Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Jeg postet denne for en tid siden.

https://youtu.be/nRuuY68OkPU

Men ingen som kommenterte den.

Det er egentlig ingen grunn til å kommentere en video som viser det som selvsagt skjer når noen kjører svingete i en bil. Sentripetalkraften har vi da alle merket i bil, så at den eksisterer er jo ikke noe nytt.

 

Ja, jorda roterer rundt seg selv. Det skaper en jevn sentripetalkraft som er på noen promille av tyngdekraften ved ekvator. Mener du at det på noen som helst måte er sammenlignbart med den videoen du postet? I så fall på hvilken måte.

 

Jeg fortsetter å be deg begrunne argumentene dine, selv om det er som å snakke til en vegg. Men jeg håper i det minste at du synes det er LITT pinlig å ikke være i stand til å begrunne hvorfor en slik video virkelig er relevant.

 

 

Vi har jo så mange retninger i universet. Man skulle jo tro at noe kunne detektere dette.

Sentripetalkraften fra jordas rotasjon er detekterbar. Bl.a. er den en del av grunnen til at vi får høyvann på motsatt side av månen.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Et forsøk alle kan gjøre er å ta med seg en kopp eller en flaske med vann i bilen. Sett den i en koppholder om du har og ta en kjøretur. Når du kjører rett frem i konstant fart vil innholdet stå helt stille. Når du svinger eller bremser eller kjører over en dump vil det flytte på seg.
Når vannet står helt flatt og stille merker det ikke at bilen flytter på seg. "

 

Hva når bilen spinner rundt sin egen akse?

 

Igjen dette at jorda etter deres mening fungerer som om den var flat, og endatil fungerer som om den var i et lukket system (med en dome). 

Snakker vi bibelske proporsjoner her...

 

 

 
Lenke til kommentar

"Et forsøk alle kan gjøre er å ta med seg en kopp eller en flaske med vann i bilen. Sett den i en koppholder om du har og ta en kjøretur. Når du kjører rett frem i konstant fart vil innholdet stå helt stille. Når du svinger eller bremser eller kjører over en dump vil det flytte på seg.

Når vannet står helt flatt og stille merker det ikke at bilen flytter på seg. "

 

Hva når bilen spinner rundt sin egen akse?

 

Igjen dette at jorda etter deres mening fungerer som om den var flat, og endatil fungerer som om den var i et lukket system (med en dome). 

Snakker vi bibelske proporsjoner her...

 

 

Digging through the earth prank!

 

 

How To Dig To China

Ja, om du har et glass vann i en bil og svinger osv. så vil du kunne se det på vannet. Men utslaget på vannet står i direkte forhold til hvor krapp svingen er eller hvor hardt du akselererer eller bremser. Om du tar en veeeeeldig slak sving i forhold til hastigheten eller akselererer eller bremser veldig forsiktig så vil du knapt merke at vannet rører på seg.

 

Her er noen konkrete utregninger:

Sentripetalakselerasjonen as i en sving er gitt ved as=v2/R, hvor v er hastigheten og R er svingradius. Vi vil regne ut hvor stor svingradiusen må være for at denne sentripetalakselerasjonen skal være like stor som sentripetalakselerasjonen vi har på grunn av jordas rotasjon. Denne har jeg regnet ut før, og den er ca 0,3% av tyngdens akselerasjon, altså aj=0,003*g, hvor g er 9,8 m/s2. Vi krever nå at sentripetalakselerasjonen vi får fra svingen som bilen kjører i er like stor som sentripetalakselerasjonen vi kjenner på grunn av jordas rotasjon, altså aj=as=v2/R. Snur vi dette med hensyn på R, får vi R=v2/aj=v2/(0,003*g)=v2/0,0294.

 

Nå regner vi ut dette for noen hastigheter, nærmere bestemt 50 km/t, 80 km/t og 100 km/t, som regnet om til meter per sekund blir 13,9 m/s, 22,2 m/s og 27,8 m/s. Dette setter vi inn i formelen for R over, og da får vi svingradier på hhv 6561 m, 16796 m og 26245 m.

 

Altså, kjører bilen i 100 km/t må du ha en svingradius på over 26 km for å få samme sentripetalakselerasjon som vi får på grunn av jordas rotasjon. Klarer du å se det på et glass vann? Neppe.

 

Konklusjon: Widewanka har ikke noe argument overhodet i sine analogier. De er, bokstavlig talt, storm i et vannglass. Er noen overrasket?

 

Edit: fikset trykkfeil

 

Edit 2: Vi gjør samme øvelsen med lineær akselerasjon, altså å akselerere opp fra null til 100. Her er v=at, hvor a er en konstant akselerasjon og t er tiden vi bruker på å komme opp i ønsket hastighet. Vi lar v være de samme hastighetene som før, og beregner tiden vi må bruke for at den lineære akselerasjonen skal være like stor som sentripetalakselerasjonen pga jordas rotasjon. Da får vi t=v/a=v/(0,003*g)=v/0,0294. Setter vi inn for v får vi hhv 472 s, 756 s og 945 s. Omregnet til minutter og sekunder blir det hhv 7 minutter 52 sekunder, 12 minutter 36 sekunder og 15 minutter 45 sekunder.

 

Altså må vi akselerere opp fra 0 til 100 km/t på 15 minutter og 45 sekunder for at akselerasjonen skal bli like stor som sentripetalakselerasjonen. Her snakker vi virkelig om at vi blir klistret fast i bilsetet, dere!!!  :eek:  :omg:

 

Edit 3: Gah, ikke regne når du er sliten. Bytte om på timer og minutter, liksom? D0h!

Endret av Arve Synden
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Umulig!!

 

Alle må da forstå at det er mye mer sannsynlig at det er den pannekake flate, runde jorden som nede ved "sydpolen" roterer med en hastighet over 5200 Km/t inni domen! Og at det er slik stjernene som er limt fast i domen roterer rundt jorden. Ja, eller omvendt da. At det er domen som roterer med over 5200 Km/t nede ved "sydpolen".. Eller kanskje en kombinasjon? Jorden roterer med 2600 Km/t den ene veien, og domen i samme fart motsatt vei?

 

:hmm: Det er kanskje mest sannsynlig at det er domen som roterer. Jeg mener ~2600 Km/t - 5200 Km/t?! Alt vannet der nede ville jo skvulpet over kanten! Det har vi jo allerede bevist ved hjelp av roterende våte tennisballer..

 

Denne domen som i henhold til bibelen er laget av glass eller noe sånt, hviler altså på verdens mest effektive kulelager som gir null friksjon. (Slik at den ikke slipes ned). Og har selvfølgelig også en "vakuum hinne" rundt seg, og innvendig, slik at den ikke slipes ned av partikler i luften..

 

Dette kan da enhver oppegående kristen være enig i at er den mest logiske forklaringen vel?!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jammen, ingen flatjordere gjør jo det? De er jo livredde for at de faktisk uforvarende skulle få øye på "kurven". Er jo bare oss som er med på konspirasjonen som later som vi kjøper flybiletter uansett..

 

Sløsing med penger spør du meg. Vi burde heller brukt dem på å lyve opp en større ISS. Jeg mener, hva er poenget med å bare sende opp en colaboks? Det er jo ingenting der oppe likevel, så vi kunne like godt bare ha sagt at det var på størrelse med et 3 etasjers cruise skip? Og dette vaset med å henge "vektløse" "astronauter" i seler foran green screens? Kunne vi ikke heller bare sagt at vi har funnet opp en "gravitasjons generator"? Flatjordingene tror jo ikke på gravitasjon uansett. Hvordan skulle de kunne motbevise det? Bare hemmelighets stemple "teknologien" det vet du..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gabri3L, Soseks, aklla, Arve Syndern.. Hvor mye tid investerer dere hver dag på å krangle med disse originalingene? Tråden har blitt halv annet år gammel og det har ikke blitt noe bedre siden dag én! Det er jo tydelig at dere ikke kommer noen vei med å gang på gang målbinde disse flatjorderne. Det er jo kun for deres egen skyld at diskusjonen enda flyter.

 

Takk for mei

Lenke til kommentar

Gabri3L, Soseks, aklla, Arve Syndern.. Hvor mye tid investerer dere hver dag på å krangle med disse originalingene? Tråden har blitt halv annet år gammel og det har ikke blitt noe bedre siden dag én! Det er jo tydelig at dere ikke kommer noen vei med å gang på gang målbinde disse flatjorderne. Det er jo kun for deres egen skyld at diskusjonen enda flyter.

 

Takk for mei

 

Du har forstått poenget skjønner jeg :)

 

 

 

Latter-er-den-beste-medisin.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Gabri3L, Soseks, aklla, Arve Syndern.. Hvor mye tid investerer dere hver dag på å krangle med disse originalingene?

Ikke særlig mye tid. Det går av tidsbudsjettet jeg ellers har til annen hjernetom underholdning, som å lese nyheter jeg allerede har lest i andre aviser, bedrive tilfeldig nettsurfing, eller se på morsomme dyrevideoer. Og mens jeg venter på at den siste operativsystemdistribusjonen jeg lastet ned for å teste skal installeres i en virtuell maskin.

 

Tråden har blitt halv annet år gammel og det har ikke blitt noe bedre siden dag én! Det er jo tydelig at dere ikke kommer noen vei med å gang på gang målbinde disse flatjorderne. Det er jo kun for deres egen skyld at diskusjonen enda flyter.

Ja, jo, man får jo en slags merkelig glede av å leke askeladd med flatjordsprinsesser. Men den viktigste grunnen er vel at slike påstander ikke skal få stå uimotsagt. På akkurat samme måte som jeg gjerne tar til motmæle mot homeopater, healere og andre kvakksalvere slik at de ikke skal få spy ut tullballet sitt uten motstand. Selv om man ikke klarer å overbevise disse folkene, så kan man i det minste gjøre sitt for at de som sitter på gjerdet og aldri har hørt om tullballet før skjønner at det bare er tull og ikke fakta.

Endret av Arve Synden
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jammen, ingen flatjordere gjør jo det? De er jo livredde for at de faktisk uforvarende skulle få øye på "kurven". Er jo bare oss som er med på konspirasjonen som later som vi kjøper flybiletter uansett..

 

Sløsing med penger spør du meg. Vi burde heller brukt dem på å lyve opp en større ISS. Jeg mener, hva er poenget med å bare sende opp en colaboks? Det er jo ingenting der oppe likevel, så vi kunne like godt bare ha sagt at det var på størrelse med et 3 etasjers cruise skip? Og dette vaset med å henge "vektløse" "astronauter" i seler foran green screens? Kunne vi ikke heller bare sagt at vi har funnet opp en "gravitasjons generator"? Flatjordingene tror jo ikke på gravitasjon uansett. Hvordan skulle de kunne motbevise det? Bare hemmelighets stemple "teknologien" det vet du..

Apropos ISS. Er jo stort sett overskyet de fleste steder når de viser Live video av jorden. Men på denne nattestid videoen ser det ut som det ikke var et fnugg av skyer en gang.

https://youtu.be/uVanHBreyIg

Lenke til kommentar

I går og i dag (fredag-lørdag) var det synlig fullmåne. Jeg var ute en tur i gårkveld og i kveld og så fullmånen klart og fint, en del skyer, men noen store skyfrie stedet på himmelen. Ganske fint å se fullmånen på en mørk kveld.

 

Ellers enig med Gabri3L lenger opp, hvis ISS og vektløshet og alt han ellers nevnte virkelig ikke var annet enn juks og løgn, hvorfor nøye seg med f.eks. en liten romstasjon med vektløshet? Hvorfor ikke smøre på og si at ISS var en enorm romstasjon med gravitasjonsgenerator som han foreslo, hvor astronautene kunne gå rundt og leve vanlig som vi gjør her nede på jorda?

 

Hvis alt ute i rommet virkelig var løgn, kunne de jo bare sagt at vi har romfartsteknologi på høyde med Star Wars.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...