphone er det i mitt område null stress, da 4g dekningen er god overalt.

 

*Edit*

 

Poenget mitt er at ice burde vurdere løsninger for vowifi og volte snart. Selv om de benytter telia til tale.

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Jeg har et abo fra ICE, men får alt jeg behøver fra Telia. Tror jeg sier det opp i morgen. Mangelen på VOLTE og diverse innendørsdekning er tunge faktorer.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sakset fra en sak i juni 2016

 

"- Vi skal levere en stabil og god tjeneste med kvalitet. Derfor haster vi oss sakte, og dermed sikrer god kvalitet til kunden. Nå ser vi frem til lansering av tale i 4G-nettet vårt, noe som skjer over sommeren, avlsutter Eivind Helgaker, administrerende direktør i ICE.net. "

 

Dette står nederst i teksten som du finner her:

 

http://www.ielverum.no/nyheter/det-er-ikke-bare-telenor-og-telia-som-bygger-ut

 

Jeg regner med ICE må ha mange ut foringer med VOLTE siden det nå i April 2018 fortsatt ikke har sett noe til dette. 

Lenke til kommentar

Sakset fra en sak i juni 2016

 

"- Vi skal levere en stabil og god tjeneste med kvalitet. Derfor haster vi oss sakte, og dermed sikrer god kvalitet til kunden. Nå ser vi frem til lansering av tale i 4G-nettet vårt, noe som skjer over sommeren, avlsutter Eivind Helgaker, administrerende direktør i ICE.net. "

 

 

 

 

Han har jo sine ord i behold.  Det er jo etter sommeren 2016 ....  :rofl: Han glemte bare å si hvor lang tid det skulle gå etter sommeren .....

Endret av Øystein H
Lenke til kommentar

 

Sakset fra en sak i juni 2016

 

"- Vi skal levere en stabil og god tjeneste med kvalitet. Derfor haster vi oss sakte, og dermed sikrer god kvalitet til kunden. Nå ser vi frem til lansering av tale i 4G-nettet vårt, noe som skjer over sommeren, avlsutter Eivind Helgaker, administrerende direktør i ICE.net. "

 

 

 

Han har jo sine ord i behold. Det er jo etter sommeren 2016 .... :rofl: Han glemte bare å si hvor lang tid det skulle gå etter sommeren .....

Det er jo litt som å få høre «kommer til mandag» av rørleggeren, elektrikeren eller gulvleggeren. De kommer på mandag, men ingen vet hvilken! ;)

 

Den dagen ice lanserer VoLTE og blir uavhengig av Telia, da blir jeg kunde hos ice.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Spennende endelig skjer det ihvertfall noe da tydeligvis.   Ser nå at det var en gammel ledig stilling.

 

Jeg kopierer over stillingsbeskrivelsen:

 

Stillingsbeskrivelse

Bli med å skap norsk telekomhistorie 

Ice.net har som mål å videreutvikle og drifte Norges mest robuste og moderne nettverk. Vi søker nå en IMS/VoLTE Engineer som vil være en del av teknisk avdeling. IMS/VoLTE Engineer vil være sentral i alle deler av utvikling og drift av ice.nets tale og multimedia systemer. IMS/VoLTE Engineer vil ha ansvar og arbeidsoppgaver innen system arkitektur, utvikling og testing av nye tjenester, og vil også ta del i en 24/7-skiftordning for drift. Stillingen rapporterer til Core Manager. 

Vi søker deg med minimum tre års arbeidserfaring fra IMS og/eller voice core, gjerne med konkret VoLTE eller VOIP erfaring. Som en viktig bidragsyter i utbygging og utviklingen av ice.net sitt nettverk, må du være fleksibel i forhold til arbeidsoppgaver, evne å ta initiativ og være innstilt på å stå på det lille ekstra. I tillegg må du være forberedt på å omprioritere arbeidsoppgavene og handle raskt dersom nettverksfeil forekommer. 

For å lykkes med målsettingen, er vi avhengig av erfarne og innovative fagfolk som deler vår ambisjon. Det vil kreve hardt arbeid og fleksibilitet, både av oss som organisasjon og deg som ansatt. Resultatet av vår felles innsats blir et nytt kapittel i norsk telekomhistorie, noe som både forplikter og motiverer. Vi skal skape historie, hvordan kan du hjelpe oss? Tenk litt på det. 

Hvis du har spørsmål om stillingen, ta gjerne kontakt med Mercuri Urval ved Øyvind Bakken, tlf. 975 59 011, eller Preben Giving, tlf. 975 59 091. Vis interesse for stillingen ved å laste opp din CV og søknad snarest, og senest innen 7. april 2014. Alle henvendelser til Mercuri Urval behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver. 

Sted: Oslo
Endret av Bombasa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Spennende endelig skjer det ihvertfall noe da tydeligvis. Ser nå at det var en gammel ledig stilling.

 

Jeg kopierer over stillingsbeskrivelsen:

 

Stillingsbeskrivelse

 

Bli med å skap norsk telekomhistorie

 

Ice.net har som mål å videreutvikle og drifte Norges mest robuste og moderne nettverk. Vi søker nå en IMS/VoLTE Engineer som vil være en del av teknisk avdeling. IMS/VoLTE Engineer vil være sentral i alle deler av utvikling og drift av ice.nets tale og multimedia systemer. IMS/VoLTE Engineer vil ha ansvar og arbeidsoppgaver innen system arkitektur, utvikling og testing av nye tjenester, og vil også ta del i en 24/7-skiftordning for drift. Stillingen rapporterer til Core Manager.

 

Vi søker deg med minimum tre års arbeidserfaring fra IMS og/eller voice core, gjerne med konkret VoLTE eller VOIP erfaring. Som en viktig bidragsyter i utbygging og utviklingen av ice.net sitt nettverk, må du være fleksibel i forhold til arbeidsoppgaver, evne å ta initiativ og være innstilt på å stå på det lille ekstra. I tillegg må du være forberedt på å omprioritere arbeidsoppgavene og handle raskt dersom nettverksfeil forekommer.

 

For å lykkes med målsettingen, er vi avhengig av erfarne og innovative fagfolk som deler vår ambisjon. Det vil kreve hardt arbeid og fleksibilitet, både av oss som organisasjon og deg som ansatt. Resultatet av vår felles innsats blir et nytt kapittel i norsk telekomhistorie, noe som både forplikter og motiverer. Vi skal skape historie, hvordan kan du hjelpe oss? Tenk litt på det.

 

Hvis du har spørsmål om stillingen, ta gjerne kontakt med Mercuri Urval ved Øyvind Bakken, tlf. 975 59 011, eller Preben Giving, tlf. 975 59 091. Vis interesse for stillingen ved å laste opp din CV og søknad snarest, og senest innen 7. april 2014. Alle henvendelser til Mercuri Urval behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver.

 

Sted: Oslo

Tusen takk for at du tok ansvar. Jeg er en litt for trøtt småbarnspappa til at jeg kommer på å poste hele greia fremfor en slunken link. :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da ser det som om ventetiden er over, løp og kjøp:

 

https://www.ice.no/produkt/4g-tale/

 Har kjøpt Huawei P20 Pro via Ice og prøvde nå nettopp i sentrum av Skien og ta en telefon men den koblet som vanlig over på Telia sitt nett. Men er kanskje litt tidlig ennå. Ikke noe Volte symbol og se og sjekket i innstillingene at 4g tale er skrudd på, har også søkt etter ny programvare.

Lenke til kommentar

Prøv å skru telefonen av og på. ;)

Jepp har prøvd det også, virker ikke ennå. Har sendt Ice en melding for og høre.

 

De har ikke skrevet om det på Facebook ennå, tenker de ikke har slått det på ennå jeg. Skal sikkert lansere det iløpet av uka.

Endret av Bombasa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svar fra Ice kundeservice:

 

Det er ingen informasjon om når dette vil bli lansert, dessverre.
Skjønner at det er leit å vente, men dette er noe Ice jobber med 1f642.png
Dersom dette blir lansert vil du som kunde bli informert om dette.
Det er svært beklagelig at du må vente for dette,

Er det noe mer jeg kan hjelpe deg med?

Mvh. Shahbaz

Lenke til kommentar

Blir interessant å høre om hvordan det fungerer når mobilen må roame mellom 4G Tale i Ice sitt nettverk og over til Telia.

Det er ikke snakk om volte roaming for øyeblikket i alle fall. Det gjøres CSFB (f.eks. ved nødanrop, altså slik som i dag) og SRVCC.

 

Slik sett bør Ice kanskje skynde seg med å få på plass "god nok" dekning og / eller volte roaming før Telia skrur 3G av.

Man kan kanskje videre spekulere i hvilken grad Telias nedstenging av 3G avhenger av Ice, de må trolig tilby en viss roamingdekning i henhold til avtalene de har?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...