Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Har merket at kontrolleren har vært sær på hvilke Micro-USB kabel den tar lading fra og som du kan aktivere PS4 med via PS-knapp over kabel når kontrolleren er trådløsparret med en annen enhet og ikke virker med trådløst PS-knapp aktivering av konsollen. Prøvde vel 3-4 kabler før det fungerte med en kabel som fulgte med en Samsung telefon. Sjekk også at du har spenning på kabelen. Dette er vel det mest nærliggende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper ALDRI av cdon igjen.

Kundeservice vet de IKKE HVA ER!!!

Skjønner ikke hva du snakker om /s

 

Jeg måtte reklamere på en ting jeg kjøpte der, og dette er ca timeline:

 

  1. Midten av August - klager inn feilen
  2. En uke senere - purrer på henvendelsen min da jeg ikke har fått svar
  3. En dag etterpå - mottar første svar, de skal sende meg returpapirer
  4. En dag etterpå - mottar svar på purringen, de skal sende meg returpapirer
  5. To uker senere - ikke mottatt returpapirer, purrer
  6. En uke senere - mottar svar, de skal sende returpapirer
  7. Slutten av september - mottar returpapirer
  8. Sender returen samme dag - dette skal til Sverige
  9. Slutten av oktober - purrer da jeg ikke har hørt noe
  10. En uke senere mottar svar - pakken er sendt i retur fordi CDON har brukt feil adresse på returseddel
  11. Henter pakken
  12. Sender ny mail til CDON og ber om ny returseddel
  13. En uke senere får jeg svar - de skal sende dette i posten
  14. En uke senere ligger dette i posten
  15. Sender alt samme dag
  16. Det går en måned, hører ikke noe
  17. Sender henvendelse til CDON og spør om status
  18. En uke senere får jeg svar om at de ikke har oversikt over sine servicepartnere, jeg må bare vente. Men enten får jeg pengene tilbake eller så får jeg reparert produktet.
  19. Har vel for lengst skjønt at billige priser på CDON kun er mulig fordi de ikke har kundeservicekostnadene andre aktører har..
  20. Starten av desember mottar jeg plutselig kreditering på konto - ikke fått noe bekreftelse på dette på mail eller noe
Lenke til kommentar

Håpløst ja. Kjøpte min Xbox One X på CDON, men om det skulle skje noe så tar jeg det direkte med kundeservice til Microsoft. Har hørt flere som får bedre hjelp der gitt. 

 

Redigert: Feil tråd, beklager. Trodde jeg var i Xbox One-tråden :-p Men påstanden min står. Vil tro det samme gjelder å ta det direkte med Playstation sine sider på nett når det gjelder PS4. (Dog, min PS4 Pro er kjøpt på Gamestop og der har jeg fått eksemplarisk hjelp da ene joy-conen på Switchen min ikke fungerte som den skulle).

(Innså nå at jeg fikk inn både PS4, Xbox One og Nintendo Switch i samme innlegg....)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Det spiller liten rolle om du bruker Gamezone, Power, Elkjøp eller Lefdal - det er det samme verkstedet som tar service på maskinene og avgjørelser i den forbindelse. Får du maskinen reparert på garanti/reklamasjon ville det samme skjedd om du hadde kjøpt den et av de andre stedene, og vice versa. Det kan være litt forskjell i tiden den enkelte butikk bruker på å få sendt avgårde servicen, men dette utgjør bare noen dager av de ukene en service gjerne tar. Det kan også være litt forskjell i DOA-rutiner (det som skjer hvis tingen er død ut av esken eller ryker innen svært kort tid) kjedene imellom siden disse er gjenstand for forhandling, men de er nok ganske like hverandre.

CDON bruker nok et annet system siden de opererer fra Sverige.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Tenkte å ringe angående Playstation Plus (automatisk fornyelse, men vil avslutte og få tilbake pengene), siden nettsiden er så idiotisk, men finner ikke telefonnr engang. Anyone?

 

Fant en e-post på Facebook. Dette er faktisk verre enn å komme i kontakt med EA, og det sier ikke rent lite.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Tenkte å ringe angående Playstation Plus (automatisk fornyelse, men vil avslutte og få tilbake pengene), siden nettsiden er så idiotisk, men finner ikke telefonnr engang. Anyone?

 

Fant en e-post på Facebook. Dette er faktisk verre enn å komme i kontakt med EA, og det sier ikke rent lite.

 

All kontakt med PlayStation er rimelig ræva. Spesielt om en ser på hvor bra det gjøres over hos Xbox. Men om du har din PS4 så kan du jo enkelt slå av fornyelse via den. Det måtte jeg gjøre da det var faen meg umulig å gjøre det noen annen plass. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, slår naturligvis av automatisk fornyelse, men vil annulere dette kjøpet nå. Så for meg å bare fornye, men en ny situasjon har oppstått og da er dette penger ut vinduet, Faktisk fått svar allerede, så når man først får kontaktet dem svarer de raskt.

 

Har vært i kontakt med dem pga. PS+ tidligere og da var de ganske raske på å svare. Bortsett fra at kundebehandleren (som var svensk) fikk halvveis panikk fordi jeg snakket norsk og heller ønsket å snakke på engelsk så gikk det bra :-p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Playstation support var ikke brukendes til noe annet enn å skrive noe som svar på en epost jeg sendte dem. Heldigvis var elkjøp mer behjelpelige med å fikse når den jævla ps3en hang seg under firmware oppdatering. Så Sony tar ikke noe ansvar om du gjør påkrevd oppdatering og konsollen går til helvete grunnet deres påkrevde oppdatering. Reklamasjonsretten er virkelig verdt pengene.

Lenke til kommentar

Sony må ta støyten for slike feil til slutt uansett. Den firmware-tabben kostet dem nok ganske mye. Elkjøp sender vel mest sannsynlig bare konsollen til reparasjon og regningen for den til Sony. Jeg legger igjen en god del penger på Elkjøp nettopp fordi de er ryddige når det skjer noe.

 

Nå er det sjelden noe ryker, så den fortjenesten Elkjøp får fordi dem er til å stole på også etter kjøp gjør nok at de gir kundene en samlet kjøpstrygghet som gir mersalg.

 

Mindre butikker prøver som regel å vri seg unna, og er det en småshabby nettbutikk hvor du ikke når tak i noen pr. telefon, ekstra lykke til.

Lenke til kommentar

Sony må ta støyten for slike feil til slutt uansett. Den firmware-tabben kostet dem nok ganske mye. Elkjøp sender vel mest sannsynlig bare konsollen til reparasjon og regningen for den til Sony. Jeg legger igjen en god del penger på Elkjøp nettopp fordi de er ryddige når det skjer noe.

 

Nå er det sjelden noe ryker, så den fortjenesten Elkjøp får fordi dem er til å stole på også etter kjøp gjør nok at de gir kundene en samlet kjøpstrygghet som gir mersalg.

 

Mindre butikker prøver som regel å vri seg unna, og er det en småshabby nettbutikk hvor du ikke når tak i noen pr. telefon, ekstra lykke til.

Det er Nordisk Film, og ikke Sony, som er importør av Playstation i Norge. Så Sony har faktisk ingenting med saken å gjøre. Henvend deg til forhandler, det er ofte best
Lenke til kommentar

 

Tenkte å ringe angående Playstation Plus (automatisk fornyelse, men vil avslutte og få tilbake pengene), siden nettsiden er så idiotisk, men finner ikke telefonnr engang. Anyone?

 

Fant en e-post på Facebook. Dette er faktisk verre enn å komme i kontakt med EA, og det sier ikke rent lite.

 

All kontakt med PlayStation er rimelig ræva. Spesielt om en ser på hvor bra det gjøres over hos Xbox. Men om du har din PS4 så kan du jo enkelt slå av fornyelse via den. Det måtte jeg gjøre da det var faen meg umulig å gjøre det noen annen plass. 

 

 

SCEE eller nå SIE har hvilt for lenge på laurbærbladene av sin suksess med Playstation og har ikke skjønt viktigheten av god kundeservice og da spesielt på kundeportalen PSN. Der har Microsoft, som fortsatt befinner seg litt i rollen som "underdog", forstått at de må levere på kundeservice, samt i tillegg høre på hva kunden ønsker på hardware i konsollene (UHD) osv. for å overleve. Fått mye god support fra Microsoft for Xbox Live og Microsoft Store som jeg aldri i verden ville fått hos SIE for PSN. Sony er altfor "arrogante" og minner meg litt om IBM i sin storhetstid rett før de fikk en skikkelig blåmandag.

 

Hadde ikke Sony hatt så ekstremt gode eksklusive titler som de har så hadde de virkelig slitt mot Microsoft og Xbox etter min mening. 

Hadde det ikke vært for dette eksklusive tullet kjørende på x86 og stadig mer identisk hardwarearkitektur hadde jeg ikke nå kjøpt en Pro men heller en "Scorpio". Må også sies at Microsoft spiller et farlig spill med UWP og crossplattform gaming, men likevel fantastisk at de våger å se fremover.

 

 

 

Edit:

Når det er sagt så har noen av studioene som leverer til Sony konsollene forstått at de må levere bedre kundeservice for å overleve. Forza 7 og Turn10 har hatt elendig kundeservice helt siden Premium launch i september og først i senere tid begynt å skjerpe seg litt her selv om det fortsatt er med veldig små skritt.

GT Sport og PD der i mot hatt fantastisk support og kommunikasjon med kundene sine helt fra Open Beta (jeg deltok ikke i Closed Beta). De har hyppig, åpen og informativ komunikasjon med kundene sine og driver god AGILE liknende praksis.

 

Naughty Dog, Guerilla Games osv. er etter min mening altfor trofaste til en gammel eksluderende forretningsmodell (pga. Sony bondage). Jeg er rimelig sikker på at de kunne levert sine titler like bra  Xbox denne generasjonen uten at det gikk utover kvalitet.

Når Microsoft før launch av Xbox One kunne formidle at en av deres launchtitler ville være Metal Gear Solid så trodde jeg først ikke hva jeg hørte men ble også raskt veldig entusiastisk over at Konami hadde skjønt at fremtiden og det store markedet ligger utenfor Sony-eksklusivitet.

Å kunne spille en av mine "trofaste" favoritter på Windows 10 var helt fantastisk! Det samme må kunne sies om Forza 7.

 

En våt drøm er å kunne spille GT7 på PC, men SIE er nok for konservative inn til margen. Med stadig bedre racingtitler på PC samt at Forza kom til PC med 6ern og 7ern var jeg bekymret for GTs fremtid men de har virkelig levert med GT Sport og jeg ser med spenning på hvordan pakken utvikler seg med GT Leagues nå i desember og innholdsoppdateringer fremover.

Det som blir den store "jokeren" for Xbox One X for min del er hva Rockstar gjør med RDR2. Jeg vil helst spille RDR2 på PC med mitt 1080Ti men om jeg må vente 1+ år på det så vil jeg ha den best mulige opplevelsen på konsoll som sannsynligvis taler mest i retning "Scorpio". Jeg har til nå klart å holde meg unna å måtte ha "alle" konsollene.

 

Og når alt dette er sagt så holder jeg en finger på Playstation 5 i 2020 med reveal i 2019 ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hadde ikke Sony hatt så ekstremt gode eksklusive titler som de har så hadde de virkelig slitt mot Microsoft og Xbox etter min mening.

Men nå er det jo nettopp det som gjør at PlayStation selger best, mens Xbox har blitt en slags underdog. PS har en håndfull meget sterke og særdeles populære eksklusiver. Xbox har vel ingen eksklusiver igjen i det hele tatt siden alt også kommer på PC.

 

Naughty Dog, Guerilla Games osv. er etter min mening altfor trofaste til en gammel eksluderende forretningsmodell (pga. Sony bondage).

De er i bunn og grunn eid av Sony. Det er en forskjell. Tror du de kunne lagd spill som The Last of Us og Horizon uten den finansielle støtten fra Sony?

Det blir det samme som å si at Moon Studios eller Turn 10 skal gi seg med Microsoft bondage.

Jeg forstår at eksklusive spill er irriterende for spilleren, og i en ideell verden hadde kanskje alle spill kommet på alle plattformer. Men sånn fungerer ikke business, selskapene må ha noe som selger maskinene deres. Hadde alt vært overalt hadde det kanskje ikke vært plass til 3 spillkonsoller på markedet. Kanskje ingen. Og det er nettopp det som er Xbox sitt problem per i dag. Har du en ok gaming-PC så er det ingen grunn til å kjøpe en Xbox. Derimot vil du kanskje ha en PS4 eller Switch, fordi disse har noe du ikke allerede får på PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener Sony opplyser om at penger du legger inn på Wallet ikke er refundable, det må med andre ord brukes til å kjøpe noe i PS Store. Det du har av penger inne i Wallet pleier å komme opp før utsjekk i Store i alle fall. Du kan også logge inn på Store på en datamaskin, der finner du også alle Wallet-funksjoner. :)

 

 

Hadde ikke Sony hatt så ekstremt gode eksklusive titler som de har så hadde de virkelig slitt mot Microsoft og Xbox etter min mening.


Men nå er det jo nettopp det som gjør at PlayStation selger best, mens Xbox har blitt en slags underdog. PS har en håndfull meget sterke og særdeles populære eksklusiver. Xbox har vel ingen eksklusiver igjen i det hele tatt siden alt også kommer på PC.
 

Naughty Dog, Guerilla Games osv. er etter min mening altfor trofaste til en gammel eksluderende forretningsmodell (pga. Sony bondage).


De er i bunn og grunn eid av Sony. Det er en forskjell. Tror du de kunne lagd spill som The Last of Us og Horizon uten den finansielle støtten fra Sony?
Det blir det samme som å si at Moon Studios eller Turn 10 skal gi seg med Microsoft bondage.
Jeg forstår at eksklusive spill er irriterende for spilleren, og i en ideell verden hadde kanskje alle spill kommet på alle plattformer. Men sånn fungerer ikke business, selskapene må ha noe som selger maskinene deres. Hadde alt vært overalt hadde det kanskje ikke vært plass til 3 spillkonsoller på markedet. Kanskje ingen. Og det er nettopp det som er Xbox sitt problem per i dag. Har du en ok gaming-PC så er det ingen grunn til å kjøpe en Xbox. Derimot vil du kanskje ha en PS4 eller Switch, fordi disse har noe du ikke allerede får på PC.

 

Flotters! Hadde tenkt å svare på dette tidligere, men glemte det, og nå gjorde jo du en utmerket jobb med å svare på det allerede. Helt enig med det du sier her.  :thumbs:  Uten eksklusivt innhold hadde nok ingen konsoller eksistert, og PC ville vært enerådende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...